چطور یک فریلنسر موفق باشیم + راهکار های گرفتن پروژه و مهارت های یک فریلنسر

چطور میتونیم یک فریلنسر عالی و موفق باشیم

 

یکی از مشاغل دنیا که بسیار جذاب و پر درآمد است شغل فریلنسری و دورکاری است ؛ شما با توجه به تخصص خود میتونید پروژه های کارفرمایان را انجام و کسب درآمد کنید و از شغل فریلنسری لذت ببرید.


ثبت آگهی فریلنسری


فریلنسر کیست؟

چطور یک فریلنسر موفق باشیم

فریلنسر یعنی فردی که با توجه به تخصصی که در حوزه های مختلف دارد و بدون اینکه برای شرکت یا سازمانی وابسته باشد مشغول کار باشد و کسب درآمد کند یکی از مزایا خوب  حوزه این است که شما میتوانید با یک لب تاپ و اینترنت در هر جایی اقدام به انجام پروژه کنید و از تخصص خود کسب درآمد کنید.

 

چطور میتوانیم یک فریلنسر موفق باشیم؟

برای اینکه نه تنها در شغل فریلنسری  بلکه در تمامی مشاغل دیگر برای اینکه عالی و موفق باشید ؛ باید تخصص خود را افزایش بدید و در کار خود ماهر باشید چون کارفرمایان افرادی که در کار خود ماهر باشند را دوست دارند و بیشتر با این افراد  کار میکنند.

 

دارای برنامه ریزی کاری باشیم

یک فریلنسر حرفه ای  باید زمان بندی و برنامه ریزی کاری داشته باشد و پروژه های که دریافت میکند تا در زمان مقرر شده تحویل کارفرما دهد چون به همین سبب اعتماد دیگران را کسب نموده و این مورد روی درآمد و تعداد سفارشات پروژه یک فریلنسر تاثیر مستقیم دارد پس اگر شما نیز فردی آزاد کار هستید سعی کنید برنامه ریزی کاری داشته باشید .

 

خوش برخورد باشید

این مورد یکی از مهم ترین خاصیت های یک فریلنسر موفق است چرا که اگر در کار خود ماهر باشید و برنامه ریزی کاری نیز داشته باشید ولی برخورد خوبی با کارفرما نداشته باشید هیچ موقع موفق نخواهید بود چرا که فردی که برای بار اول با شما کار کند و برخورد خوبی را از شما نبیند دیگر به شما برای انجام پروژه مراجعه نخواهد کرد.

 

قیمت گزاری منصفانه انجام دهید

برای پروژه های که دریافت میکنید سریعا قیمت را به کارفرما اطلاع ندهید ، لطفا اول پروژه را بررسی کنید و با توجه به زمانی که کارفرما  در پروژه مد نظر دارد و میزان سختی پروژه قیمت را به صورت صحیح و شفاف برای کارفرما ارسال کنید تا بعدا به مشکل نخورید چرا که افرادی هستند که برای پروژه دریافتی خود سریعا قیمت میدهند و بعد از بررسی کار به این موضوع پی میبرند که قیمتی که برای پروژه دادن بسیار کم یا زیاد بوده است و از آن کار انصراف میدهند که این به اعتماد کارفرمایان نسبت به اون ضربه میزند.

 

اعتماد سازی کنید

این مورد یکی از مهم ترین بخش های یک فریلنسر موفق است ؛ اعتماد سازی بین کارفرمایان یعنی  ساختن پلی برای موفق شدن و رسیدن به یک جایگاه بالا ؛ اعتماد سازی چگونه به وجود میاد این مسئله است که خیلی از فریلنسر ها سوال دارند و پاسخ آن بسیار ساده است شما مواردی از جمله ارسال خروجی کار در زمان مقرر شده ؛ پشتیبانی و پاسخگویی پروژه پس از اتمام و مواردی که مانند برخورد مناسب اعتماد به شما در میان کارفرمایان را بیشتر میکند.

 

بیشتر بخوانید :فریلنسری یا کارمندی کدام بهتر است؟

 

معرفی خود و مهارت های خود به کارفرمایان

 

شما اگر که فریلنسر عالی باشید ولی ارتباطی با کارفرمایان نداشته باشید یعنی صرفا هیچ قدمی برای موفقیت خود برنداشته اید چرا که یک فریلنسر موفق باید خود و مهارت های خود را به دیگر کارفرامایان معرفی کند تا پروژه های که در تخصص خود را دارد دریافت کند ؛ شما میتوانید در سایت های مانند سایت لینکدین یا رایا پروژه تخصص و رزومه خود را برای کار فرمایان ارسال کنید.

رزومه کاری یک فریلنسر باید چگونه باشد؟

رزومه کاری یک فریلنسر

 

رزومه برای یک آزاد کار و فریلنسر مانند شناسنامه کاری اوست ؛ چرا که هر کارفرمایی قبل اینکه پروژه ای را به فریلنسر بدهد اول رزومه کاری او را مشاهده میکند و بعد به او پشنهاد کار میدهد ؛ تا جایی که ممکنه رزومه خوب و دقیقی را از تخصص خود ایجاد کنید و یعی کنید در رزومه خود چند نمونه کار پروژه خود درج کنید تا خیال کارفرمایان را بابت تخصص شما راحت باشد.

 

🔗بیشتر بخوانید :  چگونه نمونه کار خوب بسازیم؟

 

3 سایت برتر طراحی رزومه کاری برای فریلنسر ها

 

سایت resume.com

 

یکی از سایت های است که به شما اجازه طراحی یک رزومه جذاب را برای کارفرمایان میدهد.

 

سایت  Resume Genius

 

این سایت برای طراحی رزومه بسیار عالی و آسان بوده است که میتوانید رزومه خود را با قالب های مختلف ایجاد کنید.

 

سایت zety

 

این سایت برای افرادی است که قصد دارند رزومه حرفه ای را  ایحاد کنند و نظر کارفرمایان را به خود جلب کنند.

 

من یک فریلنسر هستم چطور پروژه بگیرم؟

 

شما اگر فریلنسر یا آزاد کار هستید و فردی هستید که تمامی موارد که گفتیم را رعایت میکند ؛ رایا پروژه با افتخار آماده همکاری با شما عزیزان است ؛ شما میتوانید با ارسال رزومه خود عضوی از کارکنان سایت رایا پروژه باشبد.

 

موفقیت در فریلنسری چگونه است؟

 

موفقیت در فریلنسری با ترکیبی از چند عملکرد تعریف می شود. در مرحله اول، داشتن مجموعه ای از مهارت و تخصص قوی در زمینه انتخاب شده بسیار مهم است. مهارت و دانش در زمینه فریلنسینگ خود نه تنها به شما کمک می کند تا کار با کیفیت بالا پروژه های خودتون را ارائه بدید، بلکه میتوانید جایگاه خوبی را در این زمینه کسب کنید.

علاوه بر این، مهارت های ارتباطی هم برای یک فریلنسر بسیار مهم است . ایجاد ارتباط قوی با مشتریان، فریلنسرهای دیگر و متخصصان  می تواند منجر به  فرصت های جدید شود. اخلاق کاری و انضباط شخصی، و مدیریت زمان نیز کلید موفقیت هر فریلنسری است.

 

فریلنسر ها چه مهارتی دارند؟

فریلنسرها دارای مجموعه زیادی از مهارت ها هستند که آنها را قادر می سازد در زمینه فریلنسر در زبان های مختلف برتری پیدا کنند. اولاً، مهارت‌های ارتباطی قوی برای فریلنسرها امری بسیار ضروری است، چونکه باید به طور مؤثر با کارفرمایان تعامل داشته باشند،  و نیازهای آنها را درک کنند.

علاوه بر این، فریلنسرها باید مهارت های مدیریت زمان و سازماندهی هم تسلط داشته باشند تا مطمئن شوند که حجم کاری خود را به طور موثر مدیریت می کنند. همچنین فریلنسر ها  به خود انضباطی و انگیزه هم نیاز دارند زیرا فریلنسرها اغلب به طور مستقل و دورکار کار می کنند و مجبورند چندین پروژه را به طور همزمان انجام دهند.

علاوه بر این، فریلنسرها باید مهارت فنی در ابزارها مختلف در زمینه کاری خود و نرم افزارهای مختلف مرتبط با رشته خود مانند نوشتن، طراحی گرافیک یا توسعه وب تسلط داشته باشند تا کار با کیفیت بالایی انجام بدن.

 

جمع بندی

 

امروزه برای موفق شدن در حوزه فریلنسری باید تمامی مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم را رعایت کنید تا بتوانید با اعتماد سازی و انجام صحیح پروژه فریلنسری توانا و حرفه ای در حوزه کاری خود باشید.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

یک نظر

  • melika.armin80

    👌👍👍

    1400-09-14 در 08:03
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

    و این برایمان با ارزش است❤️

    تشکر از کاربران رایا پروژه

    به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود