اندروید بهتر است یا ios | کدام سیستم عامل امنیت بالایی دارد؟

اندروید بهتر است یا ios این جمله را میتوانید که پرتکرار ترین سوالاتی دانست که کاربران در فضای مجازی به دنبال جواب آن هستند ، اندروید و ios دو سیستم عامل محبوب جهان است که بسیاری از موبایل های امروزی با این دو سیستم عامل در حال کار هستند که سیستم عامل ios مختص شرکت اپل است و عامل اندروید نیز مختص شرکت گوگل است و بر روی دیگر گوشی های کمپانی های دیگر نصب می شود می توان از آن استفاده کنند در این مقاله قصد داریم تا به سوال اندروید بهتر است یا آن پاسخ دهیم و معایب و مزایای این سیستم را با یکدیگر مقایسه و بررسی کنیم در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 

اندروید بهتر است یا آی او اس ؟

 

اندروید بهتر است یا ios - رایا پروژه

 

اگر به عنوان مثال قصد خرید گوشی یا تبلت رو دارید ولی اطلاعاتی در زمینه سیستم عامل گوشی ها که اندروید یا آی او اس می باشد ندارید و قصد دارید تفاوت های این دو مورد را بدانید و اطلاعات کسب کنید ، میتوانید با موارد و توضیحاتی که در ادامه  با موضوع  اندروید بهتر است یا ios خواهیم داد توجه کنید در حالت کلی دستگاه‌های iOS سریع ‌تر و روان‌تر از اکثر موبایل های اندرویدی در محدوده قیمتی قابل مقایسه هستند آی او اس قابلیت های خاص تری نسبت به اندروید دارد که در ادامه به توضیح این موارد خواهیم پرداخت .

 

بیشتر بخوانید : آموزش فیلم برداری از صفحه کامپیوتر

 

اندروید چیست ؟

 

سیستم عامل اندروید با استفاده از گوگل گسترش یافته است .  اندروید مبتنی بر لینوکس می باشد . در واقع اندروید به عنوان یک سیستم عامل موبایل معرفی شده است . در حال حاضر در دستگاه های متفاوت مثل موبایل ، تبلت ، تلویزیون و . . .  استفاده می شود. اندروید یک چارچوب کاربردی بسیار ارائه می دهد که به ما این اجازه را می دهد که  برنامه ها و بازی های خلاقانه ای را برای دستگاه های تلفن همراه در محیط زبان برنامه نویسی  جاوا ایجاد کنیم . اندروید یک سیستم عامل متن باز می باشد . اولین بار در تاریخ  5 نوامبر 2007 معرفی شد. در ابتدا توسط Android Inc توسعه پیدا کرد و بعد ها توسط Google خریداری شد.

 

کدام اندروید بهتر است ؟

 

در حال حاضر نسخه و ورژن اندروید 11 می تواند بهترین گزینه و انتخاب برای دوست داران اندروید باشد . اندروید با هر بار بروزرسانی ورژن های خود ، قابلیت های بسیاری را ارائه می دهد و باگ ها بسیاری را رفع می کند ، طبق آمار بدست آمده جدید در اواخر سال 1400 کاربران می توانند با بروزرسانی گوشی های خود نسخه اندروید خود را به اندروید 12 بروزرسانی کنند ولی باید در نظر داشت که این بروزرسانی نسخه اندروید شامل تعداد خاصی از گوشی ها می شود .

 

آی او اس  ios چیست ؟

 

iOS (سیستم عامل سابق iPhone) یک سیستم عامل تلفن همراه است که توسط شرکت اپل به طور انحصاری برای سخت افزار آن ایجاد و توسعه پیدا کرده است . IOS یک سیستم عامل موبایل برای دستگاه های ساخت اپل است. iOS بر روی iPhone، iPad، iPod Touch و Apple TV اجرا می شود.

 

ویژگی های اندروید چیست ؟

 

اشتراک گذاری آسان

دارا بودن NFC

رابط کاربری آسانی دارد .

از اینترنت نسل 5 پشتیبانی می کند .

از زبان فارسی پشتیبانی می کند .

شامل بروزرسانی های متعدد در فاصله زمانی کمتر

تنوع در موجود بودن نرم افزار ها

قیمت کمتری نسبت به دیگر رقبا دارد .

 

ویژگی های آی او اس  ios چیست ؟

 

دارا بودن اپل آیدی

به ندرت ویروسی می شود .

امنیت بالایی دارد

قابلیت تشخیص چهره حتی با ماسک ( این قابلیت در نسخه های جدید در دسترس می باشد . )

سخت افزار قدرتمندی دارد .

کیفیت بالایی دارند .

بسیاری از آن ها ضد آب می باشند .

 

تفاوت اندروید و آی او اس چیست ؟

 

iOS یک سیستم بسته می باشد  در حالی که اندروید بازتر می باشد . کاربران به ندرت مجوز سیستم را در iOS دارند، ولی  در اندروید ، کاربران می توانند گوشی خود را به آسانی شخصی سازی کنند . نرم افزار اندروید برای بسیاری از سازندگان مانند سامسونگ، ال جی و . . .  در دسترس می باشد .

 

بیشتر بخوانید : آموزش انتقال اطلاعات از یک اپل آیدی به اپل آیدی دیگر

 

توسعه پذیری :

 

توسعه یافتن برای iOS سریع ‌تر، آسان‌تر و ارزان‌تر است ، برخی تخمین‌ ها زمان توسعه یافتن  را برای اندروید 30 تا 40 درصد بیشتر می دانند . یکی از علت هایی که سبب  می شود iOS راحت تر توسعه پیدا کند ، کد می باشد . برنامه‌ های اندروید معمولا به زبان جاوا کد نویسی شده است ، زبان اندروید حاوی نوشتن کد بیشتری نسبت به زبان برنامه‌ نویسی رسمی اپل که سوئیفت است می باشد .

 

امنیت و ایمن بودن :

 

شاید واستون سوال پیش بیاد که آیا اندروید از آی او اس ایمن تر است ؟ در جواب این سوال باید بهتون بگوییم که در حالی که ویژگی ‌های دستگاه نسبت به موبایل ‌های اندرویدی محدودتر می باشد ، طراحی یکپارچه آیفون سبب شده است که آسیب‌ پذیری‌های امنیتی بسیار کم شود  و پیدا کردن  آن ها مشکل تر و دشوار تر شود. ماهیت باز بودن اندروید به این معناست که می توان آن را روی طیف بسیاری از دستگاه ها نصب کرد .

 

زبان برنامه نویسی اندروید و آی او اس :

 

بیشتر  توسعه دهندگان برنامه های تلفن همراه بر این باورند و این سوال را دارند که اندروید بهتر است یا ios  که ایجاد یک برنامه iOS راحت تر  از برنامه اندروید می باشد  کد نویسی در زبان سوئیفت به زمان کمتری نسبت به زبان جاوا احتیاج دارد چون این زبان خوانایی بالایی دارد. زبان های برنامه نویسی مورد استفاده برای توسعه دادن iOS نسبت به اندروید نسبت زمان  یادگیری کم تری دارند و در نتیجه تسلط داشتن بر آن ها راحت تر می باشد سوئیفت در مقابل جاوا هر دو زبان برنامه نویسی متفاوتی هستند. هر دو روش‌های متفاوت، کد، قابلیت استفاده و عملکرد متفاوتی دارند. سوئیفت در آینده مفیدتر از جاوا خواهد بود .

 

هک شدن :

 

گوشی های آیفون با داشتن لایه های امنیتی زیاد باز هم می توان ان ها هک کرد ولی گوشی هایی با سیستم عامل اندروید بیشتر در معرض هک شدن هستند ،  و بر اساس گزارش Malwarebytes، بد افزارهای از قبل  نصب شده و موارد تبلیغاتی مزاحم بر روی دستگاه های کاربران اندروید افزایش پیدا کرده است ، که این تبلیغات بعضی هاشون به هدف هک شدن نمایش داده می شوند پس در نتیجه  برای محافظت از حریم خصوصی خود، باید همیشه عوامل موبایل و گوشی را بررسی و چک کرد .

 

تصویر برداری و دوربین :

 

آیفون شامل  یک سنسور بزرگتر می باشد  که به آن اجازه می دهد با وجود رزولوشن پایین تر در نور کم بهتر از رقبای خود عمل کند ، و حتی دارای یک لرزش گیر اپتیکال است که به آن اجازه می دهد در سرعت های شاتر پایین عکس هایی یا وضوح عالی بگیرد ،اما بسیاری از گوشی های اندرویدی از ویژگی های بیشتری نسبت به آیفون برخوردار هستند .

 

صفحه نمایش :

 

دستگاه‌های گلکسی گوشی های اندرویدی  از صفحه ‌نمایش‌ های شفاف تر  و گسترده  تر استفاده می‌کنند تا گزینه ‌های مختلفی را برای کار در چندین برنامه در اختیار کاربران قرار دهند .

 

ویروسی شدن :

 

ویروس های آیفون بسیار کم هستند ، در حالی که به طور کلی ایمن است، یکی از راه‌ هایی که آیفون‌ ها ممکن است در برابر ویروس ‌ها آسیب‌ پذیر باشند ، جیلبریک شدن آن‌ها می باشد .

 

محبوبیت :

 

طبق آمار Statcounter، سهم بازار جهانی اندروید: 72.2% ، و آی او اس و آیفون: 26.99% محبوبیت دارند .

بیشتر بخوانید : برنامه نویسی اندروید چیست

 

شخصی سازی در کدام سیستم عامل بهتر است؟

 

اگر قصد دارید تا گوشی را تهیه کنید که بتوان در آن شخص سازی بالایی داشته باشید و تعمیر منوها و دیگر موارد مشابه را تغییر دهید و به دلخواه خود در بیاورید بهترین گزینه برای شما سوال اندروید می باشد به دلیل اینکه اندروید یکسال مطب باز است می توانید تمامی تغییرات را به دلخواه بر روی سیستم عامل اعمال کنید و در نقطه روبرو نیست عامل ios قرار دارد که به دلیل اختصاصی بودن این سیستم عامل امکان شخصی سازی کمتری نسبت به اندروید دارد و گزینه مناسبی برای افرادی که قصد دارند تا سیستم عامل شخصی سازی را داشته باشد مناسب می باشد 

 

کدام یک اپدیت نرم افزاری زیادی را دریافت میکند؟

 

برای بسیاری از کاربران این موضوع اهمیت بالایی دارد که موبایلی که تهیه می‌کند تا چند سال آپدیت های نرم افزاری و امنیتی را دریافت خواهید کرد که این مورد نیز بستگی به کمپانی و شرکت سازنده موبایل دارد اما به طور کل سیستم عامل اندروید آپدیت امنیتی و نرم افزاری کمتری نسبت به سیستم عامل ios اپل دارد.

اگر قصد دارید که موبایل را تهیه کنید تا بر روی آن نسخه های جدیدتر و نسخه های امنیتی سریعتر نصب شود و در تا چندین سال نیز این روند ادامه داشته باشد پیشنهاد ما به شما خرید موبایل های ios اپل است به این دلیل که این آی او اس اختصاصیاست و آپدیت سریع تر و مدت زمان بیشتری را ساپورت خواهد کرد اما سیستم عامل عامل اندروید به دلیل اختصاصی نبودن و اعمال تغییرات کمپانی‌های مختلف بر روی آن ممکن است زمان بیشتری طول می کشد نسخه های جدید ترین سیستم عامل برای موبایل شما نصب شود و مدت زمان کوتاه نیز این روند ادامه دارد 

 

 

بیشتر بخوانید : آموزش فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام

 

سامسونگ بهتر است یا اپل  ؟

 

برای کسانی  که دوست دارند با دوربین خود بازی کنند و ویژگی های جدید دوربین را تجربه کنند، گوشی های سامسونگ بهترین انتخاب می باشد  . اما اگر نمی خواهید با مبحث پردازش تصویر مواجه شوید ، گوشی های اپل برای این دسته از افراد مناسب می باشد .

 

اندروید در تاریخ ژوئن 2021 جایگاه خود را به عنوان پیشروترین سیستم عامل موبایل در سراسر جهان حفظ نمود  و بازار سیستم عامل موبایل را با نزدیک به 73 درصد از سهم کنترل کرد. اندروید گوگل و iOS اپل به طور مشترک بیش از 99 درصد از سهم بازار جهانی را در اختیار دارند.

 

اندروید به راحتی آیفون را شکست می دهد به دلیل اینکه  انعطاف پذیری، عملکرد و آزادی انتخاب بسیار بیشتری را ارائه می دهد. اما با وجود اینکه آیفون‌ها بهترین هستند، گوشی‌های اندرویدی هنوز ترکیبی بسیار خوبی  از ارزش و ویژگی‌ها را نسبت به خط تولید محدود اپل ارائه می‌دهند.

 

اگر باتری موبایل آیفون شما دچار مشکل شده است به شما توصیه می کنیم که مقاله تست سلامت باتری آیفون را مشاهده کنید.

 

معایب آیفون و یا آی او اس :

 

1 ) آیکون های یکسان با ظاهری مشابه در صفحه اصلی حتی پس از ارتقا یافتن دارند .

2 ) مانند سایر سیستم عامل ها از کار کامپیوتری پشتیبانی نمی کند.

3 ) NFC ارائه نمی دهد و رادیو داخلی نیست.

 

معایب اندروید چیست ؟

 

4 مورد از معایب گوشی های با سیستم عامل اندروید شامل :

کیفیت سخت افزار متفاوت می باشد .

به یک حساب Google نیاز می باشد .

به روز رسانی ها تکه تکه هستندو در زمان های مختلف در دسترش می باشند .

در برنامه های اندرویدی تبلیغات بسیاری وجود دارند .

 

خدمات مرتبط رایا پروژه : انجام پروژه های اندروید

 

کدام اندروید بهتر است

 

این بحث از قدیم بین طرفداران دو آتیشه اندروید وجود دارد که کدام نسخه از این سیستم عامل بهتر است ؛ در پاسخ به اسن سوال باید بگوییم که نمیشه به طور حتم گفت که کدام یک از سیستم عامل های که عرضه میشود بهتر است ولی این مورد باید در نظر گرفت کع گوگل همیشه سعی دارد تا در نسخه های جدید سیستم عامل خود امکانات زیادی را به آن اضافه کند به همین دلیل هر نسخه جدید که وارد بازار میشود از نسخه قبلی خود دارای برتری هایی است پس اگر میخواهید بدانید که کدام یکی از نسخه های اندروید نسیت به دیگری بهتر است باد نسخه جدید که عرضه میشود را بررسی کنید و پس از آن با دیگر نسخه ها مقایشه کنید ولی اگر قصد دارید همیشه بهترین نسخه اندروید را داشته باشید باید آن را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

 

آیفون بخریم یا نه؟

 

این مورد نیز سوال خیلی از افراد است که آیفون بخریم یا نه باید به شما بگویم که اگرقصد دارید تا از گوشی های شرکت اپل استفاده کنیم باید چند نکته را مد نظر داشته باشید.

 

🔴معایب خرید ایفون

 

  1. ممکن است برخی خدمات شرکت اپل در ایران تحریم شده باشند
  2. برای فعال سازی موبایل های آیفون باید اپل آیدی تهیه کنید
  3. امکان دانلود نرم افزار از از منابع دیگر امکان پذیر نمی باشد و فقط باید از اپ استور دانلود کنیم
  4. ممکن است تعمیرات و تعویض موبایل برای شما هزینه بالایی را داشته باشد 

 

🟢مزایا خرید آیفون

  1. اختصاصی بودن سیستم عامل 
  2. سرعت بالا 
  3. امنیت بالا 
  4. روان بودن سیستم عامل و موبایل 
  5. کیفیت ساخت بالا 

 

معرفی تفاوت اپلیکیشن اینستاگرام اندروید و آیفون

 

برنامه‌های اینستاگرام برای اندروید و آیفون، ویژگی‌ها و عملکردهای مشابهی را ارائه میدهد و به کاربران اجازه می‌دهند عکس‌ها و ویدیوها را به اشتراک بگذارند، فیلترها و افکت‌ها را اعمال کنند و از طریق لایک، کامنت و پیام‌رسانی مستقیم با دیگران در ارتباط باشند اما با این حال، تفاوت‌های قابل‌توجهی بین این دو نسخه وجود دارد که در ادامه به این موارد میپردازیم.

اول، طراحی و رابط کاربری برنامه اندروید اینستاگرام به دلیل تنوع در موبایل ها و سیستم‌عامل‌های اندرویدی می‌تواند در دستگاه‌های مختلف متفاوت باشد. از سوی دیگر، برنامه در مویایل های اپل یعنی آیفون ، اینستاگرام از طراحی و رابط کاربری بهترین برخوردار است، چونکه به طور انحصاری اپلیکیشن اینستاگرام برای موبایل های آیفون جداگانه توسعه  داده میشود.

علاوه بر این، کاربران اندروید گزینه های بیشتری برای سفارشی سازی و ادغام با سایر برنامه ها دارند. آنها می توانند با استفاده از گزینه های اشتراک گذاری داخلی، به راحتی پست های اینستاگرام خود را در سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و تامبلر  نیز به اشتراک بگذارند.

 

مقایسه امنیت اندروید و ios

 

وقتی صحبت از مقایسه ویژگی های امنیتی اندروید و iOS برای گوشی های اندرویدی و آیفون می شود، هر دو سیستم عامل نقاط قوت و ضعف خود را دارند.

اندروید که یک پلتفرم منبع باز است، امکان سفارشی‌سازی و انعطاف‌پذیری بیشتری را فراهم می‌کند، اما این همچنین آن را در برابر تهدیدات امنیتی آسیب‌پذیرتر می‌کند.

با این حال، گوگل چندین تدابیر امنیتی مانند Google Play Protect را اجرا کرده است که برنامه ها را برای بدافزار اسکن می کند و به طور مداوم ویژگی های امنیتی آن را به روز می کند. علاوه بر این، Android کنترل دقیقی بر مجوزهای برنامه ارائه می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تصمیم بگیرند که برنامه به چه داده‌هایی دسترسی داشته باشد و امنیت را بیشتر افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر، iOS، سیستم عاملی که آیفون‌ها را تامین می‌کند، اغلب درک می‌شود. به عنوان امن تر اکوسیستم بسته اپل و فرآیند سختگیرانه تأیید برنامه به طور قابل توجهی خطر بدافزار و سایر آسیب پذیری های امنیتی را کاهش می دهد.

علاوه بر این، دستگاه‌های iOS به‌روزرسانی‌های امنیتی منظم را مستقیماً از اپل دریافت می‌کنند و تضمین می‌کنند که کاربران از آخرین آپدیت های نرم افزاری در برابر تهدیدات احتمالی برخوردار هستند. تاکید اپل بر حفظ حریم خصوصی و رمزگذاری نیز یک لایه امنیتی اضافی به دستگاه های خود اضافه می کند که امنبت کاربران را بالا میبرد.

در پایان، در حالی که هر دو اندروید و iOS ویژگی‌های امنیتی مختلفی را پیاده‌سازی کرده‌اند، iOS ممکن است به دلیل اکوسیستم بسته‌اش و فرآیند تأیید سخت‌گیرانه برنامه، در مورد امنیت کلی برتری کمی داشته باشد.

با این وجود، اندروید در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است و گزینه‌های سفارشی‌سازی و کنترل مجوزهای برنامه را ارائه می‌دهد که می‌تواند به کاربران کمک کند.

 

جمع بندی ونتیجه گیری

 

انتخاب کردن بین گوشی هایی با سیستم عامل اندروید و یا با سیستم عامل های آی او اس کاملا سلیقه ای می باشد ،هر کدام از آن ها معایب و مزایای گوناگونی دارد ،ما در این مقاله اندروید بهتر است یا ios  سعی کردیم برخی از این تفاوت ها و توضیحات آن ها را خدمت شما کاربران ارائه دهیم .

 

شما میتوانید به سادگی و سریع در صفحه خرید اپل آیدی پلن های مد نظر اپل آیدی خود را انتخاب و آن را فوری تحویل بگیرید.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

‫8 نظر

  • امید افسری

    مقاله کاملی بود

    1401-04-18 در 12:40
    • رایا پروژه

      سلام

      ممنون از شما

      1401-04-19 در 13:35
  • آرزو حیسنی

    بسیار عالی

    1401-04-18 در 12:40
    • رایا پروژه

      سلام

      ممنون از شما

      1401-04-19 در 13:35
    • ابوالفضل

      IOS بهتره ولی قیمتش توی ایران بالای ۷۰ ميليون هست

      1401-10-02 در 19:54
    • رایا پروژه

      سلام ابوالفضل عزیز

      بله ولی متاسفانه قیمتش در ایران واقعا بالاست

      1401-10-03 در 07:17
  • طاها

    بسیار مفید و جالب بود .

    1400-10-09 در 10:56
    • رایا پروژه

      سلام

      سپاس از شما

      1400-10-09 در 19:25

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تبریک 😍 ، شما 1 دقیقه در این صفحه بوده اید

    و این برایمان با ارزش است❤️

    تشکر از کاربران رایا پروژه

    به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود