اهمیت سئوی محتوا

اهمیت سئوی محتوا در ارکان اصلی دیجیتال و یا کامنت مارکتینگ خلاصه می شود. در دوره اخیر، تولید محتوا یکی از روش های توسعه بازاریابی آنلاین تبدیل شده است. سازمان ها به کمک بازاریابی محتوا یا content marketing توانسته اند تا جامعه هدف خود را به راحتی جذب خود نمایند. این مسئله منجربه پیدایش و گسترش نیچ مارکتینگ در بازارهای آنلاین شده است. نیچ مارکتینگ به معنی فروش محصول و یا خدمات تخصصی می باشد. برای مثال فروشندگانی که در بازار کیف می فروشند را با فروشندگان کیف پول چرم در بازار مقایسه کنید. در نوع دوم محصول مشخص تر و دارای تنوع پایین تری می باشد. به عبارتی نوع محصول یکسان است.

اهمیت تولید محتوا در بازاریابی

تولید محتوا در بازاریابی می تواند ابزاری برای جذب بازار هدف باشد؛ که ما در آموزش سئو کامل به آن اشاره کردیم و  به عبارتی در روش های تبلیغاتی که در آنها تولید محتوا نیز در هر صورت ادغام می شود، سازمان به دنبال بازار هدف خواهد رفت. اما در کمپین کانتنت مارکتینگ می توان این روند را برعکس اجرا نمود. در واقع ابزارهای انتشارمحتوا مانند شبکه های اجتماعی و وبسایت های مختلف میتوان مخاطبان بازار هدف را به سمت کسب و کار سوق داد. مهمترین ابزارها در این زمینه را می توان وردپرس و اینستاگرام دانست. این دو ابزار از مهمترین ابزارهای انتشار محتوا بشمار می آیند. ابزارهای متعددی در زمینه تولید محتوا وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها، جذب و تبدیل را بهینه سازی نمود.

 

بیشتر بخوانید : نکات مهم سئوی وبسایت

 

تولید محتوا می تواند از جهات مختلفی سازمان را تقویت کند. بازاریابی محتوا بستر فعالیت و توسعه سازمان ها و کسب و کار ها را نیز فراهم می کند. از این رو می توان روش بازاریابی محتوایی را یکی از روش های معقول در بازاریابی دانست. شایان ذکر است که در کانتنت مارکتینگ نباید انتظار نتیجه های فوری آنچنانی داشت. اما نتیجه بلند مدت آن بسیار شایان توجه است. یک کمپین تولید محتوا به صورت کلی نیاز به یک مدیر محتوا و تعدادی کارشناس خبره دارد. وظیفه کارمندان بخش محتوا شامل تدوین تقویم محتوا، تامین محتوای وبسایت و شبکه های اجتماعی، تهیه استراتژی محتوا و … می باشد.

اهمیت تولید محتوا در بازاریابی - رایا پروژه

سئو و اهمیت آن در محتوا

سئو در واقع قوانینی است که موتورهای جست و جو مانند گوگل، آن ها را وضع می کنند. این قوانین ملاک رده بندی وبسایت های مختلف در کلمات کلیدی هستند. موتورهای جست و جو می توانند به کمک قوانین سئو، به صورت عادلانه وبسایت ها را طبقه بندی نمایند. شایان ذکر است که سئو تنها مختص صفحه اول و یا صفحات خدمات و محصول نیست. بلکه بر محتوا نیز موثر می باشد. چرا که صفحات وبلاگ و محتوای وبسایت مهمترین منبع جذب ترافیک از گوگل هستند. این مسئله به قدی مهم است که تاثیر مستقیمی بر جذب لید و نرخ تبدیل وبسایت دارد. به عبارتی بدون رعایت سئو، کسی نمی تواند از وبسایت بازدید نماید.

اهمیت سئو در محتوا می تواند به اندازه اهمیت بازاریابی برای یک شرکت باشد. اگر سئو در محتوا رعایت نشود هر چند هم محتوا کامل باشد، جایی در گوگل و دیگر موتورهای جست و جو نخواهد داشت. در واقع بایستی سئو و محتوای وبسایت ها کاملا با هم ادغام شوند تا بتوانند نتیجه مطلوب را برای کسب و کار به ارمغان آورند. سئو کلید بازاریابی آنلاین در موتورهای جست و جو می باشد. لذا بایستی که توجه بالایی به سئوی وبسایت خود و محتوای آپلود شده داشته باشیم. با تقویت سئو در وبسایت می توانیم کاربران را از صفحات مورد علاقه آنها به سمت وبسایت خود بکشانیم و افزایش ترافیک وبسایت خود را به ارمغان آوریم.

 

بیشتر بخوانید :مزایای برون سپاری واحد بازاریابی

 

تفاوت سئوی محتوا با سئوی محصول

همانطور که ذکر شد، سئو کلید جذب ترافیک و بازاریابی در موتورهای جست و جو مانند گوگل است. به عبارتی یک وبسایت پر ترافیک و موفق وبسایتی است که امتیاز سئوی بالایی دارا باشد. سئو را می توان در صفحات محتوا و محصول به کار برد. اما تفاوت هایی بین سئوی محتوا و سئوی محصول وجود دارد. کارشناس سئو بایستی به موارد مختلی در در هر دو مورد توجه نماید. شایان ذکر است که رعایت نکردن موارد جزئی در سئو منجربه از دست دادن ترافیک وبسایت و در نهایت کاهش فروش می شود. برخی از تفاوت های سئوی محتوا و محصول عبارتند از:

تفاوت سئوی محتوا و سئوی محصول - رایا پروژه

طبق تفاوت های موجود در جدول بالا، سئو نمودن محتوا و محصول هر دو به تخصص نیاز دارد. بنابر این بایستی به دست کارشناسان مربوطه صورت پذیرند. انجام سئو بر روی وبسایت تنها بر بستر محتوای موجود در آن نیست. بلکه برنامه نویسی نیز بخشی از آن می باشد. البته می توان با موارد متوسط در این زمینه رقابت های بسیاری را پیروز شد. اما بهتر است توجه بالایی به برنامه نویسی وبسایت داشته باشیم. چرا که این مسئله به لحاظ امنیتی نیز حائز اهمست می باشد. توصیه می شود در جذب و یا برون سپاری سئو و یا تولید محتوا، به سوابق و نمونه کار های ارسال شده توجه نمایید. چرا که این دو مورد بیانگر کیفیت کار متخصصان و کیفیت سئوی وبسایت شما در آینده خواهد بود.

ابزار های بهینه سازی سئوی محتوا

ابزار های مورد استفاده در خصوص سئوی محتوا نقش مهم و موثری را برای وبمستران و کارشناسان ایفا می کنند. این ابزار ها عمدتا ابزار های آنالیز می باشند. از این رو استفاده از آن ها می تاند دقت کار را بالاتر ببررد. یکی از مهمترین ابزارهای این زمینه یوئست می باشد. این پلاگین را می توان بر بستر وردپرس استفاده کرد. یوئست به صورت کلی رایگان است. اما می توان از خدمات VIP آن نیز با پرداخت مبلغی بهره مند شد. خدمات رایگان افزونه یوئست می تواند کمک شایانی به بهینه سازی سئوی محتوا نماید. برخی از امکانات رایگان آن عبارتند از:

  • توصیه های مختلف
  • ارائه نمره خوانایی و سئو
  • امکانات متعدد کلمات کلیدی

یکی دیگر از ابزار ها و پلاگین های وردپرسی که می تواند کمک خوبی به آپلود محتوا نماید. گوتنبرگ است. گوتنبرگ ویرایشگر صفحات مقالات در وردپرس می باشد و UI بهتری نسبت به ویرایشگر کلاسیک دارد. به عبارتی کاربری آن آسان تر بوده و می توان محیط کاربری بهتری را با آن تجربه نمود. یکی دیگر از ابزار های مهم برای مدیریت محتوای وبسایت، یک تقویم محتوا است. اگر تولید محتوا مستمر و مفید واقع نشود، به مرور زمان در رقابت های موجود باخت را می پذیرد. برای این کار نیز می توان از نرم افزار های مدیریت پروژه استفاده کرد.

 

بیشتر بخوانید :افزایش فروش با تولید محتوا

 

یوست چیست - رایا پروژه

خدمات سئو و تولید محتوا

استفاده از خدمات تولید محتوا و سئو، به عبارتی برون سپاری آن ها می تواند گزینه مطلوبی برای بهره مندی از بهینه سازی مستمر باشد. به عبارتی برون سپاری پروژه های تولید محتوا و سئو می تواند به صرفه تر از استخدام کارشناسان باشد. چرا که تامین نیروی متخصص بسیار دشوار است. آژانس های متعددی برای خدمات تولید محتوا خدمات و پکیج های خود را عرضه می کنند. اما نکته حائز اهمیت این است که هزینه های مختلفی نیز ارائه می شود. شایان ذکر است این تفاوت در هزینه کاملا با کیفیت محتوا ارتباط مستقیمی دارد. لذا هر چه متقاضیان هزینه بیشتری را صرف کنند، به مراتب کیفیت بهتری حاصل خواهد شد. در عین حال بایستی توجه داشت که هزینه ها زیاد از حد نشود و به صورت بهینه به واحد ها تزریق گردد.

متقاضیان می توانند از خدمات تولید محتوا و سئوی ارزان با کیفیت مناسب نیز بهره مند شوند. که چاره آن همکاری با آژانس های معتبر و دارای منابع انسانی کافی می باشد. یکی از این آزانس ها مجموعه رایا پروژه می باشد. متقاضیان خدمات سئو و تولید محتوا می توانند بصرفه ترین قیمت ها را از این مجموعه دریافت نمایند. همچنین بهره مندی از بهترین کیفیت نیز در این همکاری میسر خواهد شد. دلیل پایین تر بودن تعرفه در رایا پروژه، توافق با متخصصان می باشد. توافقات مجموعه با متخصصان به گونه ای است که هزینه های اضافه اداری مانند فضای کاری بزرگ و … و همچنین هزینه های پروژه های تکی از آن کسر می شود. بدین ترتیب کارفرمایان می توانند با کمترین هزینه بهترین خدمات را دریافت نمایند.

جمع بندی

همان طور که  در مقاله اهمیت سئوی محتوا ذکر شد، دو ابزار بازاریابی یعنی تولید محتوا و سئو مستلزم تخصص مطلوبی می باشند. چرا ه بدون تخصص نمی توان به صورت بهینه وارد فاز اجرایی شد. از این رو اگر در این زمینه تخصص لازم را دارا نیستید، می توانید از خدمات آژانس های محتوا استفاده کنید. رایا پروژه یکی از بصرفه ترین آژانس های برون سپاری و عرضه کننده خدمات حوضه دیجیتال مارکتینگ می باشد. خدمات رایا پروژه به شرح زیر می باشد:

دانستن نکات مهم اهمیت سئوی محتوا  در برون سپاری پروژه های تولید محتوا می تواند کمک شایانی به کارفرمایان نماید. از این برخی از این موارد را نیز برای شما شرح می دهیم. اولین نکته بررسی نمونه کار و سوابق کاری می باشد. این دو مورد گویای کیفیت کار خواهد بود. نکته دوم دریافت مشاوره از متخصصان است که می توانید در این خصوص نیز با رایای پروژه همکاری کنید. سومین نکته نیز دارا بودن حداقل دانش و اطلاعات برای برون سپاری و استخدام کارشناس تولید محتوا می باشد. همچنین ابزار های مورد استفاده نیز می توانند گویای میزان تخصص کارجویان باشند.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

mohamadrezaasadi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود