تست سرعت سایت| معرفی بهترین سایت های بررسی سرعت سایت شما❤️

سرعت سایت یکی از مهم ترین های فاکتور های سئو سایت است و همچنین بر روی تجربه کاربری نیز تاثیر مثبتی دارد ، ما در این مقاله قصد داریم تا معرفی بهترین سایت های اندازه گیری تست سرعت سایت را برای شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید با استفاده از آن ها زمان بارگزاری وبسایتتان را بررسی کنید و خطاهای آن هارا رفع کنید.

 

معرفی بهترین سایت های اندازه گیری تست سرعت سایت

 

اگر شما مدیر کسب کار اینترنتی باشید  و یا سایتی در گوگل دارید قطعا از اهمیت سرعت لود سایتتون با خبر هستید ؛ و میدانید که یکی از معیار موفقیت در گوگل لود سریع صفحات سایت برای کاربر است پس در ادامه با ما همراه باشید تا چند ابزار اندازه گیری برای سرعت و بهبود سایت را بهتون معرفی کنیم.

 

اهمیت سرعت سایت برای گوگل

 

گوگل در سال اخیر به لود سریع صفحات سایت اهمیت زیادی داده است ؛ چرا که زمانی که صفحات شما سریع برای کاربر لود شود کاربر بیشتر در سایت شما ماندگار میشود و این رتبه شمارا در گوگل یالا میبرد و کاربر حسی بهتری دارد در نتیجه تعامل در سایت شما بیشتر میشود ولی اگر سرعت سایت شما پایین باشد پس از اینکه کاربر از طریق گوگل به صفحه شما بیاید مجدد از سایت شما خارج میشود و این مورد را گوگل دوست ندارد و رتبه خوبی به سایتتون نمیدهد.

 

ارتباط مستقیم سرعت سایت شما با فروش محصولاتتون

 

سرعت سایت شما برای بازدید کنندگان بسیار اهمیت دارد و ارتباط مستقیم با فروش محصولات سایتتان دارد ؛ زمانی که کاربر اقدام به باز کردن صفحه سایت شما بکند ولی این زمان بارگزاری بیش از 5 ثانیه طول بکشد کاربر سریعا از سایتتان خارج میشوند و این بسیار برای سئو سایتتان مضر است و فروشتان هم کاهش میابد.

 

ابزار های اندازه گیری تست سرعت سایت

 

برای اینکه بدانیم سرعت وبسایت ما چقدر است ؛ سایت های زیادی هستن که به ما این مسئله را نشان میدهند ولی در ادامه چند وبسایت برتر در این حوزه به شما معرفی خواهیم کرد.

 

سایت GTmetrix

تست سایت با GTmetrix

تست سایت رایا پروژه در GTmetrix

 

این سایت یکی از پرطرفدار ترین سایت های تست سرغت سایت در ایران میباشد که تمامی موارد که سرعت سایتتان را به هر دلیل پایین می آورد این وبسایت در لیستی به شما نشان میدهد تا اقدام برای رفع آن مشکلات و در نتیجه بهبود سرعت سایتتون بکنید.

 

سایت  PageSpeed Insights ( google)

 

تست سرعت با گوگل

تست سایت رایا پروژه با PageSpeed Insights

 

این وبسایت توسط گوگل توسعه و ساخته شده است و از دیدگاه بنده بهترین مورد برای ارزیابی تست سرعت سایت شماست چرا که تمامی مشکلات جزئی سایتتان را نمایش میدهد و موردی که این وبسایت را متمایز میکند؛ تست سرعت سایت در دو نسخه موبایل و دستکاپ است که هر دو مورد برای صاحب سایت قابل نمایش است تا اقدام به رفع مشکلات مربوطه بکند.

 

سایت pingdom

تست سرعت سایت با pingdom

تست سایت رایا پروژه با pingdom

 

این وبسایت نیز مانند سایر وبسایت های معرفی شده تمامی جزئیات مربوط به مشکلات سرعت سایت شما را در اختیار مدیران سایت قرار میدهد و میتوانند تمامی موارد را در قالب لیستی مشاهد کنند و میتوانند مواردی که در لیست اومده اصلاح کنند تا سرعت بارگزازی سایت خود را بالا ببرند.

 

اندازه گیری سرعت سایت

 

سایت هایی که در بالا برایتان معرفی کردیم بهترین ابزار های سنجش سرعت وبسایت شما هستند که بسیاری در جهان از این سایت ها استفاده میکنند؛ تمامی نکاتی که شاید تا الان در سایت خودتان انجام نداده باشید که بر روی سرعت آن تاثیر مثبت بگزارد را این ابزار ها به شما نمایش میدهند که با رفع موراد گفته شده شک نداشته باشید که وبسایت سریع و کارآمدی راخواهید داشت بعضی از این وبسایت ها در ایران تحریم هستند و نمیتوانید از تمامی امکانات آن استفاده کنید ولی برخی دیگر مشکلی در اجرا نخواهند داشت که میتوانید به خیال راحت از تمامی امکانات آن استفاده کنید و البته این مورد باید بدانید که روزانه میتوانید تنها 10 الی 15 سایت را بررسی کنید و اگر بیشتر از این مقدار را مدنطر داشته باشید باید از اکانت پربمبر آن استفاده کنید که این اجازه به شما میدهد تا به تعداد نامحدود وبسایتتان را بررسی کنند.

 

چطور میتونم سرعت سایت خود را افزایش بدم؟

 

برای اینکه سرعت سایت شما افزایش پیدا کند و در گوگل رتبه بگیرید با چند مورد را رعایت کنید ؛

  1. حذف افزونه های غیرفعال
  2. استفاده از افزونه های کش
  3. فشرده سازی کد های سایت
  4. فشرده سازی تصاویر سایت

افزونه هایی که در سایتتون دارید و استفاده ای از آن نمیکنید را حذف نمایید این امر باعث بهبود سرعت سایتتون میشه و فضای هاستتون هم کاهش میابد.

اگر از هاست اشتراکی استفاده میکنید که اکثر سایت ها از هاست اشتراکی استفاده میکنند و سیستم کش روی هاست نصب نشده باشد حتما از افرونه های کش وردپرس استفاده کنید این مورد سرعت سایت شما را دو برابر میکند.

هر صفحه در سایت دارای کد های مختلفی از جمله HTML ؛ Css ؛ و جاوا اسکریپ  است که گوگل برای هر بار لود شدن باید آن ها را پردازش کند اگر تعداد خط های خالی را کم کنید تاثیر مستقیم روی سرعت بارگزاری سایت شما میگزارد.

یکی از نکاتی که افراد در بهینه سازی سایت خود رعایت نمیکنند فشرده کردن تصاویر است که با همان فرمت و سایز در سایت خود بارگزاری میکنند و در نتیجه کاهش لود صفحات را در بر دارد.

 

بیشتر بخوانید : چگونه کش سایت را پاک کنیم

 

افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس

 

افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس - رایا پروژه

 

در این قسمت از مقاله تست سرعت سایت قصد داریم برای شما عزیزان افزونه های کش وردپرس را معرفی کنیم که تقریبا خیلی از افرادی که سایت های وردپرسی دارند از آن ها استفاده میکنند با آن آشنا هستند ، شما میتوانیت با استفاده از افزونه های کش وردپرس سرعت آن را تا حد خوبی افزایش دهید این پلاگین ها به صورت پریمیر و رایگان عرضه شده اند که میتوانید به راجتی آن ها را از مخزن ورذپرس دانلود کنید.

پلاگین های کش وددپرس در اصل کش که کاربران بر روی سایتتان را به جا میگزارند را پاک میکنند و همن امر باعث میشود تا سرعت وبسایتتان افزایش داشته باشد و کندی نداشته باشید همچنین این پلاگین ها پایگاه داده سایتتان را پاکسازی و فایل های اضافی را پاک میکنند.

 

1 – راکت

 

پلاگین که قصد معرفی آن را داریم پلاگین راکت است شما می‌توانید با استفاده از افزونه راکت کش وب سایت تان را پاک کنید همین امر باعث می‌شود تا سرعت سایت شما افزایش یابد ، افزونه راکت در اصل یک پلاگین پولی است و نسخه رایگان ندارد شما برای استفاده از خدمات امنیت مبلغی را به سازنده این پلاگین بپردازید ،  یکی از بهترین افزونه های کشف و افزایش سرعت سایت های وردپرسی است که خیلی از افراد از آن استفاده می کنند.

 

2 – لایت اسپید کش

 

لایت اسپید کش نیز یکی از معروف ترین پلاگین های کش وردپرس است و بر خلاف راکت این افزونه رایگان در دسترس است و کلیه افراد میتوانند از این پلاگین استفاده کنند ، یکی از مزیت های این پلاگین این است که میتواند با سایت هایی که از وب سرور لایت اسپید استفاده میکنند ( که خیلی از سایت های داخل ایران از این وب سرور استفاده میکنند ) مچ شود و بتواند به خوبی کش این سایت ها را تخلیه کند و همچنین در بازه زمانی که تعیین میکند میتواند پایگاه داده شما را بررسی و آن را پاکسازی کند.

 

3 – افزونه Wp super cache

 

یکی دیگر از افرونه هایی که میتوان گفت شهرت خوبی دارد و مورد استفاده بسیاری از افرا در جهان قرار گرفته است به افزونه Wp super cache اشاره کرد ، این پلاگین نیز امکانات رایگانی را در اختیار شما قرار خواهد تا بتوانید سرعت سایتتان را افزایش دهید ، افزونه Wp super cache تعدا نصب بالایی دارد و بسیاری از صاحبان کسب کار ها و سئو کاران از این پلاگین فوق العاده استفاده میکنند.

 

4 – افزونه W3 total cache

 

افزونه W3 total cache از آن دسته پلاگین هایی است که پتانسل این را دارد تا بتوانید به خوبی کش سایتتان را پاک کنید و سرعت سایتتان را افزایش دهید ، افزونه W3 total cache رایگان است و تعداد نصب خوبی را نیز دارد همچنین با استفاده از این پلاگین میتوانید پایگاه داده و تصاویر خود را بهنیه کنید تا هم سرعت و هم سئو وبسایتتان را بهتر کنید ، اگر قصد دارید که افزونه سبک را بر روی سایتتان داشاه باشید ما به شما توصیه میکنیم که از این پلاگین استفاده کنید.

 

همچنین ما مقاله ای در رایا پروژه داریم که در آن به معرفی بهترین افزونه های کش وردپرس پرداخته ایم که میتوانید از آن استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید : معرفی افزونه های کاربردی و ضروری وردپرس

 

افزایش سرعت سایت در وردپرس چگونه است؟

 

شاید بیشتر افرادی که سایت داشته باشند برای راه اندازی سایت خود از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده کردند و اگر شما رئیس سایت خود را با وردپرس ساخته اید و می خواهید بدانید چطور سرعت لود صفحات سایت خود را بالا ببرید در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم تا مشکل شما در رابطه با سرعت لود صفحات سایت وردپرسی را حل کنیم ، همانطور که میدانید بهترین راه برای بهبود بخشیدن به سرعت سایت وردپرسی استفاده از افزونه های کش است شما می توانید از افزونه های مانند راکت و یا اسپید کش لایت فاده کنید که این عکس ها می توانند که سایت شما را پاک کنند و همچنین می‌تواند تصاویر و پایگاه داده شما را بهینه کنند همین مورد باعث می‌شود تا سرعت وب سایت شما چند برابر شود.

یکی دیگر از مهمترین مواردی که بر روی سایت های وردپرسی خیلی تاثیر دارد و مهم است این است که به تعداد افزونه های فعال بر روی سایت خود توجه داشته باشید هرچقدر که افزونه های بیشتری برای وبسایت خود ست کنید سرعت سایت شما کاهش می یابد ، همیشه سعی کنید افزونه های سایت خود را حداقل ۱۰ مورد کنید و بیشتر از این باعث می شود تا سایت شما کند شود.

 

مزایای افزایش سرعت سایت چیست

مزایای افزایش سرعت سایت چیست

مزایای افزایش سرعت سایت چیست

 

افزایش سرعت سایت مزایای بی شماری برای صاحبان وب سایت و کاربران دارد. اولاً، یک وب سایت بارگذاری سریعتر تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد، تعامل کاربر را بهبود میدهد و نرخ پرش را کاهش می دهد.

مطالعات نشان داده اند که حتی کسری از ثانیه تاخیر در زمان بارگذاری صفحه می تواند منجر به کاهش قابل توجهی در تبدیل و رضایت مشتری شود.

علاوه بر این، سرعت سایت یک عامل بسیار مهم در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) است، چونکه موتورهای جستجو مانند گوگل وب سایت های بارگذاری سریع را در نتایج جستجوی خود در اولویت قرار می دهند.

یک وب‌سایت سریع‌میتواند هم رضایت کاربر را داشته باشد و هم رضایت گوگل را، بلکه تضمین می‌کند که کاربران می‌توانند اطلاعات مورد نظر را به سرعت پیدا کنند و در نتیجه ترافیک ارگانیک بالاتر و تجربه کلی کاربر بهتری را به همراه دارد.

 

آیا رایا پروژه خدماتی در حوزه بهینه سازی سرعت سایت ارائه میدهد؟

 

بله ؛ سایت رایا پروژه در زمینه سئو و بهینه سازی سرعت وبسایت ؛  میتواند به شما کمک کند تا سایت خود را بهینه تر کنید و در گوگل بدرخشید و با تیمی متخصص و سئو کار 24 ساعت آماده خدمات رسانی به شما  عزیزان است.

 

خدمات مرتبط سایت رایا پروژه

 

طراجی سایت

سئو

 

رایا پروژه سال هاست که در زمینه سئو و طراحی سایت فعالیت دارد و همیشه آماده پذیرفتن پروژه های طراحی سایت و سئو شما عزیزان بوده و با تیمی متخصص و مجرب پروژه های سئو و طراحی سایت شما را با بهترین کیفیت انجام میدهد.

 

جمع بندی

 

برای اینکه بتوانید محصول یا خدمتی که در فضای اینترنت دیده بشید نیاز است تا طبق قوانین گوگل حرکت کنید تا به اهداف خود برسید و یکی از این قوانین که گوگل به شدت به آن توجه میکند سرعت وبسایت شما است سعی کنید تا جایی که میتوانید سایت خود را بهینه کنید برای موتور های جستجو گر تا سریع و صحیح سایت شما رتبه های بالا را بگیرد.

 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

یک نظر

  • ملیکا

    بسیار کاربردی

    1400-09-12 در 08:56
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

    و این برایمان با ارزش است❤️

    تشکر از کاربران رایا پروژه

    به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود