ایندکس نشدن سایت در گوگل | رفع کامل مشکل و ثبت نقشه سایت در گوگل ❤️

ایندکس نشدن سایت در گوگل مشکلی که خیلی از شما ها دارید و همیشه به دنبال راهی برای رفع این مشکل بودید؛ ایندکس نشدن سایت در موتور جستجو گوگل واقعا خیلی می‌تونه هم ب روی کسب کار شما تاثیر بزاره و هم بر روی ورودی سایت شما و ما به همی دلیل قصد داریم در این مقاله تمام مواردی که باعث ایندکس نشدن سایت شما میشود را بیان کنیم و راه حل ان نیز برای شما شرح دهیم تا صفحات سایت شما بدون مشکل در گوگل نمایش داده شود در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

ایندکس نشدن سایت در گوگل چیست؟

دلایل ایندکس نشدن سایت در گوگل - رایا پروژه

دلایل ایندکس نشدن سایت در گوگل

 

زمانی که شما در سایت خود قصد داشته باشید که صفحه را منتشر کنید محتوای آن را می‌نویسید و آن را برای عموم منتشر میکنید و صبر میکنید که ربات های گوگل این صفحه جدید را پیدا کنند و آن را در گوگل نمایش دهند ولی پس از 2 الی 3 روز مشاهده میکنید که هیچ نشانی از صفحه شما در گوگل نیست و هر کاری که میکنید در گوگل ثبت یا ایندکس نمیشود اینجاست که باید بدانید حتما موردی در صفحه شما وجود دارد که باعث میشود در گوگل ایندکس نشود که باید این مشکلات را پیدا و رفع کنید.

 

1 – محتوا ضعیف

 

اولین موردی که ربات های گوگل به آن توجه میکنند محتوایی است که در صفحه شما قرار دارد؛ وقتی ما در صفحه ای محتوای کم در حد 300 کلمه  قرار میدهیم یعنی اینکه اهمیت کمی این صفحه مورد نظر برای ما دارد و همین مورد باعث میشود که ربات های گوگل هم محتوا را بررسی کنند و به این موضوع پی ببرند در نتیجه این صفحه نیز برای ربات های گوگل اهمیت ندارد و ایندکس صورت نمی‌گیرد باید حتما روی محتوای که در سایت خود منتظر میکنید خیلی کار کنید و اشکالات آن را بگیرید.

 

مقالات آموزشی مرتبط : آموزش تولید محتوا

 

2 – محتوای کپی

 

اگر قصد داشته باشید که سایت شما رتبه های خوبی را به واسطه محتوای خوب بگیرید هیچوقت نباید به سراغ محتوای کپی بروید با این کار شما رسماً سایت خود را نابود میکنید چون گوگل در همین راستا الگوریتم را به نام پاندا توسعه داده است که ما کاملا در مقاله معرفی کامل تمامی الگوریتم های گوگل در مورد ان صحبت کرده ایم این الگوریتم محتوای صفحه شما را بررسی میکند و اگر کپی باشد آن صفحه را جریمه و پنالتی میکند پس هیچ گاه از محتوای کپی در سایت و صفحات خود به هیچ وجه قرار ندهید

 

3 – سایتتان نوپا است

 

یکی از مواردی که خیلی هم دیده میشود این سایت که صاحبان سایت های نوپا مشکل دیر ایندکس شدند صفحات خود دارند؛ اگر شما بیزنس و کسب کار خود را در اینترنت ایجاد کردید و سایت آن را طراحی کرده اید که فقط 1 الی 2 ماه از آن میگزرد نباید توقع داشته باشید که گوگل به شما توجه زیادی کند چون هنوز تازه وارد هستید و ربات های گوگل خیلی کم به صفحات شما وارد میشوند تا آن را بررسی کنند اگر سایت نوپا دارید به تولید محتوای خود ادامه دهید و پس از مدتی می‌بینید که ربات های گوگل خیلی سریع به سایت شما وارد میشود و صفحات شما خیلی زود در گوگل نمایش داده میشوند.

 

4 – نو ایندکس شدن صفحات

 

نو ایندکس کردن صفحات نیز خیلی پیش می آید که مدیر سایتی آن را فعال کرده باشد بدون اینکه متوجه شده باشد و ممکن سایت با همین کار کوچک تمام سایت و بیزینس نابود شود شما اگر از سیستم مدیریت محتوای مانند وردپرس استفاده میکنید در بخش تنظیمات > خواندن وجود دارد که در تصویر مشاهده میکنید:

 

نو ایندکس شدن صفحات در وردپرس - رایا پروژه

نو ایندکس شدن صفحات در وردپرس

 

که اگر آن فعال باشد به این معنی است که شما به ربات های گوگل اعلام میکنید که هیچگاه سایت شما بررسی نکنند و صفحاتان را اینکس نکنند.

 

5 – مشکل فایل robots.txt

 

فایل robots.txt یکی از مهم ترین فایل های سایت شما می‌باشد که میتوانید با استفاده از آن دسترسی ها گوگل را بر روی سایت و صفحات خود مشخص کنید؛ این فایل معمولا به صورت اتوماتیک توسط افزونه های سئو در وردپرس ساخته میشود ولی اگر آن را به طور دستی انجام داده اید حتما بررسی کنید که در فایل robots.txt هیچ صفحه و یا اینگه کل سایت را محدود نکرده باشید برای خزش ریات های گوگل حتما این مورد را باید بررسی کنید.

 

بیشتر بخوانید: سایت مپ چیست؟

 

روش های رفع مشکلات ایندکس نشدن صفحات در گوگل

روش های رفع مشکلات ایندکس نشدن صفحات در گوگل - رایا پروژه

روش های رفع مشکلات ایندکس نشدن صفحات در گوگل

 

تا اینجا ما نکاتی که خیلی از آن اتفاق می افتند و همین عمر باعث میشود تا سایت شما در گوگل نمایش داده نشود را برای شما عزیزان بیان کرده ایم و حال اگر این موارد را در سایت خود مشاهده میکنید و یا اینکه آن را انجام میدهید ما در ادامه 4 راهکار اساسی برای حل این مشکل را برایتان آورده ایم لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

اگر در سایت خود مشکل سرعت دارید پیشنهاد می کنیم که مقاله رفع LCP سرچ کنسول را مشاهده کنید.

 

1 – محتوای قوی و یونیک

 

اولین و مهم ترین کار انتشار زمانبندی و محتوای قوی است منظور ما از محتوای یونیک این است که شما در سایت خود مطلبی را منتشر کنید که نویسنده آن خود شما باشید و این مطلب برای اولین با در گوگل ایندکس شود به طور مثال ما در رایا پروژه به واسطه محتوا یونیک و با برنامه زمانبندی انتشار محتوا کاری کرده ایم که ربات های گوگل سر ساعت مشخصی به سایت ما وارد شوند و محتوای ما را ایندکس کنند که زمان اینکس مطلب در رایا پروژه کمتر از 4 ساعت است و این یعنی اینکه محتوای قوی و با زمانبندی مشخص چقدر میتواند برای ایندکس سریع مطالب مفید باشد.

 

2 – بررسی فایل های robots.txt

 

ما در بالا به این موضوع پرداختیم که حتما باید فایل robots.txt بررسی کنید که ایا مشکلی دارد یا نه به طور مثال در این فایل اگر آدرس سایت شما نوشته شده بود و در کنار آن ( / ) نیز وجود داشت به این معنی است که شما دسترسی سایت خود را به تمامی بخش ها و صفحات سایت خودتان محدود کردید اگر این مورد را دید حتما آن را ویرایش کنید تا مجدد ربات های گوگل این اجازه را داشته باشند که سایت شما را مورد برسی قرار دهند.

 

بیشتر بخوانید: محتوای همیشه سبز چیست

 

3 – تغییر عنوان صفحه

 

یکی دیگر از روش های حل ایندکس نشدن سایت در گوگل این است که اگر صفحه ای را ایجاد کردید و در موتور جستجو گوگل نمایش داده نشد باید از روش تغییر عنوان و آدرس URL استفاده کنید با این کار ربات های گوگل صفحه شما را جدید در نظر میگیرند و آن را مجدد بررسی میکنند البته باید این مورد هم در نظر داشته باشید که قبل اینکه عنوان را تغییر میدهید حتما محتوا و تمامی موارد مربوطه را هم تغییر داده باشید وگرنه این کار فایده ای نخواهد داشت.

 

4 – لینکسازی داخلی و خارجی برای صفحه

 

اگر محتوای شما دیر ایندکس میشود به خاطر این است که گوگل آن صفحه را پیدا نکرده است برای حل این مشکل شما میتوانید در سایت های خارجی لینکسازی برای آن صفحه انجام دهید و همچنین میتواند در صفحه اصلی سایت خود و صفحات که رتبه خوبی در گوگل دارند لینک خود را قرار دهید چون همیشه گوگل صفحات پر ترافیک و بازدید را بررسی میکند و اگر لینک سایت شما در این سایت ها قرار داشت به همین واسطه ربات های گوگل وارد صفحه شما میشوند و در نتیجه ایندکس انجام میشود.

 

خدمات مرتبط : مشاوره سئو

 

عدم نمایش سایت وردپرسی در گوگل

عدم نمایش سایت وردپرسی در گوگل - رایا پروژه

عدم نمایش سایت وردپرسی در گوگل – رایا پروژه

 

امروزه یکی از پر استفاده ترین سیستم های مدیریت محتوا و سایت ساز رایگان وردپرس است و میتوان گفت تا کنون میلیون ها سایت با این سیستم ساخته شده است ، اما در برخی از موارد مشاهده میشود که مدیران سایت و کسایی که از وردپرس برای طراحی سایت بیزینس خود استفاده میکنند به مشکلاتی از قبیل ایندکس نشدن برخی از صفحات سایت خود در گوگل هستند و به دنبال راه حل این موضوع هستند.

باید گفت شما همان ابتدا که سابت خودتون را با وردپرس طراحی و در سرچ کنسول گوگل ثبت میکنید این امکان را به گوگل میدید که تمامی صفحات سایت شما بررسی و در موتور جستجوی گوگل نمایش داده شود اما بسیاری از افراد به اشتباه در صفحات نوشته های خود بر روی گزینه نو ایندکس کلیک میکنند که میتوانید یکی از اصلی ترین دلایل نمایش ندادن سایت در گوگل باشه پس حتما این مورد در نوشته ها و برگه های خود بررسی کنید.

بقیه موارد هم هیچ تفاوتی با سایت های اختصاصی و کد نویسی شده ندارد یعنی شما باید تمامی مواردی که در ابتدای این مقاله گفتیم را انجام بدید تا مشکلی بابت ایندکس نشدن صفحات نوشته و یا برگه های شما در وردپرس نداشته باشید.

اما باید توجه داشته باشید که محتوای به موقع و یونیک می‌تواند تاثیر خیلی زیادی بر روند ایندکس شدن محتوای صفحات شما داشته باشد ، سعی کنید همیشه از محتوای یونیک و دسته اول در وجود خود استفاده کنید و زمانبندی منتشر کردن محتوای خود را داشته باشید تا ربات های گوگل متوجه زمان انتشار صفحات جدید شما شوند و روند ایندکس کردند برای وب سایت شما سریعتر طی شود.

ایندکس نشدن صفحه اصلی سایت

 

همانطور که می دانید یکی از مهمترین صفحات وب سایت شما صفحه اصلی آن است و دارای اهمیت خیلی زیادی از اگر شما صفحه اصلی به صورت خود را توانسته باشید برای موتورهای جستجو بهینه کنید می توانید با استفاده از لینک دیگر صفحات و درج آن در صفحه اصلی بدون محتوای عالی و لینک هایی خارجی و صفحات فرعی خودتون را به رتبه‌های بالای گوگل برسانید ، اما مشکلی که در بسیاری از سایت های وردپرسی و غیره می‌شود این است که صفحات اصلی وب سایت آنها در گوگل نمایش داده نمی شود که این مورد ممکن است بسیار آزاردهنده باشد.

اما سوال اینجاست که چرا صفحه اصلی شما که مهمترین صفحه سایت شما است در گوگل ایندکس نمیشود ، در پاسخ باید گفت که چندین مورد وجود دارد که ممکن است بر روی ایندکس کردن صفحه اصلی شما در گوگل تاثیر بگذارد ، یکی از مهمترین آنها روشن بودن تیک نو ایندکس در سایت های وردپرسی است که در پاراگراف بالا نیز به این مورد اشاره کردیم ، حتما این تکرار غیرفعال کنید و ربات های گوگل بتوانیم به راحتی به صفحات اصلی وب سایت شما دسترسی داشته باشند و آن را در گوگل ایندکس کنم ولی یکی از مواردی که می تواند بر روی ایندکس صفحات اصلی شما تاثیر بگذارد این است که شاید سایت شما تازه تاسیس است و گوگل هنوز به نتوانسته باشد سایت شما را کامل بررسی کرده باشد.

یکی دیگر از مواردی که می تواند بر روی ایندکس نشدن سایت شما در موتورهای جستجو در گوگل تاثیر بگذارد محتوای کپی و بی ارزش است شماره در صفحه اصلی خود از محتوای بهروز و جنوب استفاده کنید و حداقل بالای هزار کلمه در صفحه اصلی خود محتوای متنی ویدیویی بیان صوتی قرار دهید ، تا گوگل سایت شما را یک  وب سایت مرجع و معتبر بشناسد و آن را در گوگل نمایش دهد.

 

🔗بیشتر بخوانید : صفحات زامبی چیست؟

 

آموزش ثبت نقشه سایت در سرچ کنسول

 

موضوع ثبت نقشه سایت در سرچ کنسول یکی از مهم‌ترین قسمت‌های  سئو است که به کمک آن می‌توانید نقشه سایت خود را به صورت دقیق به موتورهای جستجو معرفی کنید. ثبت نقشه سایت میتواند سایت شما در گوگل به رتبه های خوبی برساند همچین میتواند سرعت ایندکس را بالا ببرید.

  • برای شروع، ابتدا باید دسترسی به سرچ کنسول گوگل داشته باشید.
  • سپس با ورود به پنل کنترل سرچ کنسول، نقشه سایت خود را ایجاد کنید.
  • در اینجا شما باید لینک نقشه سایت خود را وارد کنید و تا در گوگل ثبت شود.
  • بعد از ایجاد نقشه سایت، می‌توانید با استفاده از ابزارهای سرچ کنسول، نقشه سایت خود را بررسی کنید و مشکلات مرتبط با آن را شناسایی کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید بررسی کنید که آیا همه صفحات سایت شما در نقشه سایت درج شده‌اند یا خیر. همچنین می‌توانید خطاهایی مانند صفحات 404 و دیگر موارد را نیز بررسی کنید.

در نهایت، باید توجه داشته باشید که یکی از مهم‌ترین نکات سئوی ، نقشه سایت است  کههر بار که صفحات جدیدی به سایت اضافه می‌شوند یا صفحات قدیمی حذف می‌شوند، باید نقشه سایت نیز به روز شود تا موتورهای جستجو بتوانند به درستی به آن دسترسی داشته باشند و آن را پیدا کنند..

 

جمع بندی

 

در این مقاله با تمامی موارد مهم مربوط به ایندکس نشدن سایت در گوگل صحبت کردیم و راه کار های آن نیز برایتان شرح دادیم که اگر این راهکار ها را به خوبی رعایت کنید دیگر هیچوقت مشکل ایندکس و نشان ندادن سایت خود را گوگل را نخواهید داشت امیدوارم این مقاله بتواند مشکل شما عزیزان را حل کند.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 1 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود