استعلام پلاک خودرو با کد ملی | درخواست استعلام پلاک ماشین فک شده و بدون کارت ملی

استعلام پلاک خودرو با کد ملی در4 دقیقه امروز قصد داریم در این مقاله به شما آموزش دهیم که چطور می توانید با استفاده از کد ملی استعلام پلاک خودرو خود را دریافت کنید و بدون اینکه چرم خودرو با پلاک مشخص به نام شما فعال است هستند همچنین می توان از مقاله مرتبط به عنوان چطوربفهمم چند تا سیم کارت به نام من هست استفاده کنید و تعداد خط های اپراتور های مختلف را که به نام شما فعال هستند مشاهده کنید ، با ما در ادامه همراه باشید.

چگونه بفهمیم که چند تا پلاک فعال به نام خودمان داریم؟

شاید در گذشته برای اینکه بدانید چند پلاک  به نام شما هستند و استعلام از آن بگیرید این عمل پروسه زمان‌بر و طولانی خواهد بود ولی اکنون شما میتوانید تنها با چند کلیک و ثبت نام در سامانه مربوطه استعلام پلاک های به نام خود را بگیرید و مشاهده کنیم که چند پلاک به نام شما وجود دارد ما قصد در این مقاله آموزش گام به گام و تصویری استعلام پلاک خودرو با استفاده از کد ملی را برای شما عزیزان توضیح دهیم در ادامه با ما همراه باشید.

مراحل استعلام پلاک خودرو با کد ملی

استعلام پلاک خودرو با کد ملی - رایا پروژه

استعلام پلاک خودرو با کد ملی

در ادامه ما آموزش استعلام پلاک خودرو را به صورت تصویری برای شما عزیزان شرح خواهیم داد در ادامه  همراه با ما تا بتوانید استعلام پلاک خودرو خود را دریافت کنید و مشاهده کنید که چند پلاک به نام شما وجود دارد و فعال هستند .

1 – وارد درگاه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی شوید

اولین قدم شما باید وارد وب سایت خدماتی نیروی انتظامی شوید تا بتوانید باقی مراحل را پیش روید برای این کار ما برای شما در ادامه لینک را قرار خواهیم داد می توانید با کلیک بر روی این لینک مستقیم به این وب سایت هدایت شوید .

برای ورود اینجا کلیک کنید

2 – انتخاب وضعیت پلاک فک شده  که همان  استعلام پلاک فعال با کد ملی  است

ورود به لینک استعلام پلاک های فعال - رایا پروژه

ورود به لینک استعلام پلاک های فعال

پس از اینکه وارد به فکر خدمات نیروی انتظامی شدید شما می توانید با اسکرول کردند به سمت پایین وبسایت گزینه ای به نام وضعیت پلاک فک شده وجود دارد که همان استعلام پلاک خودرو با استفاده از کد ملی است بر روی این گزینه کلیک کنید.

3 – انتخاب گزینه انتخاب وضعیت پلاک فک شده

استعلام وضعیت پلاک های فک شده - رایا پروژه

استعلام وضعیت پلاک های فک شده

پس از اینکه برای این گزینه کلیک کردی وارد وب سایت خدماتی راهنمایی و رانندگی می شویم در این وبسایت با اسکرول کردن به سمت پایین و در خدمات این وب سایت باید بر روی گزینه استعلام پلاک های فک شده کلیک کنید تا وارد سامانه احراز هویت خدمات انتظامی شوید.

4 – وارد کردن کد ملی و اطلاعات ثبت نام

وارد کردن کد ملی و رمز عبور - رایا پروژه

وارد کردن کد ملی و رمز عبور

پس از اینکه بر روی لینک بالا کلیک کنید و وارد سامانه احراز هویت نیروی انتظامی میشوید شما در این سامانه باید کد ملی خود و رمز عبور جهت ورود به سامانه را وارد کنید تا بتوانید استعلام پلاک خودرو را انجام دهید ولی اگر در این سامانه قبلا ثبت نام کرده اید می توانید از گزینه ثبت نام استفاده کنید و پس از ساخت اکانت خود در این سامانه میتوانید وارد شوید.

5 – مشاهده تمامی پلاک های فعال با کد ملی شما

پس از اینکه اطلاعات ورود خود را وارد کردید و یا اینکه در این سامانه ثبت نام کرده اید وارد پنل خود در این سامانه می شوید که می توانید تمامی پلاک هایی که به نام شما ثبت شده و فعال است آن را استعلام بگیرید اگر در آینده نیز پلاک به نام شما ثبت شده در سامانه فرا خواهد گرفت تا بتوانید آنها را بررسی کنید.

استعلام مالک پلاک خودرو

برخی از افراد در مواقع خاصی قصد دارند که با داشتن شماره پلاک خودروی نام و مشخصات مالک خودرو را داشته باشد و جواب به این سوال از باید بگویم که شما نمی توانید با داشتن شماره پلاک یک شخص به اطلاعات و مشخصات خود دست پیدا کنید تنها راه برای فهمیدن این کار شما بایستی به پلیس راهنمایی رانندگی مراجعه کنید درخواست خود را اعلام کنید در غیر این صورت این کار غیر ممکن است و نمی توانید با داشتن شماره پلاک خودروی مشخصات آن را به دست آورید.

استعلام پلاک فک شده با پیامک

استعلام پلاک خودرو باید پیامک داشته باشید مراحلی که در بالا توضیح دادیم را به طور کامل پیش روید و بار وارد شدن به سایت پلیس راهنمایی و رانندگی را با ارسال کد ملی خود در این سامانه می توانید استعلام پلاک خودرو را از طریق پیامک دریافت کنید که این را یکی از رایج ترین روش هایی است که افراد می توانند با استفاده از آن استعلام سریع پلاک خودرو خود را دریافت کنند.

نرم افزار استعلام پلاک خودرو با کد ملی

کدام دسته از افرادی است که قصد دارید استعلام پلاک خودرو خود را از طریق اپلیکیشن های موبایلی انجام دهید ما به شما پیشنهاد می کنیم که اپلیکیشن برنامه پلاک ملی را برای موبایل خود نصب کنیم این برنامه روش استعلام پلاک خودرو برای شما آسان تر می کند و می توانید تنها با یک کلیک و وارد کردن مشخصات لازم استعلام پلاک خودرو را دریافت کنید نرم افزار برای اندروید و ios کرد و می‌توان آن را در از مارکت های ایرانی و گوگل پلی دانلود کنید.

مدت اعتبار پلاک فک شده

اگر شخصی خودرو جدید را بگیرد و پلاک آن فک رهن شده باشد باید سریعاً پس از دریافت خودروی جدید اقدام به گرفتن پلاک جدید کند که این مصوبه در مهرماه ۱۳۹۹ ابلاغ شده است و در صورت عدم مراجعه صاحب پلاک فک شده به موقع و پس از مدتی یک پلاک به نام شخص دیگری میشود ، از زمانی که قصر خودرو جدید بخرید برای پلاک قبلی خود سریعا اقدام کنید تا در آینده برای شما مشکل ساز نشود.

دلایل توقیف پلاک

ما در این بخش از مقاله استعلام پلاک خودرو با کد ملی برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد که چه عاملی باعث میشود تا پلاک شما توقیف شود و تا بتوانید از آن جلوگیری کنید

1 – بدهی

اولین موردی که باعث میشود تا پلیس راه پلاک شما را توقیف شده بدانید این است که شما بدهی خود را پرداخت نکرده باشید ولی های شما معمولاً زمانی که از مقدار معینی عبور کند باعث می شود تا به شما توقیف شود برای جلوگیری از این مورد همیشه سعی داشته باشید تا جریمه های خود را به موقع و سر وقت پرداخت کنید.

2 – خرید فروش

مورد دوم خرید و فروش است زمانی اتفاق می افتد که خریدار و فروشنده پس از مدتی از  تفاهم فروش خودرو به مشکل بخورد و معامله را کنسل کند این کار باعث می شود تا یکی از فروشنده یا خریدار با مراجعه به پلیس راه و رانندگی درخواست توقیف پلاک را بدهد.

3 – شکایات

مورد آخر  که  یکی از رایج ترین مواردی است که پلاک راه سریع توقیف می کند این است که شکایت قضایی در مورد پلاک خودروی شما ایجاد شود این کار باعث می‌شود تا پلیس راهنما رانندگی پلیس شما را سریع توقیف میکند تا شما مشکلات مربوطه و شکایات که به شما شده است را حل کنید.

مدارک لازم برای تعویض پلاک خودرو

مدارک لازم برای تعویض پلاک خودرو - رایا پروژه

  1.  اصل کارت شناسایی خودرو
  2.  اصل سند مالکیت خودرو
  3.  برگه عدم خلافی یا پرداخت خلافی خودرو
  4.  اصل کارت معاینه فنی معتبر
  5. اصل سند فروش خودرو
  6.  اصل فیش پرداخت بهای پلاک
  7.  اصل بیمه شخص ثالث معتبر

🔴توجه داشته باشید که حضور خریدار در پروسه تعویض پلاک الزامی است.

 چرا باید از تعداد پلاک‌های فعال به نام هر شخص اطلاع داشته باشیم؟

یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید و حتی راهنما رانندگی نیز این مورد را خیلی مهم می دانند این است که شما حتما اطلاعات مربوط به پلاک خودرو خود را بررسی کنیم که کسی از این اطلاعات برای منافع خود استفاده نکند میتوان مشاهده کرد که افراد مختلف با استفاده از هویت های جعلی و پلاک خودرو دیگران میتوانند کارهایی را انجام دهند که در آینده برای مالک خودرو می تواند مشکل ساز باشد و از همین آنها اقدام به بررسی هویت پلاک های خودرو خود کنید تا اگر مورد مشکوک را مشاهده کردید سریعا آن را رفع کنید.

استعلام پلاک خودرو دیگران

برای استعلام پلاک خودرو دیگران شما باید به چند نکته توجه داشته باشید ، همانطور که مشخص است شما باید برای استعلام پلاک خودرو خود در مرحله اول احراز هویت انجام دهید که این کار با استفاده از شماره تلفن شما انجام میشود ، یعنی پس از وارد شدن به سامانه ناجا شما باشد حتما شماره موبایل خودتان را وارد کنید و با کدی که برایتان ارسال میشود میتوانید احراز هویت خود را انجام بدید.

پس از اگر قصد دارید که برای شخص دیگری که میتوانید یکی از فامیل های شما یا یکی از دوستان شما باشد استعلام پلاک خودرو بگیرید ، حتما با رضایت ایشان باشد و با وارد کردن شماره تلفن شخص مورد نظر و دریافت کد از موبایل اون میتوانید با ثبت در سامانه به راحتی پلاک های فعال را مشاهده کنید.به همین سادگی

اما توجه داشته باشید اگر بر خلاف تایید شخص مقابل این کار را انجام دهید بر خلاف قانون بوده و شخص مورد نظر میتوانید از شما شکایت کند.

استعلام پلاک خودرو بدون کد ملی

استعلام پلاک خودرو بدون کد ملی

ممکن است در شرایطی نیاز به استعلام اطلاعات یک خودرو بدون کد ملی مالک آن داشته باشید. برای مثال، قصد خرید خودروی دست دوم دارید و می‌خواهید از اصالت پلاک و وضعیت خلافی آن مطلع شوید. یا شاید به دنبال ردیابی یک خودرو متخلف هستید. در این مواقع، دانستن روش‌های استعلام پلاک خودرو بدون کد ملی می‌تواند برای شما تنها راه حل باشد.

در ادامه سعی داریم تا ، به طور جامع و کامل به بررسی روش‌های مختلف استعلام پلاک خودرو بدون کد ملی بپردازیم.

استعلام پلاک از طریق سامانه سخا

سامانه سخا (سامانه خدمات الکترونیکی انتظامی) یکی از سامانه‌های پلیس راهور ناجا است که امکان استعلام خلافی خودرو و همچنین استعلام پلاک فعال را بدون نیاز به کد ملی فراهم می‌کند. برای استفاده از این سامانه، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به سامانه سخا به نشانی  مراجعه کنید.
  • در قسمت “خدمات سامانه” گزینه “استعلام پلاک فعال” را انتخاب کنید.
  • شماره پلاک خودرو را به همراه کد امنیتی وارد کنید.
  • بر روی دکمه “استعلام” کلیک کنید.

پس از انجام مراحل بالا، اطلاعات مربوط به پلاک خودرو، از جمله وضعیت فعال یا غیرفعال بودن آن، تاریخ انقضای پلاک، و همچنین خلافی خودرو نمایش داده خواهد شد.

استعلام پلاک از طریق دفاتر پلیس +10

مراجعه به دفاتر پلیس +10 یکی دیگر از روش‌های استعلام پلاک خودرو بدون کد ملی است. برای این کار، کافی است به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و درخواست استعلام پلاک خودرو را ارائه دهید.

استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل

برخی از اپلیکیشن‌های موبایل، مانند “پلیس من” و “ایران من“، امکان استعلام پلاک خودرو بدون کد ملی را فراهم کرده‌اند. برای استفاده از این اپلیکیشن‌ها، باید آن‌ها را از طریق کافه بازار یا سیب اپ دانلود و نصب کنید. پس از نصب اپلیکیشن، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در اپلیکیشن وارد حساب کاربری خود شوید.
  2. گزینه “استعلام پلاک خودرو” را انتخاب کنید.
  3. شماره پلاک خودرو را به همراه کد امنیتی وارد کنید.
  4. بر روی دکمه “استعلام” کلیک کنید.

استعلام از طریق سامانه‌های دیگر

برخی از سامانه‌های ثالث، مانند “بیمه دات کام” و “قبضینو”، نیز امکان استعلام پلاک خودرو بدون کد ملی را ارائه می‌کنند. برای استفاده از این سامانه‌ها، باید به وب سایت آن‌ها مراجعه کرده و مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در سامانه ثبت نام کنید.
  • اطلاعات مربوط به پلاک خودرو را وارد کنید.
  • هزینه استعلام را پرداخت کنید.
  • نتیجه استعلام را مشاهده کنید.

 هزینه تعویض پلاک خودرو بر عهده چه کسی است؟

یکی دیگر از سوالات پرتکرار افرادی این است که در پروسه تعویض پلاک چه کسی باید هزینه آن را پرداخت کند باید بگوییم که مانند هر خرید و فروش دیگری باید خریدار حق فکر و تعویض پلاک را بپردازد و جدید آن با قانونی که غرق شده است شاید مالیات خودرو خود را نیز چک کنید تا بتوانید نوبت تعویض پلاک بگیرید و مالیات خودرو نیز باید فروشنده پرداخت کند این مورد را حتماً بررسی کنید در ادامه به مشکل نخورید.

 چه مدت زمان می‌برد تا مراحل فک پلاک انجام شود؟

این سوال خیلی از افراد باشد که چقدر زمان میبرد تا فک رهن انجام شود ، در پاسخ به این سوال باید بگویم که معمولاً فک رهن از بازه زمانی یک الی سه روزه انجام می‌شود و شما می‌توانید در این بازه زمانی با فروشنده خودرو در ارتباط باشید و پروسه تعویض پلاک را انجام دهید.

درخواست استعلام پلاک خودرو با کد ملی در رایا پروژه

برخی از افراد به دلیل مشغله های کاری که دارند می توانند در سریعترین زمان استعلام پلاک خودرو خود را با استفاده از کد ملی بگیرد و به همین دلیل رایا پروژه برای شما عزیزان این کار را در سریعترین زمان انجام دهیم کافیست شما اطلاعات خود را در ابتدای همین صفحه برای ما ارسال کنید تا کارشناسان ما با شما در ارتباط باشند و استعلام پلاک های ثبت شده با کد ملی شما را در عرض ۴ دقیقه به شما تحویل داد.

پس اگر قصد دارید که در سریعترین زمان استعلام پلاک های خود را بگیرید ولی یکی از آنها را داشته باشید می توانید با ثبت اطلاعات خود در ابتدایی صفحه با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا این عمل را برای شما انجام دهند.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم تا به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان که در اینترنت جستجو کردید را پاسخ دهیم در ادامه همراه ما باشید.

چگونه بفهمیم ماشینی که فروختیم تعویض پلاک شده

همان طور که می‌دانید تعویض پلاک خودرو یکی از مهمترین مواردی است که باید قبل و بعد خرید خودرو به آن توجه کنید اگر بدانید که چطور استعلام پلاک خودرو که فروختیه اید را بگیرید که آیا خودرو فروخته شده شما تعویض پلاک شده است و یا پلاک جدید بر روی آن نصب شده است می توانید با استفاده از روشی که در این مقاله گفته شده ؛ وارد سایت پلیس راهور شوید و تعداد پلاک های ثبت شده و دیگر موارد مشابه را مشاهده بفرمایید.

استعلام پلاک  Rahvar120

شما میتوانید با وارد شدن به سایت پلیس راهور استعلام تمامی پلاک های خودرو خود را با کد ملی دریافت کنید برای ورود به سایت راهور بر روی لینک زیر کلیک کنید

لینک ورود به سایت راهور

استعلام پلاک خودرو ناجا

اگر قصد دارید که استعلام پلاک خودرو و موتورسیکلت خود را به راحتی و بدون دردسر دریافت کنید می توانید وارد سایت ناجا شوید و تمامی تخلفات و دیگر موارد این چنین نیز مشاهده بفرمایید برای ورود به سایت ناجا و راهور می توانید مطابق با آموزش که در این مقاله قرار دادیم عمل کنید.

استعلام پلاک فک شده با پیامک سریع و آسان

خیلی از افراد قصد و اینکه استعلام پلاک های فک شده و در موارد مشابه را با استفاده از پیامک برای اپلیکیشن مورد نظر دریافت کند که این روش سریعتر نسبت به روش هایی که در بالا به آن پرداختیم است شما باید در ابتدا اپلیکیشن سامانه استعلام ، خلافی ، پلیس +۱۰را بر روی گوشی موبایل خود نصب کنید و پس از مراحل ثبت نام و ورود به این نرم افزار می توانید استعلام پلاک های خودرو خود را خیلی سریع و آسان دریافت کنید و همچنین می توان قابلیت استعلام پیامکی را نیز از طریق این اپلیکیشن فعال کنید.

استعلام فک پلاک ماشین فروخته شده

اگر شما مالک ماشین باشد که آن را فروخته اید می توانید به راحتی استعلام پلاک های خود را نیز دریافت کنید و بدون اینکه آیا خودروی شما جدید در پلاک شده است یا خیر .

شما می توانید از دور او این کار را انجام دهید در مرحله اول این است که شما با توجه به آموزش که در این مقاله قرار دادیم وارد سایت راهبر شوید و استعلام پلاک های خود را بدهید ،  قدم دوم این است که شما می توانید با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس به اضافه ۱۰استعلام پلاک های فک شده خود را حضوری انجام دهید.

مدت اعتبار پلاک فک شده

اگر از آن دسته افرادی هستید که می خواهید بدانید چه زمانی تعیین شده است از سوی دولت که شما باید پلاک خود را تعویض کنید باید بگویم که بهترین راه این است که شما در سریع ترین زمان این کار را انجام دهد چرا که تعویض دیرهنگام پلاک های فک شده می تواند مشکلاتی را برای شما در آینده داشته باشد .

police.ir پلاک فعال

شما  عزیزان میتوانید از سایت police.ir نیز تمامی تخلفات و استعلام پلاک های خود را به راحتی دریافت کنید.

سامانه استعلام مالکیت خودرو با کد ملی

سامانه استعلام مالکیت خودرو با کد ملی - رایا پروژه

سامانه استعلام مالکیت خودرو با کد ملی – رایا پروژه

اگر به تازگی خودرو را تهیه کردید و قصد دارید بدانید که مالکیت آن با چه شخصی است و یا خودرو شما به صورت قانونی در حال مبادله است یا خیر می توانید به سامانه پلیس راهور مراجعه کنید و با استعلام پلاک خودرو خود با استفاده از شماره همراه یا کد ملی این کار را انجام دهید تا با خیال راحت بتوانید از خودرویی که قصد خرید آن را دارید استفاده کنید و در آینده مشکلاتی پیش نیاید.

این سامانه در اختیار کلیه شهروندان عزیز  و شما می توانید به راحتی با ثبت نام و ارائه اطلاعات لازم در این سامانه ثبت نام کنید و موارد مانند خلافی خودرو استعلام پلاک خودرو باید کد ملی و یا مالکیت خودرو خود را در این سامانه مشاهده کنید.

مقالات مرتبط : چه خودروهایی دیگر تعویض پلاک نمی شوند

کلام آخر

ما در مقاله سعی کردیم تا روش آسان جهت استعلام پلاک خودرو با کد ملی را برای شما عزیزان آموزش دهیم عنوان مقاله توانسته باشد تا مشکل شما برای استعلام پلاک خودرو را به طور کامل حل کرده باشد و بتوانید خیلی سریع پلاک هایی که به نام شما هستند را استعلام بگیرید.

دانلود PDF مقاله استعلام پلاک خودرو با کد ملی

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

‫10 نظر

  • تارا

    سلام برای ماشین تارا میخام ببینم پلاکش به اسم کیه

    1402-12-21 در 11:20
    • رایا پروژه

      سلام

      از طریق آموزش داخل مقاله باید وارد سایت راهور بشید و اطلاعات مربوطه وارد کنید

      1402-12-22 در 15:41
  • Ehsan Tork

    سلام

    ممنون از مقاله خوبتون

    1401-04-23 در 00:31
    • رایا پروژه

      سلام احسان عزیز

      ممنون از لطفتون

      1401-04-23 در 18:11
  • نوید

    بسیار عالی

    1401-04-22 در 17:24
    • رایا پروژه

      سلام نوید عزیز
      ممنون از توجه شما

      1401-04-22 در 20:39
  • عباس

    سلام

    ممنون از راهنماییتون

    1401-04-22 در 17:24
    • رایا پروژه

      سلام عباس عزیز

      ممنون از شما

      1401-04-22 در 20:35
  • علی

    سلام ممنون مقاله کاملی بود

    1401-04-19 در 11:47
    • رایا پروژه

      سلام علی عزیز

      ممنون از شما

      1401-04-19 در 13:34

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

    و این برایمان با ارزش است❤️

    تشکر از کاربران رایا پروژه

    به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود