حل ارور usb device not recognized | در سریعترین زمان

ارور usb device not recognized یکی از رویش‌ترین ارورهایی است که موقع وصل کردن usb به کامپیوتر رخ می‌دهد که ما قصد داریم در این مقاله در مورد  مبحث حل این ارور زمانی که شما usb را به دستگاه بازی موبایل و یا کامپیوتر خود وصل می‌کنید بپردازیم و مراحل حل این ارور را شرح دهیم ، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید همچنین میتوانید با ورود به صفحه رایا کمک در سایت رایا پروژه به مقالات مرتبط این چنین دسترسی داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید: رفع ارور یک یا چند ماژول پیشنهادی وجود ندارند

 

ارور usb device not recognized چیست؟

 

خطای عدم شناسایی دستگاه USB یکی از مشکلات رایجی است که هنگام اتصال یک دستگاه USB به رایانه خود رخ می دهد، اما سیستم آن را تشخیص نمی دهد. این خطا می تواند خسته کننده باشد زیرا شما را از استفاده از دستگاه متصل، چه درایو فلش، چاپگر، دوربین یا هر وسیله جانبی دیگری باز می دارد.

پیغام خطا معمولاً به صورت پاپ آپ روی صفحه نمایش دستگاه شما ظاهر می شود که نشان می دهد دستگاه دچار مشکل شده یا شناسایی نشده است و مراحل عیب یابی را پیشنهاد می کند

. دلایل این خطا می تواند متفاوت باشد، از پورت USB معیوب، درایورهای قدیمی یا ناسازگار، یا مشکلات مربوط به خود دستگاه، و اغلب برای شناسایی و رفع مشکل نیاز به عیب یابی دارد.

 

بیشتر بخوانید : روش حل مشکل website certificate revoked

 

رفع ارور usb device not recognized در ویندوز 11

حل ارور usb device not recognized

حل ارور usb device not recognized

 

اگر در ویندوز 11خود با خطای «دستگاه USB شناسایی نشد» مواجه هستید، چندین مرحله برای رفع آن وجود دارد که در ادامه آن ها را معرفی کرده ایم

. ابتدا، سعی کنید دستگاه USB را به پورت دیگری در رایانه خود وصل کنید.

ممکن است پورتی که در حال حاضر از آن استفاده می کنید دچار مشکل  باشد. اگر این کار نکرد، می توانید درایورهای دستگاه را به روز کنید.

  • برای انجام این کار، به مدیریت دستگاه بروید،
  • دستگاه USB را پیدا کنید،
  • روی آن کلیک راست کرده و «Update driver» را انتخاب کنید.
  • اگر به روز رسانی درایور در دسترس باشد، ویندوز به طور خودکار آن را نصب می کند. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، می توانید سعی کنید درایورهای دستگاه را حذف نصب کرده و سپس آنها را دوباره نصب کنید.
  • این را می توان با کلیک راست بر روی دستگاه USB در Device Manager و انتخاب “Uninstall device” انجام داد.

پس از حذف، رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید و هنگامی که دستگاه USB را دوباره وصل کردید، ویندوز به طور خودکار درایورها را دوباره نصب می کند.

 

بیشتر بخوانید : رفع مشکل Write Protected در فلش USB

 

حل ارور usb device not recognized برای گوشی

 

اگر هنگام تلاش برای اتصال آن به رایانه با خطای «دستگاه USB شناسایی نشد» در تلفن خود مواجه می‌شوید، چند مرحله عیب‌یابی وجود دارد که می‌توانید برای حل این مشکل دنبال کنید.

ابتدا مطمئن شوید که از کابل USB سازگار استفاده می کنید و به طور ایمن به تلفن و رایانه شما متصل است. اگر خطا ادامه داشت، سعی کنید تلفن خود را به یک پورت USB دیگر در رایانه خود وصل کنید تا مشکلات احتمالی مربوط به پورت را رد کنید.

علاوه بر این، می‌توانید تلفن و رایانه خود را مجدداً راه‌اندازی کنید و همچنین درایورهای USB رایانه خود را به‌روزرسانی کنید. اگر هیچ یک از این مراحل کار نکرد، ممکن است لازم باشد به دنبال پشتیبانی فنی باشید یا برای راهنمایی بیشتر با سازنده مشورت کنید.

 

بیشتر بخوانید : رفع مشکل American megatrends

 

رفع مشکل usb device not recognized دسته بازی

 

اگر با ارور رایج  usb device not recognized مواجه هستید در USB  بازیخود ما در ادامه، چند راه حل را به شما عزیزان معرفی کرده ایم که میتواند مشکل شما را حل کند.

  1. ابتدا مطمئن شوید که دستگاه USB به درستی به رایانه یا کنسول بازی شما متصل است.
  2. با اتصال دستگاه دیگری به آن، بررسی کنید که آیا درگاه USB کار می کند.
  3. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، سعی کنید درایورهای دستگاه USB خود را به روز کنید.
  4. که این کار از خود سیستم قابل انجام است
  5. همچنین می‌توانید دستگاه USB را به پورت دیگری متصل کنید یا رایانه خود را مجدداً راه‌اندازی کنید.

اگر هیچ یک از این راه‌حل‌ها کار نمی‌کند، ممکن است برای کمک بیشتر و مراحل عیب‌یابی مخصوص بازی‌ای که در حال انجام آن هستید، با تیم رایا کمک در رایا پروژه در تماس باشید.

 

مقالات دیگر : رفع ارور advapi32.dll

 

جمع بندی

 

ما در این مقاله سعی کردیم تا روش‌های آسان حل ارور usb device not recognized را برای شما عزیزان آموزش دهیم امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد ، اگر سوال و یا نظری دارید می‌توانید در انتهای این صفحه و در بخش دیدگاه‌ها نظر خود را برای ما ارسال کنید تا در سریع‌ترین زمان به آن پاسخ داده شود.

 

حل مشکلات کامیپوتری

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود