معرفی بهترین افزونه های کپچا (Captcha) | امنیت سایتتو بالا ببر

معرفی بهترین افزونه های کپچا برای سایت شما که میتواند امنیت را دوبرابر کند؛ در این مقاله قصد داریم که 5 مورد از بهترین افزونه های کپچا برای سایت های وردپرسی را معرفی کنیم که این پلاگین ها از ورود بات های که هکر ها ساخته اند برای هک کردند سایت شما جلوگیری میکنند لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید همچنین میتوانید برای امنیت بیشتر سایت وردپرسی خود میتوانید از مقاله که با عنوان معرفی بهترین افزونه های امنیتی برای وردپرس مطالعه فرمایید.

 

کپچا (Captcha)چیست؟

معرفی بهترین افزونه های کپچا (Captcha) برای سایت - رایا پروژه

معرفی بهترین افزونه های کپچا (Captcha)

 

کپچا که با نام Captcha آن را میشناسیم توسط گوگل عرضه شده است که میتوان امنیت سایت شما را بالا ببرید؛ هکر ها ربات هایی را می‌سازند که این ربات ها می‌توانند با زدن رمز های تصادفی در دقیقه می‌توانند وارد سایت شما شوند و گوگل نیز متوجه این مورد شده است به همین دلیل سرویس امنیتی خود به نام کپچا را معرفی کرد که این کپچا ها ظاهر متفاوت دارند و در خود سوالاتی را دارند که ربات ها نمیتوانند به آن پاسخ دهند به همین دلیل ورود به سایت شما برای ربات های هکر غیرممکن خواهد بود پس اگر از سایت های وردپرسی استفاده میکنید حتما باید کد مخصوص کپچا را از گوگل دریافت کنید و یکی از پلاگین های که در اداه معرفی میکنیم را دانلود و نصب کنید تا کپچا بر روی وبسایت شما فعال شود.

 

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین افزونه های گوگل کروم

 

1 – افزونه Login No Captcha reCAPTCHA

افزونه Login No Captcha reCAPTCHA

 

پلاگین اولی که قصد معرفی آن را داریم افزونه Login No Captcha reCAPTCHA است که ما در سایت رایا پروژه نیز از این افزونه استفاده میکنیم؛ این پلاگین بسیار قدرمند بوده و پس از نصب و فعالسازی در صفحه لاگین سایت شما ظاهر میشود و اگر قصد ورود به سایت را داشته باشید باید حتما این تیک باکس کپچا را بزنید و از سوالاتی که پرسیده میشود پاسخ دهید تا اجازه ورود را داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید : معرفی افزونه های کاربردی و ضروری وردپرس 

 

2 – افزونه Captcha Code

افزونه Captcha Code - رایا پروژه

افزونه Captcha Code

 

افزونه Captcha Code نیز یکی از پلاگین هایی است که رد بسیاری از سایت های وردپرسی استفاده میشود و تا بحال آن را در خیلی از جاها دیده اید این پلاگین پس از نصب باکسی را در صفحه لاگین شما به نمایش در می آورد که در بالای آن اعدادی وجود دارد که تا این اعداد را وارد نکنید نمیتوانید وارد سایت شوید.

 

3 – افزونه Math Captcha

افزونه Math Captcha - رایا پروژه

افزونه Math Captcha

 

یکی دیگر از افزونه های محبوب و پر طرفداری که یک لول از دیگر پلاگین های کپچا دارد افزونه Math Captcha است ؛ این پلاگین همانطور که از اسمش پیداست اعداد ریاضی را در باکس کپچا نمایش داده میدهد که باید آن را محاسبه و پاسخ را وارد کنید این پلاگین بسیار کار آمد است چون محاسبه اعداد ریاضی بسیار برای ربات های پیشرفته که هکر ها ساخته اند سخت و دشوار است.

 

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین افزونه های فرم تماس وردپرس

 

4 – افزونه WPBruiser

 

افزونه WPBruiser - رایا پروژه

افزونه WPBruiser

 

میشه گفت افزونه WPBruiser یکی از معروف ترین افزونه های Captcha برای سایت های وردپرسی است این پلاگین نیز بیسار قدرتمند بوده است و دسترسی ربات های هکر به سایت شما را سخت و غیرممکن میکند بسیاری از سایت های بزرگ از این پلاگین جهت ایمن سازی سایتشان استفاده میکنند.

 

5 – افزونه  Really Simple Captcha

افزونه  Really Simple Captcha - رایا پروژه

افزونه  Really Simple Captcha

 

افزونه  Really Simple Captcha سازگاری خیلی خوبی با افزونه فرم تماس 7 در وردپرس دارد؛ این پلاگین میتواند کپچا ساده ای را در فرم تماس شما ایجاد کند و امنیت فرم های تماس شما را افزایش یابد همچنین اگر از فرم تماس برای ارسال بازخورد و کامنت های خود در سایتتان استفاده میکنید این پلاگین بهترین گزینه برای شما است که امنیت را در کامنت های اسپم و بازخورد های فیک افزایش دهید.

 

چرا باید از افزونه های کپچا در وبسایتمان استفاده کنیم؟

 

همانطور که در ابتدا گفتیم هکر ها با طراحی ربات هایی برای وارد کردند پسورد های تصادفی و زیاد در دقیقه بالاخره می‌توانند به سایت ورود کنند و اطلاعات آن را به هکر ها انتقال دهند ولی اگر شما از پلاگین ها کپچا در وبسایتتان استفاده کنید عملا دیگر هیچ رباتی نمی‌تواند به سادگی رمز های ساختگی خود را جهت ورود به سایتتان وارد کنند؛ همچنین میتوانی از کپچا در تمامی کامنت های سایت خود و هر جایی که فرمی در آن جا قرار دارد فعال کنید تا امنیت کل سایت خود را ارتقا دهید.

 

آموزش های مرتبط : آموزش وردپرس

 

اگر از کپچا در سایتمان استفاده کنیم چه میشود؟

 

پیاده سازی کپچا در یک وب سایت می تواند  بسیار برای سایت شما مفید باشد.

کپچا که مخفف عبارت Completely Automated Public Test Turing برای تشخیص ربات و انسان ها از یکدیگر توسعه داده شده است، یک ویژگی امنیتی است که به طور گسترده برای تأیید اینکه کاربری که وارد سایتتان شده واقعاً یک انسان است یا نه یک ربات استفاده می شود.

شما با فعال کردن کپچا در سایت خود، می‌توانیم ربات‌های خودکار را از فعالیت‌های مخرب مانند ارسال هرزنامه، هک یا حذف داده‌ها جلوگیری کنیم.

کپچا ها به طور کلی امنیت کلی وب سایت ما را افزایش می دهند، و جلو تمامی ربات های اسپمرا که میتوانند کامنت های فیک در سایتتان ارسال کنند را میگیرند.

همچنین شما میتوانید کپچا را در فرم های ورود و ثبت نام حساب کاربری سایتتان فعال کنید و جلوی ربات های هکر را بگیرید.

 

کلام آخر

 

در این مقاله با بهترین افزونه های کپچا آشنا شدیم که میتوانید با استفاده از آن ها و امنیت سایت خود را تا حد زیادی از خطرات ربات های هکر ساخته شده افزایش دهید همچنین میتوانید با استفاده از این پلاگین ها از ارسال ایمیل و کامنت های اسپم جلوگیری کنید؛ امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 1 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود