بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای طراحی بازی | در سال 2023 را بهتر بشناسیم

بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای طراحی بازی کدامند ؟ آیا تا کنون به این فکر بوده اید که بازی های محبوب با چه ابزاری ساخته شده اند؟ و یا اینکه میدانید بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای طراحی بازی کدام هستند؟ اگر قصد داشته باشید که بازی را طراحی کنید و میخواهید بدانید کدام زبان برنامه نویسی برای طراحی بازی بهتر و بهینه است این مقاله تا انتها مطالعه کنید همچنین اگر قصد داشته باشید که پروژه های برنامه نویسی خود را با بهترین کیفیت انجام دهید میتوانید مقاله انجام پروژه های برنامه نویسی را مشاهده کنید در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 

مقالات مرتبط: فرق ماینکرافت جاوا و بدراک

 

بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای طراحی بازی کدامند؟

بهترین زبان_های برنامه_نویسی برای طراحی بازی کدامند؟ - رایا پروژه

بهترین زبان_های برنامه_نویسی برای طراحی بازی کدامند؟ – رایا پروژه

امروزه بخشی بزرگی از مهندسان برنامه نویسی و غیره در حوزه های بازی سازی فعالیت میکنند ؛ این حوزه طرفداران زیادی دارد و بیشتر این افراد نوجوان و جوان هستند که در طول روز بازی های مختلفی را انجام میدهند و در آمد سازندگان بازی در چند سال اخیر رشد چشمگیری را داشته است به همین سبب خیلی از افراد در حال یادگیری زبان های مختلف برنامه نویسی هستند تا با مهارت های که کسب میکنند بتوانند بازی های مورد علاقه خود را بسازند و آن را برای دیگر افراد طرفدار بازی های مختلف به اشتراک بگزارند ولی یکی از مهم ترین سوالاتی که پیش می آید این است که کدام زبان برنامه نویسی برای طراحی بازی مناسب است و میتوان با استفاده از آن روند طراحی بازی زودتر انجام شود در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که هر زبان برنامه نویسی مزایا و معایب خودش را دارد ولی برای طراحی بازی ما در ادامه چند زبان خوبی که با استفاده از آن ها گیم های پرطرفداری ساخته شده است را به شما معرفی میکنیم.

 

بیشتر بخوانید :  آموزش کاهش پینگ بازی های آنلاین 

 

1 – پایتون

 

اولین زبانی که قصد معرفی آن را داریم پایتون است که شاید خیلی از شما دوستان با این زبان آشناییت داشته باشید ؛  پایتون یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی در حوزه های طراحی نرم افزار ، سایت ، هوش مصنوعی است که این زبان در طراحی بازی نیز میتوانید از آن استفاده کنید و بازخورد خوبی هم دریافت کنید در پایتون کتابخانه های زیادی وجود دارد که میتوانید با استفاده از آن ها هر بازی که مدنظر دارید را بسازید.

 

بازی های ساخته شده با پایتون تاکنون :

 

  1. Battle field
  2. EVE online
  3. Frets on Fire

 

خدمات مرتبط : انجام پروژه های پایتون

 

2 – جاوا

 

دومین زبانی که قصد معرفی آن را داریم جاوا است و این زبان نیز شاید براتون آشنا باشد چون جاوا یکی از قدیمی ترین زبان های برنامه نویسی دنیا است شما میتوانید با استفاده از جاوا بازی های مختلفی را طراحی کنید و آن را برای دستگاه و سیستم عامل های مختلف منتشر کنید در جاوا نیز کتابخانه های اختصاصی برای طراحی گیم توسعه داده شده است که معروف ترین آن LWJGL است برای سه بعدی کردن محیط گیم استفاده میشود.

 

بازی های ساخته شده با جاوا تاکنون :

 

  1. Assassin’s Creed II
  2. Avatar

 

خدمات مرتبط : انجام پروژه های جاوا

 

3 – سی شارپ

 

با توجه به مزیت های زبان سی شارپ میتوان آن را در بین مناسب ترین زبان های برنامه نویسی برای طراحی بازی آورد این زبان در اصل از دستورات مشابه سی پلاس پلاس استفاده میکند ولی در برخی جاها بهتر از آن عمل میکند شما میتوانید با سی شارپ بازی های موبایلی خوبی را طراحی کنید که معروف ترین بازی موبایلی ساخته شده با سی شارپ Pokemon Go است و در همین راستا نیز توسعه دهندگان این زبان کتابخانه های مناسبی را برای استفاده قرار داده اند.

 

بازی های ساخته شده با سی شارپ تاکنون :

 

  1. Pokemon Go
  2. Getting Over It
  3. Hearthstone

 

خدمات مرتبط : انجام پروژه های سی شارپ

 

4 – HTML

 

HTML در واقع یکی از زبان های حیاتی برای طراحی سایت های اینترنتی است ولی در سالیان اخیر استفاده از بازی ها در فضای وب محبوبیت بیشتری را داشته است و به همین دلیل استفاده از این زبان نیز برای طراحی این مدل بازی ها در حال افزایش است اگر قصد دارید که بازی را در بستر سایت و آنلاین  طراحی کنید میتوانید از زبان قدرتمند Html استفاده کنید.

 

بازی های ساخته شده با HTML تاکنون :

 

  1. Angry Birds Chrome
  2. Orbium
  3. Sinuous

 

خدمات مرتبط :  انجام پروژه های HTML

 

5 – سی پلاس پلاس

 

سی پلاس پلاس نیز مانند زیان جاوا از قدیمی ترین ها هستند که بسیاری از بازی های مختلف با سی پلاس پلاس نوشته شده است ؛ کار با این زبان شاید برای افراد مبتدی مناسب باشد چون بسیاری از اشخاصی که قصد دارند برنامه نویسی را شروع کنند از این زبان استفاده میکنند و برای طراحی بازی هم سی پلاس پلاس میتواند گزینه خوبی باشد.

 

بازی های ساخته شده با سی پلاس پلاس تاکنون :

 

  1. Gears of War
  2. Fortnite
  3. Borderlands

 

خدمات مرتبط : انجام پروژه های سی پلاس پلاس

 

زبان برنامه نویسی بازی های موبایل

زبان برنامه نویسی بازی های موبایل -رایا پروزه

زبان برنامه نویسی بازی های موبایل -رایا پروزه

 

همانطور که می دانید طی چند سال اخیر بازی های موبایلی در جهان طرفداران زیادی را پیدا کردند و بسیاری از افراد حتی دیگر بازی های موبایل را به بازی های کنسولی و کامپیوتری ترجیح می دهند چرا که می‌تواند به سادگی به آن دسترسی داشته باشند ،  بدون هیچ هزینه ای بازی های روز دنیا را تجربه کنند و این به لطف زبان های برنامه نویسی و پیشرفت صنعت بازی سازی در جهان است که شما میتوانید تمامی بازی های که در کنسول مشاهده می کنید مانند پابجی کالاف دیوتی و دیگر بازی های مشابه را بر روی موبایل بازی کنید بدون هیچ مشکلی و تقریباً تمامی مواردی که در بازی های کنسول و کامپیوتر دیده میشود در بازی های موبایلی نیز وجود دارد.

و این خود را در سالیان اخیر صنعت بازی سازی در موبایل بسیار پیشرفت کرده است و تمامی شرکت های بزرگ بازی سازی که تمامی گیم های خود را بر روی pc و یا کنسول های ps۴ و پی اس فایو عرضه کرد هند آن را برای موبایل طراحی و برای علاقه مندان منتشر کردند.

اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می خواهید بدانید که بازی های موبایلی با چه زبان برنامه نویسی طراحی و توسعه داده می‌شود می‌توانیم در ادامه مقاله زبان های جن در طراحی بازی های موبایل مورد استفاده شرکت های بسیار قرار می‌گیرد را مشاهده کنید.

در بازی موبایل نیست تفاوت زیادی بین زبان های برنامه نویسی در طراحی بازی ها برای کنسول ها و کامپیوتر ها دیده نمی شود اما برخی از آنها متفاوت است که می تواند لیست زبان های برنامه نویسی برای طراحی بازی را در زیر مشاهده کنید.

  1. جاوا
  2. پایتون
  3. پی اچ پی
  4. زبان برنامه نویسی go
  5. سی
  6. سی پلاس پلاس

 

همچنین اگر قصد دارید که بازی اختصاصی خود را داشته باشید میتوانید از خدمات طراحی بازی رایا پروژه استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید : برنامه نویسی اندروید چیست

 

جمع بندی

 

ممنون از همراهی شما عزیزان تا انتهای مقاله بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای طراحی بازی ؛ اگر قصد دارید که طراحی بازی های آنلاین موبایل و کامپیوتر شوید میتواند کار خود را با یکی از زبان های معرفی شده بالا شروع کنید ؛ شما چه زبان های برنامه نویسی دیگری را میشناسید که بتوان با استفاده از ان بازی طراحی کرد؟

 

سوالات متد اول

 

در این بخش قصد داریم برخی از سوالات پر تکرار شما عزیزان که در اینترنت جستجو کردید را پاسخ دهیم در ادامه همراه ما باشید.

 

زبان برنامه نویسی بازی پابجی

 

بازی محبوب پابجی که بر روی کنسول های مختلف و کامپیوترها همچنین برای موبایل ها با زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس ، پایتون ، جاوا طراحی شده است.

 

🔗مطالب پیشنهادی : سیستم مورد نیاز برای اجرا بازی پابجی PUBG در اندروید و آیفون چیست؟

 

زبان برنامه نویسی بازی کال اف دیوتی

 

یکی دیگر از بازی های محبوب در بین جوانان کالاف دیوتی است که نسخه موبایل را نیز منتشر شده است و این بازی با زبان برنامه نویسی پایتون ، جاوا ، و پیش‌بینی طراحی شده است

 

زبان برنامه نویسی بازی gta

 

یکی از بهترین بازی هایی که تا کنون منتشر شده است را میتوان سری مجموعه بازی های gta نامید که خیلی از افراد ممکن است به آن آشنایی داشته باشند و آن را بازی کرده باشد این بازی محبوب با زبان های برنامه نویسی جاوا پلاس پلاس و سی طراحی شده است

 

بهترین زبان برنامه نویسی برای بازی سازی

 

تاکنون زبان های برنامه نویسی زیادی طراحی شده‌اند که می توانیم با استفاده از آنها بازی های مورد علاقه خود را بسازید و بسیاری از شرکت‌های بزرگ بازسازی از زبان های برنامه نویسی روز دنیا استفاده می کند اما می توان گفت بهترین زبان های برنامه نویسی برای طراحی بازی پایتون جاوا ، سی پلاس پلاس هستند.

 

خدمات دیگر : طراحی نرم افزار موبایل

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود