چگونه ویس را به متن تبدیل کنیم؟ | تبدیل صوت به محتوا برای اندروید و آیفون

چگونه ویس را به متن تبدیل کنیم ما در این مقاله قصد داریم به شما نرم افزارها و وب سایت ها را معرفی کنیم که بتوانید با وارد شدن به آن تمامی صوت ها و گفتار خود را به متن تبدیل کنید که بتوانید با این عمل سرعت تولید محتوای خود را بالا ببرید در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا  درمورد تبدیل صوت به متن بیشتر با این نرم افزار ها و وبسایت های آشنا شویم ، توجه داشته باشید که منابعی که در ادامه به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد می تواند تا حدود بالایی صوت شما را به صورت دقیق به متن تبدیل کند و همیشه منابع در حال آپدیت هستند تا بتوانند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.

خدمات مرتبط رایا پروژه : سفارش تبدیل فایل صوتی به متن

چگونه ویس را به متن تبدیل کنیم ؟

تبدیل ویس به متن

تبدیل کردن ویس به متن یکی از کاربردی ترین ترفند ها می باشد  معمولا دانشجویان ، نویسندگان ، مترجمان ، مقاله نویسان ، تایپیستان و  زمانی بیشتری را برای نوشتن می گذرانند و مسلما روش های تبدیل ویس به متن و استفاده از نرم افزار های مربوطه به آن می تواند به آن ها کمک بسزایی بکند تا بتوانند در زمان و وقت خود صرفه جویی کنند .

در ادامه به برخی از روش های تبدیل ویس به متن اشاره خواهیم کرد.

ما در این مقاله کاربردی ترین  سایت ها و افزار های تبدیل ویس به متن را به همراه قابلیت ‌های آن ها به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه خواهید خواند که  این نرم افزار ها و سایت ها تبدیل ویس به متن  به آسانی   و با دقت بالا می‌توانند ویس شما را ضبط کرده و آن را به فایل متنی تبدیل کنند.

اگر قصد دارید که تصاویر خود را به فرمت pdf تبدیل کنیم پیشنهاد می کنیم که مقاله تبدیل عکس به پی دی اف را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید : چگونه ویس تلگرام را در موسیقی ذخیره کنیم

معرفی نرم افزار تبدیل فایل صوتی به متن فارسی برای اندروید

معرفی نرم افزار تبدیل فایل صوتی به متن فارسی برای اندروید

همانطور که میدانید امروزه با گسترش استفاده از موبایل های هوشمند که الان در دست همه افراد میبینیم، نیاز به ابزارهای مختلف برای انجام کارهای روزمره هم به همین دلیل نیز افزایش یافته است. یکی از این ابزارها که خیلی میتواند کار آمد باشه برای ما ، نرم افزارهای تبدیل فایل صوتی به متن فارسی هستند. این برنامه ها می‌توانند به شما در انجام کارهای مختلفی مانند یادداشت برداری، نوشتن مقالات، ترجمه به طور خیلی بالایی کمک کنند و سرعت شما را بالا ببرند.

در این ادامه سعی کردیم به معرفی بهترین نرم افزارهای تبدیل فایل صوتی به متن فارسی برای اندروید معرفی کنیم.

نرم افزار ioType

ioType یکی از بهترین نرم افزارهای تبدیل ویس به متن فارسی برای اندروید است. این نرم افزار از سیستم هوش مصنوعی برای تبدیل دقیق و سریع صوت به متن استفاده می‌کند. ioType از زبان فارسی هم به طور کامل پشتیبانی می‌کند و می‌تواند لهجه‌های مختلف فارسی در کشور عزیزمان ایران را نیز تشخیص دهد.

برخی از ویژگی‌های نرم افزار ioType:

  • تبدیل گفتار به متن فارسی با دقت بالا با هوش مصنوعی
  • پشتیبانی از لهجه‌های مختلف فارسی در ایران
  • امکان ویرایش متن پس از تبدیل کردن
  • امکان ذخیره متن در فرمت‌های مختلف و دلخواه
  • رابط کاربری ساده و آسان و سریع

نرم افزار SpeechTexter

برنامه SpeechTexter هم نرم افزار دیگری برای تبدیل صوت به محتوا فارسی است. این نرم افزار از دقت خیلی بالایی در تبدیل گفتار به متن برخوردار است و می‌تواند به طور همزمان صوت را به متن تبدیل کند. نرم افزارSpeechTexter از زبان‌های مختلفی از جمله فارسی  هم به خوبی پشتیبانی می‌کند.

برخی از ویژگی‌های برنامه SpeechTexter

  • تبدیل صوت به متن فارسی با دقت خیلی بالا
  • تبدیل گفتار به متن به صورت همزمان بدون غلط
  • پشتیبانی از زبان‌های مختلف

برنامه محبوب Google Docs

گوگل داک یک ابزار آنلاین برای نوشتن و ویرایش متن است که توسط گوگل طراحی شده است. Google Docs از قابلیت تبدیل ویس به متن  با سیستم خیلی پیشرفته هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از میکروفن گوشی خود، صوت خود را به متن تبدیل کنید. Google Docs از زبان فارسی به طور کامل پشتیبانی می‌کند و یکی از ابزار های محبوب ایرانی ها هم است.

برخی از ویژگی‌های بی نظیر Google Docs

تبدیل گفتار به متن فارسی با دقت بالا با استفاده از هوش مصنوعی فوق سریع

پشتیبانی از زبان‌های مختلف دنیا

رایگان و قابل دسترس در پلتفرم های مختلف

نرم افزار Speech to Text

Speech to Text هم نرم افزار دیگری برای  تبدیل ویس به متن فارسی و دیگر زبان ها است. این نرم افزار هم از دقت بالایی در تبدیل گفتار به متن برخوردار است و می‌تواند به طور همزمان گفتار را به متن تبدیل کند

برخی از ویژگی‌های Speech to Text

  • تبدیل صوت به متن به صورت همزمان
  • پشتیبانی از  تمامی زبان‌های مختلف دنی

نحوه تبدیل صوت به متن گوگل

تبدیل صوت به متن گوگل، ابزاری قدرتمند و عالی است که به شما این امکان را می‌دهد صوت خود را به متن تبدیل کنید. این ابزار می‌تواند برای استفاده های مختلفی مانند یادداشت برداری یا حتی نوشتن مقالات هم توسط نویسندگان مورد استفاده قرار بگیرد.

در ادامه به شما آموزش می‌دهیم که چگونه از ابزار تبدیل صوت به متن گوگل استفاده کنید.

🟢گام اول: به وب سایت Google Docs بروید

ابتدا به وب سایت Google Docs بروید و با حساب کاربری گوگل خود وارد شوید اگر حساب کاربری ندارید باید اکانت جدید را بسازید.

🟢گام دوم: یک سند جدید ایجاد کنید

روی دکمه “New” کلیک کنید و یک سند جدید ایجاد کنید.

🟢گام سوم: ابزار تبدیل صوت به متن را فعال کنید

در منوی بالای صفحه، روی “Tools” کلیک کنید و سپس گزینه “Voice typing” را انتخاب کنید اگر زبان برنامه شما فارسی است باید روی ابزار های کلیک کنید و وارد تایپ صوتی شوید.

🟢گام چهارم: شروع به صحبت کنید

در این مرحله می‌توانید شروع به صحبت کنید. Google Docs صحبت شما را به متن تبدیل می‌کند و آن را در فایل شما ذخیره  نمایش می‌دهد.

🟢گام پنجم: ویرایش متن

پس از پایان صحبت، می‌توانید متن را ویرایش کنید. برای مثال، می‌توانید غلط‌های املایی را تصحیح کنید یا علائم نگارشی را اضافه کنید چون این سیستم با اینکه خیلی پیشرفته است اما بازم میتونه خطا هایی داشته باشه به همین دلیل حتما  در انتها بررسی را داشته باشید.

نرم افزار های تبدیل ویس به متن

نرم افزار  transcriber for whatsapp

این نرم افزار یکی از نرم افزار های مربوطه به واتساپ می باشد شما میتوانید ویس هاتون رو داخل این واتساپ بفرستین تا اون ویس را تبدیل به متن کند .

نرم افزار آنلاین 360Converter

این نرم افزار برای تبدیل فایل های mp3 به متن بسیار مناسب و کاربردی می باشد ، این نرم افزار رابط کاربری ساده ای دارد و می تواند متن خروجی را به صورت فایل ورد یا پی دی اف استخراج کند .

بیشتر بخوانید :  معرفی سایت های دانلود عکس با کیفیت

نرم افزار Speechnotes

می توان گفت این برنامه جزئی از عالی ترین نرم افزار های تبدیل ویس به متن می باشد از ویژگی های این نرم افزار می توان به تشخیص علائم نگارشی اشاره نمود ، یعنی شما درحین صجبت کردن و گفتن متن خود اگر (نقطه ) بگویید برای شما ( . )  تایپ می کند .

نرم افزار Speech To Text Notepad 

این نرم افزار برای تبدیل ویس به متن در سیستم عامل اندروید می باشد این نرم افزار بیشتر از 70 زبان دنیا را پشتیبانی می کند ، علاوه بر آن فونت های مختلفی برای تایپ دارد .

نرم افزار SpeechTexter

این نرم افزار به صورت آنلاین و آفلاین در دسترس می باشد  این نرم افزار دقت بالایی دارد و علائم نگارشی رو هم رعایت می کند . SpeechTexter از زبان های بسیاری پشتیبانی می کند .

نرم افزار Rev’s Voice Recorder

این نرم افزار برای گوشی های آیفون مورد استفاده قرار می گیرد . دقت این نرم افزار تا حد 99 درصد می باشد  شما باید در ابتدا فایل صوتی خود را ضبط کرده و سپس در نرم افزار قرار دهید تا به متن آن را تبدیل کند .

نحوه فعال سازی تایپ صوتی فارسی در ایفون

مراحل فعال سازی تایپ صوتی فارسی در آیفون:

  1. به تنظیمات آیفون خود بروید.
  2. به بخش General بروید.
  3. Keyboard را انتخاب کنید.
  4. Keyboards را انتخاب کنید.
  5. Add New Keyboard را انتخاب کنید.
  6. Persian را انتخاب کنید.
  7. Done را انتخاب کنید.

پس از فعال کردن تایپ صوتی فارسی، مراحل زیر را برای تکمیل کردن آن  دنبال کنید:

به برنامه‌ای بروید که می‌خواهید در آن متن تایپ کنید.

  1. روی Keyboard ضربه بزنید.
  2. Globe را فشار دهید تا زبان کیبورد را تغییر دهید.
  3. Persian را انتخاب کنید.
  4. روی Microphone ضربه بزنید.
  5. شروع به صحبت کنید و متن شما پس از اتمام صحبت شما به متن تبدیل میشود.

نکاتی برای استفاده از تایپ صوتی فارسی

🟢سعی کنید در مکانی آرام صحبت کنید تا صدای شما به طور واضح توسط موبایل آیفون تشخیص داده شود.

شمرده و واضح صحبت کنید تا متن ها درست نوشته شود.

🟢از اصطلاحات و عبارات رایج فارسی استفاده کنید تا هوش مصنوعی کیبورد آن را به خوبی درک کند.

🟢برای تایپ علائم نگارشی، مانند نقطه، ویرگول و علامت سوال، می‌توانید نام آنها را به فارسی بگویید تا تایپ شود.

برای مثال، برای تایپ “؟” بگویید “علامت سوال” و تمام.

تبدیل ویس به متن در واتساپ

خیلی از ما ها روزانه در اپلیکیشن واتس آپ فعالیت میکنیم ولی در مواقعی وجود دارد که شما قصد دارید برای صرفه جویی در زمان از قابلیت تبدیل ویس صوتی به متن در واتساپ استفاده کنید که برای دسترسی به این قابلیت کافیست فقط نرم افزار هایی که در بالا معرفی کردیم را نصب کنید و یا اینکه از اپلیکیشن محبوب کیبورد گوگل استفاده کنید که امکانات خوبی را از جمله تبدیل  ویس به متن را در اختیار شما قرار خواهد داد .

پس از نصب نرم افزار  ( Gboard ) به تنظیمات مربوطه بروید و گزینه ویس را فعال کنید پس از اینکه این گزینه فعال شد میتوانید به سادگی وارد چت مورد نظر خود در واتساپ شوید و در سمت چپ کیبورد شما آیکون ویس برای شما نمایان میشود و فقط کافیست برای تبدیل ویس به متن در واتساپ بر روی آیکون کلیک کنید و شروع به گفتن مطالب مورد نظر خود کنید و میبینید که به راحتی تمامی مطالب شما از طریق این نرم افزار از صوت به متن تبدیل میشود و میتوانید بسیار در وقت خود صرفه جویی کنید.

معرفی سایت های تبدیل ویس به متن

استفاده از سایت گوگل ترنسلیت

گوگل ترنسلیت

با استفاده از این سایت میتوان خیلی راحت صوت و گفتار خود را به متن تبدیل کنید . در ابتدا اول زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس میکروفون رو فعال کرده و صحبت کنید ، تا به متن تبدیل شود .

سایت speechtexter.com

سایت speechtexter.com

اولین سایتی خارجی است  که بدون هیچ نقصی صوت را تبدیل به متن می کند و از همه مهم تر از زبان فارسی پشتیبانی می کند .در ابتدا زبان مورد نظر خود را انتخاب کرده و استارت را زده و میکروفون را فعال کنید و سپس شروع به صحبت کردن کنید.

بیشتر بخوانید : تبدیل pdf به word

سایت تایپو

سایت دیگری که قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم وبسایت تایپ است که این وب سایت توسط متخصصان ایرانی طراحی شده است و شما می توانید به راحتی در این وبسایت با وارد شدن به بخش تایپ صوتی از امکانات تبدیل ویس به متن استفاده کنید وب سایت محبوبیت خوبی را در سال‌های اخیر پیدا کرده است و با استفاده از هوش مصنوعی که دارد می تواند تا حد زیادی گفتار شما رو تصحیح به متن تبدیل کند.

همچنین یکی دیگر از امکانات خوب این وب سایتی است که شما میتوانید با گفتار ، . و غیره را در متن خود قرار دهید ، استفاده از این وبسایت رایگان است و شما می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای از امکانات تبدیل ویس به متن این سایت استفاده کنید.

همچنین اگر قصد دارید که سرعت تایپ خود را بالا ببرید به شما توصیه می کنیم که مقاله افزایش سرعت تایپ در راه پروژه منتشر شده است را مشاهده کنید تا با روش های گفته شده بتوانید خود را چند برابر کنید.

مقالات دیگر : چگونه برنامه نویسی شروع کنیم؟

تبدیل فایل صوتی به متن در گوشی

دو روش کلی برای تبدیل فایل صوتی به متن در گوشی وجود دارد:

استفاده از نرم افزارهای آنلاین:

  1. Speech to Text Text
  2. Otter.ai
  3. Google Docs:

استفاده از نرم افزارهای گوشی:

  1.  ioType
  2. SpeechTexter

آموزش تبدیل فایل صوتی به متن با استفاده از  Gboard

Gboard صفحه‌کلید پیش‌فرض گوشی‌های اندروید است که امکانات و قابلیت‌های مختلفی را به کاربران ارائه می‌دهد و توسط گوگل طراحی شده است که میلیون ها کاربر دارد. یکی از این قابلیت‌های اینه کیبورد محبوب گوگل، تبدیل ویس به متن است که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به تایپ کردن، گفتار خود را به متن تبدیل کنید.

به همین دلیل ما در ادامه به شما آموزش می‌دهیم که چگونه با استفاده از Gboard فایل صوتی را به متن تبدیل کنید.

مراحل تبدیل فایل صوتی به متن با Gboard

  1. Gboard را فعال کنید:

اول باید برنامه Gboard را دانلود و آن را به عنوان صفحه‌کلید پیش‌فرض گوشی خودتون انتخاب کنید. برای این کار، به تنظیمات گوشی خود بروید و سپس به بخش “زبان و ورودی” بروید. در این بخش، گزینه “صفحه‌کلید” را انتخاب کنید و Gboard را به عنوان صفحه‌کلید پیش‌فرض موبایل خودتون انتخاب کنید.

  1. میکروفون Gboard را فعال کنید:

در صفحه‌کلید Gboard، روی آیکون میکروفون که در کنار نوار فاصله قرار دارد کلیک کنید. با این کار، میکروفون Gboard فعال می‌شود و شما می‌توانید شروع به صحبت کنید.

  1. شروع به صحبت کنید:

در حالی که میکروفون Gboard فعال است، شروع به صحبت کنید. Gboard صوت شما را به متن تبدیل می‌کند و آن را در بالای صفحه‌کلید نمایش می‌دهد.

  1. ویرایش متن و تصحیح علائم نگارشی:

پس از پایان صحبت خودتون، می‌توانید متن را ویرایش کنید. برای مثال، می‌توانید غلط‌های املایی را تصحیح کنید یا علائم نگارشی را اضافه کنید.

  1. ذخیره متن و ارسال آن:

پس از ویرایش متن، می‌توانید آن را ذخیره کنید. برای این کار، روی دکمه “↵” کلیک کنید.

نکات مهم قبل از استفاده از این برنامه ها و نرم افزار ها

گفتار و صدای شما باید تا حد امکان واضح و با لحن کتابی باشد تا خروجی متن دقیق تری را دریافت کنید باید شمرده شمرده در این نرم افزار ها و سایت ها صحبت شود این را در نظر داشته باشد که هیچ نرم افزاری دقت 100 در صد را نخواهد داشت  ولی ما در این مقاله سعی کرده ایم عالی ترین هارا به شما معرفی کنیم .

انجام پروژه های تایپ در رایا پروژه

جمع بندی

و در آخر می توان گفت که متخصصان مجموعه رایا پروژه اینجا هستند تا با بهترین کیفیت و کمترین زمان پروژه های تایپ اعم از تایپ صوتی ، تایپ تصویری ، تبدیل صوت به متن راشما را به زبان های دلخواه انجام دهند تا در زمان و وقت شما صرفه جویی شود .

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود