بهترین دریچه‌های مورد استفاده برای منازل کدامند؟

بهترین دریچه‌های مورد استفاده برای منازل کدامند؟

به طور کلی دریچه‌هایی که برای انتقال هوا از کانال به محیط بر روی سقف نصب می‌شوند را دریچه‌های تهویه سقفی می‌نامند. امروزه این دریچه‌ها به اشکال مختلف مربع، گرد و … در بازار موجود است و شرکت تهویه‌سان به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های ارائه تجهیزات تهویه مطبوع، عرضه کننده انواع دریچه‌های تهویه مطبوع، انواع دریچه‌های کانالی کولر آبی، داکت و … است که برای سفارش انواع دریچه‌های سقفی با کیفیت بالا می‌توانید با کارشناسان بازرگانی آنها تماس بگیرید. در ادامه این مقاله به بیان ویژگی‌های انواع دریچه سقفی و قیمت آنها می‌پردازیم.

بهترین دریچه_های مورد استفاده برای منازل کدامند؟

انواع دریچه‌های مورد استفاده برای کولر در خانه

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، اگر سیستم کانال کشی ساختمان به گونه‌ای طراحی و اجرا شود که در سقف کانال‌های افقی وجود داشته باشد، بازشوهای این انشعابات از سقف کاذب خارج می‌شوند و دریچه‌های سقفی چهار طرفه (مربع)، گرد، سه طرفه، مشبک یا خورشیدی برای انتقال بهتر هوا در این قسمت تعبیه می‌شود.

دریچه سقفی مربع

از این مدل دریچه‌ها می‌توان هم برای گرمایش ساختمان و هم سرمایش آن استفاده نمود و محبوب‌ترین مدل هستند. ساختار دریچه اسلات به گونه‌ای است که امکان تنظیم هوا در همه جهات وجود دارد و از این دریچه می‌توان به عنوان دمنده و مکنده نیز استفاده کرد. همچنین در صورت استفاده به عنوان مکش، ، نیازی به به کارگیری دمپر نخواهدبود.

این نوع دریچه سقفی را می‌توان مستقیماً به سقف پیچ کرد و روی سوراخ کاشی‌های سقف کاذب نصب و نصب کرد. این دریچه‌ها باید توسط یک جعبه اتصال یا طوق به خط اصلی هوا متصل شوند.

از دریچه‌های سقفی چهار طرفه معمولاً برای اماکن شخصی، تجاری و اداری زیادی استفاده خواهدشد. در ساختمان‌های تجاری و اداری جدید، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها با ارتفاع سقف کمتر از 5 متر از دریچه‌های سقفی چهار طرفه استفاده می‌شود.

دریچه سقفی گرد

دریچه سقفی گرد،دریچه سقفی کروی گرد، دریچه سقفی لبه صاف گرد، دریچه توری گرد (کندوی عسل)، دریچه سقفی خورشیدی و نازل جت همه انواع دریچه‌های سقفی گرد هستند. دمپرهایی در پشت دریچه‌های گرد برجسته و صاف نصب شده‌اند که جریان هوای مورد نظر را تنظیم و کنترل می‌کنند.

نصب دریچه سقفی

اگر دریچه کولر مربع باشد، به راحتی روی دهانه ناودان مربعی نصب می‌شود اما اگر گرد بوده و ناودان مربعی باشد نصب آن به صورت تبدیلی انجام خواهدشد. استفاده از دریچه‌های سقفی باعث می‌شود که دما با سرعت مناسب به حد مطلوب برسد. علاوه بر این، بسته به جهت پره‌های این نوع دریچه، هوا با سرعت مناسب به سطح خواهدرسید.

قیمت انواع دریچه_های سقفی

قیمت انواع دریچه‌های سقفی

همانطور که اشاره کردیم دریچه‌های سقفی را می‌توان به ابعاد مورد نیاز مشتری ساخت و قیمت آن نیز به ابعاد و نوع آن بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت دقیق انواع دریچه‌های سقفی با مشاوران تهویه‌سان تماس حاصل فرمایید.

دریچه‌های مورد نیاز برای انواع کولر‌ها

انواع مختلفی از دریچه‌های هواکش ساختمان در بازار موجود است و قیمت دریچه هواکش برای هر نوع به عواملی مانند جنس، اندازه دریچه و نوع کاربرد بستگی دارد.

دریچه تامین هوا، هوای تازه را به داخل ساختمان هدایت می‌کند که منجر به تهویه فضاهای بسته می‌شود. به عبارت دیگر این دریچه‌ها وظیفه تنظیم هوای خروجی کولرهای گازی مانند کولر، کولر آبی، گاز و فن کویل را دارند. علاوه بر این دریچه‌های تامین هوا با افزایش فشار هوا و کاهش سرعت آن به تنظیم دقیق هوا با کمترین صدا در محیط کمک می‌کنند.

نوع دریچه‌های تامین هوا بر اساس کاربرد آنها تعیین می‌شود. معمولاً دریچه هوا و دریچه پروفیل آهنی در بازار وجود دارد و دریچهآلات آهنی مصارف خانگی و صنعتی دارد و برای کولر گازی اسپلیت استفاده می‌شود و در برابر گرما و سرما مقاوم است. گاهی برای تزیین و هماهنگی بیشتر با دکوراسیون داخلی از پروفیل‌های رنگی یا ورق‌های 5 سانتی نیز استفاده می‌شود که مقاومت خوبی دارند. همچنین دریچه‌های چوبی و پلاستیکی نیز در بازار موجود هستند.

کاربرد انواع دریچه‌های تهویه هوا

دریچه‌های تامین هوای ساختمان از انواع زیر انتخاب می‌شوند که بسته به نوع کاربرد و فضای مورد نظر برای نصب آنها، مدل مناسب انتخاب خواهدشد.

دریچه هوای تازه آلومینیومی

این دریچه‌ها یکی از پرکاربردترین انواع دریچه‌های تامین هوا در ساختمان هستند که همانطور که از نام آنها پیداست از آلومینیوم به ضخامت یک میلی متر ساخته شده‌اند.

در این نوع دریچه‌های تهویه مطبوع، هم تعداد شیارها و هم ابعاد آنها متفاوت است که به همین دلیل، با بسیاری از منازل همخوانی خواهدداشت. اما به طور کلی سایزهای استاندارد دریچه تامین هوای تازه مربع آلومینیومی شامل 10*10، 15*15، 25*25، 30*30 و … خواهدبود که چون جنس این دریچه فلزی است، مقاومت خوبی در برابر آفتاب، باران و برف دارد. همچنین دارای قابلیت رنگ شدن متناسب با محل نصب است.

دریچه تامین هوای تازه خطی با مش

خطوط این دریچه داکت اسپلیت موازی و مورب بوده و در پشت آن یک لایه مرتب وجود دارد. کاربرد توری برای کاهش ورود گرد و غبار و حشرات ریز به داخل ساختمان است.

دریچه‌ها تامین هوای تازه با توری آلومینیومی (لانه زنبوری)

این نوع دریچه‌ها دارای ساختار لانه زنبوری یا مشبک هستند که حرکت و انتقال هوا را تسهیل می‌کند. در پشت این طرح توری، یک لایه توری وجود دارد که به عنوان محافظ در برابر ورود آلاینده‌های جوی و حشرات کوچک عمل می‌کند.

دریچه‌های دیواری

همانطور که از نام آن پیداست، این نوع دریچه به صورت دیواری بوده و با استفاده از دمپر و پره‌های تعبیه شده در پشت آن، هوا را به داخل یا خارج هدایت می‌کند.

دریچه تامین هوای تازه مش گرد

این دریچه از آلومینیوم ساخته شده است که در آن از توری برای تبادل هوای خنک استفاده می‌شود و ظاهر آن گرد است که برای مقاطع دایره‌ای باید از آن استفاده کرد. این دریچه‌ها عمدتاً در اندازه‌های قطری از 7.5 تا 60 سانتی متر استفاده می‌شوند، اما در سایزهای 7.5 تا 20 سانتی متر نیز تولید خواهندشد.

دریچه تهویه هوای تازه پلاستیکی

دریچه‌های تامین هوای تازه پلاستیکی سبک تر از همتایان آلومینیومی خود هستند. علاوه بر سبکی، استحکام آنها نیز بسیار بالاست و گزینه‌های مناسبی برای ساختمان خواهندبود.

دریچه هوای تازه چوبی

در صورتی که از متریال چوب در دکوراسیون داخلی منزل، محیط‌های اداری یا تجاری استفاده می‌شود، برای هماهنگی بیشتر با محیط و زیبایی بیشتر، استفاده از این نوع دریچهآلات توصیه خواهدشد. دریچه‌های هوای چوبی مربع و گرد از جمله این عناصر هستند.

سایر نکات مهم در مورد دریچه‌ها تامین هوا در ساختمان

اندازه دریچه هوا در ساختمان باید متناسب با اندازه کانال ورودی هوا و قدرت کولر باشد.

طول دهانه باد نیز هنگام انتخاب بهترین گزینه دریچه هوا مهم است. هرچه سقف مورد نظر بالاتر باشد، دامنه باد باید بیشتر بوده و بنابراین بهترین گزینه استفاده از دریچه‌های سقفی است.

در انتخاب دریچه تامین هوای تازه در ساختمان‌های مسکونی باید دقت بیشتری داشته باشید. در غیر این صورت آلودگی صوتی ناشی از انتخاب نادرست باعث ایجاد ناراحتی می‌شود.

مزایای استفاده از دریچه تهویه

دریچه تهویه مطبوع ساختمان به عنوان یکی از اجزای مهم سیستم تهویه مطبوع نقش بسیار مهمی در بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان‌ها دارد. این دریچه‌ها که برای تعادل مناسب بین هوای تازه و هوای داخل ساختمان طراحی شده‌اند، به عنوان وسیله‌ای برای انتقال هوای تازه و دفع هوای کثیف و آلوده عمل می‌کنند.

بهبود کیفیت هوای داخلی: برای بهترشدن هوای داخلی، توصیه می‌کنیم که از این دریچه‌ها استفاده کنید. آنها می‌توانند هوای تازه را وارد ساختمان کنند و هوای کثیف و آلوده را از محیط خارج کنند که باعث کاهش آلودگی هوا، اثرات بهداشتی و بوی نامطبوع در ساختمان می‌شود.

حفظ تعادل حرارتی: دریچه‌های تهویه مطبوع می‌توانند نقش مهمی در حفظ تعادل حرارتی ساختمان داشته باشند. باز و بسته شدن دریچه‌ها می‌تواند در کنترل دمای داخل ساختمان موثر بوده و در صرفه جویی در مصرف انرژی نیز مفید باشد.

کاهش رطوبت: استفاده از دریچه‌های تهویه هوا باعث کاهش رطوبت داخل ساختمان می‌شود. این دریچه‌ها به تهویه مناسب کمک کرده و از تجمع رطوبت و ایجاد پوسیدگی و کپک در ساختمان جلوگیری می‌کنند.

سخن پایانی

دریچه تامین هوا برای ورود هوای تازه به داخل ساختمان استفاده می‌شود. این تجهیزات که در انواع و اندازه‌های مختلف وجود دارند برای تامین اکسیژن کافی در داخل ساختمان بسیار مهم و ضروری هستند. در روند گزینش و اجرای دریچه‌های تامین هوای تازه در ملک شما، باید به عوامل مختلفی مانند وسعت فضای برنامه ریزی شده، کاربری آن و قدرت مولد هوا در ساختمان توجه شود و قیمت دریچه تهویه مطبوع نیز به جنس، اندازه و ظاهر آن نیز بستگی دارد. ما در مجموعه تهویه‌سان بر این باوریم که راحتی شما عزیزان مهم‌ترین فاکتور برای روند تولید محصولات خواهدبود و از اهمین رو، برای پیدا کردن محصول مناسب خود، کافیست به کارشناسان ما متصل شوید.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود