آموزش عکاسی با موبایل – ترفند های عالی برای حرفه ای عکس گرفتن با گوشی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در ساخت دوربین های مختلف و موبایل های بروز بسیاری از افراد برای عکاسی از موبایل هایی که روانی بازار شده‌اند و دوربین های خوبی دارد استفاده می‌کند که این کار باعث می‌شود تا هزینه و وقت کمتری گرفته شود و در نتیجه تصاویر خوب و با کیفیتی است می توانید در هر زمان و مکان داشته باشید آموزش عکاسی با موبایل را برای شما عزیزان آموزش دهیم و نکاتی را در این مقاله خواهیم گفت که می توانید با رعایت آن تصاویر خود را بسیار زیبا و  آسان خود ثبت کنید در ادامه مقاله همراه ما باشد.

 

 

ترفند های عکاسی با موبایل - رایا پروژه

 

ما در این مقاله آموزش عکاسی با موبایل  سعی داریم بهترین روش ها و ترفند های عکاسی با موبایل رو بهتون آموزش بدیم که در عکاسی کردن خیلی به شما کاربران کمک خواهد کرد ،در دنیای امروزه با پیشرفت تکنولوژی می توان با استفاده از روش هایی  خیلی راحت و آسان لحظات به یاد ماندی و زیبا و مورد نظر خود  را ثبت کرد ، یکی این روش ها عکاسی کردن می باشد ، عکاسی با دوربین های عکاسی می تواند بهترین انتخاب برای شما عزیزان باشد ، ولی با توجه به قیمت بالای دوربین های عکاسی و یا حتی نداشتن آگاهی و آموزش مربوط با آموزش کار با آن ها می توان جایگزین بسیار خوب دیگری را معرفی کرد ، که آن عکاسی با موبایل می باشد ، در سال های اخیر با پیشرفت  علم و ورود موبایل هایی با فناوری های جدید و پیشرفته تر می توان خیلی راحت عکس هایی با کیفیت دوربین های عکاسی گرفت ، برای این کار کافی است به یک سری از توضیحات ، نکات ، آموزش ها و ترفند ها آگاهی داشته باشید و سپس با تمرین کردن به یک عکاس حرفه ای تبدیل شوید ، این رو در نظر داشته باشید که با موبایل هم می تواند عکس هایی با کیفیت یک دوربین عکاسی حرفه ای گرفت و یا آن را ادیت کرد ، در ادامه این مقاله آموزش عکاسی با موبایل به همراه ترفند های حرفه ای به نکات مهم و کاربردی اشاره خواهیم کرد .

 

عکاسی یا فتوگرافی چیست ؟

 

کلمه فتوگرافی  در لغت به معنای نقاشی با نور می باشد  که از کلمه یونانی photo  به معنای  نور و نمودار به معنای ترسیم گفته می شود ، عکاسی در واقع فرآیند ثبت یک تصویر ، یک عکس می باشد  ، در اصل هدف از عکاسی برقراری ارتباط و ثبت لحظات در زمان و لحظه می باشد ، وقتی عکسی می‌گیرید و آن را با دیگران به اشتراک می‌گذارید ، لحظه‌ای را نشان می‌دهید که در یک عکس نشان و قرار داده شده است ، این لحظه می تواند چیزهای زیادی را به کسی بگوید ، از محیط گرفته تا کارهایی که افراد  انجام می دهند.

 

عکس چیست ؟

 

عکس  تصویری است که از تابش نور بر روی یک سطح حساس به نور، معمولا فیلم عکاسی یا یک حسگر تصویر الکترونیکی، مانند یک تراشه CCD یا CMOS ایجاد می شود.

 

عکاس کیست ؟

 

به خالق لحظات و کسی که می تواند لحظه ها را به درستی ثبت کنند عکاس می گویند ،  در این مقاله آموزش عکاسی با موبایل در واقع یک عکاس از طریق استفاده از خلاقیت و توانایی های فنی در تجهیزات عکاسی و نرم افزارهای ویرایش عکس ، برای گرفتن عکس از افراد ، مکان ها و اشیا از نزدیک با مشتریان همکاری می کند.

 

بیشتر بخوانید : معرفی نرم افزار های برتر ویرایش عکس و فیلم برای موبایل

 

نکات مهم عکاسی

 

برای یادگیری عکاسی ، باید در مورد نوردهی و چگونگی تأثیر آن بر حرکت ، عمق و نویز در یک تصویر اطلاعات داشته باشید ، ترکیب بندی ، فوکوس ، نور ، پردازش عکس و تجهیزات نیز نکات ضروری برای یادگیری برای گرفتن عکس های عالی و زیبا هستند ، اصول اولیه عکاسی برای هر کسی که شروع به کار در عکاسی می کند اساسی است ، صرف نظر از علایق ، ابزار یا اهداف شما ، داشتن پایه ای محکم از مفاهیم اصلی عکاسی کلید ثبت تصاویر بهتر و بهبود عکاسی شما می باشد .

 

این پایه و مفاهیم شامل :

 

گرفتن در معرض

دیافراگم : ( دیافراگم اولین مفهوم اصول اولیه نوردهی عکاسی است.

 

به طور خلاصه، دیافراگم مانند مردمک های ما کار می کند. این دهانه لنز دوربین است که میزان نوری را که از لنز به سنسور دوربین می‌گذرد را کنترل می‌کند ، این مفهوم اولیه عکاسی تأثیر مستقیمی بر نوردهی دارد ، هرچه دیافراگم بازتر باشد تصویر روشن تر خواهد بود و هرچه دیافراگم باریک تر باشد تیره تر خواهد بود ، همچنین در عمق میدان و وضوح تصویر نقش بسیار عالی و کاربردی دارد ، حداکثر و دقیقه دیافراگم لنز با مقداری به نام “F-stop” تعریف می شود ، هرچه عدد F-stop بزرگتر باشد ، دیافراگم کوچکتریا باریکتر می شود و بالعکس ، بهترین تنظیمات دوربین دیافراگم به نورو سوژه ای که در حال عکاسی هستید و ظاهر نهایی که در تصویر خود می خواهید بستگی دارد . )

 

سرعت شاتر : ( سرعت شاتر یک بخش  و قسمت مهم  عکاسی مربوط به اصول اولیه نوردهیمی باشد ، در واقع ، سرعت شاتر به مدت زمان باز بودن شاتر دوربین و گرفتن نور مربوط می شود ، این تأثیر قابل توجهی بر نوردهی دارد ، سرعت شاتر کوتاه تر به تصویر تیره تر تبدیل می شود در حالی که سرعت شاتر طولانی تر تصویر روشن تری را ثبت می کند ، سرعت شاتر همچنین یک نکته اساسی در عکاسی برای ثبت حرکت است ، چیزی که در برخی از ژانرها مثل عکاسی با نوردهی طولانی ضروری می باشد .

 

ISO نوردهی : (ISO توسط سنسور دوربین کار می کند ، این تأثیر بسیاری بر نوردهی دارد ، هر چه ISO بیشتر  باشد، تصویر روشن تر خواهد بود و هر چه ISO کمتر باشد، عکس تیره تر خواهد شد .

 

مثلث نوردهی : ( شامل اصل های دیافراگم ، سرعت شاتر و ISO می باشد

 

مثلث نوردهی در بیشتر اصول ها و آموزش های عکاسی وجود دارد در نتیجه اگر می‌خواهید تصویری با نوردهی درست  بگیرید ، باید هر سه عنصر در تعادل باشند مثلا اگر دیافراگم خود را باز کنید، باید سرعت شاتر را کاهش دهید یا ISO را کاهش دهید تا به همان میزان روشنایی برسید.

 

اندازه سنسور یک فرد باید به عنوان یک عکاس خوب باید موارد مهم

 

اندازه سنسور دوربین را بلد باشد ، اندازه سنسور دوربین واقعا مهم است ، بهترین اندازه سنسور درحال حاضر در عکاسی وجود ندارد ، بلکه اندازه سنسورهای متفاوت برای نیازهای مختلف عکاسی به صورت متفاوت وجود دارد ،

اندازه ای که به عنوان مرجع در عکاسی دیجیتال استفاده می شود ، اندازه سنسور کلاسیک 35 میلی متری می باشد که به عنوان Full-Frame نیز شناخته می شود ، اگر سنسور کوچکتر از این اندازه باشد ، گفته می شود که “برش خورده” است ، و اگر بزرگتر باشد ، “فرمت متوسط” به حساب می آید ، دانستن انواع مختلف سنسورها ، کیفیت آن ها و آنچه که می توانند به دست آورند نیز برای گرفتن بسیار مهم است برای مثال در عکاسی در شب استفاده از سنسورهایی با پیکسل های بزرگتر میسر  می باشد ، زیرا این سنسورها در گرفتن نور بهتر هستند و به شما این امکان می دهند عکسی با کیفیت بهتر با نویز دیجیتال کمتر بگیرید ،فاصله کانونی هم جز موارد مهم می باشد زیرا سنسورهای کوچک تر برای عکاسی از سوژه های دور مثل حیات وحش یا ورزش، دسترسی بیشتر و بزرگ نمایی بیشتری را ارائه می دهند ، عمق میدان آخرین اثر سنسورهای دوربین است.

 

تمرکز کردن

 

میزان وضوح تصاویر : ( عوامل زیادی بر وضوح تصویر تأثیر می‌گذارند، مانند وضوح سنسور، لنز، دیافراگم، سرعت شاتر و ISO ، اصول اولیه ویرایش و تکنیک های پس از پردازش نیز برای داشتن وضوح بالا هستند ، فاصله دید یکی دیگر از عوامل مهم موثر بر وضوح می باشد ، با افزایش فاصله دید تصویر، وضوح بیشتر می شود  به همین علت است که بیلبورد ها در صورت نگاه دقیق وضوح بسیار کمی دارند. )

 

🔗بیشتر بخوانید : آموزش کامل گرفتن عکس با دوربین دیجیتال

 

تنظیمات دوربین

 

حالت های دوربین

حالت های اندازه گیری

حالت ها و مناطق فوکوس : ( اگر یک سوژه خاصی را در زمینه تصویر خود مد نظر دارید باید روی آن سوژه بزنید تا دوربین شما اصطلاحالا تمرکز خودش را روی اون سوژه ببرد ، با این کار سوژه مورد نظر واضح تر و با کیفیت تر نمایش داده می شود ، در حالت پیش فرض اگر روی سوژه نزمید دوربین شما کل تصویر و کادر را مورد نظر خود قرار می دهد .

تعادل رنگ سفید

هیستوگرام

ترکیب بندی

تجهیزات عکاسی

ویرایش

نوردهی : ( نوردهی اساسی ترین پایه عکاسی و اولین مفهوم عکاسی می باشد که باید  از آن اطلاع داشته باشید  ، در مطالب قبل گفتیم که “عکاسی نقاشی با نور است” و  دقبقا این جمله صحیح و درست است چون عکاسی در مورد گرفتن نور است و نوردهی بسیار مهم است زیرا میزان نور جمع آوری شده توسط دوربین شما را مشخص می کند  ،اصول نوردهی عکاسی از عناصر مختلفی تشکیل شده است که در زیر به آنها خواهیم پرداخت، مانند دیافراگم، سرعت شاتر و ISO. نکته اساسی که باید درک کرد تأثیر نوردهی است، یعنی گرفتن تصویر با روشنایی تعیین شده (به آن “مقدار نوردهی” نیز می گویند).

زوم نکنید ( برای داشتن عکسی با کیفیت بالا تر دوربین را نزدیک سوژه کنید . )

با فاصله کامل عکس بگیرید به جای زوم کردن عکس نهایی را برش دهید .

 

عکاسی در شب

 

استفاده از برنامه هایی برای نوردهی طولانی تر ، فلش بزنید ، تا حد امکان از منبع نور بیرونی استفاده کنید ، با یک برنامه ویرایش عکس ، عکس نهایی رو وایرایش و ادیت کنید،  روشن کردن حالت HDR ،از تایمر خودکار استفاده کنید ، ISO را به 400 افزایش دهید ، عکس گرفته شده را برای ویرایش در اندازه اصلی خود ، ادیت بزنید و در نهایت اگر خواستید عکس را برش بدهید ،برای گرفتن عکس هایی با فضای به  اصطلاح بیشتر از قابلیت پانوراما استفاده کنید ، قبل از عکسی حتما لنز دوربین خود را تمیز کنید ، ار همه این موارد را انجام دهید ویک مورد مهم که لرزش دستان و موبایل می باشد را داشته باشید ، کیفیت عکس شما بسیار پایین می آید و تصویر شما تار  می شود پس سعی کنید این مورد را مواردی مثل تمرکز یا استفاده از وسایل کمکی مثل پایه ها  برطرف کنید  .

 

عکس پانوراما چیست ؟

 

حالت پانوراما به شما امکان می دهد با ترکیب تصاویر برای ایجاد یک عکس پانوراما ، قسمت بیشتری از صحنه را ثبت کنید ، پانوراما برخی از جذاب ترین تصاویر در دنیای عکاسی هستند آن ها به خاطر گرفتن بیشتر یک صحنه خاص با ترکیب چندین عکس، که با حرکت دوربین به صورت افقی یا عمودی ، در یک عکس گرفته شده است ساخته می شوند .

 

گوشی های مناسب برای عکاسی در شب

 

Samsung Galaxy Note 20 Ultra

Apple iPhone 11 Pro Max

Google Pixel 5 Low Light

Samsung Galaxy S20 Ultra

OnePlus 8 Pro

Apple iPhone SE

 

نرم افزار های عکاسی

 

در مقالات قبل در مورد بهترین نرم افزار های ویرایش عکس و فیلم به صورت کامل توضیح داده ایم می توانید با مراجعه به آن صفحه اطلاعات بیشتری را کسب کنید ،باز هم در ادامه به معرفی تعدادی از این نرم افزار ها خواهیم پرداخت :

 

نرم افزار camera  360 :

 

Camera360 یک برنامه حرفه ای اما کاربردی برای ویرایش عکس و روتوش سلفی است. می توانید از Camera360 برای ویرایش عکس با فیلتر، برچسب و آرایش استفاده کنید .

 

نرم افزار camera fv 5 lite:

 

Camera FV-5 یک برنامه دوربین حرفه ای برای علاقه مندان، کاربران قدرتمند، حرفه ای ها و همه افراد در میان است. دارای یک تجربه دوربین مدرن و سریع است که کنترل های دستی دوربین مانند DSLR را در دسترس شما قرار می دهد.

 

نرم افزار Footej Camera:

 

Footej Camera یک برنامه دوربین و گالری است که با بسیاری از ویژگی‌های مختلف با کیفیت بالا، جایگزینی بصری و خوب برای برنامه پیش‌فرض دوربین ارائه می‌دهد ، به طور کلی، Footej Camera یک برنامه دوربین و عکس عالی است که جایگزین مناسبی برای برنامه دوربین پیش فرض دستگاه اندروید شما ارائه می دهد.

 

نرم افزار Camera Zoom FX

 

نرم افزار VSCO

 

نرم افزار camera mx:

 

Camera MX برنامه ویرایشگر عکس میر باشد ،  عکس ها و فیلم های متحرک ایجاد می کند و افکت ها و فیلترهای زنده بی شماری را برای ویرایش خلاقانه تصویر ارائه می دهد.

 

نرم افزار Open Camera :

 

Open Camera یک برنامه دوربین منبع باز موبایل های اندروید  است ، قابلیت هایی مثل پشتیبانی از حالت های صحنه، جلوه های رنگی، تعادل رنگ سفید، ISO، جبران نوردهی، قفل، سلفی با «فلاش صفحه»، ویدیوی HD و غیره دارد .

 

نرم افزار BeautyPlus Premium:

 

BeautyPlus این کمک را به شما   کند با استفاده از صدها فیلتر، برچسب، جلوه‌های ویژه و موارد دیگر، سلفی‌هایی با ظاهری زیبا بگیرید ، قابلیت آرایش: ابزارهای آرایشی طبیعی و شیک از جمله رژ لب، ابرو، سایه چشم، رژگونه و رنگ مو برای افزایش زیبایی طبیعی شما دارد .

 

نرم افزار snow

 

نرم افزار های عکاسی با موبایل

 

نرم افزار های برای عکاسی با گوشی - رایا پروژه

 

Adobe apps نرم افزار

نرم افزار Google Photos.

نرم افزار HyperFocal Pro

Magic ViewFinder apps نرم افزار

Open Camera نرم افزار

 

ترفند های عکاسی

 

1 ) پشت سر هم عکس بگیرید :

 

یکی از بهترین نکته  در مورد عکاسی با موبایل این است که شما می توانید به تعداد دلخواه عکس بگیرید و به راحتی نتایج را ببینید ، این امر یادگیری و بهبود نتایج خود را بسیار راحت تر می کند ، هنگام استفاده از موبایل خود برای عکاسی از عکس های پشت سر هم به شما امکان می دهند در حین حرکت سوژه چندین عکس بگیرید ، پس از گرفتن مجموعه ای از عکس های پشت سر هم ، می توانید بهترین عکس ها را انتخاب کنید .

 

2 ) تنظیمات دوربین موبایل خود را یاد بگیرید :

 

در این مقاله آموزش عکاسی با موبایل  باید یاد بگیرید دوربین موبایل  شما چه کاری می تواند انجام دهد ،برای اینکه بدانید دوربین گوشی شما دقیقا چه قابلیت هایی دارد، کمی وقت بگذارید، حالت خودکار را تجزیه و تحلیل کنید و به نحوه فوکوس و قرار گرفتن در معرض نور نگاه کنید، این کار معمولا با لمس صفحه نمایش جایی که می‌خواهید نقطه فوکوس باشد انجام می‌شود، اما بهتر است این موارد را بررسی و یاد بگیرید ،

 

اگر دوربین موبال شما تنظیمات دستی دارد آن ها را بشناسید ،  برخی از دوربین ها به شما امکان می دهند از تنظیمات دستی بیشتری مانند تعادل رنگ سفید و سرعت شاتر استفاده کنید، وقتی بدانید چگونه از آن ها استفاده کنید ، می تواند بهترین و با کیفیت ترین عکس ها را بگیرید .

 

در فضای باز و از منبع نور طبیعی برای عکاسی استفاده کنید :

 

در فضای باز بمانید و در صورت امکان از نور طبیعی استفاده کنید ،تعداد بسیار کمی از موبال ها به دلیل داشتن سنسورهای کوچک می‌توانند عکس ‌های عالی در فضای داخلی ایجاد کنند ، پس ، برای گرفتن نتایج بهتر، بهتر است در فضای باز و در شرایط نوری مناسب عکس بگیرید ، نور نه تنها روشنایی و تاریکی ، بلکه کلیت و فضای عکس را نیز مشخص می کند ، در نتیجه سعی کنید هنگام عکاسی با موبایل  از نور طبیعی استفاده کنید.

 

استفاده نکردن از زوم دیجیتال :

 

از قابلیت زوم دیجیتال خودداری کنید ،زوم دیجیتال تقریبا همیشه نتایج ضعیفی ایجاد می کند زیرا وضوح تصویر را کاهش می دهد، استفاده نکردن از آن یکی از نکات اساسی عکاسی برای گرفتن عکس های بهتر است ، با این حال، زوم‌های اپتیکال خوب هستند زیرا بر کیفیت عکس تأثیر نمی‌گذارند و در موبایل های پیشرفته تر رایج ‌تر می‌شوند ، اگر فقط زوم دیجیتال دارید، به جای استفاده از آن، برای حفظ کیفیت تصویر به سوژه عکاسی خود نزدیک شوید .

 

استفاده کردن از قابلیت HDR :

 

حالت HDR مخفف عبارت High Dynamic Range می باشد  و به طور گسترده ای در بسیاری از موبایل های  هوشمند وجود دارد ، جزئیات را از مناطق تاریک و روشن اضافه می کند تا نوردهی متعادل بهتری ارائه دهد ، به عبارت دیگر، از روشن شدن بیش از حد آسمان یا تاریکی بیش از حد زمین جلوگیری می کند و واقعا برای عکاسی منظره مناسب است ، اگر تفاوت زیادی بین روشن ‌ترین و تاریک ‌ترین قسمت‌های صحنه عکس شما وجود دارد، استفاده از عملکرد HDR دوربین گوشی گزینه مناسبی می باشد .

 

از نرم افزار های ویرایش و ادیت استفاده کنید :

 

در آموزش عکاسی با موبایل  باید نرم افزاری های مناسبی برای عکاسی با موبایل داشته باشید که دسترسی به این نرم افزار ها بسیار راحت می باشد حرفه ای ترین این نرم افزار ها  Adobe Lightroom یا Photoshop می باشد ولی دامنه وسیعی از این نرم افزار ها وجود دارد ، با استفاده از این برنامه ها می توانید عکس های خود را در چند ثانیه برش داده و لمس کنید و صورت دلخواه تنظیم و ویرایش کنید .

 

قانون یک سوم رو رعایت کنید :

 

قانون یک سوم را در عکاسی خود قرار دهید ، در قانون یک سوم، یک تصویر به 9 بلوک مساوی تقسیم می شود که یک شبکه سه در سه را تشکیل می دهند ، باید هدفتان این باشد که جالب‌ ترین قسمت‌ های تصویرتان را نزدیک گوشه ‌های این بخش‌ها ، جایی که خطوط شبکه‌ای خیالی به هم می ‌رسند، به دست آورید ، استفاده از قانون یک سوم حس طبیعی تری به تصویر می دهد و به چشم اجازه می دهد به راحتی در اطراف تصویر جریان پیدا کند ، بر خلاف این، قرار دادن چیزها به صورت متقارن در کادر خود، احساس تمیزی و مرتبی را به شما می دهد که باعث ایجاد ظاهر خوبی در عکس می شود ، قانون یک سوم را امتحان کنید ،  تا تاثیر آن را متوجه شوید .

 

قرار دادن موبایل در یک جای ثابت برای عکاسی در فضای تاریک :

 

اگر تاریک است، گوشی را روی یک سطح صاف قرار دهید در شرایط تاریک گاهی اوقات ممکن است لرزش دوربین داشته باشید که منجر به تار شدن نتایج می شود ،دوربین همچنین ISO را بالا می برد که باعث ایجاد نویز در تصاویر شما می شود ، برای کاهش این میزان، کافی است تلفن خود را روی یک سطح صاف مانند دیوار، میزو . . . تکیه دهید ،  اگر می خواهید در یک کنسرت، سالن موسیقی، بار یا هر جایی که شرایط تاریک دارد، عکس بگیرید، این یک راه حل  عالی است.

 

چه موبایل هایی برای عکاسی مناسب هستند ؟

 

بهترین دوربین های موبایل در سال 2022 :

 

Samsung Galaxy S21 Ultra.

Apple iPhone 13 Pro

Google Pixel 6 Pro

Apple iPhone 12 Pro

iPhone 13 Pro Max

Google Pixel 5

Samsung Galaxy S20 Ultra 5G

Samsung Galaxy Note 20 Ultra

 

بیشتر بخوانید : افزایش سرعت تایپ

 

مگاپیکسل به چه معناست ؟

 

یک مگاپیکسل به یک میلیون پیکسل اشاره دارد که مربع های کوچکی از اطلاعات هستند که با هم ترکیب می شوند و یک تصویر را می سازند. بنابراین، مثلا  اگر یک دوربین دارای وضوح هشت مگاپیکسل باشد ، می تواند تصاویری با حدود هشت میلیون مربع کوچک اطلاعات در هر اینچ بگیرد.

 

آیا مگاپیکسل بالاتر به معنای کیفیت بهتر است؟

 

تنها چیزی که مگاپیکسل بیشتر در اختیار شما قرار می دهد این است که می توانید تصاویر را بزرگ کنید و بدون اینکه تک تک پیکسل ها قابل مشاهده باشند ، تصاویر را برش دهید. عوامل دیگر در تعیین کیفیت کلی تصویر بسیار مهم تر هستند ، رزولوشن مگاپیکسل نقش مهمی در بزرگی ایجاد تصاویر خود دارد.

 

چرا مگاپیکسل دوربین جلوی موبایل از دوبین پشت  همیشه کمتر است ؟

 

اغلب تعداد مگاپیکسل دوربین جلویی «سلفی» کمتر از دوربین پ پشت گوشی است، زیرا معمولا دوربین را خیلی بیشتر از سوژه دوربین عقب ،  به صورت خود نزدیک می‌کنید .

انواع دوربین های حرفه ای برای عکاسی

هر دو دوربین دارای بیش از 30 مگاپیکسل، فوکوس خودکار خیره کننده، فیلمبرداری 4k، حساسیت ISO عالی، نرخ فریم عالی و موارد دیگر هستند.

 

 

تعدادی از دوربین ها شامل :

 

Canon EOS 5D

Nikon D850

Sony A9

Canon EOS-1D X

Canon EOS R5.

Sony A7R

 

عکاسی حرفه ای با موبایل

 

اگر قصد دارید که با گوشی موبایل خود به صورت حرفه ای عکاسی کنید باید چند نکته را مد نظر داشته باشید که برای عکاسی با موبایل سعی کنید که از موبایل هایی استفاده کنید که از دوربین های با کیفیتی برخوردارند که برندهای مطرح دنیای گوشی سازی از جمله سامسونگ هواوی اپل شیائومی و غیره موبایل های زیادی را روانی بازار کردند که از دوربین های خوبی برخوردار هستند که می‌توان برای عکاسی از آنها استفاده کنید، مرسی عکس با موبایل شما کافیست زوایای مختلف را بررسی کنید و با تحلیل آن ها تصویر خود را به ثبت برسانید.

زمانی که غذایی با دوربین موبایل خود تصویری را ثبت کنید و از ویژگی HDR آن استفاده کنیم و برای عکس گرفتن آن را فعال کنید چون شما با فعال کردن این مورد می تواند کیفیت عکس های گرفته شده را بهبود و بالا ببرید ، این قابلیت در اکثر موبایل های پیشرفته که امروزه در دسترس است قرار دارد.

یکی از ابزاری که می‌تواند برای عکاسی با موبایل برای شما مفید باشد پرده سبز است شما با استفاده از پرده سبز می توانیم پس زمینه تمامی تصاویر خود که با موبایل گرفته اید را تغییر دهید و همین تغییر مشاهده میکنید کیفیت تصاویر شما می تواند تا خط خوبی بالا برود .

 

استفاده از وسایل کمکی برای عکاسی

 

آموزش عکاسی با موبایل - رایا پروژه

 

رینگ لایت

 

رینگ لایت یک حلقه نوری برای عکاسی می باشد ، نور حلقه ای نور ملایم و مستقیمی را روی سوژه ایجاد می کند و سایه ها را به حداقل می رساند ، هنگامی که با استفاده از رینگ لایت عکس می گیرید ، لنز دوربین را در مرکز حلقه قرار دهید ، این تضمین می کند که سوژه شما به طور یکنواخت از جهت دوربین روشن می شود ، علاوه بر پرتره، رینگ لایت ها نیز برای عکاسی از محصولات عالی هستند  آنها به شما اجازه می دهند تا جزئیات یک شی را بدون ایجاد سایه برجسته کنید ، رینگ لایت یک ابزار نورپردازی ساده است که معمولا برای عکس های زیبایی، پرتره و عکاسی ماکرو استفاده می شود ، دارای تعدادی لامپ کوچک است که یک دایره یا فقط یک لامپ فلورسنت دایره ای شکل می دهند ،هنگامی که در عکاسی استفاده می شود، نور جذابی را در چشمان سوژه ایجاد می کند.

 

مونوپاد

 

در تمامی آموزش عکاسی با موبایل ؛ مونوپاد یک وسیله ی کمکی برای عکاسی می باشد ، که به صورت یک پایه میله ای می باشد  با استفاده از مونوپاد می توان طیف گسترده تری را از فضا عکس گرفت ، مونوپاد یک گیره دارد که موبایل در آن قرار می گیرد و با اتصال به گوشی ، عکاسی انجام می شود .

 

لنز های کمکی

 

لنزهای ماکرو کمکی به شما این امکان را می‌دهند که نسبت به دوربین اصلی موبایل خود  ، بسیار نزدیک ‌تر به سوژه خود عکس بگیرید مثلا  لنز ماکرو Moment یک ضمیمه لنز ماکرو 25 میلی‌متری (تقریبا) است که می‌تواند تا حدود 0.73 اینچ فوکوس کند تا بزرگنمایی تا 10 برابر کند.

نگه دارنده ی انعطاف پذیر

این وسیله شبیه به مونو پاد می باشد ولی با فرق اینکه می توانید حالت و شکل و مکان آن را به صورت دستی کنید .

فلش های ال ای دی پرتابل

فلاش LED در تلفن همراه منبع نور ثابتی برای صفحه نمایش است. این اجازه می دهد تا از تلفن برای مواردی مانند فیلمبرداری در نور کم استفاده شود. یکی از مزیت های استفاده از LED برای این کار این است که نور ملایم تر و یکنواخت تر می دهد.

 

مقالات دیگر : چطور امنیت موبایل خود را بالا ببریم ؟

 

برخی از نکاتی که باید در عکاسی با موبایل آن ها را رعایت کنید

 

نکات مهم در عکاسی با موبایل - رایا پروژه

 

اگر خسته ای که به صورت حرفه ای عکاسی خود را با موبایل شروع کنید به شما توصیه می‌کنیم که نکاتی که در ادامه مطرح می‌شود را رعایت کنید تا بتوانید تصاویر با کیفیت و خوبی با موبایل خود تهیه کنید و آن را در شبکه های اجتماعی و یا آنها را چاپ کنید در ادامه با ما همراه باشید. 

 

1 – از فلش گوشی استفاده نکنید

 

یکی از مواردی که خیلی از افراد از آن استفاده می‌کنند فکر می‌کنند که این کار باعث می شود تا تصاویر زیبای اموال خود ثبت کند این است که در هنگام عکس برای گوشی خود را روشن می‌کند که این کار باعث می‌شود کیفیت تصاویر ما پایین بیاید و تصویر خوبی را ثبت نکنیدسعی کنید در هنگام عکاسی با موبایل فلش گوشی خود را خاموش کنید چرا که این نور فلش می تواند روشنایی تصاویر را به هم می‌ریزد و کیفیت را نیز پایین بیاورید .

برای اینکه روشنایی تصویر شما به خوبی در عکس ها باشد شما باید سعی کنید که تصویر خود را در محیطی بگیرید که روشنایی آن نه زیاد و نه کم باشد چرا که این کار باعث می‌شود و تصاویر شاد و با کیفیت بالا ثبت شود. 

 

2 – به جای زوم روی سوژه به آن نزدیک شوید

 

متاسفانه یکی از مشکلات رایجی که در عکاسی با موبایل انجام می‌شود و کیفیت تصویر را به شدت کاهش می‌یابد این است که برخی افراد برای اینکه تصاویر را نزدیکتر بگیرد ای آنزو می‌کند که این یک کار بسیار اشتباهی در دوربین های عکاسی و دوربین های معمولی موبایل تصویر را می‌خواهیم نصب کنیم روی آن زمان که کنید کیفیت آن پایین می آید هرچه بیشتر باشد کیفیت نیز به همان مقدار کاهش می یابد برای این کار کافیست که شما به سوژه مورد نظر را نزدیکتر شوید به جای اینکه زوم کنید این کار یکی از تکنیک های عکاسی با موبایل خیلی از علاقه مندان می توانند از آن استفاده می‌کند و تصویر با کیفیت می گیرند.

 

3 – تمیز کردن دوربین موبایل

 

مواردی که میتواند در عکاسی با موبایل برای شما مشکل ساز شود این است که شما زمانی که تصویری خود را با تکنیک های مختلفی می گیرید اما باز هم کیفیت آن پایین است باید یک مورد چک کنید و آن هم لنز دوربین موبایل شما اسب در بعضی از مواقع دیده می‌شود که بسیاری از موبایل هایی که با آنها عکاسی می شود دوربین آنها کثیف است که این باعث می‌شود تا کیفیت آن کاهش یابد همیشه سعی کنید در عکاسی  با موبایل  همیشه قبل از اینکه  میخواهید تصویری را ثبت کنید لنز موبایل خود را بررسی کنید اگر کثیف بود و لکه ای روی آن بود آن را تمیز کنید.

 

4 – تصاویر خود را ویرایش کنید

 

آخرین موردی که قصد داریم به آن بپردازیم و در جهت زیبا سازی و افزایش کیفیت تصویر خود از آن استفاده کنید این است که پس از اینکه تصمیم خود را با موبایل ثبت کردید آن را ویرایش کنید به این معنی نیست که رنگ آن را تغییر دهید و غیرهنکش ما میتوانیم با ابزارهایی مانند فتوشاپ و دیگر نرم افزاری که میتوان با آن تصویر را ویرایش کرد کیفیت تر و خود را بالا ببرید و افکت های مختلف را با آن تا زیبا تر از آن چیزی باشد که شما با موبایل خود گرفته  اید این کار باعث می شود تا شما فردی حرفه ای در زمینه عکاسی با موبایل محسوب شوید.

حتی از علاقمندان که در این حوزه فعالیت می کنند و تصاویر به عنوان خود ثبت می‌کند و آن را در شبکه های اجتماعی منتشر می‌کند بیشتر آنها پس از اینکه تصویر خود را تهیه کردند هر ساعت بر روی ویرایش تصویر خود کار می کند تا بتواند تصویری بسیار زیبا و دلنشینی را در رزومه کاری خود ثبت کنند و یا شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند.

 

جمع بندی و نتیجه گیری

 

در نهایت، فقط باید تمرین کنید ،  اگر می خواهید بدانید چگونه با گوشی خود یک عکس حرفه ای بگیرید، بهترین نکته این است که تمرین کنید ،لازم نیست نگران پر کردن حافظه خود از عکس ها باشید، بنابراین هر تعداد عکس که می‌خواهید بگیرید، نتایج را تجزیه و تحلیل کنید و در مورد بهبود آن ها تلاش  کنید که شامل نور، ترکیب بندی، لرزش دوربین  است ،  کارهایی را که درست و غلط انجام می دهید بررسی کنید و به بهتر شدن نتیجه عکس خود ادامه دهید  در این مقاله آموزش عکاسی با موبایل آموزش کامل عکاسی با موبابل برای شما عزیزان توضیح داده شده است.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

‫14 نظر

  • Fateme

    سلام عالی بود

    1401-10-06 در 17:21
    • رایا پروژه

      سلام

      ممنون

      1401-10-06 در 17:53
  • قاسم

    سلام خیلی خوب بود و کامل توضیح دادین ممنون

    1400-11-27 در 23:44
    • رایا پروژه

      سلام

      خوشحالیم که براتون مفید بوده

      1400-11-28 در 10:30
  • داوود رضایی

    سلام

    عالی بود آموزشتون

    1400-11-24 در 15:07
    • رایا پروژه

      سلام

      ممنون از شما

      1400-11-25 در 09:52
  • فرهاد

    سلام

    ممنون واقعا مقاله کاملی بود

    1400-11-21 در 10:22
    • رایا پروژه

      سلام
      سپاس از شما دوست عزیز

      1400-11-21 در 10:51
  • امیر حسین

    واقعا با استفاده از این نکات میشه نتیجه خیلی خوبی تو عکس ها داش 👌👍👏

    1400-10-30 در 17:50
    • رایا پروژه

      سلام

      بله با رعایت این نکات میتونید تصاویر خوبی را با موبایل ثبت کنید.

      1400-10-30 در 18:05
  • بسیار عالی وکامل بود

    1400-10-24 در 15:09
    • رایا پروژه

      سپاسگزارم

      1400-10-24 در 16:02
  • ملیکا آرمین

    مطلب خیلی آموزنده و مفیدی بود

    1400-10-22 در 19:25
    • رایا پروژه

      سلام
      ممنون از شما

      1400-10-23 در 12:38

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

    و این برایمان با ارزش است❤️

    تشکر از کاربران رایا پروژه

    به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود