روش های پیدا کردن گوشی گم شده | موبایلتو به راحتی با این روش ها پیدا کن❤️

روش های پیدا کردن گوشی گم شده ، شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که موبایل خود را در مکانی فراموش کرد و یا آن را گم کرده اید و قصد پیدا کردن آن را داریم ما در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چطور می توانید گوشی گمشده خود را پیدا کنیدشاید برای شما نیز پیش آمده باشد که موبایل خود را در مکانی فراموش کرد و یا آن را گم کرده اید و قصد پیدا کردن آن را داریم ما در این مقاله برای ما عزیزان شرح خواهیم داد که چطور میتوانید گوشی گمشده خود را پیدا کنید و روشهای پیدا کردن گوشی گم شده را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد اگر قصد دارید که سرعت گوشی خود را بالا ببرید به شما پیشنهاد می کنیم که چطور سرعت گوشی خود را را بالا ببریم را مشاهده کنید.

 

روش های پیدا کردن گوشی گم شده

روش های پیدا کردن گوشی گم شده - رایا پروژه

روش های پیدا کردن گوشی گم شده

 

گم شدن گوشی شاید یکی از اتفاقات بعدی باشد که برای ما رخ داده است و قرار است در آینده رخ دهد ما در این مقاله قصد داریم روشهایی را برای شما عزیزان بازگو کنیم که بتوانیم خیلی راحت و سریع گوشی گمشده خود را پیدا کنیم و دیگر اضطراب و نگرانی از این بابت نداشته باشیم .

افرادی که موبایل آنها گم می شود از همین روش خوب برای پیدا شدن آن استفاده می کنند که اغلب موفق خواهند بود ، پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش امنیت موبایل خود مقاله چطور امنیت موبایل خود را بالا ببریم را مشاهده کنید.

 

🔗بیشتر بخوانید : نحوه ریجستری گوشی موبایل

 

1 – روش های پیدا کردن گوشی گم شده برای موبایل های اندروید

 

گر گوشی گمشده شما اندروید است می توانید با روش های مختلف آن را پیدا کنید یکی از بهترین شما سرویس های گوگل پروسه را انجام دهید ، نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید از قد جیمیل فعال را بر روی موبایل خود داشته باشید تا زمانی که گوشی شما به سرقت رفت و آن را کم کرده اید می توانید با جیمیل خودتان که بر روی گوشی فعال است وارد موبایل شوید و مکان آن را ردیابی کنید.

 

2 – روش های پیدا کردن گوشی گم شده برای موبایل های اپل

 

اگر گوشی گمشده شما اپل است و آن را گم کرده اید اصلا نگران نباشید کافیست با فعال کردن گزینه Lost mode مکان موبایل خود را پیدا کنید و یا اینکه آن را از راه دور قفل کنید از روش های که میتوانید گوشی های اپل را پیدا کنید که وارد آیکلود خود شوید و با وارد کردن اپل آیدی خود موبایل خود را بر روی نقشه مشاهده کنید.

 

3 – ردیابی گوشی خاموش از طریق جیمیل با استفاده از نرم افزار Find My Device

 

یکی از راه های خوب برای موبایل که می توانید برای گوشی های اندروید و ios از آن استفاده کنید که شما می توانید با فعال بودن یک جیمیل و نصب نرم افزار موقعیت مکانی موبایل خود را بررسی و آن را مشاهده کنید و یا اطلاعات موبایل خود را از طریق این نرم افزار پاک کنید تا دست سارقان به اطلاعات شما نرسد برای فعال سازی این امکان شما باید ابتدا جیمیل ای را بسازید و آن را فعال در موبایل خود داشته باشید و سپس نرم افزار دانلود کنید و آن را به جیمیل خود متصل کنیم میتوانید اطلاعات موبایل خود از جمله نشان دادن آن بر روی نقشه و دیگر موارد دسترسی داشته باشیم ، اگه روزی موبایل خود را گم کرده باشید می توانید از این طریق آن را پیدا کنید..

اگر قصد دارید با بهترین آنتی ویروس های موبایل آشنا شوید به پیشنهاد می کنید که مقاله معرفی بهترین آنتی ویروس های موبایل را بررسی کنید.

 

4 – پیدا کردن گوشی گم شده سامسونگ

 

گوشی های سامسونگ قابلیت دارند که میتوان آن را از راه دور کنترل کرد و اگر روزی موبایل سامسونگ شما به سرقت کرد و یا آن را گم کرده اید می توانید به راحتی با این روش آن را پیدا کنید و برای پیدا کردن موبایل گم شده سامسونگ خود می توانید مراحل زیر را طی کنید .

 

در مرحله اول وارد وب سایت findmymobile.samsung.com شوید

و سپس اطلاعات حساب کاربری خود را وارد کنید 

حال می توانید گزینه Locate my device انتخاب کنید اگر دستگاه شما در حالت آنلاین باشد می تواند آن را مشاهده کنید

توجه داشته باشید که در موبایل خود باید گزینه Find My iPhone را فعال کنید.

 

5 – پیدا کردن گوشی موبایل اپل

 

برای ردیابی موبایل اپل نیز مانند گوشی های سامسونگ شما باید وارد سایت www.icloud.com  اطلاعات اپل آیدی خود را وارد کنید پس از اینکه وارد اکانت خود شده گزینه Find My iPhone را انتخاب کنید و سپس بر روی All Devices بزنید تا میتوانید موبایل خود را بر روی نقشه مشاهده کنیم و آن را ردیابی کنید

 

6 – مراجعه به نزدیک ترین مراکز پلیس فتا

 

اگر تمامی روش های بالا را انجام دادید و به نتیجه نرسید در این مرحله می توانید به مراکز پلیس فتا و در شهرها و شهرستان مراجعه کنیم که میتوانند موبایل شما را با روش های مختلف بررسی و ردیابی کند سپس می‌توانید موقعیت موبایل خود را مشاهده کنید

 

بیشتر بخوانید : کد های مخفی موبایل

 

ردیابی گوشی همراه با استفاده از اپراتور های همراه

 

یکی دیگر از روش هایی که میتوانیم با استفاده از آن موبایل خود را ردیابی و آن را پیدا کنید این است که از اپراتورهای همراه همراه اول ایرانسل و رایتل که در ایران موجود است استفاده کنیم و با درج کد IME گوشی خود آن را ردیابی کنید.

باید توجه داشته باشید که سیمکارت مورد نظر شما بر روی موبایل شما موجود باشد در غیر این صورت می توانید این پروسه را انجام دهید.

 

1 – ایرانسل

ایرانسل - رایا پروژه

ایرانسل

 

ردیابی موبایل هایی که از اپراتور ایرانسل استفاده می کنند می توانید از سامانه پیامکی #۶۱۰۱* استفاده کنیم ایا می توانید  با شماره ۷۰۰ یا ۷۰۳۳ (از خط ایرانسل) یا ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ یا ۰۹۳۷۷۰۳۳۰۰۰ (از سایر خطوط) تماس برقرار کنیم

 

2 – همراه اول

همراه اول - رایا پروژه

همراه اول

 

اگر از سیم کارت ایرانسل استفاده می‌کنید برای پیدا کردن موبایل خود باید کد دستوری #۱۱۱* ۲۱۴۰ * وارد کنید و سپس کد IME کد در موبایل خود گوشی خود را ردیابی کنیم و یا شماره ۲۱۴۰ را به سامانه ۱۱۱ پیامک کنید.

 

3 – رایتل

رایتل - رایا پروژه

رایتل

 

برای افرادی که از اپراتور رایتل استفاده می کنند نیز وجود دارد تا بتوانند موبایل خود را ردیابی کنیم شما باید IME امیر موبایل خود را به شماره پیامکی  ۶۱۰ ارسال تا اطلاعات موبایل را مورد بررسی قرار گیرد

 

بیشتر بخوانید : چطور میشه گوشی رو از دسترس خارج کرد

 

آیا میتوان گوشی گم شده را ردیابی کرد؟

 

امروزه با پیشرفت ابزارهایی برای ردیابی موبایل خود این امکان وجود دارد که شما هر موبایل را با توجه به سیستم عامل آن و ابزارهای موجود ردیابی کنید ایا اگر این کار را انجام دهید و پاسخ درستی را دریافت نکرده اید می توانید به مراکز پلیس فتا در سراسر کشور مراجعه کنید و با درج اطلاعات خود در سیستم های این سازمان موبایل خود را ردیابی و آن را پیدا کنید و نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که حتماً کد IME مواد خود را در جایی داشته باشد تا زمانی که موبایل شما گم شد به توان از طریق این کد آن را پیدا کنید

 

بیشتر بخوانید : حل مشکل ارسال نشدن پیامک طولانی

 

ردیابی گوشی خاموش از طریق شماره سریال

روش های پیدا کردن گوشی گم شده - رایا پروژه

روش های پیدا کردن گوشی گم شده – رایا پروژه

در دنیای امروزی که زندگی میکنیم میتوان به راحت گفت گوشی‌های هوشمند برای بسیاری از افراد جزء ابزارهای ضروری زندگی شده‌اند. اما ممکن است در برخی مواقع این گوشی‌ها خاموش بشن یا اینکه شما نتونید آن‌ها را پیدا کنید. این موضوع میتونه شاید براتون کمی دردسر زا باشه، اما خوشبختانه، روش‌هایی برای ردیابی گوشی خاموش وجود دارد که در ادامه کامل به این موارد میپردازیم.

یکی از روش‌هایی که برای ردیابی گوشی های خاموش خیلی مورد استفاده قرار میگیره استفاده از شماره سریال گوشی است. شماره سریال در واقع یک شناسه یکتایی هست که توسط سامانه همتا به گوشی ها تعلق میگیره ، با داشتن این شماره شناسه، می‌توانید گوشی خودتون رو پیدا کرد کنید.

برای استفاده از این روش، ابتدا باید شماره سریال گوشی خودتون را پیدا کنید که با چند روش میتونید، شماره سریال معمولاً در قسمت پشتی گوشی یا در قسمت تنظیمات گوشی شما قابل دسترسی است. پس از پیدا کردن شماره سریال، می‌توانید به سایت‌هایی که امکان ردیابی گوشی از طریق شماره سریال را دارند، مراجعه کنید که بهترینش سامانه همتا است و مورد اعتماد هم است.

یکی  دیگه از سایت‌هایی که برای ردیابی گوشی خاموش از طریق شماره سریال استفاده می‌شود، سایت IMEI.info است. برای استفاده از این سایت، کافی هست که شماره سریال گوشی خود را وارد کرده و دکمه “Check” را بزنید. سایت سپس به شما اطلاعات مربوط به گوشی شما را نشان بده.

همچنین، سایر سایت‌هایی همچون ابزار محبوب Find My Device از گوگل و سایت‌هایی مانند TrackMyIMEI و چندین سایت دیگر هم قابلیت ردیابی گوشی خاموش از طریق شماره سریال را دارند که میتوانید ازشون استفاده کنید.

لازم به توجه که استفاده از این روش برای ردیابی گوشی خاموش ممکن است در برخی مواقع ممکنه عملی نشه به عنوان مثال، اگر کسی گوشی شما را پیدا کرده و آن را خاموش کند، شما دیگه نمیتونید آن را با استفاده از شماره سریال که داره پیدا کنید. همچنین، اگر گوشی شما در حال حاضر خاموش شده و به اینترنت دسترسی نداره نمی‌توانید از این روش برای ردیابی آن استفاده کنید.

استفاده از روش ردیابی گوشی خاموش از طریق شماره سریال، یکی از روش‌هایی است که بسیاری از افراد با آن آشنا هستند و می‌تواند در مواقع ضرورری کار راه انداز باشه ، با این حال، قبل از استفاده از این روش، بهتر است نکات و مواردی که در استفاده از این ابزار  و سایت  ها را  باید مد نظر قرار داد، را به دقت بررسی کنید.

 

بیشتر بخوانید : چطور میتونم بسته اینترنت انتقال بدم

 

 

چگونه گوشی خاموش گمشده در خانه را پیدا کنیم

 

چگونه گوشی خاموش گمشده در خانه را پیدا کنیم

 

اگر برای پیدا کردن گوشی خودتون که در خانه خاموش است مشکل دارید، چند راهکار وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

  • ابتدا  به این فکر کنید که آخرین بار در کجا از تلفن استفاده کرده اید.
  • مکان های معمولی مانند میز، میز یا حتی کیف یا جیب خود را حتما بررسی کنید.
  • اگر هنوز نتوانستید آن را پیدا کنید، سعی کنید از یک تلفن دیگر یا یک خط ثابت برای تماس با تلفن همراه خود استفاده کنید. حتی اگر خاموش باشد، باز هم ممکن است صدایی ایجاد کند که به شما امکان می دهد بر اساس صدا آن را ردیابی کنید.
  • علاوه بر این، استفاده از ویژگی یا برنامه «تلفن من را پیدا کن» را در نظر بگیرید که ممکن است حتی زمانی که دستگاه خاموش است همچنان کار کند.
  • این برنامه‌ها اغلب توانایی ردیابی آخرین مکان گوشی شما را دارند که می‌تواند برای مکان‌یابی آن در خانه شما خوب باشد.
  • اگر تلفن شما دارای آهنگ زنگ متمایز است، می توانید از طریق تلفن دیگر یا تلفن ثابت با آن تماس بگیرید و به هر صدایی که ممکن است به شناسایی موقعیت مکانی آن کمک کند گوش دهید.

 

ردیابی گوشی گم شده از طریق شماره تلفن

ردیابی گوشی گم شده از طریق شماره تلفن - رایا پروژه

ردیابی گوشی گم شده از طریق شماره تلفن

 

اگر موبایل خود را گم کردید و یا موبایل شما توسط شخصی دزدیده شده است یکی از راه هایی که خیلی از افراد در اولین فرصت آن را انجام میدهند استفاده از شماره تلفن برای موبایل شما است .

برای این کار شما می توانید زمانی که موبایل شما ربوده شده و یا گم کرده اید سریعاً به دفاتر پلیس +۱۰ و پلیس فتا مراجعه کنید و یا شماره موبایل خود را که بر روی گوشی وجود دارد را به مراکز اطلاع دهید که در زمان سرقت و یا گم شدن موبایل یکی از راه هایی که می توانید خیلی سریع برای این کار شما می توانید زمانی که موبایل شما ربوده شده و یا گم کرده اید سریعاً به دفاتر پلیس +۱۰ و پلیس فتا مراجعه کنید و شماره موبایل خود را که بر روی گوشی وجود دارد را به مراکز اطلاع دهید که در زمان سرقت و یا گم شدن موبایل یکی از راه هایی که می توانید خیلی سریع خود را پیدا کنید این راه است.

 چرا که این مراکز با اطلاعاتی که در اختیار دارد  ومی تواند سیم کارت شما را ردیابی کند و اگر سارق سیم کارت شما را بر روی موبایل داشته باشد به توان سریع موبایل خود متصل شوید و مکان آن را بر روی نقش مشاهده کنید.

 

بیشتر بخوانید : نحوه تشخیص گوشی اصل از تقلبی و فیک 

 

ردیابی گوشی خاموش از طریق جیمیل

 

یکی دیگر از راه هایی که می توانیم به موبایل خود دسترسی داشته باشید در زمان گم شدن آن از حساب های گوگل بر روی موبایل خود استفاده کنید تا زمانی که قصد شروع از یکی از خدمات گوگل استفاده کنیم حتما باید جیمیل خود را بسازید ،  که این جیمیل یکی از قابلیت‌های آن این است که می‌تواند موبایل شما را رهگیری کند و زمانی که موبایل شما به سرقت رفته باشد می توانید با این روش موبایل خود را پیدا کنید.

برای انجام این کار کافیست که برنامه (دستگاهم را پیدا کن) که توسط گوگل توسعه و منتشر شده است را دانلود کنید و سپس با ایمیلی که برای موبایل شما موجود است وارد این اپلیکیشن شوید و زمانی که وارد اپلیکیشن می توانید با موقعیت مکانی خود را برروی بخش مشاهده کنید اما برای مشاهده شدن موبایل روی نقشه باید چند موارد را مد نظر داشته باشید.

  1. گزینه متصل دتستگاه به جیمل در گوشی فعال باشد
  2. شما باید آنلاین باشید
  3. موقعیت مکانی شما باید روشن باشد

زمانی که این موارد برای موبایل شما فعال باشد می‌توانید به سادگی کانال خود را ردیابی کنید و همچنین یکی از قابلیت های جذاب این اپلیکیشن این است که وقتی توانست به موبایل خود متصل شوید می توانید آن را خاموش کنید و اطلاعات آن را از راه دور پاک کنیم که این کار یکی از بهترین روش هایی است اطلاعات شما توسط سارقان به سرقت نرود. 

استفاده از این برنامه کاملا رایگان است و آن را می توانید از گوگل پلی و اپ استور برای موبایل های اندروید و ios دانلود کنید و از آن استفاده کنید همچنین یکی دیگر از جذابیتهای نرم‌افزاری که می‌توانید موبایل های زیادی را با آن متصل کنید کافیست که جیمیل خود را برای موبایل های مختلف قرار دهید تا با یکدیگر متصل شود همچنین می توانید با استفاده از این نرم افزار برای فردی که موبایل شما را به سرقت برده است ارسال کنید.

 

بیشتر بخوانید : چگونه امنیت ایمیل را بالا ببریم

ردیابی سریع گوشی دزدیده شده

 

ردیابی سریع گوشی های دزدیده شده گامی مهم در بازیابی دستگاه های گم شده و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شخصی است. شما میتوانبد با استفاده از GPS موبایل، می توان در عرض چند دقیقه مکان دقیق گوشی دزدیده شده را مشخص کرد. پس از شناسایی مکان، می توانید سریعا به پلیس +10 مراجعه بفرمایید تا در سریعترین زمان موبایل خود را ردیابی کنید.

علاوه بر این، برنامه‌های ردیابی تلفن همراه ویژگی‌هایی مانند گزینه‌های قفل از راه دور و پاک کردن را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، و تضمین می‌کنند که حتی اگر دستگاه قابل بازیابی و ردیابی نباشد، از داده های شما محافظت بشه.

 

جرم استفاده از گوشی پیدا شده

 

جرم استفاده از گوشی پیدا شده و خرید فروش آن به شکل زیر است:

 

بر اساس قانون، خریدن مال مسروقه جرم بوده و اگر کسی آگاهانه این کار را انجام دهد، برابر قانون مجازات خواهد شد. بر اساس ماده 662 قانون تعزیرات در بحث فروش و خرید گوشی سرقتی: هرکس با علم و اطلاع یا با وجود نشانه های اطمینان آور مبنی بر این که کالا سرقتی می ­باشد اقدام به تحصیل، مخفی نمودن یا معامله کالا کند، برابر قانون مجازات اسلامی مجرم شناخته شده و به حبس از شش ماه تا سه سال و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

 

چطور گوشی دزدیده شده را غیر فعال کنیم؟

 

اگر تلفن شما به سرقت رفته است، بسیار مهم است که فوراً برای غیرفعال کردن آن و محافظت از اطلاعات شخصی خود اقدام کنید. اولین قدم این است که به ارائه دهنده خدمات تلفن همراه یا اپراتور خود اطلاع دهید. آنها می توانند شماره تلفن شما را به حالت تعلیق درآورند و از هرگونه استفاده غیرمجاز جلوگیری کنند.

اگر گوشی ما ایفون باشد ویژگی‌هایی مانند Find My iPhone را در دستگاه‌های iOS یا Find My Device در دستگاه‌های Android را فعال کرده باشید، می‌توانند به ردیابی موقعیت مکانی دستگاه کمک کنند.

علاوه بر این، باید تمام رمزهای عبور مرتبط با برنامه‌ها یا حساب‌های موجود در تلفن دزدیده شده را تغییر دهید تا مطمئن شوید که هیچ‌کس نمی‌تواند به اطلاعات شخصی شما دسترسی داشته باشد.

همچنین توصیه می شود سرقت را به مقامات پلیس محلی گزارش دهید و جزئیات لازم و هرگونه داده ردیابی موجود را در اختیار آنها قرار دهید، که ممکن است به بازیابی دستگاه دزدیده شده شما کمک کند.

 

ردیابی گوشی گم شده روشن

ردیابی گوشی گم شده روشن - رایا پروژه

ردیابی گوشی گم شده روشن – رایا پروژه

مطمئناً، پیدا کردن گوشی گم شده یا دزدیده شده می‌تواند یکی از مسائل سخت و غیرممکن باشد اما با استفاده از روش‌هایی که در ادامه به شما عزیزان معرفی میکنیم میتوانید این غیرممکن را ممکن کنید.

از موقعیت مکانی باید استفاده کنید

اگر گوشی شما دارای سیستم عامل اندروید است، می‌توانید از سرویس ردیابی موقعیت مکانی گوگل به نام “Find My Device” استفاده کنید که در جهان خیلی محبوب هم است شما با ورود به این سرویس با استفاده از حساب گوگل خود، می‌توانید موقعیت جغرافیایی گوشی خود را ردیابی کنید، حتی اگر گوشی خاموش شده باشد. همچنین، می‌توانید با استفاده از این سرویس، گوشی خود را از راه دور قفل کرده، اطلاعات آن را پاک کرده یا صدای بلندی را برای پیدا کردن آن پخش کنید و همچنین گزینه های کاربردی دیگه ای هم دارد.

استفاده از شماره IMEI

شماره IMEI یک شناسه منحصر به فرد برای هر گوشی است که می‌تواند برای پیدا کردن گوشی گم شده مفید باشد. برای پیدا کردن شماره IMEI، می‌توانید به دفترچه راهنمای گوشی خود مراجعه کنید یا با شماره *#06# از طریق تلفن همراه خود شماره IMEI را دریافت کنید. سپس با استفاده از این شماره، به ارائه دهنده خدمات تلفن همراه خود مراجعه کنید و از آن‌ها بخواهید که گوشی شما را پیدا کنند یا از سایت هایی که در بالا به آن اشاره کردیم استفاده کنید.

از برنامه های ردیابی استفاده کنید

همچنین، برنامه‌های ردیابی موجود در بازار برای پیدا کردن گوشی گم شده مفید هستند. از جمله برنامه‌های محبوب می‌توان به “Find My iPhone” برای گوشی‌های آیفون و “Where’s My Droid” برای گوشی‌های اندرویدی  نصب و به آن اشاره کرد.

از خدمات سیم کارت روی موبایلتون استفاده کنید

اگر هیچ یک از روش‌های فوق برای پیدا کردن گوشی شما موثر نبود، می‌توانید به ارائه دهنده خدمات تلفن همراه خود مراجعه کنید و از آن‌ها بخواهید که شماره گوشی شما را برای شما ردیابی کنند. با این روش، می‌توانید گوشی خود را در صورتی که قرار است دزدیده شود، به سرعت پیدا کنید.

در نهایت، برای جلوگیری از از دست دادن گوشی خود در آینده، بهتر است همیشه از قابلیت قفل کردن گوشی و موراد امنیتی، استفاده کنید و از رمز عبور قوی برای گوشی خودتون استفاده کنید.

 

کلام آخر

 

ما در این مقاله قصد داشتیم تا روش های پیدا کردن موبایل گم شده را برای شما عزیزان توضیح دهید امیدوارم این روش ها توانسته باشد تا مشکل شما را حل کند اگر شما نیز راهکارهای دیگری را میشناسید که توانسته با آن موبایل خود را ردیابی و آن را پیدا کنید می توانید در بخش کامنت ها برای ما و دیگر افراد ارسال کنیم تا از آندر جهت پیدا کردن موبایل خود استفاده کنم.

 

صفحات مرتبط : حل مشکلات موبایل

 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 1 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود