چطور میتونم برنامه نویسی یاد بگیرم؟ برنامه نویس خودآموز باش😍

چطور میتونم برنامه نویسی یاد بگیرم ، برنامه نویسی یکی از مشاغلی است که امروزه خیلی استفاده میشود و افراد زیادی هستند که در حال یادگیری انواع زبان های برنامه نویسی هستند تا بتوانند با استفاده از آموخته هایی که از زبانهای برنامه نویسی یاد گرفته‌اند اپلیکیشن و یا وبسایت را طراحی کند و از آن کسب درآمد کند در ادامه این مقاله قصد داریم برای شما عزیزان منابع  و روش هایی را آموزش دهیم که بتوانیم با استفاده از آن خیلی سریع و راحت برنامه نویسی را یاد بگیرید و در ادامه به سوال شما که چطور میتونم برنامه نویسی یاد بگیرم؟به طور کامل پاسخ خواهیم داد همچنین می توانید از خدمات انجام پروژه های برنامه نویسی در رایا پروژه نیز استفاده کنید.

 

چطور میتونم برنامه نویسی یاد بگیرم؟

 

یکی از شغل های که در چندین سال اخیر رشد قابل توجهی کرده است ؛ شغل برنامه نویسی است و خیلی افراد این سوال را دارند که میتونن برنامه نویسی را یاد بگیریند که در ادامه به این موضع میپردازیم یادگیری برنامه نویسی باید از روی اصول و برنامه باشد.

 

1-انتخاب راه درست

چطور میتونم برنامه نویسی شم - رایا پروژه

چطور میتونم برنامه نویسی شم

اولین موردی که باید به آن توجه کنید و بسیار مهم است ؛ این است که میخواهید در چه زمینه ای از حوزه برنامه نویسی فعالبت کنید ؛ افراد زیادی هستند که از ابتدا مسیر اشتباهی را برای یادگیری برنامه نویسی در پیش میگیرند و بعد از اینکه میبیند به خواسته های خودشون نرسیدن نا امید میشن و این باعث میشه پیشرفتی در کار خود نداشته باشند و یک برنامه نویسی ساده باشند ؛ باید راه درستی را انتخاب کنید و در آن راستا حرکت کنید ؛ برنامه نویسی به چند دسته تقسیم میشود که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

 

وب

این دسته از افراد که قصد دارند برنامه نویس وب شوند باید تمامی زبان های طراحی سایت را یاد بگیرند ؛ برنامه نویسی وب یعنی ساخت و طراحی سایت ها مختلف با زبان های طراحی سایت آشناهیت داشته باشند و بر روی آن ها مسلط باشند.

 

طراحی و ساخت بازی

 

این حوزه بسیار محبوب و پر درآمد است ؛ برای افرادی که قصد دارند طراح و خالق بازی باشند باید گفت این حوزه بسیار پر رقابت است و هیجان انگیز و برای یادگیری برنامه برای ساخت بازی باید کاملا حرفه ای در برنامه نویسی شوید.

 

طراحی نرم افزار

یکی دیگر از حوزه های برنامه نویسی که بسیار پر طرفدار ایت طراحی و ایجاد نرم افرار های مختلف است ؛ شما میتوانید با ساخت نرم افزار و ارائه آن در پلی استور و اپ استور  کسب درآمد کنید.

 

2-انتخاب مرجعی مناسب برای یادگیری

شما اگر میخواهید یک برنامه نویس موفق باشید باید به دنبال مرجعی برای یادگیری باشید که در کار خود بی نظیر باشد چرا که با یادگیری و اصولی برنامه نویسی شما زودتر و راحت تر به اون چیزی که در تصورتون است میرسید ؛ پس در انتخاب افرادی که در این حوزه فعالیت و تدریس میکنند بسیار وسواس و حساس باشید و بهترین مرجع برای یادگیری برنامه نویسی به صورت رایگان پلتفرم یوتیوب است.

 

بیشتر بخوانید : چطور یک فریلنسر عالی باشی

 

3-یادگیری صحیح و از پایه

یادگیری برنامه نویسی - رایا پروژه

یادگیری برنامه نویسی

سعی کنید زمانی که برنامه نویسی را شروع میکنید آن را از ابتدا شروع کنید و جلوتر نرید ؛ چون هر مبحث در برنامه نویسی که یاد میگیرید لازمه این است تا روی آن فکر و تمرین شود و اگر از آن رد شوید قطعا در آینده به مشکل خواهید خورد و مجدد باید آموزش را مشاهده کنید ؛ پس سعی کنید هر مفاهیمی که یاد میگیرید روی آن تمرین کنید تا به آن مسلط باشید.

 

4-تمرین زیاد

هر چقدر در یادگیری برنامه نویسی پویا و فعال باشید موفق میشوید و زودتر به نتیجه میرسید ؛ تمرین زیاد باعث میشود تا بیشتر روی مباحثی که در حال یادگیری هستید مسلط شوید و سریعتر آن را  درک کنید پس سعی کنید مبحثی را که امروز یاد میگیرید ؛ تمرین های مشابه آن را انجام بدید تا بهتر آن را بادبگیرید.

 

دیگر مقالات : چطور برنامه ریزی درسی داشته باشیم

 

5-انجام مینی پروژه

 

بعد از یادگیری کامل برنامه نویسی  برای اینکه مهارت خود را به چالش بکشید سعی کنید که پروژه های که مرتبط با آن زبان که است انجام دهید که به آن مینی پروژه گفته میشود  و میتونید از این مینی پروژه ها در رزومه خود استفاده کنید؛ زمانی که یک مینی پروژه را به اتمام رساندید به این معنا است که تمامی مباحث که آموزش داده شده است به شما بصورت صحیح و درست یاد گرفته اید و به شما تبریک میگوییم شما اکنون یک برنامه نویسی هستید و میتونید پروژه بگیرید و کسب در آمد کنید.

 

6 – استفاده از آموزش حضوری

 

برای یادگیری بهتر و سریعتر یک مبحث همیشه پیشنهاد ما این است که از کلاس های حضوری استفاده کنید یادگیری برنامه نویسی شما می توانید با شرکت در کلاس های حضوری این حوزه را به خوبی یاد بگیریم و با زبان های مختلف برنامه نویسی بتوانید به راحتی ارتباط برقرار کنید همچنین می توانید در آزمون های مختلف شرکت کند و استعدادهای خود را ارزیابی کنید و در بهبود آنها قدم بردارید ، در آموزش های حضوری شما اغلب با زبان های برنامه نویسی پس از آشنایی به طور عملی با آنها کار خواهد کرد و همین مورد باعث می‌شود تا پروژه یادگیری شما را سریع تر از قبل کند.

 

7 – استفاده ار کتاب های خود آموز برنامه نویسی

 

یکی دیگر از بهترین راه های یادگیری برنامه نویسی به صورت آسان این است که شما می توانید از کتاب های مختلفی در این رابطه استفاده کنید و با خواندن آن ها با تمامی موارد برنامه نویسی آشنا شوید کتاب های خودآموز زیادی هستند که به شما نحوه ایجاد برنامه و یا برنامه نویسی را به طور کامل آموزش خواهند داد که در ادامه کلی کتاب را برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد که می توانید با دانلود و یا تهیه آن از بازار و خواندن آن برنامه نویسی را یاد بگیرید.

اسامی کتاب های یادگیزی برنامه نویسی :

 

  1. Clean Code
  2. HTML and CSS
  3. Learning Web Design
  4. Modern PHP
  5. Release It
  6. Learn Enough Command Line to Be Dangerous
  7. Clean Architecture

 

برخی از سوالات پرتکرار

 

در این بخش از این مقاله قصد داریم تا با پرتکرار ترین سوالات که شما در اینترنت جستجو می کنید را پاسخ دهیم همراه ما باشید.

 

آیا برنامه نویسی شغل خوبی است؟

 

یکی از سوالات پرتکرار ای که کاربران از حوزه برنامه نویسی دارند این است که آیا شغل برنامه نویسی واقعاً طوری که تعریف می کنند شغل خوبی است و می‌تواند برای شما سودآور باشد،  باید بگوییم که تمامی برنامه هایی که تاکنون ساخته شده است توسط برنامه نویسی انجام شده است.

پس به این فکر کنید که اگر شما هنر برنامه نویسی را یاد داشته باشید و با استفاده از خلاقیت خود نرم افزاری را طراحی و پیاده سازی کنید چقدر می توانید از آن ایده خود که استفاده از  برنامه نویسی تبدیل به واقعیت کردید می توانید درآمد کسب کنید.

پس اگر قصد دارید که به صورت جدی در حوزه برنامه نویسی فعالیت کنید باید به این شغل بسیار مناسب شما است. 

 

آینده شغلی برنامه نویسی چطور است؟

 

همانطور که میدانید روزانه کاربرانی که در اینترنت هستند رو به افزایش است و احتمالا میدانید که تمامی اپلیکیشن ها و نرم افزار های مختلفی که برای سیستم عامل های گوناگون عرضه شده توسط برنامه نویسی انجام شده است.

پس دنیا به سمت ارتباطات پیش می‌رود و از شما در آینده زبان های برنامه نویسی و مسلط باشد و بتوان با آن ها کار کنید باید بگوییم که آینده بسیار خوب و روشنی پیش روی شما است.، پس از الان سعی کنید تا با استراتژی خوب و برنامه ریزی دقیق زبان های مختلف برنامه نویسی یاد بگیرید. 

 

پردرآمد ترین شغل برنامه نویسی کدام است؟

پردرآمد ترین شغل برنامه نویسی کدام است؟ - رایا پروژه

 

به جرعت می توان گفت یکی از مزیت هایی که متخصصان زیادی را به حوزه برنامه نویسی آورده است درآمد بسیار خوب آن است درآمد یک برنامه نویس در طول ماه مشخص نیست ما برنامه نویسی داریم که ماهانه خیلی کم می تواند درآمد کسب کند و برنامه داریم که می تواند ماهانه بالای چند صد میلیون درامد داشته باشد.

پس این موضوع بر می‌گردد به تخصص شما که در حوزه برنامه نویسی دارید و اگر قصد دارید که بدانید درآمد برنامه نویسی چقدر است؟ باید بگوییم شما هر چقدر که در این حوزه متخصص شوید و کارتون عالی باشد درآمد شما نیز به همان میزان افزایش خواهد کرد.

 

 

چگونه وارد بازار کار برنامه نویسی شویم؟

 

خب ؛شاید برای شما عزیزان سوال باشد که من برنامه نویسی را یاد گرفتم چطور می توان از آن کسب درآمد کنم و وارد بازار کار شوند و اگر شما یکی از زبان های برنامه نویسی را به طور کامل یاد گرفته باشید می توانید از همین امروز میتوانید پروژه‌های مربوط به حوزه کاری خود را دریافت کنید و با انجام آنها کسب درآمد کنید ؛ که این کار می توانید از دروب سایت های فریلنسری مانند رایا پروژه ثبت نام کنید و با عضویت در گروه های این مجموعه ها می توانید با دریافت پروژه های مربوط به حوزه کاری تون درآمد خوبی داشته باشید.

 

شاخه های برنامه نویسی

 

در این بخش می خواهیم شاخه های مختلف بررسی برای شما عزیزان معرفی کنیم تا بیشتر با این حوزه آشنا شوید. 

برنامه نویسی به سه شاخه اصلی تقسیم می شود که در ادامه به آنها می پردازیم.

 

1 – برنامه نویسی وب

 

یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین شاخه های برنامه نویسی مربوط به برنامه نویسی وب است که بیشتر افرادی که وارد این حوزه می شود به طراحی سایت علاقه دارند شما در برنامه نویسی وب میتوانید یادگیری خود را با طراحی وب سایت های مختلف شروع کنید که برنامه نویسی به دو شاخه تبدیل می شود یکی طراحی دیزاین و کد نویسی فرانت اند و یکی دیگر   طراحی بک اند یک سایت است که هر دو  میتواند برای شما درآمد خوبی داشته باشد و با توجه به علاقه شما می توانید وارد یکی از این بخش‌ها شوید.

 

2 – برنامه نویسی ویندوز

 

یکی دیگر از شاخه های برنامه نویسی می توان به برنامه نویسی ویندوز اشاره کرد برنامه نویسی ویندوز بیشتر افرادی که علاقه به سرور و طراحی نرم افزارهای ویندوزی دارد وارد این حوزه میشود که درآمد بسیار بالایی را نیز می تواند برای شما داشته باشد به شرط اینکه این موضوع کاملاً متخصص شود و بتواند نیازهای مختلف کاربران را رفع کنید.

 

3 – هوش مصنوعی

 

هوش مصنوعی که یکی از حوزه هایی است که در سال‌های اخیر رشد چشمگیری را داشته است و خیلی متخصص وارد این حوزه می شود.

چرا که در آینده می‌تواند بسیار برای شما پردرآمد باشد به همین دلیل شما میتوانید وارد حوزه برنامه نویسی در رابطه با هوش مصنوعی شوید که شاید در اوایل باید سخت تمرین کنید چرا که این حوزه بسیار پیچیده‌ای دارد که باید آن را یاد داشته باشید اما زمانی که شما هوش مصنوعی را یاد بگیرید می توان گفت به راحتی میتوانید به کشور های مختلف مهاجرت کنید و به تخصص و درآمد خیلی خوبی داشته باشیم 

 

جمع بندی

 

در این مقاله قصد داشتیم به سوال رایج شما عزیزان که چطور میتونم برنامه نویسی یاد بگیرم؟  را پاسخ بدهیم که می توانیم با استفاده از روش ها و منابعی که در اختیار شما قرار دادیم و راحت برنامه نویسی و شروع کنید  ، برنامه نویسی یکی از مشاغل پر درآمد سال های اخیر بوده است و علاقه مندان بسیاری را نیز دارد ؛ اگر شما علاقه به این حوزه دارید از همین الان به یادگیری این شغل ارزشمند بپردازید که آینده کشور های پیشرفته و کشور خودمان ایران بر پایه خدمات اینترنت خواهد بود.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

‫2 نظر

  • زهرا

    ایا میشه فقط با گذراندن دوره در کلاس های حضوری برنامه نویس شد؟
    یا حتما باید تحصیلات آکادمیک داشت؟

    1402-05-27 در 09:13
    • رایا پروژه

      سلام

      بله شما میتونید با گذراندن دوره های برنامه نویسی و تمرین پیوسته یک برنامه نویس شوید لزوما نیازی به تحصیلات آکادمیک نیست

      1402-05-27 در 09:55

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

    و این برایمان با ارزش است❤️

    تشکر از کاربران رایا پروژه

    به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود