قابلیت های فتوشاپ 2024 | معرفی کامل امکانات فتوشاپ 2024

قابلیت های فتوشاپ 2022 را قصد داریم تا دی این مقاله مورد بررسی قرار دهیم اگر شما از طرفداران شرکت ادوبی باشید و از محصولات آن به خصوص فتوشاپ استفاده کرده باشید به خوبی میدانید که این شرکت هر ساله آپدیت هایی را برای نرم افزار های خود ارائه می‌دهد که بسیار جذاب هستند و این آپدیت باعث میشود تا ویژگی های خوبی را به فتوشاپ و دیگر نرم افزار های این کمپانی اضافه کند و در این مقاله در سایت رایا پروژه قصد داریم تا قابلیت های فتوشاپ 2022 تا بررسی کنیم و مشاهده کنیم که امسال شرکت ادوبی چه ویژگی هایی را به نرم افزار محبوب خود اضافه کرده است.

 

تاریخچه فتوشاپ

 

فتوشاپ، یک نرم افزار ویرایش تصویر دیجیتالی شناخته شده، تاریخچه ای مهمی را دارد که به اواخر دهه 1980 باز می گردد. همه چیز از زمانی شروع شد که دو برادر، توماس و جان نول، یک برنامه ویرایش پیکسلی به نام Display را توسعه دادند.

با این حال، آنها به پتانسیل آن پی بردند و تصمیم گرفتند با Adobe Systems همکاری کنند که منجر به تولد فتوشاپ در سال 1989 شد. اولین نسخه به طور انحصاری در رایانه های مکینتاش در دسترس بود و به سرعت در بین طراحان گرافیک، عکاسان و هنرمندان دیجیتال محبوبیت پیدا کرد.

در طول سال‌ها، فتوشاپ با معرفی ویژگی‌های نوآورانه مانند لایه‌ها، پلاگین‌ها و ابزارهای پیشرفته‌تر، پیوسته تکامل یافته و آن را به نرم‌افزاری مناسب برای ویرایش و دستکاری تصویر حرفه‌ای تبدیل کرده است. امروزه فتوشاپ به عنوان یک استاندارد صنعتی باقی مانده است و بدون شک یکی از بهترین برنامه های ویرایش تصویر در جهان است و خواهد بود.

 

معرفی قابلیت های فتوشاپ 2024

قابلیت های فتوشاپ 2022 - رایا پروژه

 

فتوشاپ نرم افزاری است که که تمامی افراد در هر زمینه ای به آن نیاز دارند و مورد استفاده قرار میگیرد ؛فتوشاپ یک نرم افزار ویرایشگر حرفه ای عکس است که میتوانید با استفاده از آن تصاویر خود را به دلخواه ویرایش کنید که شرکت های بزرگ تبلیغاتی و بنر سازی اولین انتخاب آن ها برای ویرایش و انجام طراحی بنر نرم افزار قدرتمند فتوشاپ است در ادامه قصد داریم تا ویژگی های مهمی که در نسخه 2022 این نرم افزار به آن اضافه شده است را بررسی کنیم لطفا همراه ما باشید.

 

ویژگی Mask All Object

 

یکی از جذاب ترین ویژگی های اضافه شده با فتوشاپ همین بخش است؛ با استفاده از ویژگی Mask All Object میتوانید در منو Layer که تمامی تصاویر شما در آن وجود دارد با انتخاب هر تصویر در آن وجود دارد میتوانید تمامی لایه های آن را مشاهده کنید و دسترسی این را خواهید داشت تا آن را ویرایش کنید که این امکان باعث میشود تا شما بهتر بتوانید تمامی اجزا موجود در عکس ها خود را ویرایش و کنید و به آن دسترسی داشته باشید این قابلیت بسیار طرفداران این شرکت را خوشحال کرده است.

 

بیشتر بخوانید : معرفی نرم افزار های ویرایش عکس و فیلم برای موبایل

 

امکان انتقال المان های ایلاستریتور به فتوشاپ

 

ایلوستریتور نرم افزار دیگری از کمپانی محبوب ادوبی است که میتوانید با استفاده از آن طراحی لوگو انجام بدید و لوگو های مورد علاقه خود را در این نرم افزار قرار دهید ولی مشکلی که در گذشته وجود داشت این بود که نمی‌توانستید فایل هایی و المان های که در نرم افزار ایلوستریتور قرار دارد را وارد فتوشاپ کنید و این کار بسیار آزار دهنده بود ولی در این نسخه این طور نیست و ابن قابلیت را دارید تا تمامی فایل ها و المان های مورد نظر خود را به فتوشاپ انقال دهید که این ویژگی هم بسیار جذاب بوده است.

 

امکان اشتراک گذاری طرح خود

 

شما در نسخه های پیشین فتوشاپ زمانی که طرح را برای شرکت و سازمانی طراحی می‌کردید ناچار بودید تا نرم افزار مجزایی را دانلود کنید تا طرح خود را به کارفرمایان خود ارائه دهید ولی در این نسخه از نرم افزار محبوب فتوشاپ با فضای ابری که ادوبی در اختیار شما قرار میدهد میتوانید به راحتی طرح های خود را در آن بارگذاری کنید و و در همان فضای ابری نظرات را به صورت لحظه ای برای طرح خود دریافت کنید که این ویژگی بسیار جذاب و کار را راحت کرده است همچنین اگر مهارت خوبی در فتوشاپ داشته باشید این میتوانید حتی در این فضا فتوشاپ را به دیگر کاربران ادوبی آموزش دهید و از همین راه کسب در آمد دلاری داشته باشید.

 

بهبود بخش Gradient tool

 

گرادیناینت قابلیتی است که از خیلی سال های پیش در فتوشاپ بوده است شما میتوانید با گرادیانت رنگ های خود را ترکیب کنید و اشکال زیبایی را بسازید ولی این ابزار زیاد مورد استفاده افراد قرار نمی‌گرفت و  شرکت ادوبی هم زیاد به این بخش توجه ای نداشت ولی در این نسخه مشاهده میکنیم که این بخش کاملا تغییر کرده است و رنگ های ترکیبی بسیار خوش رنگ و بهبود داده شده اند و با توجه به ساختاری که به تازگی بر روی ان انجام شده است رنگ ها بسیار طبیعی نشان داده میشود.

 

خدمات مرتبط : انجام پروژه های ایلوستریتور

 

حذف برخی ویژگی های سه بعدی عکس در فتوشاپ

 

قابلیت ساخت تصاویر سه بعدی در اوایل عرضه برای این نرم افزار بسیار طرافدار داشت و خیلی ها مشتاق بودن تا از این قابلیت استفاده کنند ولی متاسفانه برای اینکه بتوانید تصاویر سه بعدی بسیازید باید از سیستم قوی استفاده می‌کردید و سیستم های ضعیف نمیتوانستند این کار را برای شما انجام دهند و به همین دلیل استقبال کمی شد از این ویژگی و تنها افرادی از ان استفاده میکردنند که سیستم قوی را داشتند و به همین سبب ادوبی در این نسخه از فتوشاپ این قابلیت را  به مرور حذف کرده است.

 

بهبود قابل توجه بخش متن در فتوشاپ

 

قسمت متن در فتوشاپ یکی از مهم ترین بخش های این نرم افزار است که در گذشته مشکلاتی را کاربران در استفاده از این قابلیت گزارش داده اند و ادوبی نیز این گزارشات را خوانده و در این نسخه تمام سعی خود را کرده تا این مشکلات را رفع کند؛ و به همین سبب موتور متن Unified Text Engine جایگزین موتور قبلی شده است و همین کار باعث شده است تا زبان های کره ای و عربی و غیره به این فتوشاپ اضافه شوند با این موتور متن جدید میتوانید فونت ها زیبایی را به فتوشاپ اضافه کنید و از آن استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید : چگونه عکس فتوشاپ شده را به حالت اول برگردانیم

 

آیا جایگزین و دانلود فتوشاپ 2024 برای نسخه های قبلی کار درستی است؟

 

حالا سوال اصلی اینجاست که با توجه با قابلیت های جدیدی که اضافه شده است به نسخه جدید فتوشاپ میتواند آن را به نسخه های قبلی جایگزین کرد یا خیر؟ در جواب این سوال باید بگم که اگر کاربر حرفه ای فتوشاپ هستید حتما باید به این نسخه را دانلود و جایگزین کنید ولی حتی اگر کاربر معمولی نیز هستید با توجه به امکانات خوبی که جدید اضافه شده است به فتوشاپ ارزش این را دارد تا نسخه 2022 این نرم افزار محبوب را امتحان کنید.

 

خدمات مرتبط : انجام پروژه های فتوشاپ

 

کاربرد فتوشاپ در عکاسی

 

فتوشاپ یک ابزار و نرم افزار ضروری در عکاسی مدرن است که به عکاسان و طراحان اجازه می دهد تصاویر خود را ویرایش کنند و تصاویری خیره کننده  و جذابی را ایجاد کنند. این برنامه با مجموعه وسیعی از قابلیت‌های ویرایش، عکاسان می‌توانند رنگ‌ها، نور و ترکیب عکس‌های خود را تنظیم کنند تا حال و هوای دلخواه را نشان دهند.

علاوه بر این، فتوشاپ به عکاسان این امکان را می‌دهد تا عیوب، مانند لکه‌ها یا موارد حواس‌پرتی را از تصاویر خود حذف کنند و در نتیجه ظاهری حرفه‌ای‌تر داشته باشند.

این نرم افزار همچنین ویژگی های پیشرفته ای مانند لایه بندی و پوشاندن را ارائه می دهد که امکان ترکیب یکپارچه عناصر متعدد یا ایجاد تصاویر ترکیبی را فراهم می کند.

در نهایت، فتوشاپ به عکاسان اجازه می دهد تا خلاقیت خود را در عکس های که موجود نشان دهند و ایده های خود  را با این برنامه عالی  عملی کنند.

 

جمع بندی

 

در این مقاله با قابلیت های فتوشاپ 2022 و امکانات جدید آن آشنا شدیم ؛ و اگر برای ویرایش تصاویر خود از فتوشاپ استفاده میکنید ما به شما پیشنهاد میکنیم که از این نسخه استفاده کنید و اینکه همیشه سعی کنید از بروز ترین نسخه های نرم افزار های خود استفاده کنید چون در این نسخه ها مشکلات قدیم شناسایی و حل شده اند و ویژگی های جدید نیز در اختیار شما قرار میگیرد امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 1 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود