آموزش Disavow کردن لینک در گوگل | بی اثر کردن تمامی لینک های مخرب با یک کلیک❤️

گاهی اوقات که شما لینک های خارجی سایت خود را بررسی میکنید متوجه این میشوید که برخی از آن ها توسط شما انجام نشده است و لینک های بی کیفیتی هم هستند که میتواند برای شما در سئو تاثیر منفی بگزارد ، این لینک ها عموما توسط رقبا شما برای پنالتی و جریمه وبسایت شما در گوگل انجام میشود ، به همین خاطر گوگل راهی آسان برای خنثی سازی و بی اثر کردند این لینک های مخرب معرفی کرده است که با استفاده از آن ها تمامی لینک های آلوده را شناسایی کنید و آن ها را به گوگل گزارش دهید ، ما در این مقاله آموزش Disavow کردن لینک در گوگل را به صورت تصویری برای شما عزیزان شرح خواهیم داد با ما همراه باشید ، همچنین اگر میخواهید بیشتر در مورد سئو اطلاعات کسب کنید پیشنهاد میکنیم مقاله آموزش سئو رایگان را از دست ندهید.

 

مقالات دیگر :  لیست بک لینک های رایگان

 

Disavow کردن لینک چیست؟

آموزش Disavow کردن لینک در گوگل - رایا پروژه

Disavow کردن لینک در گوگل

 

لینک ها در گوگل از ارزش بالایی برخودار هستند که می‌توانند رتبه های سایت شما را از 0 به 100 ارتقا بدهند اما همین لینک ها میتواند سایت شما را از 100 به 0 هم برساند و اعتباری که دارید را از بین ببرد که به این نوع لینک ،  لینک های اسپم و مخرب گفته میشود که عموما در توسط رقبا شما در سایت های بی کیفیت و اسپم درج میشود و همین مورد باعث از دست دادن رتبه و اعتبار در گوگل میشود ، اما یکی از راه هایی که میتوانید این نوع لینکسازی ها را بی اثر کنید Disavow است که توسط گوگل معرفی شده است ، شما میتوانید تمامی لینک های مخرب را در فایل txt وارد کنید و در سایت که در ادامه به شما معرفی میکنیم Disavow کنید و گوگل این لینک ها را در نظر نگیرد تا رتبه های خود را از دست ندهید.

 

بیشتر بخوانید : افزایش بازدید از رپورتاژ 

 

آموزش کامل Disavow کردن لینک در گوگل

 

Disavow کردند کار سختی نیست و میتوانید با استفاده از آموزش زیر که در اختیار شما قرار میدهیم به سادگی هر لینکی را که توسط رقبا یا ربات های مختلف به سایت شما داده شده است را در نزد گوگل بی اثر کنید.

 

قدم اول – جستجو  Disavow link در گوگل

 

جستجو  Disavow link در گوگل - رایا پروژه

Disavow link در گوگل

 

در اولین قدم برای Disavow کردن لینک در گوگل باید در قسمت سرج کلمه ( Disavow link ) را جستجو کنید ، سپس بر روی لینک اول نمایش داده شده کلیک کنید تا وبسایت مربوطه برای شما بارگزاری شود که در همان ابتدا باید وارد اکانت که به سرچ کنسول شما متصل است را وارد کنید.

 

بیشتر بخوانید : نکات مهم سئوی وبسایت

 

قدم دوم – انتخاب اکانت فعال سایت که در سرچ کنسول ثبت است

 

انتخاب اکانت فعال سایت که در سرچ کنسول ثبت است - رایا پروژه

انتخاب اکانت فعال سایت که در سرچ کنسول

 

پس از اینکه ایمیل متصل به سرچ کنسول خود را وارد کردید وارد سایت میشوید که باید بر روی ( select property ) کلیک کنید ، در این قسمت میتوانید سایت های خودتان که به ایمیل گوگل شما متصل است را مشاهده کنید که کافیست سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

و پس از انتخاب سایت مورد نظر خود میتوانید فایل txt که برای دانلود وجود دارد را انتخاب و دانلود کنید.

 

قدم چهارم – درج لینک های مخرب  در فایل و آپلود آن در سایت

 

پس از اینکه فایل  txt را دانلود کردید یا اینکه ان را در کامپیوتر خود ساختید ، نوبت این است که لینک های مشکوک و مخرب را که شناسایی کردید در این فایل قرار دهید .

که میتوانید آدرس دامین را وارد کنید تا تمامی لینک های مربوط به آن دامین غیرفعال شود یا اینکه میتوانید تنها URL های مشکوک را وارد کنید.

پس از اینکه لینک های خود را در فایل txt قرار دادید حال باید آن را در کامیپوتر خود ذخیره کنید ؛ مجدد وارد سایت شوید بر روی Upload disavow list کلیک کنید سپس فایل txt خود را انتخاب کنید و گزینه تایید را بزنید با این کار شما لینک های که در فایل وارد کردید تا خنثی میکنید و گوگل از این لینک ها عبور خواهد کرد.

 

مقالات دیگر : دلایل ایندکس نشدن سایت در گوگل

 

بی اثر کردن لینک های اسپم در گوگل چه مزایای دارد؟

 

بی اثر کردن لینک های اسپم در گوگل چه مزایای دارد؟

بی اثر کردن لینک های اسپم در گوگل چه مزایای دارد؟

 

غیرفعال کردن لینک های اسپم در گوگل مزایای خیلی خوبی را برای وب سایت ها شما دارد. و باعث میشود وبسایت شما در گوگل رتبه های خودش را حفظ کند.

با غیرفعال کردن لینک های اسپم، گوگل می تواند نتایج جستجوی با کیفیت بالاتری را از سایت شما در اختیار کاربران قرار دهد . این امر می‌تواند اعتماد گوگل نسبت به سایت شما را افزایش دهد و باعث شود که سایت شما در الگوریتم های گوگل بهتربررسی شود و اعتماد بالایی را داشته باشد.

به‌علاوه، غیرفعال کردن لینک های اسپم میتوانید از حملات رقبا خودتان نیز در امان باشید ، چرا که اگر در گوگل رتبه های خوبی را داشته باشید رقبا شما برای سایت شما لینک اسپم تولید میکنند و همین مورد باعث افت رتبه های شما خواهد شد که میتوانید با روشی که در این مقاله به ان اشاره شده جلو این حملات را بگیرید.

این گار نه تنها ترافیک ارگانیک بیشتری را به سایت‌ شما می آورد، بلکه باعث میشود در گوگل اعتماد بالایی را داشته باشید و صفحات شما سریعتر ایندکس شود.

 

کلام آخر

 

در این مقاله به طور ساده مراحل Disavow کردن لینک در گوگل را توضیح داده ایم که امیدوارم برایتان مفید باشد و بتوانید خیلی راحت تمامی لینک های اسپم و مشکوکی که به سایت شما داده شده است را بی اثر کنید تا رقبا شما نتوانند با ایجاد لینک ها مخرب قصد بی اعتبار کردن سایت شما را در گوگل داشته باشند همچنین میتوانید از خدمات مشاوره سئو در جهت بهینه کردند سایت خود استفاده کنید

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

‫2 نظر

  • فردین

    سلام
    یک لیست از url های مخرب را در یک فایل ارسال میکنیم.
    دو ماه بعد یک لیست جدید رو میخایم ارسال کنیم.
    چون فایل جدید جای فایل قبلی میشینه در disavow گوگل: آیا باید url های قبلی رو هم تو فایل جدید تکرار کنیم؟
    ممنونم راهنمایی کنید.

    1401-07-29 در 14:02
    • رایا پروژه

      سلام فردین عزیز

      در فایل جدیدی که ارسال میکنید url های قدیمی به همراه url های جدید را با هم قرار دهید.

      باید تمامی لینک های شما در فایل قرار بگیرید.

      1401-07-29 در 16:50

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

    و این برایمان با ارزش است❤️

    تشکر از کاربران رایا پروژه

    به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود