چطور سرعت گوشی خود را بالا ببریم ؟ | چند نکات طلایی برای بالا بردن سرعت موبایل

 

چطور سرعت گوشی خود را بالا ببریم ؟سوال ممکن است برای افراد پیش بگیرد که گوشی آنها عملکرد خوبی را از خود نشان می دهند و در اجرای برنامه‌های مختلف هنگ می کند که مشکل برای افرادی که گوشی آنها پس از چندسال استفاده نیز ممکن است پیش بیاید و همدلی شما در این مقاله قصد داریم روش هایی را بیان کنیم که بتوانید با استفاده از آنها سرعت موبایل خود را تا حد نسبتا خوبی بالا ببرید و دیگر کندی و مشکل هنگ کردن نداشته باشید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 همچنین اگر قصد دارید که امنیت موبایل خود را بالا ببرید و پیشنهاد می کنیم که مقاله معرفی بهترین آنتی ویروس های موبایل را در رایا پروژه  بررسی کنید چرا که ممکن است ویروسی شدن موبایل شما یکی از دلایلی باید که میتواند گوشی شما با کندی سرعت مواجه شده باشد برنامه های ویروسی است.

 

چطور سرعت گوشی خود را بالا ببریم ؟

 

بعضی وقت ها پیش می آید که  سرعت گوشی پایین می آید و در نهایت بعضی نرم افزار ها به درستی کار نمی کند یا به اصطلاح گوشی هنگ می کند .این هنگ کردن ها در مواقعی شامل دیر تایپ کردن ، دیر باز شدن برنامه خطا ، نمایش داده شدن خطاهای سیستمی ، کار نکردن و متوقف شدن برنامه های گوشی ومی شود   گاهی اوقات این سوال برای بعضی افراد پیش می آید که چطوربالا بردن سرعت گوشی خود را بالا ببرند . ما در اینجا سعی داریم با توضیح چند نکات ساده و طلایی این مشکل را برای شما بر طرف کنیم .

 

چه مواردی باعث پایین آمدن سرعت گوشی می شود ؟

 

بالا بردن سرعت گوشی

 

مورد عای بسیاری هستن که باعث پایین آمدن  کارایی و سرعت گوشی می شوند ، که گاهی اوقات اصلی ترین دلیل آن مشکلات سخت افزاری هستند . سخت‌افزار گوشی ها مهم و حساس می باشند  و در صورت استفاده غلط ، خراب شده و به مشکل بر می خورد و سبب می‌ شود که بخش نرم ‌افزاری گوشی هم دچار مشکل شود . تعداد هسته گوشی (CPU) به طور کامل عامل پایین  سرعت پردازنده گوشی نمی باشد  و مواردی مثل معماری، فرکانس کاری، حافظه کش، لیتوگرافی و بسیاری موارد دیگر بر کارکرد پردازنده گوشی  موثر می باشد .

اگر میخواهید بدانید که چطور بفهمم چند تا سیم کارت به نام من است؟ این مقاله را از دست ندید.

 

پاک کردن نرم افزار وبرنامه های بی استفاده

 

در حالت عادی در در یک گوشی نرم افزار هایی بسیاری از پیش نصب شده است که ، بعضی از آن ها کاربردی ندارد ، شما باید با توجه به نیاز خود این نرم افزار ها را حذف کنید تا به بالا بردن سرعت گوشی خود کمک کنید .

 

حذف کردن ویجت های اضافه در صفحه نمایش

 

یکی دیگر از مواردی که باعث پایین آمدن سرعت گوشی میی شود ف وجود ویجت ها در صفحه نمایش می باشد . بسیاری از این ویجت ها قابل استفاده نیستند و کاربردی ندارند ، آن ها را باید حذف کنید یا در واقع صفحه نمایش را سبک کنید .

 

پاک کردن حافظه کش گوشی

 

وقتی شما برنامه ای را نصب می کنید بعد گذشت زمانی از نصب آن ، برنامه مربوطه مقداری اطلاعات غیر ضروری ایجاد میکند که به آن حافظه کش می گویند که میتواند باعث پرکردن بعضی از حافظه گوشی شما شود .بهتر است هر چند وقت یکبار این حافظه کش را از قسمت تنظیمات برنامه مربوطه پاک کنید ، تا حافظه اضافی را اشغال نکند .

 

آزاد کردن حافظه تا حد امکان

 

بهتر است که فایل های با حجم بالا و زیاد را در حافظه گوشی خود نگه ندارید تا فضای بیشتری آزاد باشد . پر کردن حافظه با فایل های بزرگ به مرور باعث کاهش سرعت گوشی می شود .

 

ری استارت کردن گوشی

 

ری استارت کردن گوشی هر چند روز یکبار می تواند کمک به سزایی به افزایش و بالارفتن سرعت گوشی شما بکند . ری استارت کردن گوشی هر چند وقت یکبار باعث کاهش فشار سخت افزاری بر روی گوشی می شود. با ری استارت کردن حافظه موقت گوشی پاک شده وبرنامه های غیر ضروری بسته شده  و باعث افزایش سرعت گوشی می شود استفاده کردن از نرم افزار هایی که باعث افزایش سرعت گوشی می شود

 

بیشتر بخوانید: سایت های اندازه گیری تست سرعت سایت

 

از برنامه های کم حجم استفاده کنید

 

خیلی از برنامه هایی که امروزه بر روی موبایل های مختلف نصب است مانند فیسبوک اینستاگرام و غیره حجم زیادی را می‌توانید از حافظه پنهان و یا حافظه اصلی موبایل شما را درگیر کند.

 یکی از اصلی ترین مواردی که می تواند موجب کند شدن موبایل شما شود پر شدن حافظه آن است .

به همین دلیل شرکت های بزرگی که این نرم افزارها را ارائه می‌کنند مانند اینستاگرام و غیره نرم‌افزارهای خود را با امکانات کم برای موبایل های عرضه کردند که سیستم عامل ضعیف تر و حافظه کمتری دارد که میتوانید از این نرم‌افزار را استفاده کنید مانند فیسبوک لایت ، اینستاگرام لایت و غیره ، نرم افزار ها با حجم کمتر در گوگل پلی و پلی استور برای افراد مناسب است که موبایل آنها حافظه کم و سیستم عامل ضعیف تری دارند 

 

بیشتر بخوانید : چگونه کش سایت را پاک کنیم

 

گوشی خود را بروز کنید

افزایش سرعت موبایل با بروز رسانی - رایا پروژه

افزایش سرعت موبایل با بروز رسانی

 

شرکت های ارائه دهنده موبایل های اندرویدی و شرکت اپل که همیشه سعی بر این دارند که نسخه های جدید را برای سیستم عامل خود عرضه کند تا بتوانند سرعت آن را بهوبد بدهند.

چرا که با گزارش کاربران سیستم عامل هایی که قدیمی هستند ممکن است مورد حملات ویروس های مختلفی قرار بگیرند و حفره‌های امنیتی در آنها ایجاد شود .

این شرکت تا با ایجاد و انتشار بسته های امنیتی و همچنین نسخه‌های جدید سیستم عامل می تواند با رفع حفره های امنیتی و غیر سرعت موبایل شما را افزایش میدهد پس به شما توصیه می کنیم  ، اگر از موبایل ها استفاده می کنیم که برای آنها آپدیت های امنیتی و قابلیت‌های نرم‌افزاری منتشر شده است همین الان این آپدیت ها برای موبایل خود نصب کنیم تا سرعت خود را تا حد خوبی افزایش سطح امنیت آن را تامین کنید. 

🟢یکی دیگر از مزایای آپدیت کردن نسخه های سیستم عامل برای موبایل خود این است که در هر آپدیت امکانات جدیدی به موبایل شما اضافه خواهد شد و عملکرد آن را بهبود می بخشد 

 

بیشتر بخوانید : چطور میشه گوشی رو از دسترس خارج کرد

 

استفاده کردن از نرم افزار هایی که باعث افزایش سرعت گوشی می شود

 

نرم افزار های افزایش سرعت گوشی

نرم افزار Clean Master

 

از این نرم افزار در پاکسازی سریع گوشی استفاده میشود  ویکی از بهترین نرم افزار ها  می باشد و تا الان توانسته است کاربران زیادی را به خود جذب کند . این برنامه میتواند موارد زیر را انجام دهد :

 

فایل های اضافی

فایل های بی استفاده

حافظه مرور گر ها

حافظه پنهان برنامه ها

فایل های تکراری

حافظه کش برنامه ها

بستن برنامه های موجود در پس زمینه

حذف برنامه های استفاده نشده و غیر ضروری

 

نرم افزار Booster & Power Saver

 

این برنامه برای تقویت کردن عملکرد گوشی بسیار مناسب می باشد . این برنامه محیط کاربری آسان و عالی دارد و با این برنامه میتوان برنامه ها ، باتری گوشی ، فایل ها و . . . را مدیرت کرد  . این برنامه میتواند موارد زیر را انجام دهد :

 

محافظت از باتری گوشی

حذف حافظه کش

مدیریت کردن حافظه

مدیریت کردن از برنامه ها

تقویت کننده گوشی

حذف کردن فایل های استفاده نشده

 

بیشتر بخوانید : رفع هاله گوشی

 

نرم افزار Go Speed

 

برنامه Go Speed یک برنامه عالی و بی نظیر می باشد که علاوه بر قابلیت های دیگر نرم افزار ها که در بالا گفته شد ، قابلیت حذف فایل های قدیمی و پاک کردن برنامه های حذف شده و پشتیبان گیری از فایل ها را دارد .

 

نرم افزار Avast Cleanup

 

این نرم افزار بدون شک جزئی از بهترین نرم افزار های گوشی برای بالا بردن و افزایش دادن سرعت گوشی و تقویت آن می باشد . استفاده از این نرم افزار رایگان می باشد . این برنامه میتواند موارد زیر را انجام دهد :

 

حذف کردن برنامه های ناخواسته

تجزیه و تحلیل کردن حافظه گوشی و شناسایی کردن تمامی فایل های بی مصرف

حذف کردن داده های غیر ضروری، کش های سیستم، ریزعکس های گالری، فایل های نصبی و فایل های باقی مانده

 

سوالات پرتکرار 

 

در این بخش قصد داریم تا به چندین سوال پرتکرار که شما عزیزان در اینترنت جستجو کردیم را به آنها پاسخ دهیم .

 

چطور سرعت اینترنت گوشی را بالا ببریم

 

سوالاتی که خیلی از کاربران آن را از کارشناسان ما می پرسد که چطور می توان اینترنت خود را در موبایل های اندرویدی بالا ببرد باید بگویم که با توجه به سرعت محدود اینترنت در ایران شما باید مواردی که ما در مقاله آموزش بالا بردن سرعت اینترنت گفته شده را مشاهده کنید و با اعمال آن را بر روی موبایل خود و تنظیمات مربوط به توانیم اینترنت خود را تا حد خوبی بالا ببرید 

 

افزایش سرعت دانلود اندروید

 

یکی دیگر از مشکلاتی که خیلی از کاربران آن ممکن است روبرو شوند کند بودن سرعت دانلود آنها است که شما فایل را در اینترنت دانلود کنید و سرعت آن کم باشد می تواند زمان زیادی را از شما بگیرد و این اثر رضایت بخش نیست.

 مقاله درباره پروژه منتشر کرده به عنوان افزایش سرعت دانلود اندروید که مواردی در آن ذکر کردیم تا با اعمال آنها بتوان صورت خود را چندین برابر کنید.

 

بهترین برنامه افزایش سرعت گوشی سامسونگ

 

اگر شما از موبایل های سامسونگ استفاده می کنید و مشکلی در ارتباط بودن سرعت موبایل خودداری می توانید از نرم افزارهایی که در این مقاله معرفی کردیم استفاده کنید چرا که این نرم افزار بر روی سیستم عامل های اندروید در گوشی های موبایل سامسونگ به خوبی می‌تواند نصب شود و می تواند با پاک کردن حافظه پنهان و پاک کردن کش موبایل سرعت آن را به طور چشمگیری بالا ببرد.

 تمامی نرم افزارهایی که در این مقاله معرفی کردیم در گوگل پلی و قابل دانلود می باشد که می توان آن را به راحتی و رایگان دانلود کنیم و بر روی موبایل خود نصب کنید.

 

نتیجه گیری

مواردی که دربالا گفته شد کاربردی ترین راهکار ها و روش ها برای افزایش سرعت گوشی شما عزیزان می باشد ، ولی اگر باز هم با امتحان کردن موارد گفته شده ، گوشی شما باز هم به مشکل برخورد و سرعت آن تغییری نکرد تنها و آخرین راه این است که گوشی خود را به حالت تنظیمات کارخانه بازگردانی کنید .

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود