دلایل افت رتبه سایت در گوگل و رفع آن به سادگی✔️

گوگل به عنوان بزرگترین موتور جستجو جهان شناخته میشود و خیلی از کسب کار ها در گوگل فعالیت میکنند ولی گاهی اوقات با افت های شدیدی روبرو میشوند که باعث میشود رتبه که در نتایج گوگل داشتن کاهش یابد که این مورد خیلی برای کسب کار شما تاثیر خواهد گذاشت همه ما میدانیم که تفاوت بین فروش لینک 1 گوگل و لینک دو چقدر می‌تونه متفاوت باشد یه همسن خاطر ما در این مقاله دلایل افت رتبه سایت در گوگل را بررسی میکنم که راه حال های آن نیز گفته میشود ولی اگر میخواهید که هیچگاه دچار افت و مشکل نشوید میتوانید از خدمات مشاوره سئو در رایا پروژه استفاده کنید.

دلایل افت رتبه سایت در گوگل چیست؟

دلایل افت رتبه سایت در گوگل - رایا پروژه

دلایل افت رتبه سایت در گوگل

 

افت رتبه در گوگل میتواند شما را نگران کند چون برای رسیدن به لینک های اول گوگل باید خیلی زحمت کشید ولی اینکه افت رتبه بهبود  داشته باشید میتواند آزار دهنده باشد ؛ ما در این مقاله تمامی دلایل افت رتبه سایت در گوگل بررسی میکنیم این افت رتبه میتواند از اشتباهات شما در سایت باشد یا اینکه کسانی دیگر در این افت رتبه نقش خواهند داشت که تماما به این موارد اشاره میکنیم اما اگر بتوانید سئو داخلی سایت خود را درست کنید افت رتبه خیلی کم بروی وبسایت شما اتفاق خواهد افتاد

 

1 – تغییرات الگوریتمی

 

گوگل همیشه هسته اصلی موتور جستجو خود را آپدیت میکند که همین امر باعث میشود تغییرات الگوریتمی به وجود بیاد و به یکباره سایت شما افت رتبه شدیدی را تجربه کند این تغییرات دائمی نیست و پس از مدتی رفع میشود ولی در این تغییرات الگوریتمی گاهی ممکن است که بهوبد رتبه داشته باشید و گاهی نیز ممکن است که رتبه های خود را از دست بدهید.

 

راه حل:

 

در این زمان هیچ لینکسازی و محتوایی به صفحه که افت رتبه دارد اضافه نکنید چون باعث میشود ربات های گوگل حساس تر شوند نسبت به سایت شما و فقط باید صبر کنید چون پس از اینکه آپدیت های گوگل تمام شود مجدد سایت شما به نتایجی که داشت برمیگردد.

 

2 – تغییر قالب سایت

 

یکی دیگر از مهم ترین دلایلی که میتواند افت رتبه برای شما داشته باشد تغییر قالب سایت است اگر به تازگی قالب سایت خود را به هر دلیلی عوض کرده باشید باید منتظر افت رتبه در نتایج گوگل باشید تغییر قالب سایت باعث میشود تا گوگل سایت شما را یک سایت جدید بداند و رتبه هایی که داشته باشید را از دست خواهید داد.

 

راه حل:

 

تا جایی که امکان دارد سعی کنید با قالب قبلی خود کار کنید و آن را بهینه کنید ولی اگر قصد دارید تا قالب سایت خود را تغییر  دهید باید مجدد صفحات خود را سئو کنید و محتوای جدید بر روی آن قرار دهید ولی پیشنهاد میشود این بهبود محتوا در روز های ابتدایی تغییر قالب انجام نشود و باید حداقل 10 الی 20 روز از آن بگزرد.

 

3 – بهبود رتبه رقبا

 

این مورد خیلی دیده میشود و میتواند برای شما و سئو کاری که روی سایت شما کار میکند مشکل ایجاد کند چون دیده میشود گاهی اوقات پس از کاهش رتبه این افراد فکر میکنند که این افت رتبه توسط گوگل انجام شده است ولی در واقع  رقبا شما بهوبد رتبه داشتند و جایگاه شما را گرفته اند که باید سعی کنید دوباره رتبه ای که از دست داده اید را دوباره بدست بیاورید که برای این مورد به شما پیشنهاد میکنیم که برای افزایش دانش سئویی خود مقاله آموزش سئو را مشاهده کنید.

 

راه حل:

 

برای اینکه مطئمن شوید که این افت رتبه از جانب گوگل نیست بررسی کنید که الگوریتم های گوگل به تازگی آپدیت داده اند یا خیر و اگر آپدیت نداشته باشد میتوانید دوباره بر روی سایت خود کار کنید تا رتبه خود را مجدد برگردانید.

 

4 – بک لینک های بی کیفیت و حذف یهویی آن ها

 

لینک ها همیشه میتواند برای سایت شما مفید باشد و تاثیر مستقیم با بهبود رتبه صفحات سایت شما دارد ولی گاهی اوقات در لینکسازی سایت زیاده روی میکنیم و لینک های زیادی را می سازیم که کیفیت خوبی ندارند یا اینکه این لینک ها را رقبا شما برای شما می‌سازند و آن ها را نیز پس از مدتی حذف میکنند که این کار باعث میشود سایت شما توسط گوگل شناسایی شود و رتبه های شما به شدت کاهش یابد.

 

راه حل:

 

شما باید همیشه لینک های که برای بهبود سئو خارجی خود می سازید را با ابزار های سرچ کنسول و یا با سایت moz.com بررسی کنید و اگر لینکی را مشاهده کردید که توسط شما ساخته نشده است آن را disavow کنید تا ضرری برای سایت شما نداشته باشد.

برای disavow کردن لینک ها به شما توصیه میکنیم مقاله آموزش Disavow کردن لینک در گوگل را مشاهده کنید.

5 – جریمه گوگل

 

یکی از بیشترین موردی که برای سایت های داخل گوگل اتفاق میافتد جریمه گوگل است که ما مقاله ای با عنوان جریمه وبسایت توسط گوگل به چه معناست زمانی که شما قوانین گوگل را رعایت نکنید و خلاف این قوانین عمل کنید گوگل شما را شناسایی میکند و وبسایت شما جریمه میکند که در نتیجه کاهش رتبه خواهید شد .

 

راه حل:

 

زمانی که شما توسط گوگل جریمه میشوید بدر سرچ کنسول سایت شما پیغامی در همین رابطه ارسال میشود که دلیل جریمه شدن را میتواند در آن جا مشاهده کنید و همیشه سعی کنید در راستای قوانینی که گوگل تعیین کرده است عمل کنید.

 

6 – مشکلات لینکسازی داخلی

 

لینکسازی داخلی همیشه یکی از مهم ترین مواردی است که باید در سایت خود انجام دهید و خیلی بر روی سئو سایت شما نیز تاثیر دارد شما اگر در لینکسازی داخلی سایت خود کم کاری کنید و یا اینکه لینکسازی ضعیفی را داشته باشید صفحات شما در گوگل رشد نخواهد کرد و افت رتبه هم خواهید داشت.

 

راه حل:

 

سعی کنید در لینکسازی صفحات سایت خود دقت لازم را داشته باشید، و صفحات سایت خود را به صفحات مرتبط دیگر لینک دهید که میتواند اثر گذاری خوبی را در لینکسازی سایت خود داشته باشید.

 

خدمات مرتبط : خرید رپورتاژ آگهی

 

جمع بندی

 

در این مقاله ما به مهم ترین دلایل افت رتبه سایت در گوگل و راه حل آن را توضیح داده ایم که اگر روزی دچار افت رتبه شدید خونسردی خود را حفظ کنید و سایت خود را از تمامی جهت مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید رتبه خود را مجدد بهبود دهید باتشکر از همراهی شما.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود