روش های بهبود و افزایش عمر باتری موبایل + نکات طلایی🟡

راه های بهبود و افزایش عمر باتری موبایل

 

اگر  قصد دارید طول عمر باتری موبایل خود را بالا ببرید و عمر موبایل خود را افزایش دهید تنها با انجام دادن و رعایت کردن چندین کاره ساده می توانید به نتیجه برسید ، در ادامه به این نکات اشاره خواهیم کرد نعمر باتری موبایل  شما به نوع موبایل و شرکت آن شما بستگی دارد ، در مورد موبایل مورد نظر خود در سایت پشتیبانی سازنده اطلاعات باید کسب کنید ؛ در ادامه مقاله با روش های بهبود و افزایش عمر باتری موبایل در وبسایت رایا پروژه به طور کامل آشنا خواهید شد.

 

راه های افزایش عمر باتری :

 

افزایش عمر باتری موبایل - رایا پروژه

 

اجازه دهید صفحه نمایش شما زودتر خاموش شود ، زمان آن را روی کمترین حالت تنظیم کنید ، روشنایی صفحه نمایش را کاهش دهید ،تنظیمات روشنایی  طوری را تنظیم کنید که به طور خودکار تغییر کند ( دو بار از بالای صفحه به پایین بکشید. نماد خورشید را در پایین می‌ بینید، روشنایی گوشی یا موبایل خود را به صورت دستی کاهش دهید ،صداها یا لرزش های صفحه کلید را خاموش کنید ،.برنامه‌ و نرم افزارهایی را که مصرف باتری زیادی دارند محدود کنید ،حالت باتری تطبیقی ​​یا بهینه سازی باتری را روشن کنید ( برخی از گوشی های اندروید دارای حالت صرفه جویی در باتری دارند .

 

بیشتر بخوانید : نحوه فهمیدن ظرفیت باتری گوشی

 

در حالی که ممکن است نخواهید همیشه حالت کم مصرف را روشن کنید، بسیاری از رایانه‌ها، تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های جدید آن را به شکلی در تنظیمات فعال می‌کنند که اغلب صفحه نمایش را سیاه و سفید می‌کند، صفحه نمایش را تاریک می‌کند و بی‌سیم غیرضروری را خاموش می‌کند.

 

امکانات دستگاه‌هایی که شارژ باتری کم می‌شوند، گاهی اوقات به‌طور خودکار به حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی تغییر می‌کنند. به جای آن، آن را به صورت دستی در تلفن خود مدیریت کنید:

 

در گوشی  Android، به تنظیمات / بروید مراقبت از دستگاه / باتری / حالت قدرت رابزنید . متوجه خواهید شد که تلفن چقدر زمان باقی مانده از شارژ فعلی خود را در باتری نشان می دهد و به شما این امکان را می دهد که بر اساس الگوهای استفاده خود، صرفه جویی در انرژی تطبیقی ​​و حداکثر صرفه جویی در مصرف انرژی را انتخاب کنید. . در گوشی های آیفون :  Settings/ Battery /  Low Power Modeرا بزنید .

 

بیشتر بخوانید : آموزش استفاده صحیح از اینترنت و فضای مجازی

 

گوشی خود را در مواقعی که نیاز نیست خاموش کنید و برنامه ها را پس از استفاده ببندید

 

از روش های بهبود و افزایش عمر باتری موبایل  افزایش یابد این است که از صفحه نمایش به مدت طولانی روشن بماند صرف نظر کنید ، مثل تماشا کردن فیلم های طولانی ، بازی کردن با برنامه هایی که گرافیک سنگینی دارند تا حد امکان اتصال اینترنت خود را قطع کنید و یا جی پی اس خود را در مواقعی که نیاز نیست روشن نگذارید . استفاده بیش از حد از دوربین گوشی و یا فلش زدن آن هم میتواند از عمر باتری موبایل شما کم کند .

اتصال و مکان را محدود کنید ،اگر به شبکه تلفن همراه خود نیاز ندارید، حالت هواپیما موبایل خود را را روشن کنید ، به جای داده تلفن همراه از Wi-Fi  وای فای استفاده کنید ، بلوتوث را خاموش کنید در مواقعی که نیاز  ندارید ، دسترسی به موقعیت مکانی را خاموش کنید ، وقتی موقعیت مکانی خاموش باشد، بعضی از برنامه‌ ها و ویژگی ‌ها کار نمی‌کنند و به باتری موبایل فشار نمی آورد .  موبایل و گوشی خود را به روز نگه داریو و در صورت موجود بودن نسخه بروزرسانی آن را بروز کنید (

 

روش اجرا

 

در تمام دستگاه های خود هم موبایل هم سیستم ، در نظر داشته باشید که همه به روز رسانی های مورد نظر  را هر زمان که در دسترس هستند دانلود و نصب کنید. سازندگان همیشه در تلاش هستند تا راه‌های جدیدی را برای بهبود مدیریت انرژی و رفع اشکالات نرم ‌افزاری که می‌توانند بر عملکرد باتری تأثیر بگذارند، امتحان کنند :

در گوشی اندروید ، به تنظیمات  / به روز رسانی سیستم / دانلود و نصب را بزنید . با زدن بر روی Download and install، گوشی شما هرگونه به روز رسانی را بررسی می کند. گزینه Last Update در همان صفحه با دانلود و نصب، نه تنها به شما اطلاع می دهد که آخرین به روز رسانی شما چه زمانی نصب شده است، بلکه به شما می گوید چه چیزی جدید می باشد . اکثر به روز رسانی های سیستم و ارتقا امنیتی در حال حاضر  و معمولا به صورت خودکار انجام می شود.

در گوشی آیفون، به تنظیمات / عمومی / به روز رسانی نرم افزار/ به‌روزرسانی‌ های خودکار /برای مطمئن بودن کلید های دانلود به‌روزرسانی‌های iOS و نصب به‌روزرسانی‌های iOS روشن و سبز می باشند  .

اعلان های موبایل خود را قطع کنید : ( اعلان هایی مثل پیامک ، ایمیل ، بازی ، گوگل و یا اعلان بروز رسانی ها را تا حد امکان کم کنید چون به ‌روزرسانی‌ها نیاز دارند که موبایل  شما به‌طور خودکار با سیستم یک شرکت از راه  اینترنت بررسی شود. این می تواند عمر باتری موبایل را کم کند .

عواملی مثل بدنه  ‌های نازک‌تر، صفحه‌ نمایش روشن‌ تر، پردازنده ‌های سریع ‌تر، نرم‌افزار پس‌ زمینه بیش از حد  و اتصالات اینترنتی سریع‌ ترمی توانند عمر باتری موبایل را کاهش دهند .

 

بیشتر بخوانید : چگونه بفهمیم باتری گوشی تعویض شده

 

برنامه ها و نرم افزار های  بهبود و افزایش عمر باتری موبایل

روش های بهبود و افزایش عمر باتری موبایل - رایا پروژه

نرم افزار  Super Battery

Go Battery Saver & Power Widget نرم افزار

Battery Pal (2X Saver) Premium نرم افزار

نرم افزار   Avast

نرم افزار   Kaspersky

نرم افزار   Power Battery

Battery Lifespan Extender Premium نرم افزار
Battery Defender نرم افزار

نرم افزار   Doctor Battery

Battery Booster نرم افزار
Greenify نرم افزار

نرم افزار   DU Battery Saver

تمامی این نرم افزار ها می توانند میزان شارژ ، سی پی یو ، دما ، سلامت باتری موبایل شما را به خوبی کنترل کند .

 

بیشتر بخوانید : چطور سرعت گوشی خود را بالا ببریم ؟

 

 

عوامل  و مشخصه های خرابی باتری گوشی

 

هنگامی که باتری گوشی باد می کند ،داغ شدن بیش از اندازه گوشی در صورتی که از آن استفاده نشده است ،وقتی گوشی و وموبایل بدون دلیل خاموش می شود .

شارژ نشدن موبایل وقتی که به شارژ می زنیم .

کد های تست تشخیص سلامت باتری

کد تست سلامت گوشی سامسونگ

#۰۲۲۸#* شماره گیری کد

کد تست سلامت گوشی شیاومی

#*#۶۴۸۵#*#*

کد تست سلامت گوشی آیفون

در تنظیمات خود گوشی می توانید مشاهده کنید (سلامت باتری )

کد تست سلامت گوشی سونی

* # * # ۷۳۷۸۴۲۳ # * # *

کد تست سلامت گوشی هوآوی

*#*#۲۸۴۶۵۷۹#*#*

 

طول عمر باتری موبایل چقدر است ؟

 

باتری موبایل ها به طور متوسط ​​بین 3 تا 5 سال عمر می کنند، اما این مقدار بستگی به عوامل گوناگون دارد و فرق می کند ، طریقه  شارژ نقش مهمی در طول عمر باتری ایفا می کند. هرچه باتری را بیشتر شارژ شود ، ظرفیت باتری آن به مرور زمان کمتر می شود .

 

اگر قصد دارید که تست سلامت باتری آیفون را بدانید می توانید از مقاله مرتبط در آن در رایا پروژه استفاده کنید.

 

بهترین موبایل ها از نظر طول عمر باتری

 

بیشترین عمر باتری به ترتیب

Realme 7 Pro (128GB)

Realme 6 (128GB)

Realme 7 (5G, 128GB)

سامسونگ گلکسی  A71

 

دمای باتری موبایل

 

موبایل و یا باتری را خنک نگه دارید ، از شرایطی که ممکن است موبایل شما بیش از حد گرم شود ، خودداری کنید، به خصوص زمانی که باتری شما کاملا شارژ شده است. باتری شما وقتی داغ شده است، حتی زمانی که از موبایل  استفاده نمی کنید، خیلی زود تر خالی  وتمام می شود. این نوع تخلیه  باتری می تواند به باتری شما ضرر برساند .

 

نحوه صحیح شارژ کردن موبایل

 

از آداپتور برقی یا شارژر که همراه موبایل شما داده شده است استفاده کنید .آداپتورهای برق و شارژرهای مختلف دیگر می توانند آهسته شارژ شوند یا اصلاً شارژ نشوند. آن ها همچنین می توانند به موبایل یا باتری شما آسیب بزنند در هنگام شارژ شدن موبایل وقتی 80 یا90 درصد رسید ، شارژر را قطع کنید و یا وقتی به 10 درصد رسید ، موبایل خود را به شارژ بزنید ، حتما نیازی نیست که موبایل شما 100 درصد شارژ شود و یا تا 0 درصد خالی شود .

با هر چرخه شارژ باتری موبایل  شما کمی  تحلیل می شود . چرخه شارژ، تخلیه کامل و شارژ باتری است، از 0٪ تا 100٪ ،برای مثال، شارژ کردن گوشی از 50% تا 100% نیمی از چرخه شارژ حساب می شود . این کار را دو بار انجام دهید تا چرخه شارژ کامل شود .

از شارژکردن سریع خودداری کنید ویا از شارژر های فست استفاده نکنید ،شارژ سریع گوشی به باتری فشار وارد می کند. مگر اینکه واقعا به آن نیاز دارید، از شارژ سریع خودداری کنید.در نتیجه ، هر چه باتری خود را آرام و کند تر  شارژ کنید مفید و خوب تر می باشد  ، بنابراین اگر مشکلی برای شارژ کردن آرام تر  ندارید ، از شارژ سریع خودداری کنید .

 

مقالات دیگر : معرفی آنتی ویروس های کامپیوتر

 

 

جمع بندی و نتیجه گیری

 

با نکاتی که  در مقاله روش های بهبود و افزایش عمر باتری موبایل در بالا گفته شد می توانید به عمر باتری موبایل بیفزایید . این نکات نه تنها بر عواملی مثل باتری موبایل شما تاثیر می گذارد ، میتواند به سلامت دیگر سخت افزار های موبایل و گوشی شما هم کمک کند .

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

‫2 نظر

  • آیدین
    1401-06-07 در 11:55
    • رایا پروژه

      سلام آیدین عزیز

      ممنون از شما

      1401-06-07 در 11:56

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

    و این برایمان با ارزش است❤️

    تشکر از کاربران رایا پروژه

    به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود