معرفی افزونه های ضروری وردپرس | 8 افزونه کاربردی وردپرس در سال 2022

معرفی افزونه های ضروری  و کاربردی وردپرس که باید حتی آن ها را برای بهینه شدن و داشتن  سایتی با کارایی بالا داشته باشید که ما در این مقاله قصد داریم تا با بهترین و ضروری ترین افزونه های وردپرس آشنا شویم و اگر میخواهید بیشتر با وردپرس آشنا شوید میتوانید مقاله آموزش وردپرس را مشاهده و مطالعه کنید.

 

چرا باید در وردپرس از افزونه استفاده کنیم؟

 

افزونه های کاربردی که برای وردپرس توسعه داده میشوند قابلیت های خوبی را در اختیار مدیران سایت ها قرار میدهند تا با استفاده از آن ها بتوانند بیشتر و بهتر سایت خود را مدیریت کنند که در ادامه با 8 افزونه کاربردی بسیار عالی و ضروری اشنا خواهیم شد.

 

معرفی افزونه های کاربردی و ضروری وردپرس

 

افزونه هایی که در ادامه به شما معرفی میکنیم تعداد نصب بالایی دارند و این افزونه ها در دو نسخه رایگان و پریمیر عرضه شده اند که در ابتدا میتوانید نسخه رایگان آن را دانلود کنید و بعد از استفاده آن میتوانید نسخه پریمیر و پولی آن را دانلود کنید.

 

1 – افزونه المنتور

 

افزونه کاربردی المنتور - رایا پروژه

 

اولین افزونه ای که  قصد داریم خدمت شما عزیزان معرفی کنیم افزونه المنتور است که اگر سایت وردپرسی داشته باشید حتما  اسم آن را شنیده اید؛ این پلاگین برای افرادی است که قصد دارند سایت خود را به سبکی که دوست دارند طراحی کنید و تمامی صفحات ان را به سلیقه خود توسعه بدهند حتی بدون نیاز به یک خط کد؛ این افزونه میتواند المان های شما را تنها با کشیدن و رها کردن در سایت خود قرار دهید که اگر دانش برنامه نویسی نیز نداشته باشید میتوانید سایت خود را به بهترین شکل طراحی کنید.

 

رایگان | پولی

دانلود المنتور

2 – افزونه فرم تماس

افزونه کاربردی فرم تماس - رایا پروژه

 

اگر سایت خدماتی و حتی فروشگاهی داشته باشید حتما نیاز به فرمی برای ارسال اطلاعات از سوی مشتریان و کاربران خود دارید که افزونه فرم تماس 7 میتواند فرم هایی عالی را برای شما طراحی کند که با استفاده از ان بتوانید اطلاعاتی را دریافت کنید این افزونه کاملا با وردپرس سازگار است و بیشتر سایت های دنیا از این افزونه استفاده میکنند.

 

رایگان

دانلود افزونه فرم تماس 7

مقالات مرتبط : معرفی بهترین افزونه های فرم تماس وردپرس

 

3 – افزونه ووکامرس

افزونه ووکامرس - رایا پروژه

 

افزونه ووکامرس یکی از پراستفاده ترین و مهم ترین ابزار تجاری برای وردپرس است ؛ سیستم مدیریت محتوا وردپرس در اصلا برای سایت های ساخته شده است که یا خبری و وبلاگی هستند توسعه داده شده است و برای فروشگاه های اینترنتی مناسب نمیباشد اما افزونه ووکامرس میتواند سایت شما را به یک فروشگاه تموم عیار مجازی تبدیل کند و هر سایت وردپرسی که در اینترنت مشاهده میکند از این افزونه استفاده میکنند.

 

رایگان | پولی

دانلود افزونه ووکامرس

4 – افزونه یوست سئو یا رنک مث

افزونه یوست سئو یا رنک مث - رایا پروژه

 

ارزش یک سایت در اینترنت به سئو آن است؛ زمانی که سایت خود را بالا می آورید و در گوگل ثبت میکند باید مطالب و محصولات خود را سئو کنید تا در نتایج گوگل دیده شوند و دو افزونه مهم رنک مث و یواست سئو می‌توانند مانند دو مشاور سئو برای وبسایت شما باشند؛ این دو افزونه میتواند پیشنهادات و مشکلات سئویی مربوط به صفحه ای را برای شما نمایش دهد تا با رفع آن بتوانید سایت خود سئو کنید و در نتایج گوگل بالا بیاورید.

 

رایگان | پولی
< target=”_blank” rel=”nofollow noopener”p style=”text-align: center;”>دانلود یواست سئو

دانلود رنک مث

5 – افزونه Redirection

افزونه Redirection - رایا پروژه

 

در سایت های وردپرسی و غیره زمانی که یک صفحه را پاک کنید با ارور 404 مواجهه میشوید که به این معنا است این صفحه وجود ندارد و این مورد بسیار میتواند رد سئو سایت شما تاثیر منفی داشته باشد که افزونه ای بنام Redirection برای سایت های وردپرسی وجود دارد تا آدرسی صفحه پاک شده را به صفحه ای مرتبط با آن انتقال دهید تا در سئو تاثیر منفی نداشته باشد.

 

رایگان

دانلود افزونه Redirection

 

6 – افزونه راکت یا اسپید کش

افزونه راکت یا اسپیدکش - رایا پروژه

 

تمام افرادی که صاحب بیزینس و سایت در اینترنت هستند میخواهند که سایت سریع را داشته باشند چون کندی یک سایت نه تنها بر رتبه آن در گوگل و سئو تاثیر بدی میگزارد و حتی میتواند مشتریان و بازدید کنندگان سایت شما را هم فراری دهد که در نتیجه باعث میشود تا فروش خیلی کمی را داشته باشید؛ در همین راستا دو افزونه بنام راکت و اسپید کش که برای سایت هایی با وب سرور لایت اسپید طراحی شده است وجود دارد تا کش کاربران و دیتابیس را به صورت خودکار پاک کند تا جلوگیری در کند شدن وبسایت را شما باشد که با نصب هر یک از این افزونه ها میتوانید تاثیر ان را بر روی سرت وبسایت خود مشاهده کنید ولی باید در نظر داشته باشید که از هر دو افزونه را در کنار هم نصب نکنید و فقط یکی از آن ها را نصب کنید.

 

رایگان | پولی

 

دانلود افزونه لایت اسپید

 

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین افزونه های کش وردپرس

 

7 -افزونه Akismet

 

افزونه Akismet - رایا پروژه

 

افزونه Akismet نیز از افزونه هایی است که باید حتما آن را نصب داشته باشید؛ این پلاگین میتواند کامنت های اسپم را پاک و از درج آن بر روی وبسایت شما جلوگیری کند کامنت های اسپم میتواند در سئو صفحه شما تاثیر بدی بگزارد که با لطف این پلاگین میتواند از کامنت های اسپم جلوگیری کنید.

 

رایگان

 

دانلود افزونه Akismet

 

8 -افزونه wordfence

افزونه wordfence - رایا پروژه

پس از سئو سایت مهم ترین بخش سایت های اینترنتی و وردپرسی امنیت آن است که افزونه wordfence میتواند این امنیت را برای سایت شما به ارمغان بیاورید شما با نصب این پلاگین که در مخزن وردپرس موجود است میتواند تا حد قابل توجه ای امنیت سایت خود را بالا ببرید تا هیچ کس نتواند به سایت شما حمله و اطلاعات آن را به سرقت ببرد.

 

رایگان | پولی

 

دانلود افزونه wordfence

 

مقالات مرتبط :معرفی بهترین افزونه های امنیتی برای وردپرس

 

بروزرسانی افزونه های وردپرس

معرفی افزونه های کاربردی و ضروری وردپرس - رایا پروژه

همانطور که در ابتدا به مهم بودن و کارایی افزونه ها پرداختیم باید بگیم که پلاگین ها در برخی مواقع به مشکلاتی میخورند که باید آن ها را به طور منظم آپدیت کنید تا مشکلات ان ها برطرف شود و اگر حفره های امنیتی در آن ایجاد شده با آپدیت آن میتوانید این مشکلات را برطرف کنید و همچنین وردپرس قابلیتی دارد که میتوانید بروز رسانی خودکار افزونه ها را فعال کنید تا زمانی که آپدیتی برای این پلاگین ها عرضه بشه به صورت اتومات بروزرسانی خواهد شد.

 

سوالات متداول

 

در این بخش قصد داریم تا به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در زمینه نصب و راه اندازی افزونه های وردپرس پاسخ دهیم در ادامه همراه ما باشید 

 

از کجا افزونه های وردپرس را دانلود کنم؟

 

شاید برای برخی از افراد سوال باشد که چطور می تواند افزونه های وردپرس را از منابع معتبر دانلود کنم باید بگویم که بهترین راه برای دانلود افزونه های ضروری و کاربردی وردپرس از طریق پیشخوان و مخزن افزونه های وردپرس است.

کافیست وارد سایت وردپرسی خود شوید در بخش پیشخوان بروید و در منوی کناری که در سمت راست قرار دارد برای زبان فارسی و برای زبان انگلیسی منو در سمت چپ قرار دارد ، ببخش افزونه ها و یا پلاگین بیایید و برروی افزودن کلیک کنید پس از اینکه برای این گزینه کلیک کرد می توانید نام افزونه خود را در بخش جستجو قرار دهید تا بتوانید به افزونه مورد نظر خود دسترسی داشته باشید و آن را کاملاً آسان و سریع دانلود کنید همچنین می توانید با هزینه نصب آن را بر روی پوست خود نصب کنید.

 

از کجا بدونیم افزونه هایی که نصب میکنیم معتبر هستند؟

 

متاسفانه یکی از اشکالات که خیلی از افراد آن را انجام می دهند این است که افزونه مورد نظر خود را از هر منابع مختلفی دانلود می کند و بر روی وردپرس خود به صورت دستی نصب می‌کند که این کار کاملا اشتباه است چرا که بیشتر سایت هایی که ویروسی می شوند و دچار حملات هکرها قرار می‌گیرد فایلهای و افزونه های خود را از منابع به غیر از مخزن وردپرس دریافت کنند که این کار می‌تواند آسیب پذیری وب سایت آن ها را بالا ببرد.

همیشه سعی کنید که هر افزونه که میخواهید بر روی وردپرس خود نصب کنید از طریق مخزن وردپرس باشد چرا که تمام افزونه ای که در این مکان قرار می‌گیرند توسط تیم وردپرس بررسی می‌شود و تمامی کد های آنها توسط ربات هایمختلف تست و بررسی می شود.

 

نصب افزونه به صورت دستی چگونه است؟

 

اگر قصد داشته باشید که افزونه های مورد نظر خود را به صورت دستی برای وردپرس خود نصب کنید ، کافیست فایل فشرده شده یا همان زیپ افزوده را دانلود کنید و سپس به بخش پیشخوان وردپرس بروید و در بخش افزونه ها برای افزودن کلیک کنید شما می توانید فایلی که دانلود کردیم را در وردپرس خود آپلود کنید و سپس بر روی فعال شدن افزونه کلیک کنید تا از حالت فشرده خارج شود و فایل های آن در وردپرس شما شناخته می‌شود و سپس شما می توانید به بخش افزونه ها بروید و افزونه مورد نظر خود را مشاهده کنید.

  1. پیشخوان وردپرس
  2.   کلیک بر روی دکمه افزودن در بخش افزونه ها
  3. آپلود فایل زیپ افزونه
  4. فعال کردن افزونه

 

جمع بندی

 

در این مقاله با معرفی افزونه های ضروری وردپرس در سایت رایا پروژه آشنا شده ایم که اگر سایت با وردپرس دارید این افزونه ها میتواند به شدت برای وبسایت شما ضروری باشد و باید آن ها را نصب و فعال کنید و نکته ای که وجود دارد این است که اکثر این پلاگین ها به صورت رایگان در دسترس و مخزن وردپرس هستند.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 1 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود