ترفند های گوگل | رازهای ناگفته گوگل که تا به حال نمی‌دانستید❤️

همه ما با گوگل آشنایی داریم  ، شما می توانید در موتور جستجوی گوگل هر مطلبی را با زدن یک کلیک پیدا کنید و روزانه افراد زیادی هستند که در سراسر جهان در این موتور جستجو و یافتن مطالب مورد نظر خود می گردد ما در این مقاله قصد داریم تا ترفند های گوگل را به شما معرفی کنیم که تجربه کاربری شما از این موتور جستجو متفاوت شود همچنین اگر از مرورگر کروم استفاده می کنید به شما پیشنهاد می کنیم که مقاله معرفی بهترین افزونه های گوگل کروم را مشاهده کنید ، در ادامه نیز همراه ما باشید تا با ترفندهای مهم موتور جستجوی گوگل بیشتر آشنا شویم.

ترفند گوگل چیست؟

همه ما با گوگل آشنا هستیم و امیدواریم که این کمپانی در چه حوزه ای فعالیت دارد  ، شرکت گوگل در حوزه های طراحی موبایل موتور جستجو و دیگر حوزه های مختلف مربوط به تکنولوژی فعالیت دارد و بیشتر افراد گوگل را به عنوان یک موتور جستجو می دانند و میشه گفتموتور جستجوی گوگل یکی از بهترین ابزاری است که می‌توانیم با نتایج مختلفی را از سراسر وب در دسترس داشته باشید و گوگل یکی از پرمخاطب ترین و پربازدید ترین وبسایت های جهان است ، ترفند های گوگل وجود دارد که میتواند  که تجربه کاربری شما را نسبت به این موتور جستجو متفاوت کند که در ادامه به این موضوع می پردازیم.

بیشتر بخوانید : بازی های مخفی گوگل

معرفی ترفند های گوگل

ترفند های گوگل - رایا پروژه

معرفی ترفند های گوگل

موتور جستجوی گوگل بسیار هوشمند است که می‌تواند به راحتی خواسته های شما را درد و آن را برای شما نمایش دهد به این وسیله می توانید با ترفند هایی که در ادامه به شما خواهیم گفت می توان یک تجربه سرچ خود را در موتور جستجو کنید و بتوانید به این طرح ساده تر به مطالب و اهداف خود در این موتور جستجو برسید ، در ادامه ۱۰ مورد از بهترین ترفند هایی که میتوانید باآن جستجوی ساده تر و استفاده از امکانات کامل گوگل  را دسترسی خواهید داشت را معرفی خواهیم کرد.

همچنین با رفتم به مقاله معرفی الگوریتم های گوگل می توانید تمامی از گروه های این موتور جستجو را مشاهده و با آنها آشنا شوید .

1 – مشاهده تمامی صفحات یک وب سایت

در برخی از مواقع عکساشو که یک صفحه را آنالیز کنیم و تمامی صفحات آن را مشاهده کنید روشی که در ادامه به شما خواهیم گفت می توانید با جستجوی نام وب سایت مقصد تمامی صفحات آن که در گوگل ایندکس شده اند و قابل مشاهده هست را در نتایج مشاهده کنید این روش برای افرادی مناسب است که قصد دارند تمامی  صفحات یک دامنه را بررسی کند.

برای این کار فقط کافیست نام دامنه را به این صورت وارد کنید به طور مثال :

site: rayaproject.com

سپس تمامی صفحات آن سایت را میتوانید مشاهده کنید.

2 – جستجو تصویر در گوگل

اگر قصد دارید که در گوگل تصویر را پیدا کنید میتوانید از ترفندی که در ادامه به شما خواهیم گفت استفاده کنید و فقط سرچ خود را در مورد تصاویر موجود در گوگل انجام دهید شما می توانید با ورود به سایت

http://images.google.com

و با سرچ کلمه کلیدی خود تمامی تصاویر مربوط به کلمه ای که سر کردید را مشاهده کنید و آن را دانلود کنید ،  این ترفند برای افرادی مناسب است که قصد دارند در زمان کوتاه به تصاویر مورد نظر خود در موتور جستجوی گوگل برسند.

بیشتر بخوانید : نحوه سرچ مقاله در گوگل اسکولار

3 – تنظیم تایمر در گوگل

از موتور جستجوی گوگل به عنوان تایمر نیز استفاده کنیم برای فارسی آن کافیستکه در  موتور جستجو  گوگل عبارت timer را وارد کنید و اینتر را بزنید سپس میتوانید تایم مورد نظر خود را تنظیم کنید و زمانی که این تا به صفر برسد می توانیم گوگل به شما اعلان می دهد و شما را آگاه می سازد

4 – کاوش در مریخ به وسیله گوگل

خیلی از افراد مریخ را محل زندگی دوم انسان می نامد  و علاقه خاصی به آن دارند ، بعد ثبت شرکت گوگل در موتور جستجوی خود قابلیتی را قرار داده است که می توانید با استفاده از سفر کنید و در این کره سرخ به کاوش بپردازید برای استفاده از این قابلیت می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید و کاوش خود را انجام دهید.

https://www.google.com/mars

5 – نواختن گیتار در گوگل

یکی دیگر از قابلیت های سرگرم کننده موتور جستجوی گوگل این است که می توانید با استفاده از آن گیتار بزنید شما می توانید با استفاده از لینکی که در ادامه قرار خواهیم داد به صفحه مربوطه مراجعه کنیم و با بازی های مختلف و سرگرم کننده همچنین گیتار اوقات فراغت خود را در گوگل بگذرانید.

https://elgoog.im/guitar/

6 – دیدن ظاهر جستجو گوگل در سال 1980

همونطور که میدونیم دل میکرد بهترین موتورهای جستجو در جهان و چندین سال است که در این حوزه فعالیت می‌کند و خیلی از افراد در ابتدا گوگل را نشناسند و با آن کار نکرده باشد قصد داریم در این مرحله شما در ادامه قرار دهیم که بتوانید ظاهر گوگل در سال 1990 را مشاهده کنید و با آن کار کنید می‌توانید برای این کار از لینک زیر کمک بگیرید.

https://www.masswerk.at/googleBBS/

7 – مشاهده IP به وسیله گوگل

هر فردی که به اینترنت متصل می شود آی پی اختصاصی دریافت می کند و شاید خیلی از موقع هاقصد داشته باشید که آی پی خود را مشاهده کنیم و آن را در جایی وارد کنید به همین دلیل گوگل می‌تواند به شما امکان این را به IP خود را مشاهده کنید برای این کار می توانیدبا سرچ عبارت ( What’s my IP ) در گوگل به راحتی  آی پی خود را مشاهده کنید.

8 – حمله به نتایج شما در گوگل

یکی دیگر از مواردی که می‌توانیم با آنها در گوگل سرگرم شوید که با واریز شده به لیگ در ادامه قصد داریم شما معرفی کنیم ربات های به نتایج شما در گوگل حمله می کند و آن را از بین میبرند و شما باید آنها را بکشید که این کار میتواند شماره تا وقت زیادی سرگرم کند برای استفاده از این قابلیت می‌تواند کمک بگیرید.

https://elgoog.im/zergrush/

9 – سرچ دقیق در گوگل

گوگل حرفه ای جستجو کنی و نتایج را دریافت کنید که دقیق باشد می توان با روش گرلاوین بخواهیم گل نتایج مورد نظر خود به بهترین نتیجه برسید می توانید برای این کار کلمه کلیدی خود را بنویسید و در دو طرف آن  ۱(“”)بگذارید به طور مثال “ترفند های مهم گوگل”با این کار نتایجی که به شما نمایش داده می‌شود بسیار دقیق و با کلمه کلیدی شما خواهد بود

10 – مشاهده نقشه مکان های مختلف

اگر قصد داشته باشید که نقشه یک شهر خاصی را در گوگل پیدا کنیم و آن را داشته باشید می توانید از قابلیت دیگر نمی خواهیم گفت استفاده و آن را اجرا کند چه می تواند با در نظر گرفتن نام شهر مورد نظر که قصد دارید نقشه آن را داشته باشید ‏و جستجو نام آن  گوگل نقشه مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید برای این کار کافیست مانند مثال زیر در گوگل سرچ کنیم.

map:tehran 

مقالات دیگر : چطور جستجوی ایمن را خاموش کنیم

راز های گوگل ترسناک

راز های گوگل ترسناک - رایا پروژه

گوگل، موتور جستجوی غول پیکری که به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است، رازهای وهم انگیزی را در خود جای داده است که بسیاری از مردم از آن آگاه نیستند.

یکی از رازهای دلخراش گوگل، نمای خیابان آن است که تصاویری از خیابان ها و محله های سراسر جهان را ثبت می کند. با این حال، برخی از صحنه های غیرمنتظره و ناراحت کننده مانند تصادفات، سرقت ها و حتی موجودات مرموز در سایه ها را نیز به تصویر کشیده است.

این برخوردهای دلخراش می‌تواند هنگام کاوش در نرم افزار Google Maps که روی تمامی گوشی ها وجود دارد اتفاق میافتد.

به‌علاوه، Google هر جستجوی انجام‌شده توسط کاربرانش را ثبت می‌کند و پایگاه داده بزرگی را از اطلاعات شخصی ایجاد کاربران ایجاد کرده است .

در حالی که گوگل ادعا می کند که این کار برای تنظیم تبلیغات و بهبود نتایج جستجو است، نگرانی هایی را در مورد حفظ حریم خصوصی و نظارت را ایجاد می کند.

این واقعیت که هر درخواست جستجو ذخیره می‌شود می‌تواند ناراحت‌کننده باشد، چونکه میتونه به راحتی  کنجکاوی‌ها و علایق ما را نشان بدهد ، که اگر این اطلاعات دزدیده و هک شود میتواند حریم خصوصی شما به خطر بیافتد.

سرچ های ممنوعه ی گوگل

برخی از سرچ ها در موتور جستجوی گوگل اصلا برای برخی از کاربران توصیه نمیشود که آن را انجام دهند ! چرا که این جستجو ها میتواند اطلاعات نا مناسبی را در اختیار آن ها قرار دهد که تاثیر بدی را روی آن ها داشته باشد ، ما در مقاله ایی به نام سرچ های ممنوعه گوگل این عبارات را معرفی کردیم که میتوانید به انتخاب خودتان وارد این صفحات در گوگل شوید.

معرفی ترفند های جستجو در گوگل

<yoastmark class=

همانطور که میدانید گوگل به عنوان پرکاربردترین موتور جستجو در جهان شاخته میشود ،که دریچه‌ای به دنیای اطلاعات را به روی ما باز میکند. اما سوال اینجاست آیا از تمام ترفندها و قابلیت‌های آن برای پیدا کردن سریع‌تر و دقیق‌تر اطلاعات مورد نیازتان استفاده می‌کنید؟ یا خیر در ادامه این مقاله، به تعدادی از ترفندهای جستجو در گوگل می‌پردازیم که به شما کمک میکند بهتر و سریع‌تر اطلاعات مورد نیازتان را پیدا کنید.

  1. جستجوی عبارات دقیق:

شما میتوانید برای جستجوی دقیق یک عبارت خاص، از علامت نقل قول (” “) استفاده کنید. به عنوان مثال، جستجوی عبارت “ترفندهای جستجو در گوگل” تنها صفحاتی را نمایش می‌دهد که این عبارت دقیقاً به همین ترتیب در آنها وجود دارد که این ترفند باعث میشود سریعتر اطلاعات مورد نیازتان را پیدا کنید..

  1. استفاده از عملگرهای جستجو در گوگل:

عملگرهای جستجو به شما کمک می‌کنند تا جستجوی خود را محدودتر و با فیلتر و دقیق‌تر کنید. تعدادی از عملگرهای پرکاربرد عبارتند از:

  • AND: برای یافتن صفحاتی که هر دو کلمه مورد نظر شما را در خود دارند، از AND بین آنها استفاده کنید. به عنوان مثال، جستجوی عبارت “سفر AND ارزان” صفحاتی را نمایش می‌دهد که در آنها به هر دو موضوع سفر و ارزان بودن اشاره شده است.
  • OR: برای یافتن صفحاتی که حداقل یکی از کلمات مورد نظر شما را در خود دارند، از OR بین آنها استفاده کنید. به عنوان مثال، جستجوی عبارت “سفر OR تفریح” صفحاتی را نشان می‌دهد که در آنها به موضوع سفر یا تفریح یا هر دوی آنها اشاره شده است در گوگل.
  • : برای حذف کلمه‌ای از نتایج جستجو، از علامت – قبل از آن کلمه استفاده کنید. به عنوان مثال، جستجوی عبارت “سفر – ارزان” صفحاتی را نمایش می‌دهد که در آنها به موضوع سفر اشاره شده، اما به موضوع ارزان بودن اشاره‌ای نشده است.
  1. جستجو در بازه زمانی خاص:

برای یافتن اطلاعات مربوط به یک بازه زمانی خاص، می‌توانید از عملگرهای تاریخ استفاده کنید. به عنوان مثال، جستجوی عبارت “انتخابات ریاست جمهوری 2024..2020” نتایجی را نمایش می‌دهد که به موضوع انتخابات ریاست جمهوری در بازه زمانی سال‌های 2020 تا 2024 اشاره می‌کنند.

  1. جستجوی یک نوع فایل خاص در وب :

برای یافتن نوع خاصی از فایل، می‌توانید از عبارت filetype: بعد از عبارت جستجو خودتان استفاده کنید. به عنوان مثال، جستجوی عبارت “ترفندهای جستجو filetype:pdf” صفحه هایی را نمایش می‌دهد که در آنها به ترفندهای جستجو در قالب فایل های PDF اشاره میکند.

  1. جستجو یک صفحه در یک سایت خاص:

شما میتوانید برای پیدا کردن اطلاعات در یک سایت خاص، می‌توانید از عبارت site: قبل از نام سایت استفاده کنید. به عنوان مثال، جستجوی عبارت “ترفندهای جستجو site:wikipedia.org” صفحاتی را در  سایت مورد نظر شما مانند ویکی‌پدیا نمایش می‌دهد که در آنها به ترفندهای جستجو در این سایت اشاره شده باشد.

  1. استفاده از جستجوی پیشرفته گوگل:

برای جستجوی دقیق‌تر و با امکانات بیشتر، می‌توانید از ابزار جستجوی پیشرفته گوگل استفاده کنید. با استفاده از این ابزار، می‌توانید به راحتی  جستجوی خود را بر اساس زبان، نوع محتوا، منطقه و تاریخ فیلتر کنید.

  1. استفاده از جستجوی صوتی:

در مواقعی که تمایل به تایپ کردن ندارید یا شرایط با شما یاری نمیکند، می‌توانید از جستجوی صوتی گوگل استفاده کنید. برای این کار، کافیست روی آیکون میکروفون در نوار جستجو کلیک کنید و عبارت مورد نظر خود را به صورت صوتی بیان کنید تا در گوگل سرچ شود.

  1. استفاده از ابزارهای کمکی:

شرکت گوگل ابزارهای کمکی زیادی را برای بهتر کردن تجربه جستجو ارائه می‌دهد. از جمله این ابزارها می‌توان به Google Scholar برای جستجوی مقالات علمی، Google Translate برای ترجمه زبان‌ها و Google Maps برای پیدا کردن مکان‌ها در هر جای کره زمین اشاره کرد.

شوخی های جالب گوگل

گوگل، غول دنیای جستجو در جهان، علاوه بر ارائه خدمات جستجو و اطلاعات، به واسطه خلاقیت و شوخی‌های جالبش نیز شناخته می‌شود که کمتر کسی از آن خبر دارد!

این شوخی‌ها، که به “ترفندهای سرگرم‌کننده” یا “ایستر ایگ” نیز معروف هستند در دنیای وب ، در دل جستجوهای مختلف  در گوگل پنهان شده‌اند و لحظه‌ای لبخند و سرگرمی را میتواند برای شما داشته باشد.

در ادامه ، به تعدادی از شوخی‌های جالب گوگل اشاره می‌کنیم که می‌توانید با جستجوی عبارات خاص، به آن ها دسترسی داشته باشید.

  1. Zerg Rush:

شما میتوانید با جستجوی عبارت “Zerg Rush” در گوگل، شاهد هجوم حشره‌های کوچکی خواهید بود که صفحه جستجو را پر می‌کنند. برای مقابله با این هجوم، باید روی حشره‌ها کلیک کنید و  تا بتوانید آنها را نابود کنید.

  1. Do a barrel roll:

با سرچ عبارت “Do a barrel roll” صفحه جستجو 360 درجه می‌چرخد.

  1. Askew:

با سرچ کلمه “Askew” صفحه جستجو گوگل کمی کج می‌شود.

  1. Let it snow:

با جستجوی حرف “Let it snow” شاهد بارش برف در صفحه جستجو خواهید بود. می‌توانید با کلیک روی دانه‌های برف، آنها را حرکت بدهید.

  1. Google Gravity:

با جستجوی عبارت “Google Gravity” و کلیک روی دکمه “I’m Feeling Lucky” جاذبه زمین به صفحه جستجو اعمال می‌شود و همه صفحات به سمت پایین سقوط می‌کنند.

  1. Pacman:

با سرج کردن عبارت “Pacman” می‌توانید بازی محبوب پکمن را میتوانید به راحتی در صفحه جستجو بازی کنید.

  1. Atari Breakout:

شما میتوانید با سرچ جستجوی عبارت “Atari Breakout”  بازی آتاری Breakout را در صفحه وب بازی کنید.

  1. Thanos:

با جستجوی عبارت “Thanos” و کلیک روی دکمه “I’m Feeling Lucky” شاهد ناپدید شدن 50 درصد از نتایج جستجو خواهید بود، که به تقلید از اتفاقی در فیلم Avengers: Infinity War رخ می‌دهد.

  1. Flip a Coin:

با جستجوی عبارت “Flip a Coin” می‌توانید یک سکه را به صورت مجازی پرتاب کنید و نتیجه را مشاهده کنید.

  1. Roll a Die:

با سرچ کردن در گوگل عبارت “Roll a Die” می‌توانید یک تاس را به صورت مجازی پرتاب کنید.

سرچ های عجیب گوگل

سرچ های عجیب گوگل

معرفی چند تا از سرچ های عجیب گوگل

در این ادامه این مطلب سعی داریم تا به تعدادی از جستجوی عجیب در گوگل می‌پردازیم که شاید تا به حال به آنها فکر نکرده باشید:

  1. چرا مرغ از خیابان عبور کرد؟

این سوال، که به عنوان یک معما یا چیستان در فرهنگ عامه هم شناخته می‌شود، بارها و بارها در گوگل جستجو شده است.

  1. آیا من زیبا هستم؟

این عبارت ، نشان‌دهنده جستجوی کاربران برای تایید و اعتماد به نفس است.

  1. معنای زندگی چیست؟

این سوال، یکی از بنیادی‌ترین سوالات فلسفی بشر است که در گوگل نیز جستجو می‌شود.

  1. چگونه نامرئی شویم؟

این جستجو، نشان‌دهنده میل انسان به پنهان شدن و گاه فرار از واقعیت است.

  1. چگونه یک اژدها را تربیت کنیم؟

این سرچ، ریشه در تخیل و فانتزی انسان دارد و به داستان‌ها و فیلم‌های مربوط به اژدهاها اشاره می‌کند.

  1. آیا زمین صاف است؟

با وجود شواهد علمی فراوان، برخی افراد هنوز به صاف بودن زمین اعتقاد دارند و این موضوع را در گوگل بار ها جستجو می‌کنند.

  1. چرا گربه‌ها به من خیره می‌شوند؟

این جستجو، نشان‌دهنده کنجکاوی انسان در مورد رفتار برخی از حیوانات  مانند گربه است.

  1. آیا بیگانگان وجود دارند؟

این سوال هم ، یکی از بزرگترین سوالات بشریت است که در گوگل نیز جستجو می‌شود.

  1. چگونه پولدار شویم؟

این سرچ، نشان‌ میدهد که بسیاری از افراد در جهان به دنبال راه های مختلف برای پولدار شدن هستند.

  1. چگونه خوشحال شویم؟

و در آخر این سرچ هم ، نشان‌ میدهد که افراد زیادی در حال یافتن معنای زندگی و خوشبختی در گوگل هستند.

سایت های جادویی گوگل

در ادامه میخواهیم به تعدادی از سایت‌های جادویی گوگل اشاره می‌کنیم که می‌توانید با جستجوی عبارات خاص که در ادامه معرفی میکنیم، آنها را امتحان کنید:

  •  “Google Atari Breakout”
  • “Google Thanos”
  •  “Google Flip a Coin”
  • “Google Roll a Die
  • “Google Do a barrel roll”
  •  “Google Let it snow”

🔴کافیه عبارات بالا را کپی و در گوگل جستجو کنید.

کلام آخر

با تشکر از شما که تا این بخش از این مقاله همراه ما بودیدما سعی داشتیم در این مقاله ترفندهای گوگل را به شما معرفی کنیم و می توانیم با استفاده از آن تجربه کاربری خود را در این موتور جستجو متفاوت کنید اگر شماره تلفن دیگری می شناسید که می توانید آن را در گوگل اجرا کنید خوشحال می شویم که آن را برای ما در بخش کامنت ارسال بفرمایید با تشکر

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود