مراحل انجام تحقیق | چطور یک تحقیق عالی بنویسم ؟

مراحل انجام یک تحقیق خوب چگونه است ؟ شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که در مورد موضوعی را به دانشگاه و یا مراکز مختلفی تحویل دهیم ولی نمی دانید که چطور مرحله به مرحله موجودات خود را دسته بندی کنید و در نتیجه تحقیق خوبی را ارائه دهید مدل مقاله سعی داریم تا مراحل انجام تحقیق را به صورت ساده و خلاصه برای شما عزیزان معرفی کنید تا بتوانید با استفاده از آنها تحقیق خوبی را ارائه دهید.

 

دانلود پکیج کامل موضوعات آماده برای تحقیق و پژوهش
دریافت فایل

مراحل انجام یک تحقیق خوب و کامل

 

نوشتن بک تحقیق خوب و عالی نیازمند این است که مراحل انجام تحقیق را کاملا و اصولی بدونید تا بتوانید بهترین تحقیق را برای هر موضوعی که مد نظر دارید بنویسید و آن را ارائه دهید پس در ادامه همراه ما باشید.

 

بیشتر بخوانید : نحوه سرچ مقاله در گوگل اسکولار

 

یک تحقیق خوب باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

مراحل انجام تحقیق - رایا پروژه

 

یک تحقیق اصولا یک موضوع خاصی را در بر میگیرد و در رابطه با آن موضوع اطلاعاتی را در اختیار افراد قرار میدهد ؛ یک محقق برای اینکه بتواند یک تحقیق خوب و عالی را برای مخاطبان خود آماده کند باید تمامی قواعد جمع آوری اطلاعات را بداند و تکنیک های سرچ در گوگل را کامل بلد باشد در پایین موارد کامل برای شروع نوشتن یک تحقیق بیان شده است و با رعایت این نکات میتوانید یک تحقیق کامل را بنویسید.

 

بیشتر بخوانید : افزایش سرعت تایپ

 

1 –  مقدمه جذاب بنویسید

 

تمامی افراد که یک  تحقیق را برای بار اول مشاهده میکنند و آن را میخوانند اولین مورد که به آن توجه میکنند مقدمه آن تحقیق است ؛ شما باید در مقدمه توضیح در حد یک پاراگراف را بیان کنید که موضوع کلی  تحقیق در آن بیان شده باشد و مخاطب با خواندن آن به موضوع کلی تحقیق  آشنا شود و بداند که این تحقیق که در حال خواندن آن است در مورد چه موضوعی است و آن را درک کند ؛ و سعی کنید مقدمه جوری بنویسید که در مخاطب را وادار کند تا ادامه را هم مرور کند و از خواندن تحقیق لذت ببرد.

 

2 – در مورد موضوع اصلی خود مثال بیاورید

 

در این مرجله سعی کنید در مورد موضوع که دارید به مثال در مورد خودرو خاصی دارید تحقیق آماده میکنید ؛ برای مخاطب از دیگر خودرو های مشابه مثال بیاورید و سعی کنید مخاطب را کنجکاو کنید و برای آن ها سوال ایجاد کنید این روش میتواند تحقیق شما را برای فردی که در حال خواندن آن است جذاب کند و آن را ترغیب کند تا انتها تحقیق را مطالعه کند.

 

3 –  سعی کنید به سوالاتی که در مورد موضوع تحقیق شما گفته میشود پاسخ دهید

 

یک تحقیق خوب باید تمامی سوالات و ابهامات که در ذهن مخاطب وجود دارد را برطرف کند چون فردی که تحقیق که شما مطالعه میکند در حال یافتن پاسخ سوالات خود است و با این حرکت میتوانید مطالب که در تحقیق استفاده کردید را برای مخاطب با ارزش کنید طوری هر سوالی که اگر در ذهن مخاطب باشد با خواندن کامل تحقیق تمامی ابهامات او رفع شود.

 

بیشتر بخوانید : موضوعات جالب برای تحقیق نوجوانان

 

4 – از نمودار ها استفاده کنید

 

تجربه محققان ما در رایا پروژه ثابت کرده است که مخاطبان نسبت به نمودار ها توجه بیشتری میکنند و برایشان جذاب است ؛ نمودار ها میتوانند اطلاعات مفید و دقیق را به نمایش در بیاورند ولی سعی کنید اگر قصد دارید از نمودار ها استفاده کنید از مراجع بروز استفاده کنید چون هر چقدر نمودار شما بروز باشد میتواند دیتای کامل تری را برای مخاطب به نمایش بگزارد.

 

مقاله پیشنهادی :بهترین موضوع برای تحقیق 

5 – تمامی توضیحات را در بدنه تحقیق خود لحاظ کنید

 

تمامی مباحثی که در مورد تحقیق خود ار مراجع مختلف دریافت کردید را سعی کنید در بدنه تحقیق خود لحاظ کنید و آن ها را به صورت پاراگراف بندی دربیاورید چون مخاطب برای خواندن آن راحت تر است و میتواند موضوع را کاملا درک کند و این مورد کیفیت تحقیق شما را بسیار بالا میبرد.

 

6 –  در تهیه مطالب تحقیق خود از مراجع معتبر استفاده کنید

مراجع معتبر تحقیق - رایا پروژه

 

ارزش یک تحقیق خوب و عالی محتوا آن است ؛ برای اینکه بتوانید اطلاعات خوبی را جمع آوری کنید باید از مراجع معتبر استفاده کنید تا مطالب بروز و عالی را در تحقیق خود استفاده کنید و یکی از راه هایی که شما میتوانید با استفاده از آن به مقالات عالی و معتبر  دست پیدا کنید گوگل اسکولار است که با استفاده از آن میتوانید تنها با سرچ موضوع مد نظر خود به مقالات بروز و با محتوا ارزشمند دست بیابید.

 

بیشتر بخوانید : موضوع جالب برای تحقیق دانش آموزی

 

7 – حتما در مراحل انجام تحقیق خود نتیجه گیری داشته باشید

 

یکی از بخش های مهم هر تحقیق داشتن یک نتیجه گیری در انتها آن است که میتوانید خلاصه مهم و دستاورد که در تحقیق عنوان شده در آن قرار دهید و با استفاده از این امکان مخاطب بهتر موضوع اصلی و مهم تحقیق را درک میکند ؛ پس داشتن یک نتیجه گیری در انتها مقاله یا تحقیق بسیار مهم بوده و تاثیر مثبتی را هم در بر دارد.

 

خدمات مشابه در رایا پروژه : انجام تحقیق

 

مهمترین و بنیادی ترین مراحل تحقیق کدام است؟

 

یکی از مراحل تحقیق که بسیار چالش برانگیز از ذهن مخاطب را به خود مشغول می کند نتیجه گیری و مقدمه یک تحقیق محسوب می شود ،  می توان گفت ترین و بنیادی ترین مرحله انجام تحقیق شما همان مقدمه و نتیجه گیری است که باید آن را به بهترین نحوه انجام دهید ، که بیشتر افراد زمانی که تحقیق شما را می خواند اول به مقدمه آن توجه دارند و سپس قسمت آخر یعنی نتیجهه گیری را مشاهده می‌کند که این دو به شما نشان می دهد موضوع تحقیق در چه موردی است و در نهایت چه دستاورد هایی از این تحقیق به دست آمده است سعی کنید در انجام تحقیق های خود مقدمه و نتیجه را جدی بگیرید و آن را به بهترین نحوه بنویسید.

 

مراحل یک تحقیق ساده

اگر شما قصد دارید تحقیق ساده را بنویسید و آن را ارائه دهید باید چندین نکاتی را رعایت کنیم که برای بیس یک  تحقیق به کار میرود ، همچنین در انتخاب موضوع تحقیقات خود عجله نکنید چرا که اگر موضوع خود را اشتباه انتخاب کنید ممکن است مطالب کمی در آن حوزه در اختیار داشته باشید و به اتمام رساندن پروژه برای شما سخت باشد از موضوعاتی استفاده کنید که این روزا ترند هستند و موضوعات زیادی در مورد آن ها در سطح اینترنت منتشر شده است ، مراحل یک تحقیق ساده به این شرح است:

  1. پیداکردن موضوع عالی برای تحقیق
  2. نوشتن مقدمه عالی
  3. استفاده از تیتر های مناسب در بدنه تحقیق
  4. داشتن نتیجه گیری تحقیق

 

بهترین منبع برای تحقیق کدام است؟

بهترین منبع برای تحقیق کدام است؟ - رایا پروژه

خیلی از محققانی که قصد دارند راجب موضوعی تحقیقی را بنویسند موضوعات خود را مشخص می کند ، ولی مشکلی که دارد این است که  چطور می توانند اطلاعات مختلف را برای تحقیق خود جمع‌آوری کنند ، باید بگویم که ما اکنون در عصر ارتباطات هستیم و شما می‌توانید با سرچ کردن موضوعات مختلف اطلاعات خوبی را در فضای مجازی و گوگل داشته باشید و همین دلیل یکی از مهمترین منابع شما برای استخراج مطالب خوب گوگل در سایت های معتبر در زمینه مقالات است شما می توانید با دانلود چند مقاله معتبر و خواندن آنها مطالب مهمی را از گفت آنان را استفاده کنیم برای تحقیق خود از آنها استفاده کنید .

همچنین یکی از کلماتی که گوگل زمینه تحقیق ارائه می دهد و باعث می شود که شما می توانید خیلی راحت و سریع مقالات مرتبط با موضوعات خود را پیدا کنیم و به خوبی را استخراج کنید گوگل اسکولار است.

گوگل اسکولار موتور جستجو برای مقالات علمی است که شما کافیست موضوع تحقیقات خود را در این موتور جستجو وارد کنید و سپس اینتر را بزنید تا مقالات بی‌شماری را برای موضوع خود در دسترس داشته باشید ،  همچنین این موتور جستجومحبوب  میتواند مقالات که در سالهای مختلف منتشر شده را دسته بندی کنید و برای شما عزیزان آنها را به نمایش بگذارد که بتوانیم خیلی را راحت به آن دسترسی داشته باشید.

 

محصولات : دانلود قالب پاورپوینت

 

جمع بندی

برای داشتن یک تحقیق با ارزش و عالی باید مراحل انجام تحقیق را بلد باشید و خواسته های مخاطب خود را درک کنید و مطالبی در تحقیق خود قرار دارید که میدانید نیاز آن ها را برطرف میکند و میتوانند با خواندن آن به پاسخ سوال خود برسند با این کار هم برای مخاطب خود ارزش قائل شدید و هم برای محتوایی که ایجاد میکنید.

تحقیق آماده

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود