نحوه کار کردن با نرم افزار ادوبی کانکت| آموزش کامل AdobeConnect❤️

نحوه کار کردن با نرم افزار ادوبی کانکت

 

امروزه با توجه به شرایط جامعه و کاری ، گاهی اوقات مجبور می شویم که  آموزش و یادگیری به صورت مجازی را پیش ببریم . یکی از این شرایط بیماری کرونا می باشد ، با شیوع بیماری کرونا و مجازی شدن آموزش ها استاتید ، دبیران ، دانشجویان ، دانش آموزان نیازمند یک محیط آموزشی با امکانات لازم شده اند  ، که نرم افزار ادوبی کانکت این امکان را برای آنان فراهم کرده است تا  که حد امکان آموزش مجازی راحت تر صورت بگیرد  ما در این مقاله به صورت کامل در مورد نحوه کار کردن با نرم افزار ادوبی کانکت صحبت خواهیم کرد.

گاهی اوقات کارمند ،مدیر شرکت ،مدرس  هستید ، که جلسه  و وبینار یا همایشی پیش می آید که شرایط حضور در مکان را ندارید ، در این مواقع هم می توان با مخاطبان خود از طریق فضای نرم افزار ادوبی کانتکت ارتباط برقرار کرد .

 

محصولات : دانلود قالب پاورپوینت

 

ادوبی کانکت چیست ?

نحوه کار کردن با نرم افزار ادوبی کانکت - رایا پروژه

 

Adobe Connect   ادوبی کانکت یک سیستم کنفرانس وب می باشد  که جلسه ها ، آموزش ها  و وبینارهای آنلاین را پشتیبان گیری می کند  همه  کاربران می توانند از طریق هر مرورگر وب به ادوبی کانکت دسترسی داشته باشند  همچنین به افراد اجازه می دهد تا از طریق ارائه های درخواستی به بازاریابی ، فروش ، و مواد آموزشی دسترسی داشته باشند.

 

آیا نرم افزار ادوبی کانکت رایگان است؟

 

نرم افزار  Adobe Connect رایگان می باشد و می توان  از تمام قابلیت های آن از طریق دسکتاپ و یا موبایل استفاده کرد  و این دسترسی را به کاربران می دهد تا  جلسات را به صورت مستقیم  از سیستم  یا موبایل خود در نظر داشته باشند  در نرم افزار ادوبی کانکت می توان  برای دیدن فایل های موجود بزرگ نمایی کرد، چت کرد و یا با استفاده از گزینه پرسش و پاسخ سؤال پرسید و یا نظرسنجی گذاشت .

گزینه Video Pod  در ادوبی کانکت Adobe Connect به هاست و میزبان و شرکت کنندگان این دسترسی را می دهد تا ویدیو و فیلمی  را با شرکت کنندگان به اشتراک بگذارند تا جلسات مجازی بهتر  و کاربردی تر صورت بگیرد . ادوبی کانکت حتی  Adobe Connect این برنامه این تنظیم را برای جلسه آینده شما به خاطر می آورد و ذخیره می کند . ادوبی کانکت قابلیت مکالمه کردن بین میزبان و شرکت کنند گان را می دهد . در هر جلسه ای که در ادبی کانکت برقرار می شود ، می توان آن جلسه را ضبط و رکورد کرد و از لینک ضبط شده در مواقع مورد نیاز استفاده نمود .

 

بیشتر بخوانید : آموزش فیلم برداری از صفحه کامپیوتر

 

امکانات نرم افزار

 

در نرم افزار ادوبی کانکت می توان فایل هایی مثل فیلم ، صدا ، عکس ، سند و یا صفحه نمایش سیستم خود را به اشتراک گذاشت و آن را کنترل کرد. در نرم افزار ادوبی کانکت به منظور حفظ اطلاعات آن ، از رمزگذاری های بسیار قوی در آن استفاده شده است  از برنامه و نرم افزار ادوبی کانکت در  دسکتاپ با سیستم عامل Windows و Mac و هم  تلفن همراه در Android و iOS استفاده می شود . تعداد کسانی که از نرم افزار ادوبی کانکت استفاده می کنند بالای 25 میلیون نفر در جهان می باشد .

 

نحوه ورود شرکت کنندگان به نرم افزار ادوبی کانکت :

 

شرکت کنندگان تنها کافی است با لینک ورودی مه میزبان در اخیار آنان قرار می دهند وارد ادوبی کانکت شده و سپس نام خود را انتخاب کنند .

 

نحوه غیر فعال کردن اعلان های نرم افزار ادوبی کانکت :

 

در حساب کاربری خود به برگه جلسه مراجعه کرده و گزینه  Preferences را می زنیم و سپس در قسمت منو نوار اعلان ، اعلان مورد نظر را خاموش کنید .

 

برخی از امکانات نرم افزار ادوبی کانکت :

 

امکان استفاده از قابلیت یادداشت‌، چت و تخته وایت برد در نرم افزار ادوبی کانکت

امکان برگزار کردن کنفرانس به صورت  ویدئویی یا صوتی  (VOIP)

امکان به اشتراک گذاری تصویر، فایل، صفحه کامپیوتر و . . .

امکان در دسترس بودن اتاق ‌های جلسات متعدد برای هر کاربر

امکان رای‌گیری در هنگام برگزاری جلسه

امکان استفاده از قابلیت های ویژه مانند جلسات جمع‌ بندی درون یک جلسه، مدیریت و گزارش دهی و کتابخانه

امکان  ضبط کردن  صوتی و تصویری جلسه ها

امکان تنظیم کردن تعداد اتاق‌ جلسات به صورت نامحدود برای هر کاربر

نحوه رنگی کردن چت ها در قسمت چت ادوبی کانکت :

ماوس را روی My Chat Color نگه داشته و سپس رنگ مورد نظر را انتخاب نموده . در نظر داشته باشید که  همه شرکت کنندگانی که حضور دارند  تغییرات رنگ متن را مشاهده خواهند کرد.

 

آیا میزبان میتواند چت خصوصی بین افراد و شرکت کنندگان  را مشاهده کند یا خیر ؟

 

پیام های چت خصوصی فقط توسط بین شرکت کنندگانی که در چت مورد نظر هستند  قابل مشاهده هست و ضبط نمی شوند. فرد میزبان  می توانند قابلیت چت خصوصی را از منوی پیکربندی در Chat pod غیرفعال کند . شرکت کنندگان میتوانند  چت خصوصی را با نگه داشتن ماوس روی اسم شرکت کننده مورد نظر ، شروع کنند .

 

نحوه انتخاب کردن شرکت کنندگان به عنوان ارائه دهنده در ادوبی کانکت :

 

در قسمت Attendees، یک یا چند شرکت کننده را با گزینه  Shift به صورت چند گانه انتخاب کرده و کلیک کرده  و سپس :

یکی از گزینه ها ایجاد شده را انتخاب کنید : از منوی پاپ آپ، Change Role > Make Host، Make Presenter یا Make Participant را می توان انتخاب کنید .

 

 نحوه فارسی کردن و تنظیم کلمات در چت :

 

اگر بخواهید در قسمت چت فارسی تایپ کنید ، مسلما اگر دقت کرده باشید با مشکل بهم ریختگی حروف مواجه شده اید . این مشکل بخاطر حساس بودن ادوبی کانکت به حرف (ی) می باشد ، پس اگر می خواهید حروف وجملات تایپ شده شما بهم نریزد ، کافیست در هنگام تایپ کردن به جای حرف ( ی ) از گزینه shift +x استفاده کنید تا جملات و چت های شما به صورت صحیح نمایش داده شود .

 

نحوه گروه بندی کردن افراد  وقرار دادن آن ها در فضای جداگانه در ادوبی کانکت:

 

برای انجام دادن این کار و گروه بندی کردن افراد فقط کافی است بر روی گزینه    breakout room کلیک کرده و شرکت کننده های مورد نظر را گروه بندی کرد .

در این هنگام فرد میزبان هم میتواند وارد گروه ها شود و گروه مورد نظر را بررسی کند .

 

بیشتر بخوانید : فارسی کردن اعداد در ورد 

 

نحوه قرار دادن پرسش و پاسخ در ادوبی کانکت :

 

گزینه Adobe Presenter را کلیک کرده و برای ساختن قسمت پرسش و پاسخ، روی دکمه افزودن جدید دوباره کلیک کرده سپس  پنجره New Quiz نشان داده می شود .

 

نحوه ضبط کردن جلسه در ادوبی کانکت :

 

در ابتدا اول متصل بودن میکروفون خود را چک کنید .

بر روی گزینه Meeting کلیک کنید .

سپس توضیح و تیتر مشخصی برای جلسه ای که می خواهید ضبط شود بنویسید .

و بعد بر روی گزینه Record meeting کلیک کرده تا جلسه شروع به ضبط شود .

و در نهایت بعد از پایان جلسه  بر روی گزینه Stop کلیک کنید تا ضبط به پایان برسد .

 

قسمت های مختلف نرم افزار ادوبی کانکت شامل موارد زیر می باشد :

 

1 ) شرکت کنندگان Attendees
2 ) نوار ابزار
3 ) یادداشت ها Notes
4 ) گفتگوی متنیChat
5) فایل ها Files
6 ) اشتراك گذاری ها Share

7 )  Hosts  مديران و میزبانان

 

قسمت های مختلف در بالای نوار ابزار نرم افزار ادوبی کانکت شامل موارد زیر می باشد :

 

صوت از طريق ميكروفون : به منظور صحبت كردن در كلاس

تصوير وب كم: جهت به اشتراک گذاشتن تصوير خود در كلاس

علامت دست : اجازه گرفتن

 

چگونه در ادوبی کانکت کلاس برگزار کنیم

 

برای برگزاری کلاس در برنامه Adobe Connect، ابتدا مطمئن شوید که اتصال اینترنت خوبی دارید و نرم افزار Adobe Connect نصب شده است.

شما میتوانید با ایجاد یک اتاق جلسه در Adobe Connect و به اشتراک گذاری لینک آن جلسه با دانش آموزان خود شروع کنید.

قبل از شروع کلاس، توصیه می شود وب کم، میکروفون خود را تنظیم کنید و تنظیمات صدا و تصویر را برای برقراری ارتباط بهینه تنظیم کنید.

هنگامی که همه شرکت‌کنندگان به اتاق جلسه ملحق شدند، از ویژگی‌های Adobe Connect مانند اتاق‌های پراکنده، تخته سفید دیجیتال، نظرسنجی و اشتراک‌گذاری صفحه برای تعامل با دانش‌آموزان خود استفاده کنید.

ویژگی های دیگری مانند آزمون‌ها، بحث‌ها و فعالیت‌های گروهی را برای زنده نگه داشتن کلاس و تشویق مشارکت دانش‌آموزان ترکیب کنید.

علاوه بر این، جلسه را ضبط کنید تا دانش آموزان بتوانند بعداً برای اهداف بازبینی یا در صورت از دست دادن کلاس زنده به آن دسترسی داشته باشند.

در نهایت، به طور منظم جعبه گفتگو را زیر نظر داشته باشید و دانش آموزان را تشویق کنید تا در کلاس سؤال بپرسند یا به دنبال توضیح باشند.

 

جمع بندی و نتیجه گیری :

 

اگر می خواهید آموزش مجازی و یا ویدئو کنفرانس و . . . با امکانات لازم و کاربردی داشته باشید ، می توانید از نرم افزار ادوبی کانکت استفاده کنید  نرم افزار ادوبی کانکت تقریبا تمام امکانات و قابلیت های مورد نیاز و لازم را دارد ما در این مقاله سعی کردیم تا نحوه کار کردن با نرم افزار ادوبی کانکت و برخی نکات و آموزش های مفید که در هنگام استفاده از این برنامه استفاده می شوند را آموزش دهیم تا شما استفاده لازم را ببرید .

 

مقالات دیگر : ترفند های کاربردی  برای طراحی یک پاورپوینت عالی

 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 1 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود