افزایش فروش با تولید محتوا

شاید یکی از ابهامات کسب و کارهای آنلاین این باشد که افزایش فروش با تولید محتوا میسر خواهد بود یا خیر؟ شایان ذکر است که امروزه برای متقاضیانی که در بخش خصوصی فعالیت می نمایند و ممکن است عرضه خدمات و محصولات آن ها B2C یا B2B باشد ضروری است. چرا که تولید محتوا بر بستر وبسایت و یا شبکه های اجتماعی می تواند منجربه جذب ترافیک فیلتر شده شود. از این رو تولید محتوا برای هر کسب و کاری می تواند مشروط به رعایت اصول، مفید باشد. در این مقاله که در تیم محتوای رایا پروژه تهیه شده به بررسی موثر بودن کمپین کانتنت مارکتینگ در کسب و کار ها می پردازیم.

افزایش فروش با تولید محتوا و کانتنت مارکتینگ

در ابتدا بایستی درک کاملی از کانتنت مارکتینگ و یا بازاریابی محتوا حاصل شود. کانتنت مارکتینگ یکی از شیوه های نوین بازاریابی؛ افزایش بازدید سایت و جذب ترافیک به سمت وبسایت می باشد. یکی از برجسته ترین مزایای کانتنت مارکتینگ جذب ترافیک از کلمات کلیدی مختلف است. این مزیت بستر تبلیغاتی دائمی را برای استفاده از بنرهای تبلیغاتی فراهم می نماید. لذا کسب و کار می تواند به پشتوانه کمپین های بازاریابی محتوا، به تعداد بسیار زیادی از مخاطبانی که مشتری احتمالی هستند دسترسی پیدا کند. هدفمندی جذب مخاطب در این روش بر اساس کلمات کلیدی می باشد. به عبارتی در کمپین های وب، تنها اشخاصی که کلمات کلیدی مورد نظر را سرچ کنند می توانند به مطالب وبسایت دسترسی پیدا کنند.

افزایش فروش با تولید محتوا و کانتنت مارکتینگ - رایا پروژه

حال که از کانتنت مارکتینگ درک درستی داریم می توانیم آن را دقیق تر بررسی نماییم. همان طور که ذکر شد این روش جهت جذب ترافیک و در نهایت افزایش تعداد مشتریان می باشد. این امکان تنها در زمانی به خوبی اجرا می شود که سئو و اصول تولید محتوا لحاظ گردد. به عبارتی تعداد بازدید محتوا بر دو عامل کلیدی استوار است. مورد اول سئوی محتوا و مورد دوم که بخشی از سئو می باشد، تحقیقات کلمات کلیدی است. توصیه می شود که کلمات کلیدی مناسب را در موضوعات خود استفاده نمایید. چرا که تاثیر بسزایی در افزایش بازدید خواهد داشت. همچنین اگر تخصص و اطلاعات مورد نیاز را برای یک کمپین مناسب ندارید، توصیه می شود از خدمات تولید محتوای رایا استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانبد : چگونه تولید محتوا کنیم؟

 

افزایش فروش با تولید محتوا و هزینه های آن

هر چند تولید محتوا می تواند یکی از بهترین گزینه ها جهت جذب و حفظ مخاطبان باشد. اما این مسئله دلیل بر هزینه بر نبودن آن نخواهد شد. شایان ذکر است که تولید محتوا نیز مانند سایر روش های تبلیغاتی دارای هزینه های منحصر به فرد خود می باشد. به عبارتی هزینه کارکنان و زیرساخت ها همواره در تولید محتوا نیز وجود دارد. هزینه های کمپین های کانتنت مارکتینگ می تواند بسته به کیفیت محتوای تولید شده و زیرساخت های مورد نظر متفاوت باشد. این موارد نیز بر پایه و اساس هدف کمپین تعیین می شوند. از این رو هزینه ها کاملا متغیر بوده و نمی توان هزینه ثابتی را برای آن در نظر گرفت. یکی از روش های سهولت در محاسبه هزینه های بازاریابی محتوایی برون سپاری آن می باشد.

متقاضیان می توانند به پشتوانه تجربه سازمان های فعال در این حوضه، KPI های دقیق تری را تدوین نمایند. KPI یا شاخص کلیدی عملکرد به کسب و کارها کمک می کند تا در مسیر مشخص و امن تر بیزینس گام بردارند. به عبارتی ریسک عملیات را در فاز اجرایی کاهش داده و می تواند این موارد را قابل محاسبه نماید. پس به عبارتی می توان گفت که برون سپاری تولید محتوا علی رقم هزینه های به نسبت بالاتر می تواند روند اصولی و استاندارد تری را طی کند. البته متقاضیان می توانند از خدمات تولید محتوای ارزان تری نیز بهره مند شوند. که با همان کیفیت مطلوب عرضه می شود. خوشبختانه بهترین تعرفه های انجام تولید محتوا  در رایا پروژه قابل دسترس است.

اهمیت تولید محتوا در کمپین وب

تصور کنید که یک کمپین وب برای کسب و کار در نظر گرفته شده است. در این کمپین تعدادی لندینگ تبلیغاتی و منابع مختلفی در نظر گرفته شده است. همچنین متدهای نتیجه گرایی مانند CPC نیز در اجرای تبلیغات ملاک می باشد. تعداد لید های جذب شده در این کمپین پس از عبور از قیف فروش وارد CRM سازمان می شوند. اما تبلیغات اجرا شده در این کمپین تنها هر بار تعداد مشخصی لید به سازمان ارائه می نماید. و لندینگ پیج ها ترافیک مستمری دریافت نمی کنند. همچنین منابع تبلیغاتی نیز تنها در مدت کوتاه و مشخصی در اختیاز سازمان خواهند بود.اما معادل این کمپین در خصوص تولید محتوا به گونه ای است که با هزینه های مشابه و گاها پایین تر می توان ترافیک مستمری را دریافت نمود.

 مقایسه تولی محتوا و CPL-رایا پروژه

همان طور که ذکر شد، سازمان می تواند از منابعی که در آن ها تولید محتوا انجام می دهد، ترافیک دائمی جذب نماید. همچنین این منابع اختصاصی هستند و ترافیک جذب شده از موتورهای جست و جو به صورت مستقیم به سازمان متصل خواهند شد. در این صورت سازمان می تواند نرخ تبدیل خود را به شدت افزایش دهد. چرا که متقاضیان جذب شده توسط وبسایت اختصاصی، چیزی بیشتر از یک بنر تبلیغاتی می بینند. به عبارتی اسن اشخاص در صفحه های اصلی و فرعی وبسایت می توانند سازمان مورد نیاز خود را بیایند و از آن خرید کنند. به گونه ای که وبسایت کاملا سازمانی و متناسب با نیاز متقاضیان خواهد بود. این امر منجر به یهره وری بالاتر از ترافیک جذب شده می شود.

 

بیشتر بخوانید : کامنت مارکتینگ چیست؟

 

چگونگی افزایش فروش با تولید محتوا

همان طور که ذکر شد در کمپین های اهمیت سئوی محتوا جذب ترافیک، مستمر می باشد. همچنین ترافیک جذب شده به سمت وبسایت کسب و کار بر اساس جست و جوی کاربران صورت می پذیرد. از این رو تمامی مخاطبان جذب شده مخاطب هدف خواهند بود. از طرفی افزایش فروش نیز در تمامی متدهای تبلیغاتی بر اساس نمایش و تبلیغ محصول و خدمات سازمان در منابع دارای مخاطب هدف است. به عبارتی در کمپین های بازاریابی محتوا تلاش می شود تا به صورت حرفه ای و با تمایل آگاهانه کاربران جذب مخاطب هدف صورت پذیرد. آگاهی کاربر در کمپین وب بر اساس جست و جو های موجود در موتورهای جست و جو می باشد. همچنین در کمپین های سوشال نیز کاربران بر اساس علاقه مندی خود کانال های مختلف را دنبال خواهند کرد.

در کمپین های سوشال، پشتوانه جذب مخاطبان استفاده از المان های صحیح و قواعد شبکه های اجتماعی می باشد. به عبارتی جذابیت محتواهای گرافیکی در شبکه های اجتماعی در کنار ارزش محتوای موجود در آن ها یکی از ملاک های جذب بالا است. ارزش محتوای گرافیکی و محتوای ویدئویی به صورت کلی بر سناریو آن استوار می باشد. چرا که داستان محتوای تولید شده می تواند تاثیر منفی و یا مثبت بر ذهن مخاطبان اعمال نماید. شایان ذکر است که افزایش فروش نیز ارتباط مستقیمی با ارزش محتوای تولید شده دارد. کسب و کارهای فعال در شبکه های اجتماعی می توانند به کمک مشاورین دیجیتال مارکتینگ در شبکه های اجتماعی جذب حداکثری و هدفمند را به ارمغان آوردند.

 

بیشتر بخوانید : چگونه تولید محتوای کاربر پسند انجام دهیم

 

کمپین کانتنت مارکتینگ مناسب چه کسب و کارهایی می باشد

کسب و کار های مختلفی می توانند از کمپین های بازاریابی محتوا استفاده کنند. چرا که تمامی کسب و کارهای فعال در جهان، نیاز به جذب و حفظ مخاطبان در منابع مختلفی دارند. همچنین بازاریابی محتوا می تواند تا حدود نیز در وفادارسازی مشتریان موثر باشد. به گونه ای که مشتریان را به بهانه محتوای سریالی و سایر تکنیک ها، می توان مخاطبان را در رسانه ها دنبال و حفظ نمود. کسب و کارهایی که توان عرضه کالا و خدمات خود را به صورت آنلاین دارند، می توانند از بازاریابی محتوا برای جذب و وفادارسازی مشتریان استفاده کنند. برای مثال یک وکیل می تواند مشاوره های حقوقی خود را به صورت آنلاین و تلفنی نیز عرضه نماید.

بهترین روش برای جذب مشتریان آنلاین برای وکلا می تواند بازاریابی محتوا باشد. چرا که همانطور که ذکر شد، متقاضیان در بازاریابی محتوا بر اساس سلیقه و نیازشان محتواهای مختلفی را جست و جو می نمایند. متقاضیان بازاریابی محتوا بایستی به چند نکته توجه ویژه داشته باشند. برخی از این موارد شامل تقویم و استراتژی محتوا می باشد. این دو مورد در تمامی کمپین ها ضروری بوده و بدون آن ها احتمال شکست پروژه بالا می رود. از این رو چگونگی برنامه ریزی و اجرای کمپین حائز اهمیت است. توصیه می شود متقاضیان قبل از استارت کمپین خود، اقدام به اخذ مشاوره از مختصصان نمایند.

 

بیشتر بخوانید : محتوای همیشه سبز چیست

 

جمع بندی

متقاضیان می توانند با استفاده از خدمات آژانس های مختلف، خدمات تولید محتوا و کانتنت مارکتینگ را دریافت نمایند. اما هزینه های مختلفی از طریق آژانس های تبلیغاتی ارائه می شود. جهت اطمینان خاطر از کیفیت محتوای تولید شده و مقرون به صرفه بودن هزینه ها توصیه می شود از متخصصان مشاوره دریافت کنید. متقایضان می توانند به پشتوانه خدمات مشاوره و اجرایی رایا پروژه، از بهترین خدمات محتوا بحره مند شوند. رایا پروژه همواره در تلاش است تا لبخند رضایت را به متقاضیان هدیه دهد. جهت بررسی و بهره مندی از خدمات تولید محتوا و مشاوره های مربوطه در این زمینه می توانید از روش های ارتباط با ما استفاده کنید.

 


مشاوره سئو


 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

mohamadrezaasadi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود