معرفی بهترین افزونه های امنیتی برای وردپرس + چک لیست امنیت وردپرس در سال 2023

 

معرفی بهترین افزونه های امنیتی برای وردپرس - رایا پروژه

در این مقاله از سایت رایا پروژه  به معرفی بهترین افزونه های امنیتی وردپرس پرداختیم که میتوانید مقاله کامل در این مورد را در صفحه افزایش امنیت وردپرس میتوانید مشاهد بفرمایید  ؛ بیشتر سایت های جهان با وردپرس ساخته شده اند و گاهی مورد حملات هکرا ها قرار میگیرد ولی با نصب پلاگین هایی کهدر ادامه به شما معرفی خواهیم کرد میتوانید این حملات امنیتی را خنثی کنید.

 

افزونه های امنیتی برای وردپرس چیست؟

 

طی خبری که چند روز پیش اعلام شده است که برخی از قالب ها و افزونه های در ودرپرس دچار مشکل و هک شده اند که بسیاری از کاربران را نگران کرده است ؛ در وردپرس به صورت پیشفرض برخی تدابیر امنیتی لحاظ شده است ولی بسیار ساده بود و قابل هک بودن است اما افزونه های امنیتی وردپرس میتواند این حساسیت و امنیت را بیشتر کند که اگر از این پلاگین ها استفاده کرده باشید نباید نگران هک شدن باشید ؛ این پلاگین ها به طور منظم سایت شما را بررسی خواهند کرد و اگر مشکلی بر روی سایت شما مشاهده شود سریعا آن را به شما اطلاع خواهند داد  ؛ در ادامه با معرفی 5 پلاگین امنیتی برای وردپرس همراه ما باشید.

 

1 – افزونه wordfence

افزونه wordfence - رایا پروژه

افزونه wordfence – رایا پروژه

 

افزونه wordfence را میتوان یکی از پلاگین های کامل و جامع امینتی برای وردپرس دانست ؛ این پلاگین به طور خودکار سایت شما را بررسی خواهد کرد و موارد خطر زا را به شما اطلاع خواهد داد غ این پلاگین امکان این را به شما میدهد تا ای پی های یک دسته از کاربران را غیرفعال کنید تا نتوانتد به سایت شما دسترسی داشته باشد و از دیگر امکانات این پلاگین میتوان به تایید دومرجله برای ورود به پیشخوان وردپرس دانست که میتوانید برای دسته خاصی از کابران خود تایید دومرجله را فعال کنید تا امنیت وبسایت شما افزایش یابد.

 

ویژگی ها :

بررسی خودکار سایت

اطلاع رسانی موارد مشکوک

فعال کردن تایید دومرجله ای

 

رایگان | پولی

 

2 – افزونه Hide My Wp Ghost

 افزونه Hide My Wp Ghost - رایا پروژه

افزونه Hide My Wp Ghost – رایا پروژه

 

افزونه Hide My Wp Ghost برای مخفی سازی نام پلاگین های سایت شما و اسکریپ آن به کار می اید همچنین با استفاده از این افزونه میتوانید آدرس wp-admin را تغییر دهید که این کار باعث میشود تا تمامی افزاد به فرم ورود اصلی وبسایت شما دسترسی نداشته باشند ؛ این پلاگین با استفاده از فایروال های عالی و قوی میتوانید وبسایت شما را در برابر حملات احتمالی هکرا ها امن سازد.

 

ویژگی ها:

تغییر آدرس پیش فرض وردپرس

فایروال قوی

امکان اسکن و شناسایی ربات های سایت

 

رایگان | پولی

 

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین افزونه های فرم تماس وردپرس

 

3 – افزونه iTemes security

افزونه iTemes security - رایا پروژه

افزونه iTemes security – رایا پروژه

 

اگر تا سیستم مورد محتوا وردپرس آشنا باشید و یا اینکه با آن کار کرده باشید حتما نام افزونه iTemes security به گوشتون خورده است ؛ محبوبیت این پلاگین در بین کاربران وردپرس بسیار زیاد است و تا کنون نیز توانسته است به 1 میلیون دانلود در مخرن وردپرس برسد که میزان کارایی و محبوبیت این پلاگین را بیان میکند ؛ این افزونه بیش از 20 راهکار امنیتی را پس از دانلود و فعالسازی بر روی وبسایت شما اعمال میکند ؛ میتوانید با این پلاگین قدرتمند ورود افراد مشکوک را  زیر نظر بگیرید همچنین این پلاگین امکان فعالسازی کپچا گوگل نیز دارد که میتوانید به راحتی  این ویژگی عالی گوگل را بر روی وبسایت خود فعال کنید.

 

ویزگی ها :

شناسایی ورود افراد مشکوک به سایت

امکان فعالسازی کپچا گوگل

امکان اسکن فایل ها مخرب سایت

 

رایگان | پولی

 

4 – افزونه Block Bad Queries

افزونه Block Bad Queries - رایا پروژه

افزونه Block Bad Queries – رایا پروژه

 

افزونه Block Bad Queries نیز از پلاگین های قدرتمند برای امنیت وبسایت وردپرسی شما به شمار میرود که با استفاده از فایروال قدرمند سایت شما را از خطراتی که هکرا ها میتوانند پدید آورند جلوگیری میکند این پلاگین تا کنون بیش از 100 هزار نصب فعال داشته است و یکی از امکانات عالی این افزونه میتوان به اتصال Google Analytics اشاره کرد .

 

ویژگی ها :

اتصال Google Analytics

اسکن خودکار سایت شما

استفده از فایروال های قوی

 

رایگان | پولی

 

بیشتر بخوانید : معرفی افزونه های کاربردی و ضروری وردپرس

 

 5 – افزونه VaultPress

افزونه VaultPress - رایا پروژه

افزونه VaultPress – رایا پروژه

 

اگر میخواهید افزونه را بر روی سایت خود داشته باشید که به طور منظم از سایت شما بک آپ و اسکن را انجام دهد بهترین انتخاب شما افزونه VaultPress است که این عملیات را به طور خودکار برای شما انجام میدهد ؛ این افزونه توانسته از بیش از 80 هزار نصب فعال را داشته باشد که به میتوان این مقدار نصب فعال را به کارایی آن دانست.

 

ویزگی ها :

گرفتن بک آپ

امکان اسکن خودکار

شناسایی سریع فایل ها مخرب سایت

 

رایگان | پولی

 

بیشتر بخوانید : آموزش رفع ارور یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است

 

نحوه افزایش امنیت وردپرس

نحوه افزایش امنیت وردپرس - رایا پروژه

نحوه افزایش امنیت وردپرس – رایا پروژه

همانطور که میدانید وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوای وب در دنیا است که برای ایجاد سایت‌های حرفه‌ای و عالی از جمله سایت های فروشگاهی ، خدماتی و غیره استفاده می‌شود. با این حال، به دلیل شناخته شدن گسترده این سیستم مدیریت محتوا رایگان ، سایت‌های وردپرسی مورد هدف و حمله هکرها و قرار گرفته میشوند و به دلیل ضعف‌های امنیتی در این نسخه های قبلی وردپرس موجود است ، احتمال هک شدن به سایت‌های وردپرسی بسیار بالا است.

در این بخش از مقاله به نحوه افزایش امنیت وردپرس و جلوگیری از حملات هکری و نفوذ به سایت‌های وردپرسی خواهیم پرداخت. با توجه به این که امنیت در وردپرس به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت سایت‌ها است، به شما توصیه می‌شود همیشه  در بهبود امنیت وردپرس تلاش کنید و به آن اهمیت ویژه ای بدید.

افزایش امنیت وردپرس با استفاده از راهکارهای امنیتی

برای افزایش امنیت وردپرس، بهتر است از راهکارهای امنیتی مختلفی استفاده کنید. که در ادامه به برخی از این راهکارها میپردازیم :

استفاده از نسخه جدید وردپرس: برای جلوگیری از نفوذ و هک سایت‌های وردپرسی، بهتر است همیشه از آخرین نسخه وردپرس استفاده کنید. این نسخه‌ها با دارا بودن به‌روزرسانی‌های امنیتی، از مشکلات امنیتی جلوگیری می‌کنند.

تنظیمات دسترسی به فایل‌های سرور: تنظیم دسترسی به فایل‌های سرور به شما کمک می‌کند تا از دسترسی غیرمجاز به فایل‌های مهم در سایت‌های وردپرسی جلوگیری کنید. برای انجام این کار، باید دسترسی فایل‌ها را به دسترسی حداقلی محدود کنید.

فعال‌سازی SSL: با فعال‌سازی SSL، اطلاعات بین کاربر و سرور رمزگذاری شده و امن می‌شود. این قابلیت باید برای تمامی صفحات سایت شما فعال باشد.

تنظیمات امنیتی سرور: بررسی تنظیمات امنیتی سرور می‌تواند به شما کمک کند تا از تنظیمات امنیتی در سرور استفاده کنید و برای محافظت از سایت‌های وردپرسی خود از آن‌ها استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید از فایروال‌های سرور و فیلترهای ورودی استفاده کنید تا از حملات DDoS جلوگیری کنید.

تنظیمات امنیتی وردپرس: تنظیمات امنیتی وردپرس به شما کمک می‌کند تا از نقاط ضعف و مشکلات امنیتی در وردپرس جلوگیری کنید. برای انجام این کار، باید از مواردی مانند فعال‌سازی تأیید دو مرحله‌ای، قفل‌کردن تعداد ورودهای ناموفق، بررسی و حذف پلاگین‌های قدیمی و ناموفق و … استفاده کنید.

نادیده گرفتن هشدارهای امنیتی به دلیل بی‌توجهی به آن‌ها می‌تواند باعث شود که سایت وردپرسی شما در معرض خطر قرار گیرد. بنابراین، بهتر است هشدارهای امنیتی را جدی بگیرید و در صورت وجود مشکل، آن را برطرف کنید.

به روزرسانی پلاگین‌ها و قالب‌ها: به روزرسانی پلاگین‌ها و قالب‌ها می‌تواند باعث بهبود امنیت وردپرس شما شود. بسیاری از پلاگین‌ها و قالب‌ها ممکن است دارای ضعف‌های امنیتی باشند که با به‌روزرسانی آن‌ها، می‌توانید از این ضعف‌ها جلوگیری کنید.

 

خدمات مرتبط :  انجام پروژه های شبکه و امنیت

 

چک لیست امنیت وردپرس

چک لیست امنیت وردپرس - رایا پروژه

چک لیست امنیت وردپرس – رایا پروژه

وردپرس  همواره به دلیل امنیت بالا و پشتیبانی زیاد کاربران زیادی از این سیستم مدیریت محتوای رایگان استفاده میکنند. با این حال، هر سیستمی در برابر حملات هکری و امنیتی آسیب‌پذیر است و وردپرس نیز از این قاعده مستثنی نیست. دراین بخش قرار است چک لیست امنیت وردپرس را برای شماعزیزان معرفی کنیم که به شما کمک خواهد کرد تا سایت وردپرس خود را در برابر حملات هکری ایمن کنید و دیگر نگران به سرقت رفتن اطلاعات خود نباشید.

  1. به‌روزرسانی وردپرس
  2.  نصب پلاگین‌های امنیتی وردپرس
  3.  مدیریت امنیت وردپرس
  4. ایجاد و ساخت نام کاربری و رمز عبور پیچیده برای مدیر سایت
  5. بررسی سطح های دسترسی کاربران
  6. حذف پلاگین‌های اضافی
  7. رمزنگاری اطلاعات حساس مانند رمز های ورود
  8. بک آپ گیری منظم از اظلاعات سایت

به طور خلاصه باید گفت که ، امنیت  در سایت های وردپرسی بسیار مهم است و اجرای چک لیست امنیتی که رد بالا به آن پرداختیم می‌تواند به شما کمک کند تا سایت خود را در برابر حملات هکر ها مقاوم و غیر قابل نفوذ کنید.

 

بیشتر بخوانید : چک لیست سئو سایت

 

داشتن یک قالب خوب چطور میتواند بر امنیت یک سایت تاثیر بگزارد؟

 

یکی از مهم ترین بخش های یک وبسایت آموزشی ؛ فروشگاهی و غیره قالب آن است که باید خیلی به این موضوع توجه کنید اغلب قالب های رایگان وردپرس بیشتر مورد حمله هکرا قرار خواهند گرفت بدلیل بی کیفیت بود ساختار آن و این قالب ها بعد از نصب آپدیتی را دریافت نمیکند یا اگر هم آپدیتی برای این نوع قالب ها ارائه شود بسیار دیر و نامنظم انجام میشود ؛ شما باید قالب هایی با کد نویسی عالی و بهینه شده برای گوگل را خریداری کنید که یکی از خدمات رایا پروژه طراحی قالب وردپرس است که قالبی عالی همراه با کد نویسی و بهینه شده برای گوگل را خدمت شما ارائه میدهد.

 

مقالات دیگر : معرفی بهترین افزونه های کش وردپرس

 

جمع بندی

 

در این مقاله به معرفی بهترین افزونه های امنیتی برای وردپرس پرداختیم که میتوانید با نصب این  پلاگین های ارزشمند وبسایت خود را برای مقابله با هکرا ها اماده کنید و هیچگاه نگران از دست رفتن اطلاعات وبسایت خود نباشید.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود