هارد ساب فیلم چیست | زیر نویس چسبیده و چگونه آن را فعال کنیم؟

هارد ساب فیلم چیست همانطور که میدانید داشتن زیر نویس روی ویدیو ها در شبکه های اجتماعی میتواند برای آن دسته از کاربرانی که زبان اصلی آن فیلم را بلد نیستند بسیار مفید باشد ، به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم تا برای شما عزیزان انواع زیرنویس ها و هارد ساب را به طور کامل و مختصر معرفی کنیم خوشحال میشیم که تا انتهای این مقاله در رایا پروژه همراه ما باشید.

هارد ساب فیلم چیست؟

هارد ساب فیلم چیست؟

 

فیلم های هارد ساب به نسخه‌ای از فیلم گفته می‌شود که در آن زیرنویس‌ها به‌طور دائم در خود ویدیو جاسازی می‌شوند. برخلاف زیرنویس‌های نرم که می‌توان آن‌ها را فعال یا غیر فعال کرد، فیلم‌های هارد ساب زیرنویس‌ها را دائماً قابل مشاهده هستند.

این معمولاً زمانی استفاده می‌شود که فیلم به زبانی متفاوت از زبان اصلی و مادری بیننده باشد که این ویژگی میتواند داستان فیلم و درک آن را برای بیننده اسان تر کند.

فیلم‌های هارد ساب مخصوصاً برای افرادی که ممکن است دارای اختلالات شنوایی باشند یا برای کسانی که برای اولین بار یک فیلم خارجی را تماشا می‌کنند میتواند خیلی مفید است، چونکه میتواند هر دیالوگ و مکالمه  را بدون ایراد و به وضوح روی صفحه نمایش دهد.

 

معرفی انواع زیرنویس

معرفی انواع زیرنویس

 

در ادامه قصد داریم تا برخی از زیر نویس های محبوب در جهان را مورد بررسی قرار دهیم.

زیرنویس‌های Bitmap

این نوع زیر نویس متون گرافیک‌ی است که روی ویدیو نمایش داده می‌شوند. این زیرنویس‌ها اغلب با استفاده از نرم‌افزار ویرایش تصویر ایجاد می‌شوند و معمولاً در ویدیو رایت می‌شوند و به بخشی دائمی از فایل تبدیل می‌شوند.

زیرنویس‌های بیت مپ

معمولاً زمانی استفاده می‌شوند که فرمت اصلی ویدیو از زیرنویس‌های متنی پشتیبانی نمی‌کند. با این حال، ویرایش یا حذف زیرنویس‌های بیت مپ می‌تواند چالش برانگیز باشد و ممکن است با همه پخش‌کننده‌های ویدیو یا دستگاه‌ها سازگار نباشد.

از سوی دیگر، زیرنویس‌های مبتنی بر متن با استفاده از فایل‌های متنی ایجاد می‌شوند که حاوی زمان و محتوای هر زیرنویس این زیرنویس ها به صورت سریع رندر می شوند و می توانند به دلخواه نمایش داده یا پنهان شوند.

زیرنویس‌های مبتنی بر متن

این نوع زیر نویس ها انعطاف‌پذیری بیشتری را فراهم می‌کنند، چونکه می‌توان آن‌ها را به راحتی ویرایش، ترجمه یا تغییر داد، بدون اینکه بر خود ویدیو تأثیر بگذارد. این نوع زیر نویس انتخابی مناسب برای اکثر فرمت های ویدئویی مدرن هستند و به طور گسترده توسط پخش کننده ها و دستگاه های مختلف ویدئو پشتیبانی می شوند.

 

سافت ساب را چگونه فعال کنیم

 

برای فعال کردن زیرنویس‌های نرم‌افزار برای فیلم‌هایی با زیرنویس ، به یک پخش‌کننده رسانه نیاز دارید که از سفارشی‌سازی زیرنویس پشتیبانی کند.

🟢ابتدا مطمئن شوید که فایل زیرنویس مناسب فیلم را دانلود کرده اید. بعد، پخش کننده رسانه خود را باز کنید و به تنظیمات زیرنویس بروید. به دنبال گزینه ای برای بارگیری زیرنویس خارجی یا آهنگ زیرنویس باشید.

🟢فایل زیرنویس دانلود شده را انتخاب کرده و آن را فعال کنید.

🟢هنگامی که زیرنویس‌های نرم‌افزار فعال می‌شوند، باید در بالای زیرنویس‌های سخت‌کد نمایش داده شوند.

🟢می‌توانید اندازه، فونت و موقعیت زیرنویس‌های نرم‌افزار را مطابق با اولویت خود در تنظیمات پخش‌کننده رسانه تنظیم کنید.

از فیلم خود با زیرنویس های متنوع لذت ببرید!

 

نحوه اضافه كردن زيرنويس به فيلم در تلویزیون

 

افزودن زیرنویس به فیلم‌ها در تلویزیون یک راه عالی برای افزایش تجربه تماشای افراد کم‌شنوا یا برای کسانی است که صرفاً داشتن زیرنویس را ترجیح می‌دهند و یا زبان اصلی فیلم را بلد نیستند.

چندین روش برای اضافه کردن زیرنویس به فیلم های تلویزیونی  وجود دارد.

یکی از گزینه های محبوب استفاده از پخش کننده DVD یا Blu-ray با پشتیبانی از زیرنویس است.

راه دیگر برای اضافه کردن زیرنویس استفاده از سرویس پخش مانند Netflix یا Amazon Prime است که اغلب گزینه فعال کردن زیرنویس به زبان  های مختلف از جمله انگلیسی را فراهم می کند.

در منوی تنظیمات، بینندگان می‌توانند زبان دلخواه خود را برای شرح‌ها انتخاب کنند و به این ترتیب دنبال کردن گفتگو روی صفحه آسان‌تر می‌شود.

به طور کلی، افزودن زیرنویس به فیلم‌ها در تلویزیون یک فرآیند مناسب و کاربرپسند است که به افراد این امکان را می‌دهد تا کاملاً معنای ویدیو و صحبت های داخل آن را متوجه شوند.

 

بیشتر بخوانید: چطور میشه با گوشی به تلویزیون وصل شد

 

🔴خدمات مرتبط در رایا پروژه

 

 انجام پروژه زیرنویس

سفارش گزارش نویسی

انجام پروژه های روش تحقیق

انجام رفرنس نویسی APA

انجام خلاصه نویسی

انجام اصلاحات پروژه پایانی

انجام ویراستاری

 

کلام آخر

 

ما در این مقاله سغی کردیم تا برای شما کاربران عزیز رایا پروژه هارد ساب فیلم را به صورت ساده و گوتاه معرفی کنیم و همچنین برخی از انواع زیر نویس ها را هم بیان کنیم ، امیدواریم این مقاله توانسته باشه که به  سوالات شما پاسخ داده باشد ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود