بهترین منابع یادگیری سئو | معرفی منابع معتبر برای سئو در سال 2024❤️

بهترین منابع یادگیری سئو کدامند؟ شاید اگر شما قصد داشته باشید تا به حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ ورود کند این سوال برای شما پیش خواهد آمد که بهترین منابع برای یادگیری سئو کدام است و چطور میتوانیم از آن ها استفاده کنیم در این مقاله قصد داریم تا در سایت رایا پروژه بهترین منابع برای یادگیری سئو را به شما عزیزان معرفی کنیم که میتوانید به صورت کاملا رایگان از آن استفاده کنید و دانش خود را در زمینه سئو افزایش بدهید.

 

بهترین منابع یادگیری سئو کدامند؟

 

بهترین منابع یادگیری سئو - رایا پروژه

بهترین منابع یادگیری سئو

 

سئو حوزه ای است که شاید برای کسانی که تازه میخواهند به آن ورود کنند سخت و پیچیده باشد ولی در کل این چنین نیست شما اگر آموزش سئو را به صورت کاملا حرفه ای توسط اساتید و منابع معتبر یاد بگیرید خیلی ساده میتوانید تمامی مباحث که در این حوزه وجود دارد را فرا بگیرید فقط باید در ابتدا منبع یادگیری خود را درست انتخاب کنید چون اگر اشتباه از همان اول سئو را یاد بگیرید خیلی سخت و طولانی به آن مسلط خواهید شد در ادامه ما 4 سایت عالی برای یادگیری سئو را برای شما معرفی خواهیم کرد.

 

بیشتر بخوانید: چک لیست سئو سایت

 

1- سایت moz.com

 

سایت ماز دات کام یکی از بهترین و محبوب ترین سایت های جهان است خیلی از سئو کارا این سایت را فقط برای تحلیل و بررسی لینک های رقبا و مواردی از این قبیل می‌بینند ولی در کل سایت ماز دات کام برای یادگیری سئو بهترین گزینه برای شما میتواند باشد این سایت تمامی مباحث سئو را از ریز تا درشت برای شما توضیح داده است که تمامی این مطالب به صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت و میتوانید به راحتی از آن استفاده لازم را ببرید که این را هم باید بدانید این سایت یکی از بهترین ابزار های بررسی سایت رقبا و خودتان در آینده خواهد بود.

 

2 – سایتahrefs.com

 

سایت اچرف هم از سایت هایی است که بیشتر برای بررسی لینک ها از آن استفاده می‌شود این سایت نیز مانند ماز قابلیت این را دارد که لینک های رقیب را بررسی کند و همچنین میتوانید با استفاده از اچرف تمامی اطلاعات مربوط به سئو خارجی را دریافت کنید که خیلی میتواند مفید باشد و برای این کار باید اکانت پریمیر داشته باشید تا به این اطلاعات دست پیدا کنید ولی تمامی آموزش های مربوط به سئو در این سایت رایگان است که میتوانید از آن استفاده کنید و دانش سئو خود را بالاتر ببرید؛ نکته ای که وجود دارد این است آموزش های منتشر شده در این کاملا دقیق و معتبر توسط اساتید برتر سئو گذاشته میشود.

 

3 – سایت hubspot.com

 

سایت hubspot.com در واقع مانند یک آموزشگاه سئو است که به صورت مجازی خدمات دیجیتال مارکتینگ را آموزش میدهد؛ برای استفاده از این خدمات باید اکانت ها پریمیر آن را خریداری کنید در این وبسایت  اساتید معروفی هستند که سئو را از پایه به شما آموزش خواهند داد و یکی از مزیت های این سایت این است که پس از آموزش خدمات پشتیبانی خوبی را دارد که ارگ سوالی پس از آموزش داشته باشید به آن پاسخ میدهند اگر قصد دارید تا آموزش سئو را به صورت کامل و دقیق یاد بگیرید میتوانید از خدمات این وبسایت استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید : سئو صفحه اصلی

 

4 – سایت backlinko.com

 

در آخر میرسیم به یکی از سایت هایی که در زمینه سئو مرجع است و بیشتر افرادی که در این حوزه خبره هستند از خدمات این سایت استفاده کردنند؛ backlinko.com یکی از قدیمی های حوزه آموزش سئو  به صورت آنلاین است که واقعا سابقه خوبی را دارد و اگر زبان انگلیسی خوبی داشته باشید این سایت میتواند بهترین مرجع برای شما باشد تمامی نکاتی که در آموزش های این سایت گفته میشود استاندارد و طبق قوانین گوگل است و در کنار آموزش استاندارد و خفتی که ارائه میدهد پشتیبانی خوبی را هم دارد که تا آخر یادگیری کامل سئو در کنار شما خواهد بود.

برای استفاده از منابع کتاب های سئو میتوانید از مقاله  معرفی کتاب های آموزش سئو استفاده کنید.

 

5 – وبلاگ Yoast SEO

 

اگر از آن دسته از افرادی باشید که صاحب سایت و یا سئو کار باشید افزونه یوست سئو آشنایی دارید که یکی از بهترین ابزارهای است که می‌توانیم با آن سئو وبسایت خود را تحلیل و بررسی کنیم و همچنین میتوانید محتواهات خود را بر اساس پارامترهای این افزونه سئو کنید در وبسایت رسمی افزونه یوست سئو میتوانید به مقالات خوبی دست یابید که کارشناسان سئو حرفه ای در این وبسایت مقالات مختلفی را برای شما منتشر کردنند که با مطالعه آنها می توانید دانش خود را افزایش دهید 

 

6 – سایت SEJ

 

اگر به توضیح با مبحث سئو آشنا شده‌اید و یادگیری آن را دارید می توانید از وب سایت استفاده کنید این سایت آموزش های مقدماتی خوبی را برای شما قرار داده است که با مطالعه آن می توان درک کامل و خوبی است سئو دریافت کنید تمام مقالات این سایت به صورت رایگان در شده است که تمامی افراد میتوانند از آن استفاده کنند.

 

7 – Google’s Search Central Blog

 

اشکان پور یک ابزار ساخته شده توسط گوگل است که تمامی وبمستر ها و سئو کاران از این طریق می توانند تمامی بازدیدکنندگان و دیگر موارد مربوط به سایت خود را بررسی کند گوگل سرچ کنسول وبلاگ یکی از مراجع معتبر و رسمی گوگل است که تمامی تغییرات الگوریتم های آن در این وبلاگ سریع منتشر می شود و می توان اطلاعات خوبی را در حوزه سئو از وبلاگ گوگل سرچ کنسول دریافت کنید ، یکی از مزایای این سایت این است که شما تمامی مطالبی که در آن مطالعه می‌کنید توسط کارشناسان خود گوگل منتشر شده است و معتبر است ،

همچنین بیشتر سایت هایی که در این مقاله برای شما معرفی کرده ایم اخبار خود و دیگر موارد مربوط به را از طریق وبلاگ گوگل سرچ کنسول مطالعه می کند.

 

8 – سایت رایا پروژه

 

رایا پروژه یکی دیگر از مراجع معتبر برای مطالعه آموزش های سئو وب سایت را پروژه است شما می توانید در سایت رایا پروژه به تمامی مقالات سئو از مقدماتی تا حرفه دسترسی داشته باشید که می توانید با مراجعه به بخش مقالات سئو به تمامی نوشته های منتشر شده توسط کارشناسان سئو این مجموعه دسترسی داشته باشید همچنین روزانه مقالات زیادی در رابطه با حوزه سئو در این وب سایت قرار خواهد گرفت. 

 

بهترین کانال هاب بوتیبوب برای یادگیری سئو

بهترین کانال هاب بوتیبوب برای یادگیری سئو - رایا پروژه

بهترین کانال هاب یوتیوب برای یادگیری سئو

 

در اینجا مقاله بهترین منابع یادگیری سئو قصد داریم تا کانال های یوتیوب را به شما دوستان علاقه مند به سئو معرفی کنم که بتوانید تمامی آموزش ها را به صورت رایگان و اسان در اختیار داشته باشد تا بتوانید پروسه آموزش را به ساده ترین شکل و با کیفیت زیادی یا بگیرید در ادامه همراه ما باشید.

 

1 – Moz

 

سایت ماز دات کام را در اول مقاله به شما معرفی کردیم که هم بخش آموزش دارد و هم بخش تحلیل سایت که بیشتر افراد از تحلیل سایت در ماز استفاده میکنند و آن را صرفا یک ابزار بررسی لینک میداند ولی سایت ماز کانال یوتیوب نیز دارد و آموزش های متنوع از پایه تا پیشرفته را در این کانال قرار داده است که فقط کافیست عبارت < moz > را در سرچ یوتیوب بزنید و وارد کانل شوید تا به آموزش های سئو دسترسی داشته باشید.

 

2 – Brian dean

 

Brian dean یکی از افراد موفق حوزه سئو است که پروژه های بزرگی تا با موفقیت به اتمام رسانده است Brian dean در کنار کار های سئویی و پروژه های خود آموزش هم میدهد و در یوتیوب با اسم Brian dean فعالیت میکند این شخص تجربه زیادی را در این حوزه دارد که میتواند خیلی برای ما مفید باشد و یکی از بهترین منابع یادگیری سئو به شمار میرود؛ که میتوانید به سادگی از این تجربیات و آموزش های رایگان این فرد موفق استفاده های کامل را ببرید.

 

 

3 – Neli patel

 

Neli patel نیز یکی از اشخاص سرشناس در حوزه دیجیتال مارکتینگ است که کار های خاص و عالی را در این حوزه انجام داده است؛ Neli patel در بخش آموزش سئو نیز فعالیت دارد و در پلتفرم یوتیوب آموزش های خود را آپلود میکند شما اگر میخواهید تمامی مباحث سئو را از پایه یاد بگیرید میتوانید به آرشیو کانال یوتیوب Neli patel سر بزنید و ویدیو های با ارزش این فرد را مشاهده کنید تا شما نیز فردی تاثیر گذار در حوزه دیجیتال مارکتینگ و سئو شوید.

 

خدمات مرتبط رایا پروژه : مشاوره سئو

 

چرا باید سئو را یاد بگیریم؟

 

چرا باید سئو را یاد بگیریم؟ - رایا پروژه

زمانی که در گوگل جستجو را انجام می دهید مشاهده میکنید که در صفحه اول جستجو 10 وب سایت به شما نمایش داده می شود تمامی این وب سایت به صورت رندوم در صفحه اول گوگل قرار نگرفته اند و آنها توسط افراد متخصص سئو شده اند اگر کمی دقیق تز به این موضوع نگاه کنیم متوجه می‌شویم که سئو می توانند حجم زیادی ورودی به این وبسایت‌ها بدهد و هم این ورودی ها باعث می شود تا فروش آنها افزایش یابد پس اگر شما نیز دستور وب سایت شما در 10 نتیجه گوگل و یا درسه لینک اول گوگل قرار بگیرد باید سئو را در وبسایت خود انجام دهید به همین دلیل یادگیری صحیح یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت یک کسب و کار در اینترنت است.

 

 

مزایا یادگیری سئو

مزایا یادگیری سئو

 

یادگیری سئو برای افرادی که در زمینه بازاریابی دیجیتال یا مدیریت وب سایت کار می کنند مزایای بی شماری دارد. اولاً، درک و پیاده سازی تکنیک های سئو می تواند دید و رتبه یک وب سایت را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) تا حد زیادی افزایش دهد.

این مورد می تواند منجر به افزایش ترافیک ارگانیک و نرخ تبدیل بالاتر شود و در نهایت موفقیت و سودآوری کلی یک سایت در فضای آنلاین شود.

علاوه بر این، یادگیری سئو به افراد اجازه می‌دهد تا با آخرین روندها و الگوریتم‌های دنیای موتورهای جستجو به‌روز باشند، که در در دنبای امروزی بسیار مهم است.

همچنین  سادگیری سئو میتواند مزیت رقابتی ایجاد می‌کند، چون دانش و مهارت‌های سئو در دنیا بسیار مورد اهمیت قرار میگرد و همجنین در سالیان اخیر نیز در بازار ایران هم مورد استقبال قرار گرفته است.

به طور کلی، تسلط بر دانش سئو و الگوریتم می تواند بسیار مفید باشد، چه از نظر حرفه ای و چه شخصی، و یک مهارت ضروری برای هر کسی است که در بازاریابی دیجیتال یا مدیریت وب سایت فعالیت می کند.

 

کلام آخر

 

ممنون از همراهی شما عزیزان تا آخر این مقاله بهترین منابع یادگیری سئو که در سایت رایا پروژه قرار گرفته است؛ ما سعی کردیم تا منابعی را به شما معرفی کنیم که برایتان مفید باشد و بتوانید از وقتی که برای آن میزارید نتیجه های خوب و ارزشمندی را بگیرید .

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود