چگونه امنیت ایمیل را بالا ببریم؟ | 4 نکته امنیتی جدید برای افزایش امنیت حساب جیمیل شما

امروزه افراد زیادی از جیمیل استفاده میکنه که تقریباً تمام کارهایی که در فضای وب و اینترنت انجام میشود وسیله یک ایمیل اصل برای اینکه از خدمات گوگل نظیر یوتیوب و دیگر سرویس‌های این شرکت استفاده کنید باید حتماً جیمیل در خود را بسازید تا بتوانید از آن استفاده کنید و می توان گفت که تمامی اطلاعات مهم شما بر روی جیمیل شما ذخیره می شود به همین دلیل ما قصد داریم در این مقاله به شما آموزش دهیم که چگونه امنیت ایمیل خود را بالا ببریم تا از خطرات احتمالی و هک شدن آن جلوگیری کنید.

همچنین اگر قصد دارید تا امنیت موبایل خود نیز بالا ببرید مقاله‌ای رایا پروژه آپلود کردیم به نام چگونه امنیت موبایل خود را بالا ببریم که می توانید با مراجعه به این مقاله تمامی نکات امنیتی برای امنیت داشتن موبایل خود را بدانید.

 

چگونه امنیت ایمیل را بالا ببریم؟

چگونه امنیت ایمیل را بالا ببریم - رایا پروژه

همانطور که در ابتدا مقاله به آن اشاره کردیم تمامی اطلاعات شما بر روی ایمیل شما ذخیره می شود و برای استفاده از سرویس های مختلف شما باید از ایمیل استفاده کنید اما به همین دلیل هکرها بیشتر حملات خود را بر روی جیمیل ها انجام می دهند چرا که تمامی اطلاعات شما در جیمیل در حال اگر بتواند ایمیل شما را بکشید و آن را هک کند بتواند و تمامی اطلاعات شما به تازگی در دسترسی داشته باشد اما در ادامه نکاتی را به شما خواهیم آموخت که با انجام آن و اعمال آن بر روی حساب کاربری خود به همان جیمیل می تواند امنیت آن را تا حد زیادی افزایش دهد و از هک شدن آن جلوگیری کنید.

 

1 – اضافه کردن شماره تماس

 

اولین مورد که خیلی از افراد به آن اهمیت نمیدهند اضافه کردن شماره تلفن بر روی حساب کاربری خود و ایمیل است شما میتوانید با وارد شدن به بخش تنظیمات حساب کاربری در گوگل شماره همراه خود را در ایمیل خود ذخیره کنید تا اگر هکر داشته باشد تا ایمیل شما را هک کند برای شما پیغام ارسال شود و ثبت نمودن شماره تماس بر روی جیمیل خود می تواند مزیت های زیادی را از جمله ارسال پیامک فعال سازی و ورود به ایمیل شما را فعال کند که این کار میتواند هک کردن ایمیل شما را بسیار سختو غیر ممکن کند.

 

2 – ایجاد رمز عبور قوی

 

همانطور که همیشه میگیم برای ارتقاء امنیت خود در فضای مجازی سعی کنید تا از رمزهای عبور بلند و با اعداد و حروف استفاده کنید این رمضان باعث می شود تا بتوان به سادگی به اکانت شما دسترسی پیدا کنند رمز های جیمیل خود از اعداد و حروف در کنار هم استفاده کنید اگر از حروف بزرگ و کوچک در رمز عبور خود استفاده کنید شکستن آن برای بچه ها بسیار سخت و دشوار و غیر ممکن است می باشد بررسی ها نشان داده است افرادی که رمز عبور بیشتری و با ترکیب حروف و اعداد برای ایمیل خود می گذارند کمتر مورد حملات هکرها قرار می گیرد.

 

3 – فعال کردن تایید دو مرحله ای

 

یکی دیگر از کارهایی که میتوانید برای افزایش امنیت رمز عبور جیمیل خود از جمله استفاده از تایید دو مرحله ای است مرحله ای در بسیاری از اپلیکیشن ها و وب سایت ها موجود است چون می توانید با فعال سازی تایید دو مرحله ای پس از وارد کردن رمز اصلی مورد نظر باید رمز دیگری نیز که به آن تایید دو مرحله ای می گویند وارد کنید تا بتوانید وارد اکانت یا ایمیل خود شویم گوگل نیست امکان را برای شما فراهم نموده تا بتوانید به راحتی در تنظیمات جیمیل خود تایید دو مرحله ای را فعال کنید و همچنین می توانید از طریق دو مرحله ای در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام نیز استفاده کنید و امنیت اکانت خود را چندین برابر کنید.

 

بیشتر بخوانید : آموزش فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام

 

4 – آپدیت نگه داشتن داده ها و جیمیل

 

گوگل همواره سرویس های خود را آپدیت می کند و انتظار دارد شما نیز از داده های خود و غیر نگهداری کنیم و آنها را همیشه به روز نگه دارید سعی کنید همیشه اگر از جیمیل استفاده میکنید داده های جیمیل خود را به روز کند و اپلیکیشن آن را اگر اندروید تصویر در گوگل پلی و اگر ios هستید از را از اپ استور بروز نگه دارید تا اپرای امنیتی که وجود دارد باز نشود تا هکرها به سیستم و ایمیل شما نفوذ کند.

 

سوالات متداول

 

در ادامه دو سوال پرتکرار که شما عزیزان است متخصصان رایا پروژه سوال کرده اید را جواب داده ایم.

 

چه اقداماتی انجام دهیم که ایمیل مون هک نشود؟

 

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به امنیت ملی خود اهمیت زیادی می دهد و داده های شما برای ایمیل شما ثبت است به شما توصیه می‌کنیم که مواردی که در بالا به این مقاله گفته این را رعایت کنید تا هیچگاه در معرض حملات هکرها قرار نگیرید و همیشه داده ها و ایمیل شما باقی بماند.

 

چرا باید از اطلاعات جیمیل محافظت کنیم؟

 

خیلی از افراد این سوال که چرا برای اطلاعات ایمیل خود محافظت کنیم همانطور که گفتیم تمامی داده های شما در فضای وب و اینترنت بر روی جیمیل شما ذخیره می شود و باید در حفظ و نگهداری این داده ها سعی کنیم با روش های قفل شده آنها را از خطرات هکرها دور کنیم.

 

خدمات مرتبط : انجام پروژه های شبکه و امنیت

 

چگونه بفهمیم چه کسانی به جیمیل ما وصل هستند

 

برای اینکه بفهمید چه کسی به حساب جیمیل شما متصل است، می توانید چند مرحله ساده زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا حساب جیمیل خود را در یک مرورگر وب باز کنید و به پایین صفحه بروید.
  2. به دنبال پیوند “جزئیات” در گوشه سمت راست پایین صفحه، در کنار اطلاعاتی که آخرین فعالیت در حساب شما را نشان می دهد، بگردید
  3. با کلیک بر روی این پیوند، یک پنجره پاپ آپ باز می شود که فعالیت اخیر در حساب شما را نشان می دهد، از جمله آدرس IP دستگاه هایی که به حساب شما دسترسی داشته اند.
  4. همچنین زمان، مکان و نوع دسترسی (مانند مرورگر یا موبایل) را برای هر فعالیت نمایش می دهد.

اگر مشکوک به هرگونه دسترسی غیرمجاز به حساب خود هستید، می توانید این اطلاعات را بررسی کنید تا هرگونه فعالیت مشکوک یا آدرس های IP ناآشنا را شناسایی کنید و آن را غیرفعال کنید را رمز جیمیل خود را  عوض کنید.

 

سوالات امنیتی گوگل در جیمیل چیست؟

 

سوالات امنیتی گوگل در جیمیل یک ویژگی امنیتی اضافه شده برای بالا بردن امنیت حساب شما است.

هنگام ساختیک حساب کاربری جیمیل، از شما خواسته می شود که یک سری سوالات امنیتی را انتخاب کرده و به آنها پاسخ دهید. این سوالات شخصی و مختص شما هستند و فقط باید توسط شما انجام بشه.

در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کنید یا نیاز به بازیابی حساب خود داشته باشید، Google این سوالات امنیتی را برای تأیید هویت شما از شما خواهد پرسید. این مورد به Google کمک می کند تا مطمئن بشه که هیچ شخص غیرمجازی به حساب شما دسترسی پیدا نمی کند و قصد به سرقت بردن اطلاعات شما را ندارد.

مهم است که پرسش‌ها و پاسخ‌های امنیتی را انتخاب کنید که به خاطر بسپارین یا آن را جایی یادداشت کنید چون برای باطیابی حسابتون در گوگل خیلی مهم است.

 

جمع بندی

 

ما در این مقاله به سوال پرتکرار شما عزیزان که از متخصصان رایا پروژه سوال کرده اید که چگونه امنیت ایمیل خود را بالا ببریم را پاسخ داده باشیم چون می توانید با روش هایی که در این مقاله گفته شده است به راحتی امنیت ایمیل خود را چند برابر کنید و اجازه ندهید تا شخصی وارد ایمیل شما شود به داده های شما دسترسی داشته باشد مقاله لذت برده باشید و بتواند به شما کمک کرده باشد 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 1 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود