چطور امنیت موبایل خود را بالا ببریم ؟ – + به همراه نکات طلایی

موبایل ها امروزه یکی از مهم ترین گجت هایی هستند که ما استفاده های زیادی از آن داریم ، اما همین گجت ها ممکن است مورد حملات هکر ها قرار بگیرد و اطللاعاتتون به سرقت رود به همین دلیل ما در رایا پروژه برای شما عزیزان قصد دارید در این مقاله آموزش دهیم که چطور امنیت موبایل خود را بالا ببریم و آن را در برابر حملات احتمالی و ویروسی شدن محافظت کنید ، همچنین اگر قصد دارید که امنیت ایمیل خود را بالا ببرید به شما توصیه میکنیم که مقاله چگونه امنیت ایمیل را بالا ببریم را مشاهده کنید.

 

چطور امنیت موبایل خود را بالا ببریم ؟

 

چطور امنیت موبایل خود را بالا ببریم - رایا پروژه

 

گوشی موبایل یکی از مهم ترین و ضروری ترین وسایل کاربردی جهان امروز می باشد ، 99درصد مخاطبان اطلاعاتی را در موبایل خود دارند که برای آن ها مهم و با اهمیت می باشد و گاهی اوقات نگران از دست دادن داده ها و اطلاعات گوشی خود می باشند ، امروزه با وجود هکر ها ، ویروس ها و . . . که باعث می شوند ، امنیت گوشی به خطر بیفتید ، در این صورت نیازمند رعایت کردن یک سری نکاتی هستیم که از این موارد جلوگیری کنیم  تا دیگران نگران امنیت گوشی خود نباشیم ، در ادامه  مقاله چطور امنیت موبایل خود را بالا ببریم به این نکات و توضیحات خواهیم پرداخت .

 

بیشتر بخوانید : راه های کاهش مصرف اینترنت موبایل

 

نکات لازم برای بالا بردن امنیت گوشی :

 

نکات امنیتی موبایل برای ایمن نگه داشتن دستگاه شما

 

1 )  موبایل خود را همیشه قفل نگه دارید .

2 ) رمزهای عبور امن و قوی را تنظیم کنید .

3 ) سیستم عامل دستگاه خود را به روز نگه دارید .

4 ) به Wifi امن وصل شوید .

5 ) مراقب دانلودها باشید .

6 ) گوشی خود را جیلبریک یا روت نکنید .

7 ) داده های خود را رمزگذاری کنید .

8 ) نرم افزار آنتی ویروس را نصب کنید .

9 ) بر روی نرم افزار های مهم خود رمز بگذارید .

10 ) یک حساب گوگل برای سیستم گوشی خود بسازید و فعال کنید .

11 ) برای اکانت های خود تایید رمز دو مرحله ای بگذارید و فعال کنید .

12 ) گوشی های هوشمند را فقط از فروشگاه ها معتبر بخرید .

13 )همه رمزهای عبور را ذخیره نکنید .

14 )  از ویژگی های امنیتی داخلی اندروید استفاده کنید .

15 ) مطمئن شوید شبکه وای فای شما امن است (و مراقب وای فای عمومی باشید) .

16 )  از برنامه های امنیتی استفاده کنید .

17 ) از اطلاعات گوشی اندروید خود نسخه پشتیبان تهیه کنید .

18 )  برنامه‌ها را فقط از Google Play دانلود کنید .

19 ) از فیلترشکن به جای پروکسی استفاده کنید .

20 ) مجوز های برنامه ها را به خوبی بررسی کنید .

21 ) دسترسی سریع به دوربین یا میکروفون یا غیر فعال کنید .

22 ) از منابع ناشناخته برنامه نصب نکنید .

 

امنیت موبایل به چه معناست ؟

 

چطور امنیت موبایل خود را بالا ببریم این سوالی است که بسیاری از افراد میخواهند امنیت تلفن بالا ببرند ، امنیت موبایل یعنی  عمل دفاع از دستگاه های تلفن همراه در برابر طیف گسترده ای از بردارهای حملات سایبری است که حریم خصوصی ، اعتبار ورود به شبکه ، امور مالی و ایمنی کاربران را تهدید می کند ، مجموعه ای از فناوری ها ، کنترل ها ، خط مشی ها و بهترین شیوه ها را شامل می شود ، امنیت موبایل از ما در برابر انواع تهدیدات امنیتی موبایل میتواند به خوبی محافظت می کند ، هکر ها به دنبال هویت و حساب های ما هستند که می توانند آن ها را بدزدند و به قیمتی کم یا زیاد آن هارا بفروشند و یا از آن ها سو استفاده کنند ، کیف پول موبایل و اطلاعات مالی ما می تواند به نفع این افراد فاش شود ،در واقع، حملات فیشینگ تلفن همراه، که از متون و ایمیل برای فریب گیرندگان برای کلیک کردن روی URL های مخرب استفاده می کنند، در سال گذشته 85 درصد افزایش یافته است .

 

انواع حملات به موبایل :

 

1 ) تهدیدات موبایلی مبتنی بر وب

 

سایت ‌های تلفن همراه می ‌توانند بد افزار را بدون اجازه یا آگاهی ما روی دستگاه موبایل شما  دانلود  ونصب کنند ،فیشینگ معمولا و رایج ترین روش است که مهاجمان کاربران  را وادار می کنند تا روی لینک های سایت های حاوی تهدیدات تلفن همراه کلیک کنند ، مثلا یک هکر ممکن است وب‌ سایتی را راه ‌اندازی کند که قانونی به نظر برسد (مثلا مثل یک سایت بانکی ) تا اعتبار ورود ما را بگیرد و کاری کنند ما به آن ها اعتماد کنیم .

 

راه حل برای این تهدید چیست :

 

نصب نرم افزار امنیتی روی موبایل های ما می تواند به شناسایی وب سایت های مخرب و تلاش های فیشینگ کمک بسیار خوبی بکنند و همچنین باعث دقت و توجه بیشتر ما می شود .

 

نصب خودکار نرم افزار های مخرب :

 

هکرها برنامه های مخربی را ایجاد می کنند که ما دانلود می کنیم یا حتی باعث می شوند آن هارا بخریم ، پس از نصب، این برنامه ‌ها می‌توانند اطلاعات شخصی ما را از دستگاه‌ های ما بدست بیاورندو یا به حساب مالی ما دست پیدا کنند ،  بهتر است که هزینه ها و خرید ها را به دقت بررسی کنید ، تا اگر اتفاقی افتاد متوجه آن بشوید ، به روز نگه داشتن نرم افزار تلفن همراه همچنین به دفاع در برابر برنامه های مخرب کمک می کند، زیرا سازندگان دستگاه ها به طور دوره ای نرم افزار خود را برای اصلاح آسیب پذیری هایی که این برنامه ها از آنها سواستفاده می کنند ، به روز  وآپدیت می کنند ، هدف محافظت از اطلاعات ذخیره شده یا قابل دسترسی از طریق دستگاه (شامل اطلاعات PII قابل شناسایی شخصی ، حساب‌های اجتماعی ، اسناد، اعتبارنامه‌ها و  . . . ) می باشد ،این عوامل مخرب گاهی اوقات حتی در برنامه‌های رایگان شناخته شده و باز هم باعث سو استفاده از داده های گوشی ها می شوند ، این ها از مجوزهای خاصی برای دانلود جنبه مخرب آن در گوشی استفاده می‌کنند ، پنهان می‌شوند ، این مهم است که وقتی یک برنامه این مجوزها را می‌خواهد، باید بدانیم که در برابر آن ها چه کنیم .

 

بیشتر بخوانید : افزایش امنیت وردپرس

 

چگونه امنیت گوشی را در برابر هک بالا ببریم ؟

 

چگونه امنیت گوشی را در برابر هک بالا ببریم - رایا پروژه

 

تهدیدات فیزیکی :

 

این ممکن است واضح به نظر برسد، اما گوشی یا موبایل ها کوچک هستند و به راحتی قابل سرقت می باشند ، آن ها همچنین می توانند در اثر اتفاقاتی گم هم بشوند ، بدون امنیت کافی یک موبایل وگوشی دزدیده شده گنجینه ای از اطلاعات شخصی و مالی برای یک کلاهبردار می باشد ، برای کاهش تهدیدات فیزیکی دستگاه های تلفن همراه، عاقلانه است که رمزهای عبور قوی ایجاد کنید و دستگاه را طوری تنظیم کنید که در صورت عدم استفاده ، قفل شود ، زیرا موبایل های گم شده یا دزدیده شده رایج ترین موارد تهدیدات فیزیکی هستند ، نرم افزار ردیابی ضد سرقت همچنین به بازیابی گوشی گم شده کمک می کند.

 

نرم افزار افزایش امنیت گوشی

 

یکی بهترین روش های بالا بردن امنیت گوشی نصب نرم افزار های مربوطه می باشد ،نرم افزار هایی مانند تشخیص تهدید موبایل و ابزارهای محافظت از دستگاه و داده می توانند به تیم های امنیتی در ایمن نگه داشتن آن دستگاه ها کمک کنند ، در ادامه برخی از این نرم افزار ها را به شما معرفی خواهیم کرد ( توجه داشته باشید که تعدادی از این نرم افزار ها ممکنم است رایگان نباشد ) :

 

Norton Mobile Security  نرم افزار

Avast Mobile Security نرم افزار

Kaspersky Mobile Antivirus نرم افزار

Lookout Security & Antivirus نرم افزار

McAfee Mobile Security نرم افزار

Google Play Protect نرم افزار

نرم افزار AppLock

نرم افزار Hackuna

نرم افزار LogDog

اگر قصد دارید که استعلام پلاک خود را با استفاده از کد ملی تنها در 4 دقیقه بگیرید میتوانید از مقاله استعلام پلاک خودرو با کد ملی استفاده کنید.

 

چه نوع رمز عبوری برای گوشی قوی می باشد ؟

 

رمز های عبور انواع مختلفی دارند که شامل اثر انگشت ، چهره ، پین ، کلمه عبور ، الگو می باشند که ایمن ترین و قوی ترین آن ها امتخاب کلمه عبور می باشد ، قوی ترین کلمه عبور معمولا شامل حروف ، اعداد نماد ها است .

 

مقالات دیگر : چطور بفهمیم وای فای هک شده

 

جمع بندی و نتیجه گیری

 

با رعایت کردن یک سری نکات ساده می توانید امنیت گوشی و موبایل خود را بالا ببرید ،شما باید توجه داشته باشید که نکات و توضیحاتی که در بالا گفته به تنهایی نمی تواند امنیت موبایل و گوشی شما را به صورت 100 درصد تضمین کند و این کار فقط نیازمند دقت و حواس بالای شما در امور کارهایی که با موبایل انجام می دهید ، می باشد  امیدواریم مقاله بالا چطور امنیت موبایل خود را بالا ببریم به شما در راستای بالا بردن امنیت موبایل به شما کمک کرده باشد.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 1 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود