افزایش اعتماد مشتری در فروشگاه اینترنتی | روش های کارآمد اعتماد سازی ❤️

یکی از مهم ترین شاخصه موفقیت یک فروشگاه مجازی داشتن اعتماد کاربران و مشتریان است ؛ امروزه خیلی از بیزینش های که در اینترنت فعالیت میکنند به دنبال افزایش اعتماد مشتری در فروشگاه اینترنتی هستند تا بتوانند محوصلات خود را به فروش برسانند ولی بدلیل کمی مشکلات و عدم اعتماد 100 درصد کابران وب این خرید ها صورت نمیگرد و همین مورد هم باعث شده تا برخی از بیزنس ها در این راه موفق نشوند ؛ مادر این مقاله قصد داریم تا با روش های افزایش اعتماد مشتری در فروشگاه اینترنتی آشنا شویم همچنین میتوانید مقاله آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی را مشاهده کنید تا با هزینه خیلی کم فروشگاه خود را ایجاد کنید.

 

چطور افزایش اعتماد مشتری در فروشگاه اینترنتی را بالا ببریم؟

 

افزایش اعتماد مشتری در فروشگاه اینترنتی - رایا پروژه

افزایش اعتماد مشتری در فروشگاه اینترنتی

 

این سوال همیشه یکی از دغدغه های یک مدیر سایت و بیزنس است که چطور میتونم اعتماد مشتریان را نسبت به سایت و فروشگاه خودم بالا ببریم؛ در اولی قدم شما باید دیده شوید و این به این معنی است که باید سایت خود را در نتایج گوگل بالا بیارید که بهتون پینشهاد میکنیم مقاله آموزش سئو را که به صورت رایگان در سایت رایا پروژه قرار داده شده است را مطالعه کنید و یا اینکه با مشاوره سئو در رایا پروژه و با اعمال تکنیک های گفته شده ، رتبه های خود را در گوگل بهوبد دهید تا به همین واسطه دیده شوید و کاربر به سایت شما مراجعه کنید که کار اصلی شما از این به بعد شروع میوشد تا با اعمال پند مورد رد سایت خود باعث افزایش بیشتر و اطمینان خرید مشتریان خود شوید.

 

1 – نماد اعتماد

 

اولین چیزی که مشریان شما به آن اهمیت میدهند در سایت های که امکان خرید وجود دارد نماد اعتماد است ؛ این نماد اصالت یک بیزنس را مشخص میکند که با زدن بر روی آن میتوایند تمامی اطلاعات مربوط به کسب کار را مشاهده کنید و کسب کار هایی که این نماد را دارند توسط ارگان های دولتی تایید و احراز هویت شده اند که میتوانید با خیال راحت از این وبسایت ها خرید و از خدمات آن ها استفاده کنید ؛ اگر سایت فروشگاهی دارید حتما در اولین فرصت اقدام به گرفتن نماد اعتماد کنید.

برای دیدن نماد اعتماد رایا پروژه میتوانید به انتهای سایت مراجعه کنید.

 

بیشتر بخوانید : مقایسه کامپیوتر و لپ تاپ کدام یک بهتر است؟

 

2 – صفحه درباره ما

 

صفحه درباره ما را خیلی از وبسایت ها دارند ولی مشکلی که وجود دارد این است که محتوای خوبی در این صفحه قرار نمیدهند و به سادگی از آن عبور میکنند ، یکی از مهم ترین صفحات سایت همین صفحه در باره ما است و بشدت برای سایت هایی که امکان خرید را میدهند توصیه میشوند چون بسیاری از خریداران قبل از اینکه خریدی را در سایت انجام دهند وارد این صفحه میوند و محتوایات آن را بررسی میکنند که اگر در این صفحه شما محتوای خوبی قرار داده باشید آن کاربر تبدیل به خریدار میشود ولی اگر محتوای خوبی قرار نداده باشید شاید کاربر ترغیب نشود تا از سایت شما خریدی را انجام دهند پس به شما پیشنهاد میکنیم که حتما صفحه درباره ما را جدی بگیرید و روی آن کار کنید.

 

3 – آدرس تماس به همراه نقشه گوگل

 

یکی دیگر از کاراهایی که میتوانید در جهت بهبود افزایش اعتماد مشتری در فروشگاه اینترنتی داشتن آدرس و نقشه گوگل برای کسب کار شما است ، وقتی مشتری آدرس تماس شما را در انتهای سایت و در بخش فوتر مشاهده کند اعتماد بیشتری را از سایت شما میگیرد و برای بیشتر کردن این اعتماد کافیست سایت خود را در نقشه گوگل ثبت کنید و آن را در صفحات مهم مانند درباره ما ، صفحه اصلی ، تماس با ما قرار دهید ، شما با این کار میتوانید 80 درصد از کاربران خود را تبدیل به مشتری کنید.

 

بیشتر بخوانید : روش های کسب در آمد از اینترنت

 

4 – پرداخت درب منزل

 

اگر به سایت های بزرگ فروشگاهی در ایران و جهان توجه کنیم به زمانی که خرید خود را انجام میدهیم و به سراغ پرداخت وجه میرویم مشاهده میکنیم که دو گزینه برا پرداخت وجود دارد که یکی از آن ها به صورت آنلاین است و یکی دیگر به صورت پرداخت حضوری درب منزل که این موضوع شاید ساده به نظر برسد ولی نقش خیلی مهمی را در اعتماد مشتری ایفا میکند و تقربا بیشتر از نیمی از خریداران از گزینه پرداخت درب منزل استفاده میکنند ، اگر شما نیز هنوز پرداخت درب منزل را به گزینه های پرداخت خود اضافه نکرده اید پیشنهاد میکنیم که همین الان این گزینه را فعال کنید تا سبب باعث افزایش اعتماد مشتزیان شما شود.

 

5 – امکان عودت کالا تا سه روز

 

یکی دیگر از مهم ترین بخش هایی که اگر سایت فروشگاهی دارید باید به آن توجه داشته باشید امکان برگشت کالا است ، بررسی ها نشان داده است که کاربران که قصد خرید دارند وقتی به سایت شما وارد میشوند به امکان مرجوع کالا خیلی دقت میکنند و اگر سایتی کالا و خدماتی خوبی را ارائه دهد ولی امکان عودت کالا را نداشته باشد فروش خیلی کمی خواهد داشت این یکی از مهم ترین مواردی است که باعث میشود فروش سایت شما افزایش پیدا کند.

 

بیشتر بخوانید : سئو سایت فروشگاهی چگونه است

 

6 – پشتیبانی و چت آنلاین

پشتیبانی و چت آنلاین در فروشگاه مجازی - رایا پروژه

پشتیبانی و چت آنلاین در فروشگاه مجازی

 

قطعا تا حالا به این موضوع برخورده اید که وارد سایتی میشوید و در کنار راست یا چپ آن گزینه به نام چت آنلاین قرار دارد که میتوانید قبل از خرید و یا اگر سوالی در رابطه با محصول داشته باشید از این ویژگی استفاده کنید و با کارشناسان آن سایت ارتباط بگیرید ، فعال سازی چت آنلاین برای کسب کار های خدماتی و فرشوگاهی که محصول و خدمتی را ارائه میدند بسیار حیاتی است ما در مقاله معرفی افزونه چت آنلاین در وردپرس به شما پلاگین هایی را معرفی کردیم که میتواند بسیار برای شما کارآمد باشد.

 

7 – مشخلات دقیق محصول همراه با ویدیو

 

پس از طی مراجل بالا حالا میرسیم به مهم ترین بخش یک فروشگاه اینترنتی یعنی درج مشخصات دقیق و کامل محصول در صفحه خرید ، یعنی اگر کاربر وارد صفحه محصول که میشود تمامی اطلاعات لازم از آن محصول را مشاهده کند که این اطلاعات میتواند عکس ، متن ، ویدیو باشد ولی اگر هر سه این موارد انجام شود تاثیر فوق العاده ای بر روی فروش شما خواهد داشت و همچنین باعث افزایش اعتماد مشتری در فروشگاه اینترنتی میشود.

 

مقالات بیشتر : چرا در کار خود موفق نمیشم ؟

بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری

 

بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری برای یک وب سایت، ترکیبی از استراتژی های بازاریابی آنلاین و آفلاین است. به صورت آنلاین، حضور قوی در پلتفرم های رسانه های اجتماعی و بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو بسیار مهم است.

استفاده از کمپین های تبلیغاتی هدفمند پرداخت به ازای کلیک (PPC) در پلتفرم هایی مانند گوگل ادوردز نیز می تواند به جذب ترافیک به سایت شما کمک کند. علاوه بر این، ایجاد محتوای جذاب و آموزنده از طریق پست‌های وبلاگ، ویدیوها و اینفوگرافیک‌ها می‌تواند مشتریان های ورودی به سایت شما را بیشتر کند.

استراتژی‌های بازاریابی آفلاین نیز می‌توانند در جذب مشتریان به وب‌سایت مؤثر و مفید باشند. این مورد می تواند شامل روش های سنتی مانند تبلیغات چاپی و تلویزیونی و همچنین میزبانی کارگاه ها یا رویدادهای  و همایش  های مرتبط با محصول یا خدمات ارائه شده در وب سایت شما باشد که تاثیر گذاری بالایی را دارد.

شبکه سازی و ایجاد روابط با سایر مشاغل یا سازمان ها نیز می تواند به گسترش دسترسی و دیده شدن نیز به وب سایت کمک کند. به طور کلی، ترکیبی از روش های بازاریابی آنلاین و آفلاین می‌تواند مشتریان شما را چندین برابر کند.

 

معرفی تکنیک های اعتماد سازی برای سایت های اینترنتی

معرفی تکنیک های اعتماد سازی برای سایت های اینترنتی

معرفی تکنیک های اعتماد سازی برای سایت های اینترنتی

 

اعتماد یکی از مورد های حیاتی در ایجاد روابط موفق است و این اصل در مورد سایت های اینترنتی نیز صدق می کند.

معرفی تکنیک های اعتمادسازی برای سایت های اینترنتی برای اعتما سازی و اعتبار در بین کاربران شما ضروری است. یکی از تکنیک‌های مؤثر، ترکیب نظرات و نظرات مشتریان است. با نمایش بازخورد مثبت از مشتریان راضی در صفحه اصلی سایتتان میتونید، بازدیدکنندگان خودتون را نسبت به محصول یا خدمات ارائه شده بیشتر کنید.

روش دیگر نمایش اقدامات امنیتی روی سایت است مانند گواهینامه های SSL و مجوز های اعتماد است تا به کاربران اطمینان دهد که اطلاعات شخصی آنها از پروتکل های امن منتقل می شود. و ارائه سیاست‌های شفاف در مورد حفظ حریم خصوصی و مدیریت داده‌ها و همچنین روش های پرداخت و فرایند آن میتواند اعتماد را بیشتر تقویت می‌کند.

 

بیشتر بخوانید : مجوز های لازم برای کسب و کار اینترنتی

 

نحوه اعتماد سازی در فروش

 

ایجاد اعتماد در فروش برای افزایش روابط طولانی مدت با مشتریان و افزایش فروش ضروری است. یکی از مؤثرترین راه‌ها برای ایجاد اعتماد، شفافیت و صداقت با مشتریان از همان ابتدا است.

این به معنای ارائه اطلاعات دقیق در مورد محصولات یا خدمات خود و عدم ارائه ادعاهای نادرست است. علاوه بر این، بسیار مهم است که به طور آنلاین و همیشگی به  صحبت های و نظرات مشتریان خود گوش دهید و در اسرع وقت به آن رسیدگی کنید.

نشان دادن همدلی و پیگیری موضوعات باعث می شود که مشتریان شما احساس کنند در کسب کار شما همیشه فردی است که 24 ساعت آنلاین و پاسخگو باشد میتواند بسیار روی اعتماد سازی برند شما کمک کند.

 

جمع بندی

 

در این مقاله با مواردی که تاثیر مستقیم بر روی افزایش اعتماد مشتری در فروشگاه اینترنتی می گزارند اشنا شدیم که اگر بیزنس اینرنتی دارید حتما این وارد را در سایت خود لحاظ کنید و تاثیر مثبت آن را مشاهده کنید ، امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشد اگر شما نیز راه و ترفنید دارید که به افزایش اعتماد مشتری کمک خواهد کرد میتوانید در بخش نظرات عنوان کنید ، باتشکر.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود