بانس ریت (Bounce Rete) چیست و چطور میشه آن را کاهش داد؟

بانس ریت (Bounce Rete) یا همان نرخ پرش یک اصطلاحی است که سئو کاران با آن آشنا هستند و در این مقاله قرار است که کاملا با مفهوم بانس ریت آشنا خواهیم شد که بتوانید با تکنیک هایی که گفته میشود در این مقاله بانس ریت خود را کاهش دهید و سایت خود را در گوگل بهبود ببخشید و اگر میخواهید کاملا با مبحث سئو آشنا شوید میتوانید مقاله آموزش سئو را مطالعه بفرمایید.

 

بانس ریت (Bounce Rete) چیست؟

 

بانس ریت (Bounce Rete) چیست - رایا پروژه

 

بانس ریت به معنای نرخ پرش کاربر در سایت شما است که براتون مثالی را در دنیای واقعی خواهم زد تا بهتر با این مبحث آشنا شوید؛ یعنی اگر شما به مغازه ای لباس فروشی میرید و داخل مغازه که شدید فقط یک نگاه کوتاه به اجناس میندازید و بلافاصله از مغازه خارج میشوید که در حوزه سئو و سایت به این پرش بانس ریت گفته میشود که شما وارد سایتی میشوید و پس از زمان کوتاهیی از آن خارج میشوید و  این میتواند بر روی سئو سایت مقصد تاثیر منفی را بگزارد؛ که در ادامه کاملا با روش هایی که گفته میشود میتوانید بانس ریت سایت خود را پایین بیاورید و سئو شما بهتر شود.

 

بیشتر بخوانید: چک لیست سئو سایت

 

بانس ریت بالا در سایت به چه معنی است؟

 

زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود و سریع از آن خارج میشود بانس ریت سایت شما بالا میرود که این مورد را میتوانید در گوگل آنالیتیکس مشاهده کنید؛ و باید سعی داشته باشید که اصلا نرخ پرش یا بانس ریت شما بالا نباشد.

 

بانس ریت پایین در سایت به چه معنی است؟

 

وفتی بانس ریت سایت شما پایین باشد یعنی راه را درست رفته اید و متوان گفت با این کار سایت شما در نتایج گوگل خوب واقع میشود؛ و باید سعی کنید همیشه بانس ریت سایت خود را پایین نگه دارید.

 

بیشتر بخوانید :چطور مقاله بنویسیم ؟

 

چگونه میتوان بانس ریت را کاهش داد؟

 

با استفاده از روش هایی که در ادامه برایتان معرفی میکنیم میتوانید به راحتی بانس ریت سایت خود را بالا بیاورید و کاربران به محیطی که برایشان فراهم کردید بیشتر ماندگار شوند و سریع سایت و صفحه شمارا نبندند.

 

1 – بررسی سرعت سایت

 

در اولین قدم یکی از مهم ترین اقداماتی که باید در کاهش نرخ پرش سایت خود انجام دهید این است که سرعت سایت خود را بررسی کنید و ایرادات آن را رفع کنید؛ و اگر سرعت خوبی را در سایت خود داشته باشید کاربران از صفحه مورد نظر شما دیر خارج میشوند و در نتیجه نرخ پرش سایت خود را پایین بیاورید.

 

2 – بررسی لینک دهی داخلی سایت

 

یکی دیگر از کارهایی که میتواند منجر این شود که کاربر از سایت شما خارج شود را میتوان به نادرست بودن لینک های داخلی سایت شما است که بیش از حد از آن استفاده کرده اید؛ به طور مثال اگر صفحه ای را دارید که محصولی را معرفی میکنید سعی کنید لینک صفحه محصول را در همان صفجه قرار دهید که به طور مستقیم کاربر به آن مراجعه کند ولی اگر در لینک های داخلی خود زیاده روی کنید و کاربر را از این صفحه به آن صفحه ببرید باید انتظار این را داشته باشید که بانس ریت سایت شما بالا رود و کاربر از آن خارج شود.

 

بیشتر بخوانید : کم کردن حجم عکس

 

3 – بررسی ظاهر سایت

 

ظاهر سایت خوب نه تنها میتواند بانس ریت سایت شما را کاهش دهد بلکه میتوانیدحس خوبی را به مخاطب شما القا کند و به همین سبب باعث میشود تا کاربر به صفحات دیگر سایت شما نیز مراجعه کنند؛ باید خیلی به این نکته توجه داشته باشید که ظاهر بهم ریخته و ناپسند برای سایت شما نه تنها فروش شما را پایین می آورد بلکه اعتبار شما را نیز کاهش می یابد.

 

4 – رفع مشکلات فنی

 

باید همیشه سعی داشته باشید مشکلات فنی سایت خود را برطرف کنید که این مشکلات میتوانید ناشی از بارگذاری نا هماهنگ فونت و سرعت سایت شما باشد که با رفع این مشکلات میتوانید سایت خود را بهینه کنید و کاربر زمانی که در صفحه ی شما در حال گردش و مشاهده است حس خوبی را داشته باشد و مشکلی برایش به وجود نه آید.

 

5 – تولید محتوای کاربرپسند

 

ما در مقاله آموزش تولید محتوا کاملا به این موضوع اشاره کردیم که محتوایی برای سایت خود تولید کنید که با کاربر ارتباط برقرار کند و کسی که مقاله شما را مشاهده میکند فک نکند که یک ربات این محتوا را نوشته است؛ حتما به این مسئله توجه داشته باشید و با تولید محتوای کاربر پسند سعی کنید تا کاربر و مشتری خود را در صفحه خود بیشتر نگه دارید و بانس ریت خود را کاهش دهید.

 

6 – فراهم سازی تعامل بین کاربران

 

محتوایی که کاربر شما در سایت درج میکند برای گوگل بسیار اهمیت دارد؛ باید سعی کنید همیشه باکسی را در سایت خود طراحی کنید که میتوانید برای این کار بخش نظرات بر سایت خود را فعال کنید تا کاربران بتوانند در مورد محتوایی که تولید کردید نظر خود را بگزارند و این کار باعث میشود تا تعامل سایت شما بالا رود.

 

بیشتر بخوانید : سایت مپ چیست؟

 

7 – استفاده کم از تبلیغات در سایت

 

شاید این کار برای شما هم اتفاق افتاده باشد که وارد سایتی میشوید که با حجم زیادی از تبلیغات روبرو میشوید و سریعا آن سایت را ترک میکنید این کار میتواند بانس ریت سایت شما بالا رود که اصلا برای سئو مناسب نیست ؛ سعی کنید تبلیغات برای سایت خود بروید اما به اندازه که کاربر را اذیت نکند و بیشتر تبلغ های مناسب برای سایت را میتوان در کنار ها و سایبار قرار داد.

 

چرا باید باینس ریت یا میزان پرش کاربر را جدی بگیریم؟

 

چطور بانس ریت (Bounce Rete) پایین داشته باشیم - رایا پروژه

 

اگر قصد دارد که سایت خود را از نظر سئو بهبود یابید و بتوانید در نتایج گوگل واقع شوید که بتوانید محصولات و خدمات خود را ر دید بسیاری از افراد قرار دهید باید میزان پرش سایت خود را با نکاتی که در بالا خدمتتون عرض کردیم مدیریت و کاهش دهید تا به این واسطه گوگل به شما اعتماد کند و رتبه های خوبی را به شما بدهد.

 

مقالات مرتبط : سئو خارجی چیست

 

جمع بندی

 

در این مقاله کاملا با مبحث بانس ریت (Bounce Rete)  آشنا شده ایم که میتوانید با روش های گفته شده آن را کاهش دهید و به همین که کاربر در سایت شما بیشتر از قبل باشد؛ محضولات خود را به فروش بالایی برسانید؛ امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود