نکات مهم سئوی وبسایت

سئو پایه و اساس دیده شدن وبسایت در موتورهای جست و جو است.لذا بسیار حائز اهمیت بوده و بایستی توجه ویژه ای به آن شود. نکات مهم سئوی وبسایت، مشمول موارد جزئی اما تاثیر گذار است. از این رو گاها ممکن است به این نکات توجه نشود. سئوی وبسایت را می توان به صورت برون سپاری نیز بهینه سازی کرد. در این صورت به کمک متخصصان مجرب، بهترین نتیجه ها حاصل می شود. در این مقاله که توسط تیم محتوای رایا پروژه تهیه شده، در خصوص نکات مهم سئوی وبسایت اطلاعاتی را ارائه می کنیم همچنین اگر علاقه داشته باشید تا بیشتر با سئو سایت آشنا شوید میتوانید مقاله آموزش سئو به صورت رایگان را مشاهده کنید.

 

نکات مهم سئوی محصول

 

همانطور که ذکر شد، سئو رکن اصلی دیده شدن وبسایت در موتور های جست و جو است. به صورت کلی سئو مجموعه ای از قوانین مختلف است که مشمول معیارهای طبقه بندی وبسایت ها می باشد. به عبارتی موتورهای جست و جو مانند گوگل، قوانینی را وضع کرده اند تا به صورت عادلانه رتبه های خود را به وبسایت ها اختصاص دهند. تاثیر سئو در تمامی صفحات وبسایت برقرار می باشد. به عبارتی به پشتوانه بهینه سازی می توان حداکثر ترافیک را بر روی صفحه ها جاری نمود. صفحات محصول و خدمات جزء صفحاتی اند که نیاز بالایی به بهینه سازی سئو دارند. چرا که هسته فروشگاه های اینترنتی می باشند. بهینه سازی صفحات محصولات در وبسایت منجربه افزایش ترافیک و در نهایت گسترش فروش خواهد شد.

 

مقاله پیشنهادی :آموزش سئو کردن صفحه اصلی سایت

 

هنگام بهینه سازی صفحات محصول وبسایت جهت افزایش فروش مجموعه بایستی به نکات ریز سئو توجه نمود. یکی از موارد مهم در این نکات، تصاویر و کلیدواژه های موجود در آن است. کلید واژه های تصویر در صورتی که مرتبط با کلیدواژه های اصلی باشند، می توانند ترافیک صفحه را افزایش دهند. همچنین در کنار این موضوع توضیحات متا و توضیحات محصول نیز تا حدودی اهمیت دارد. چرا که در صورت جذب کلید تبدیل آن به مشتری نیز توسط تصاویر و توضیحات محصول انجام می شود. شایان ذکر است که استفاده از ویدئو نیز می تواند تاثیر مثبتی بر جذب کاربران دارا باشد. به عبارتی با استفاده از تصویر و ویدئو در صفحه محصول، وبسایت در صفحات مربوطه موتور جست و جو نمایش داده می شود.

 

تولید محتوا - رایا پروژه

 

بیشتر بخوانید : سئو داخلی چیست

 

نکات مهم سئوی محتوا

 

سئوی یک وبسایت تنها مبتنی بر صفحات اصلی آن نیست. تولید محتوا یکی از روش های افزایش ترافیک در وبسایت می باشد. متقاضیان می توانند به کمک تولید محتوا، ترافیک بالایی را به وبسایت خود جذب نمایند. اما محتوای آپلود شده بر بستر وبسایت نیز بایستی از قوانین سئو پیروی کند. از این رو به معرفی نکات مهم سئوی وبسایت نیز می پردازیم. اهمیت و نقش سئوی محتوا در جذب ترافیک بیشتر و تبدیل آن ها به لید است. لید ها در واقع سرنخ های ارتباط با مشتریان هستند که برای فروش از آن ها استفاده می کنیم. برخی از قوانین مهم در سئوی محتوا عبارتند از:

 

  • چگالی کلمات کلیدی
  • تحقیقات کلمات کلیدی
  • مرتبط بودن هد ها
  • استفاده درست از توضیحات متا

 

چگالی کلمات کلیدی

 

چگالی کلمات کلیدی یکی از مهم ترین موارد برای ارتقاع سئوی وبسایت می باشد. چرا که این مورد یکی از ملاک های موتور های جست و جو برای مشخص نمودن عنوان صفحات وبسایت است. به عبارتی نیز تعداد تکرار کلمات کلیدی در محتوا، بیانگر ربط آن به موضوع اصلی سرچ مخاطب می باشد. اما بهینه سازی بیش از حد نیز در این خصوص می تواند ترافیک ورودی صفحه را کاهش دهد. لذا بایستی که طبق استاندارد های مربوطه، چگالی کلمات کلیدی را به میزان لازم رعایت کنیم. مقدار استاندارد تکرار کلمات کلیدی 2 بار در هر پاراگراف می باشد.

شایان ذکر است که این مقدار بسته به محتوای مورد نظر متفاوت خواهد بود. به عبارتی متخصص مربوطه تعیین می کند که چگالی کلمات کلیدی در هر محتوا به چه صورت باشد. متخصصات تولید محتوا با بررسی استراتژی محتوا و پرسونای مخاطب تعیین می کنند که محتوا های موجود در هر محتوا به چه صورت بهینه تر است.

 

کلمات کلیدی

 

پایه و اساس سئوی وبسایت

 

سئوی هر وبسایتی بر دو عامل اصلی استوار است. یکی از این دو مورد مربوط به کد نویسی و به عبارتی UI و UX می باشد. UI در واقع رابط کاربری و ظاهر وبسایت می باشد. که می تواند مخاطبان را در صفحات نگه دارد و اهمیت وبسایت را برای موتورهای جست و جو افزایش دهد. UX نیز همان تجربه کاربری است. که سرعت لود وبسایت و میزان راحتی استفاده از امکانات را شامل می شود. این دو مورد با هم یکی از پایه های اصلی سئو را تشکیل می دهند. همان طور که ذکر شد، سئوی وبسایت بر اساس مورد دیگری نیز می تواند رشد کند.

 

بیشتر بخوانید :اهمیت سئوی محتوا

 

دومین عامل موثر در سئوی وبسایت کلمات کلیدی می باشد. متخصصان سئو بر اساس جست و جو های کاربران در موتور های جست و جو، کلمات کلیدی و موضوعات محتوا را انتخاب می کنند. بررسی کلمات کلیدی و تشخیص مناسب بودن آن ها نیز ارتباط مستقیمی با پرسونای مخاطب خواهد داشت. پرسونای مخاطب در واقع پاسخ به سوال مشتری ما کیست؟ می باشد. کلمات کلیدی اولین مرحله جذب مخاطبان از موتورهای جست و جو است. چرا که در مرحله اول، مخاطبان اقدام به جست و جوی کلمات سوال خود در موتورهای جست و جو می نمایند.

 

بهینه سازی سئو - رایا پروژه

 

نکات مهم لینک سازی در سئوی وبسایت

 

یکی از تکنیک های بهبود سئوی وبسایت، لینک سازی است. لینک سازی طبق الگوی عنکبوتی می تواند منجربه افزایش بازدید برگه های مختلف وبسایت شود. لینک هایی که از وبسایت های دیگر به وبسایت مقصد متصل می شوند وبسایت مقصد را تایید می کنند. مانند فر مشهوری که مردم زیادی اورا قبول دارند. در این روش، بک لینک ها کمک بیشتری به یئو می کنند تا روش عنکبوتی، اما اجرای هر دو مورد در کنار هم، می تواند اتفاقات خوبی را رقم زند. روش عنکبوتی نیز با ایجاد لینک های داخلی به صفحات متعدد می تواند مخاطبان را در سایت به صفحات مقصد راهنمایی نماید. علاوه بر آن، اعتبار سئوی صفحات متعدد نیز به کمک متد عنکبوتی بهبود می یابد.

 

تاثیر بک لینک در سئوی وبسایت

 

طبیعتا هنگام بررسی عقبه شخصی که باید به آن اعتماد کنیم، نظر دیگران را راجب آن شخص می پرسیم. موتورهای جست و جو نیز چنین شرایطی را یکی از ملاک های رده بندی وبسایت ها به لحاظ سئو قرار داده اند. در واقع بک لینک ها لینک هایی هستند که از وبسایت های مختلف به یک وبسایت متصل می شوند. و به موتورهای جست و جو این اعلاان را می دهند که وبسایت مقصد مود تایید آن ها است. به عبارتی مانند مثال، تعداد زیادی از اشخاص یک فرد را تایید می کنند و می گویند صلاحیت رده های بالاتر را در موتورهای جست و جو دارد.

 

شایان ذکر است که تمامی بک لینک ها وبسایت مارا تایید نمی کنند. و این مسئله به نوع بک لینک بستگی دارد. بک لینک ها در دو نوع مختلف وجود دارند. بک لینک های Do follow و Do not follow دو نوع موجود بک لینک هستند. این دو مورد هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند. بک لینک های Do follow همان بک لینک هایی هستند که موجب تایید وبسایت مقصد توسط سایر وبسایت ها می شود. به عبارتی اعتبار ویژه ای به وبسایت می بخشد و منجربه بهبود سئوی سایت می شود. بک لینک های Do not follow نیز بک لینک هایی هستند که موجب تایید وبسایت به گونه ای متفاوت می شوند. برای مثال مانند زمانی است که فردی را معرفی می کنیم اما او را تایید نمی کنیم.

 

بیشتر بخوانید :سئو خارجی چیست

 

نحوه به دست آوردن بک لینک و معیار های انتخاب آن

 

شاید بسیاری از متقاضیان کنجکاو باشند تا در خصوص به دست آوردن بک لینک اطلاعاتی را به دست آورند. اما پیش تر به این مسئله می پردازیم که کدام بک لینک مناسب ما می باشد. تشخیص مناسب بودن بک لینک ها بر اساس قدرت و قدمت دامنه سایت هایی است که از آن ها بک لینک می گیریم. به عبارتی مانند تایید یک فرد معتبر و یک فرد معمولی می باشد.اگر وبسایت دارای قدرت دامنه بالاتری باشد می توان آن را یک بک لینک قدرت مند شناخت که تاثیر بسزایی در سئوی وبسایت خواهد داشت. خرید بک لینک ها به صورت گروهی امکان پذیر هست اما بک لینک های قدرتمند هزینه های بالایی دارند و تنها با رپرتاژ امکان پذیر هستند. از این رو بک لینک های ارزان و گروهی نیز ارزش بالایی ندارند.

 

چاره کار در این مرحله استفاده ازکمک متخصصان سئو می باشد. متخصصان سئو می توانند با تکنیک های مختلف خود اقدام به لینک سازی مناسب برای وبسایت نمایند. توصیه می شود در کنار بهره مندی از تخصص مورد نیاز، از رپورتاژ ها نیز استفاده شود. چرا که در این صورت، بهینه ترین حالت ممکن سئو را خواهیم داشت. نکته حائز اهمیت در این میان، حقوق پرداختی سئو کار می باشد. برای کاهش هزینه و حقوق کارکنان، متقاضیان می توانند از خدمات آژانس های متعدد استفاده نمایند. برای مثال یکی از تیم های عرضه خدمات سئو و تولید محتوا با بهترین کیفیت رایا پروژه می باشد. این تیم می تواند پاسخگوی مکفی برای تمامی نیازهای محتوا و سئو برای کسب و کارهای آنلاین باشد. چرا که طی 3 سال تجربه، کیفیت خود را اثبات نموده است.

 


مشاوره سئو


 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

mohamadrezaasadi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود