جریمه وبسایت توسط گوگل به چه معناست – راه های جلوگیری از جریمه شدن وبسایت توسط گوگل

جریمه وبسایت توسط گوگل به چه معناست - رایا پروژه

 

جریمه توسط گوگل را میتوان یکی از مشکلات جدی برای هر کسب کاری باشد که اگر به اشتباه یا اینکه بخواهید گوگل را گول بزنید و رتبه بگیرید آنجام دهید میتوانید سایت خود را با انجام این موارد نابود کنید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت ؛ ولی اگر میخواهید اطلاعات بیشتری را در این زمانه کسب کنید میتوانید به صفحه آموزش سئو مراجعه کنید و اطلاعات سئو خود را ارتقا دهید و در ادامه این مقاله جریمه وبسایت توسط گوگل با ما همراه باشید تا با مفهوم این مورد کامل َآشنا شوید.

 

جریمه وبسایت یا همان پنالتی سایت توسط گوگل چیست؟

 

پنالتی سایت یکی از تلخ ترین مواردی است که میتواند برای یک سایت اتفاق بیوفتد که کاملا تمام زحمات شما را بر باد خواهد داد ؛ جریمه وبسایت توسط گوگل یعنی اینکه صفحه شما به طور کامل از گوگل حذف خواهد شد و دیگر آن صفحه را در نتایج گوگل نخواهید دید ؛ به طور معمول این اتفاق در بین سایت های ایرانی بیشتر اتفاق میدهد چون قانون کپی رایت خیلی کم رعایت میشود.

 

بیشتر بخوانید : کامنت مارکتینگ چیست؟

 

چه مواردی میتواند صفحه ما را پنالتی کند؟

 

محتوای کپی

 

یکی از مواردی که اصلا برای گوگل خوشایند نیست داشتن محتوای تکراری یا کپی در سایت شما است ؛ چرا که گوگل سایت هایی را دوست دارد و به ان رتبه میدهد که محتوای بروز و اختصاصی (یونیک) تولید کند که نیاز کاربر را رفع کند ؛ وقتی شما متنی را که در سایت های دیگر از قبل در گوگل منتشر شده است آن را کپی میکنید و در سایت خود قرار میدهید ربات های گوگل متوجه این موضوع میشوند و سایت شما را پنالتی میکنند چون مورد قبول نیست وقتی سایت دیگری همین محتوا را منتشر کرده است شما هم همین کار را بکنید.

 

لینک سازی غیر معمول

 

این مورد بسیار برای افرادی که در سئو مبتدی هستند و افرادی که میخواهند در مسیر سئو سایت سریع تر نتیجه بگیرند اتفاق می افتد ؛ به این صورت است که اگر شما لینک بیشتری را در سایت های مختلف داشته باشید اعتبار و رتبه شما بالا میرود ولی وقتی که در زمان خاصی لینک هایی که به آن بک لینک میگویند برای سایت شما منتشر میشود بجای اینکه رتبه سایت شما را افزایش دهد این امر برعکس میشود و ربات های گوگل متوجه لینک سازی اشتباه شما میشوند و صفحه سایت شما را برای همیشه از ننایج پاک خواهند کرد.

 

داشتن کلمه کلیدی بیش از حد

 

این مورد بسیار اهمیت  دارد و میتواند به تنهایی سایت شما را تا حد پنالتی شدن پیش ببرد ؛ شما در یک مقاله 1000 کلمه ای مجاز هستید نهایت 10 الی 13 بار کلمه کلیدی خود را استفاده کنید و بیش از این یعنی اینکه محتوا بهینه نییست و شما قصد گول زدن گوگل را دارید ؛ برای رفع این مشکل میتوانید  در وردپرس از افزونه های yoast یا rankmath برای نوشتن مقاله های خود استفاده کنید که اگر بیش از تعدادی که گفته شده کلمه کلیدی داشتد به شما هشدار دهد.

سرعت پایین سایت

 

گوگل همیشه بر روی تجربه کاربران خود حساس است و یکی از مواردی که خیلی میتواند روی تجربه کاربران تاثیر بزار سرعت وبسایت شما است ؛ اگر سرعت صفحه سایت شما پایین باشد و کابران مدت زمان زیادی منتشر لود صفحه باشند موجب کاهش اعتبار آن صفحه میشود و در نهایت توسط گوگل جریمه و حدف میشود چرا که پتانسیل این را ندارد که تجربه خوبی را برای بازدید کننده خود فراهم کند.

 

خرید بک لینک

 

رسیدیم به موضوعی که بسیار مور استفاده قرار میگیرد و در نهایت باعث پنالتی شدن سایت شما میشود ؛ بک لینک به لینک هایی گفته مبشود که از سایت های خارجی به شما داده میشود و بیشتر آن ها پولی است که باید هزینه ای برای آن پرداخت کنید و بعد اینکه دیگر هرینه که ماهانه باید پرداخت کنبد نکنید تمامی این لینک ها شکسته میشود و بسیار از اعتبار صفحه شما کاسته میشود.

 

عدم نمایش درست محتوا در موبایل

 

ریسپانسیو سایت یعنی اینکه سایت شما برای موبایل بهینه باشد و گوگل از سال های اخیر به دلیل استفاده زیاد مردم از موبایل بر بروی این مورد حساس شده است ؛ وقتی محتوای که در حالت دستکاپ نرمال باشد ولی در حال موبایل بهم ریخته باشد کاربر نمیتواند به صورت صحیح از سایت شما دیدن کند که گوگل سایت شما را بی اهمیت میشمارد و آن را پنالتی میکند.

ما در مقاله ای که در رایا پروژه منتشر کردیم میتوانید دلایل افت رتبه سایت در گوگل و رفع آن به سادگی را مشاهده کنید.

 

راه های جلوگیری از جریمه شدن وبسایت

 

داشتن محتوای یونیک 

 

داشتن یک محتوا اختصاصی و یونیک میتواند به تنهایی اعتبار سایت ما را بالا ببرد ؛ گوگل عاشق سایت هایی است که به صور ت منظم و درست محتوای خود را منتشر میکنند و نیاز کاربر با مطالعه محتوا تولید شده رفع میگردد؛ سعی کنید محتوای از خودتان بنویسد و آن را کپی نکنید.

 

لینک سازی مفید 

 

لینک سازی یکی از موارد مهم است که باید آن را رعایت کنید ؛ سعی کنید لینک های به صورت زمانبندی و مفید برای سایتتان تولید کنید که هم اعتبار و هم رتبه شما را در نزد گوگل بالا ببرد که یکی از بهترین لینک سازی های به صورت رپورتاز است .

 

استفاده به اندازه ی کلمه کلیدی

 

در ابتدای مقاله به این مورد اشاره کردیم که حتما به تعداد کلمه کلیدی در مقاله خود اهمیت بدهید که چرا گوگل متوجه این مورد میشود و اگر این مورد را رعایت کنید رتبه خوبی را دریافت خواهید کرد و مقاله شما در دسته مقاله های مفید برای گوگل قرار خواهد گرفت.

 

بالا بودن سرعت سایت

 

سرعت سایت یکی از اساسی ترین مواردی است که اگر پایین باشد میتواند جلوی رشد سایت شما را بگیرید ؛ رایا پروژه با داشتن متخصصان سئو و طراح سایت میتوانید در بهینه کردن سرعت سایت به شما عزیزان کمک کند.

 

مقالات دبگر : معرفی بهترین آنتی ویروس های موبایل

 

نتیجه گیری

 

در این مقاله به کلیات جریمه وبسایت توسط گوگل پرداخته ایم که به شما کمک کرده باشیم یا هیچ گاه توسط گوگل جریمه نشوید که این امر باعث میشود تا زحماتی که برای سایتتان انجام داده اید از بین برود.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود