آموزش بک آپ گرفتن از سایت – بهترین روش های بکاب گیری از سایت های وردپرسی

 بک آپ گرفتن از سایت : یکی مهمترین کار برای یک مدیر وبسایت بک اپ گیری از وبسایت خود به صورت منظم است ؛ که بیشتری از افراد این مسئله را رعایت نمیکنند و در آینده به مشکل میخورند ؛شما با استفاده از بک اپ میتوانید سایت خود را در مواقع ضروری نجات دهید ما در این مقاله آموزش بک آپ گرفتن از سایت  به صورت کامل به شما اموزش خواهیم داد تا از سایت خودتان به سادگی بک آپ تهیه کنید.

آموزش بک آپ گرفتن از سایت - رایا پروژه

آموزش بک آپ گرفتن از سایت های وردپرسی

 

بک آپ چیست؟

 

یا همان نسخه پشتیبان به فایل های سایت شما گفته میشود که آن ها را میتوانید کپی کنید  و در سیستم خود داشته باشید تا زمانی که سایت شما به مشکلی بخورد بتوانید این فایل ها را جایگزین تا مجدد فایل های قدیمی پاک شود و فایل های جدید بر روی هاست شما قرار گیرد که بسیار گرفتن بک اپ برای کسب کار های بزرگ و حتی کوچک توضیه میشود و ضروری است.

 

بیشتر بخوانید : آموزش فارسی کردن تاریخ در وردپرس

 

چرا باید از سایت خود بک اپ بگیریم؟

 

معمولا زمانی که سایت شما به مشکلی بر میخورد و یا حتی توسط افرادی مورد حمله قرار میگرید با استفاده از فایل هایی که قبلا از سایت خود بک آپ گرفته اید میتوانید آن ها را جایگزین کنید و سایت خود را دوباره  در دسترس قرار دهید ؛ بک آپ گیری به صورت روزانه میتونید خیلی برای شما و کسب کار شما مهم و حیاطی باشد چرا که در برخی از مواقع همین بک آپ شما میتوانید سایت شما را نجات دهد ولی اگر آن را رعایت نکنید حتما در دراز مدت به مشکل بر میخورید.

 

روش اول : گرفتن بک اپ از طریق هاست

 

برای گرفتن بک آپ از طریق هاست و سرور که در سی پنل باید این مراحل را طی کنید.

 

1 – در مرجله اول باید وارد هاست سایت خود شود و از طریق ردیف files بروی روی گزینه backup wizard کلیک کنید.

 

 مرحله اول - رایا پروژه

 

2 –  در مرجله دوم پس از کلیک بر روی گزینه  backup wizard وارد صفحه زیر میشوید که  دو گزینه وجود دارد restore  و backup که باید بر روی گزینه backup کلیک کنید.

 

 مرحله دوم - رایا پروژه

 

3 – در مرحله بعد با صفحه روبرو میشوید که در پایین صفحه وجود دارد باید برای ادامه پروسه بک آپ روی گزینه full backup کلیک کنید که به این معنی است تمام فایل های شما دانلود شود.

 

 مرحله سوم - رایا پروژه

 

4 – این گزینه مربوط به این است که باید مشخص کنید که فایل های که در سایت از آن بک اپ میگرید در کدام مکان هاست شما ذخیره شود.

5 – پس از انتخاب مکان مناسب برای انتفال فایل های بک آپ روی Generate a Full Backup کلیک کنید تا تمامی فایل های شما پس از مدتی دانلود شود و آن را درمحل که معین کردید آپلود شود و به این صورت شما موفق شدید تا از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

 

مرحله آخر - رایا پروژه

 

روش دوم : گرفتن بک اپ از طریق افزونه UpdraftPlus

 افزونه بک آپ گیری UpdraftPlus - رایا پروژه

افزونه بک آپ گیری UpdraftPlus

 

در وردپرس افزونه ای به نام  UpdraftPlus  وجود دارد که میتوانید ان را از مخرن وردپرس دانلود و نصب کنید و پس از فعالسازی گزینه ای برای شما نمایش داده میشود که با استفاده از آن میتوانید نسخه از سایت خود را به صورت آنلاین دریافت کنید که یکی از مهمترین ویژگی های این افزونه قدرتمند این سایت که میتوانید نسخه بپشتیبان سایت خود را در سرویس هایی نظیر وان درایو ؛ گوگل درایو آپلود کنید و همچنین میتوانید گرفتن این بک آپ ها را زمان بندی کنید که در زمان معینی از روز بک آپ به صورت اتومات گرفته شود.

 

مقالات دیگر :معرفی بهترین افزونه های امنیتی برای وردپرس

 

استفاده از افزونه Duplicator Pro

افزونه Duplicator Pro - رایا پروژه

افزونه Duplicator Pro

 

یکی دیگر از افزونه هایی که مورد استفاده خیلی از کاربران برای بکاپ گرفتن از وب سایت های وردپرسی خود مورد استفاده  قرار می‌گیرد افزونه داپلیکیتور پرو است.

این پلاگین بی نظیر میتواند برای سایت های وردپرسی شما بسته های پشتیبان گیری تهیه کند که نصب آن نیز بسیار آسان است ،  این افزونه به صورت پرو عرضه شده است که  باید آن را خریداری کنید، تا بتوانید از امکانات بی نظیر آن استفاده کنید یکی از مزیت های افزونه داپلیکیتور پرو  نسبت به سایر افزونه های بکاپ گیری این است که شما می توانید زمان های معینی را برای بکاپ گیری به فرد خود انتخاب کنید که به شما پیشنهاد می‌کنیم در بازه‌های زمانی به کاربران و ترافیک کمتری به وب سایت شما مراجعه می کنند این کار را انجام دهید تا سرعت وب سایت شما برای کاربران پایین نیاید.

یکی دیگر از امکانات جذاب این افزونه به شما می توانید به راحتی و کاپ های خود را در هاست اصلی خود و یا در فضای ذخیره سازی مانند گوگل درایو ذخیره کنید.

 زمانی که شما اکانتی را در گوگل می سازید میتوانید به خدمات گوگل دسترسی داشته باشه یکی از گوگل درایو گوگل را مانند یک فضای ذخیره سازی رایگان است که تا ۱۵ گیگ اولیه را می‌توانید به صورت رایگان استفاده کنیم و فایل های خود را در آن آپلود کنید که این فضا بسیار امنیت بالایی دارد و می توان برای بک آپ های  وب سایت نیز از آن استفاده کرد.

کافیست که این افزونه را به گوگل درایو خود متصل کنید و سپس بسته هایی که از وب سایت شما به صورت بکاپ گرفته می شود را انتخاب کنید تا در مدت زمانی که عقربه معین کرده اید این بکاپ ها به صورت اتومات در گوگل درایو به شما ذخیره شود تا بتوان به صورت همیشگی به آن دسترسی داشته باشید .

پلاگین داپلیکیتور پرو می تواند از پایگاه داده شما و دیگر فایل های مربوط به وب سایت شما پشتیبان کامل بگیرد که یکی از افزونه های پلاگین های محبوب و کامل برای پشتیبان گیری وب سایت آیا وردپرسی به شمار می رود .

 

چه مدت باید از سایت خود بک آپ داشته باشیم؟

 

گرفتن نسخه بک آپ از سایت - رایا پروژه

 

برای افزایش امنیت وردپرس  بک آپ گیری از سایتتون مدت زمان مشخصی وجود ندارد شما میتوانید هر روز یا هر هفته و یا حتی ماهانه از سایت خود بک آپ تهیه کنید که پینهاد ما به شما این سایت اگر امکان این را ندارید که روزانه از سایت خود بک آپ تهیه کنید حتما این پروسه را هفتگی انجام دهید  ولی در برخی از هاستینگ ها این عمل به صورت اتوماتیک انجام میشود و نیازی به بک آپ گیری دستی نیست ولی زیاد نمیشه به این مورد اطمینان کرد و همین روش های که در بالا گفته شده است بهترین مدل بک آپ گیری محسوب میشود.

 

 بک آپ را از پایگاه داده بگیریم یا کل اطلاعات وبسایت؟

 

یکی از سوالات پرتکرار ای که در بین کاربران رشته وردپرسی برای پشتیبان گیری از سایت خود مطرح می‌شود این است که آیا بک آپ را از کل سایت بگیرند یا فقط از پایگاه داده ها و دیتابیس وب سایت خود :

🔴باید بگویم که اگر اطلاعات وب سایت شما مهم است در سایت بزرگ دارید به شما پیشنهاد می کنیم که بک آپ خود را روزانه تهیه کنید و این بکاپ نیز از تمام سایت باشد اگر جایی به مشکل بخورد بتوانید به همان روز را مجدد در هاست خود بارگذاری کنید.

🟢 اما اگر وبسایت دارید که معمولی است و تعداد بازدید نسبتاً کمی دارد می توانید به صورت روزانه از پایگاه داده خود تهیه کنید و در هر هفته یک بکاپ از تمام سایت و اطلاعات آن تهیه کنید تا اگر جایی به مشکل بخورد توانید بکاپ ای را که دارید را جایگزین کنیم 

 

نتیجه گیری

 

در این مقاله  آموزش بک آپ گرفتن از سایت به آموزش تهیه نسخه پشتیبان از سایت از سایت پرداخیتم که از دو روش به صورت بک آپ مستقیم از سایت و یا بک آپ از طریق افزونه اشاره کردیم که حتما این پروسه را روزانه یا هفتگی انجام دهید که فایل های بک اپ  شما میتوانید ناجی سایت شما در مواقع ضروری باشد.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود