معرفی ابزار های تحقیق کلمه کلیدی – 5 ابزار عالی و رایگان برای کیورد ریسرچ🔴

ابزار های تحقیق کلمه کلیدی : اگر شما سئو کار باشید و یا اینکه تازه این در این حوزه فعالیت خود را شروع کردید اولین قدم برای سئو کردن سایتتون مشخص کردن کلمه کلیدی هدف است که با استفاده از ابزار های تحقیق کلمه کلیدی انجام میشود، به این معنی است که شما برای هر صفحه که در سایت خود می‌سازید باید کلمه کلیدی آن را مشخص کنید به  طور مثال اگر صفحه ای دارید که در آن آموزش های سئو را قرار میدهید باید کلمه کلیدی آن را آموزش سئو بگزارید ولی در برخی اوقات شاید برایتان سخت باشد تا کلمات کلیدی خود را پیدا کنید در همین رو ابزار هایی وجود دارند که خیلی راحت و سریع تعداد بالایی از کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار میدهند که در ادامه آن ها را معرفی میکنیم.

 

کیورد ریسرچ چیست؟

 

یکی از مهم ترین وظایف یک سئو کار و یک بیزنس من این است که بتواند کلمه کلیدی یا کیورد ریسرچ خوبی را برای کسب کار خود انجام بدهد چرا که اگر این پروسه اشتباه انجام بدهد ممکن است در آینده بازدهی و باخورد خوبی را نداشته باشد.

کیورد ریسرچ به این معنی است که شما برای صفحات مهم وبسایتتون یک کلمه کلیدی هدفمند انتخاب کنید که این کلمه کلیدی توسط کاربران در موتور های جستجو سرچ شود.

اگر کلمه کلیدی خود را دقیق و هدفمند انتخاب کرده باشید میتوان گفت که صفجه شما با کمترین هزینه و سریعتر به رتبه های اول گوگل میرسد و میتواند برای شما سود خوبی رادارد، به همین دلیل خیلی از سایت هایی که به صفحات و رتبه های اول گوگل هیچ وقت نمیرسند مشکل کیورد ریسرچ را دارندو آن را به خوبی انجام نمیدهند.

 

کلمه کلیدی در سئو چیست؟

 

گوگل همیشه در تلاش است تا بهترین نتیجه را به کاربر نشان دهد و معنی مقاله شما و خلاصه مطلب را از کلمه کلیدی متئجه میشود و بر اساس آن صفحات را رتبه بندی میکند.

حال فکر کنید که مطلب شما در مورد محصولی است و قصد داشته باشید تا محصولی را به فروش بگزارید اما کلمه کلیدی شما راجب نحوه خرید و یا موارد این شکل باشد ، این مورد میتواند گوگل را به اشتباه و به شک بی اندازد چون نمیتواند درک خوبی را از مقاله شما داشته باشد.

به همین سبب کلمه کلیدی یکی از مهم ترین کار هایی است که باید در سئو محتوا به آن توجه کنید تا بتوانید باخورد خوبی را داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید : چطور عنوان سئو شده بنویسیم

 

چگونه کلمات کلیدی انتخاب کنیم؟

 

چگونه کلمات کلیدی انتخاب کنیم؟ - رایا پروژه

چگونه کلمات کلیدی انتخاب کنیم؟

 

 شاید خیلی از افراد این دغدغه این را داشته باشند که چطور می توانم کلمه کلیدی مناسبی را برای محتوای خود انتخاب کنم ، باید گفت پیدا کردن کلمه کلیدی زیاد سخت نیست و شما می توانید با استفاده از ابزار هایی که در ادامه به آن میپردازیم خیلی راحت تمامی کلمات کلیدی خود را به کیبورد خود را با بهترین شکل انجام دهید.

همچنین می توانید بسته به محتوای خود کلمه کلیدی مناسبی را برای خود انتخاب کند به طور مثال اگر قصد دارید که مقاله آموزشی را منتشر کنیم باید از کلمات کلیدی استفاده کنید که بیشتر در آن کلمه  آموزش سرچ میشود و کلمات مترادف آن هم در مقاله استفاده کنید.

 

🔗بیشتر بخوانید : سئو صفحه محصول

 

چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم

 

شاید شما در اینترنت وب سایت هایی برخورد که در صفحات اول گوگل حضور دارند و از داشته باشد تا کلمات کلیدی آنها را پیدا کنیم باید بگوییم که برای دیدن کلمات کلیدی وب سایت های مختلف با چندین روش مختلف که یکی از آنها استفاده از ابزارهای مانند  ماز و اچرفس و دیگر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است که می توان کلمه کلیدی آن صفحه را مشخص کند آن صفحه مورد نظر شما با چه کلماتی در گوگل نمایش داده میشود و در محتوای خود از چه نوع کلماتی بیشتر استفاده شده است که همان کلمات کلیدی آن محتوا محسوب می شود.

یکی دیگر از روش هایی که افراد از این روش استفاده می‌کنندو میتوان سریعتر به کلمات کلیدی مقالات مختلف رسید اینکه صفحه مورد نظر باز کنید و در پاراگراف اول و پاراگراف آخر را بخوانیم به سادگی می توانید متوجه شوید که کلمه آن محتوا چند چرا که در پاراگراف های اول و آخر عموما از کلمه کلیدی و هدف استفاده می شود.

 

ابزار های تحقیق کلمه کلیدی چیست؟

ابزار های تحقیق کلمه کلیدی - رایا پروژه

ابزار های تحقیق کلمه کلیدی

امروزه بیشتر سئو کاران و وب مستر ها برای تحقیق کلمات کلیدی خود از سایت هایی استفاده میکنند که میتواند کلمات زیادی را برای آن ها نمایش دهد که به این سایت ها ابزار های تحقیق کلمه کلیدی نیز میگویند ، شما میتوانید با ثبت نام در این وبسایت ها و  به طور رایگان تا حدی کلمات کلیدی دلخواه خود را پیدا  کنید و اگر میخواهید بیشتر از این ابزار ها استفاده کنید باید از اکانت های پولی و پریمیر آن برای تعداد بالا درخواست های خود استفاده کنید،در ادامه محبوب ترین ابزار هایی که در پیدا کردن کلمات کلیدی به شما کمک خواهند کرد را معرفی میکنیم.

 

1 –  Keyword Planner

 

اولین ابزار که میخواهیم به شما معرفی کنیم بی شک Keyword Planner است که اولین انتخاب سئو کاران دنیا است ، این ابزار میتواند به طور دقیق کلمات کلیدی را برای شما پیدا کند تا بتوانید راحت تر از این کلمات برای صفحات خود استفاده کنید این سرویس برای شروع رایگان بوده است ولی اگر قصد داشته باشید که از امکانات بیشتر آن استفاده کنید باید به سراغ اکانت پریمیر آن بروید.

 

خدمات مرتبط : انجام تحقیق

 

2 – KWFinder

 

KWFinder نیز یکی از بهترین و محبوبت ترین ابزار هایی است که با استفاده از آن میتوانید کلمات کلیدی خود را مشخص کندی که کار با این ابزار نیز بسیار راحت بوده است کافیست کلمه ای که قصد دارید در مورد آن تعداد زیادی کلمات کلیدی دیگر مشاهده کنید را وارد کنید ، استفاده از این ابزار نیازمند داشتن اکانت پریمیر است.

 

 

3 –  Google Trends

 

ابزار Google Trends هم یکی از بهترین راه های پیدا کردن کلمات کلیدی و مقایسه آن است شما میتوانید با Google Trends کلمات کلیدی خود را مشخص کنید و آن ها را از نظر تعداد کلیک روزانه و دیگر موارد استفاده کنید تا یکی از مزیت های این ابزار گوگل این است که تمامی امکانات آن رایگان است و میتوانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای از آن استفاده کنید.

 

4 – soovle

 

اگر میخواهید یک ابزار که تمامی مرورگر ها را پوشش بدهد میتوانید از soovle استفاده کنید این ابزار رایگان و پولی میباشد، شما میتوانید با استفاده از soovle نیاز کاربران خود را بسنجین و با سلیقه کاربران خود کلمات کلیدی را پیدا کنید و آن در صفحات سایت خود اعمال کنید ، soovle  نیز مانند دیگر ابزار های تحقیق کلمه کلیدی میتواند جستجو زنده  کلمات کلیدی را ب اساس کشور برایتان مشخص کند.

 

مقالات مرتبط : مراحل انجام تحقیق

 

جمع بندی

 

در این مقاله ما سعی داشتیم تا بهترین ابزار های تحقیق کلمه کلیدی را برای شما معرفی کنیم که با استفاده از آن ها بتوانید خیلی راحت و سریع کلمات کلیدی مدنظر خود را پیدا کنید و بتوانید با انتخاب درست کلمه کلیدی هدف برای صفحه خود بتوانید مشتریان زیادی را پیدا کنید همچنین نیز میتوانید از مشاوره سئو رایا پروژه برای پیدا کردن کلمات کلیدی دقیق استفاده کنید.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 1 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود