نحوه فهمیدن ظرفیت باتری گوشی + تست سلامت باتری

نحوه فهمیدن ظرفیت باتری گوشی چگونه است : برای بسیاری از اشخاصی که قصد دارند موبایل جدیدی تهیه کنند داشتن باتری قدرتمند بر روی آن بسیار مهم است ،  چرا که اگر شما موبایل را تهیه کند که باتری آن قوی باشد می تواند تعداد ساعات زیادی را برای شما بدون نیاز به شارژ کار کند که این می تواند در استفاده های روزمره شود موبایل تاثیر گذار باشد ، ما در این مقاله قصد داریم تا آموزش نحوه فهمیدن ظرفیت باتری موبایل و همچنین تست سلامت باتری را آموزش دهیم در ادامه همراه ما باشید.

همچنین اگر موبایلی دارید که باتری آن ضعیف شده است به شما توصیه می کنیم که مقاله روش های بهبود و افزایش عمر باتری را در رایا پروژه مطالعه بفرمایید.

 

ظرفیت باتری گوشی چیست؟

نحوه فهمیدن ظرفیت باتری گوشی - رایا پروژه

نحوه فهمیدن ظرفیت باتری گوشی

 

خیلی از افرادی که قصد دارند موبایل جدیدی را تهیه کنند به ظرفیت باتری آن توجه زیادی را می کند چرا که همه به دنبال موبایل هایی هستند که ظرفیت باتری آنها بیشتر باشد تا بتواند در روز بیشتر به عنوان خود کار کنند و کمتر آن را به شارژ بزنند.

ظرفیت باتری ساده آن را توضیح دهیم به این معنی است که شما هرچقدر ظرفیت باتری بیشتری داشته باشید شارژ موبایل شما دیر تر تمام می شود و می‌توانید با آن کار ساعات زیادی را کار کنید ما قصد داریم در ادامه این مقاله روش های مشاهده ظرفیت باتری در موبایل های مختلف را بررسی کنیم در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 

تست ظرفیت باتری گوشی

 

همانطور که گفتیم ظرفیت باتری موبایل های هوشمند یکی از مهمترین فاکتورهای خرید آن محسوب می شود که در ادامه قصد داریم تا راهکارهای شما آموزش دهیم تا بتوانید خیلی راحت میزان ظرفیت باتری موبایل خود را بررسی کنید و آن را مشاهده کنید در ادامه همراه ما باشید.

 

1 – برچسب بر روی موبایل

 

اولین راهی که بتوان با استفاده از آن ظرفیت موبایل خود را مشاهده کرد این است که زمانی که شما گوشی را خریداری می کنید برچسب که بر روی صفحه نمایش آن وجود دارد که اندازه نمایشگر اندروید موبایل و میزان رعایت باتری در آن قرار گرفته است که می‌توانید با مراجعه به آن بفهمید که ظرفیت باتری موبایل شما چقدر است که این کاری که از راحت ترین راه های است که می‌توان این مورد را تشخیص داد. 

 

2 – اطلاعات جعبه موبایل

 

یکی دیگر از راه های تشخیص ظرفیت باتری موبایل به شما اطلاعات مربوط بر روی جعبه آن را مطالعه کنید که میتوان با مراجعه به جعبه اصلی موبایل این مورد را مشاهده کرد کافیست که جعبه موبایل را از فروشنده تهیه کنید و در انتهای آن اطلاعات مربوط به موبایل خود را مشاهده کنید که ظرفیت باتری نیز در آن ذکر شده است و می‌تواند به راحتی میزان ظرفیت باتری خود را مشاهده کنید.

 

3 – مشاهده ظرفیت باتری از طریق تنظیمات ( اندروید )

 

تنظیمات سلامت باتری در موبایل - رایا پروژه

تنظیمات سلامت باتری در موبایل

 

یکی دیگر از راه هایی که خیلی از افراد از آن استفاده می کنند تا میزان ظرفیت باتری موبایل خود را مشاهده کنند از بخش تنظیمات موبایل است  ، شما میتونین خیلی راحت با مراجعه به تنظیمات موبایل خود و بخش باتری میزان سلامت و یا حتی ظرفیت آن را مشاهده کنیم که در ادامه می توانید با انجام مراحل زیر به سادگی اطلاعات مورد نظر خود را مشاهده کنید.

 

  1. وارد تنظیمات موبایل خود شوید
  2. به بخش باتری بروید
  3. وارد Battery Information شوید
  4. سپس میتوانید اطلاعات مورد نظر را مشاهده کنید

 

بیشتر بخوانید : چگونه بفهمیم باتری گوشی تعویض شده

 

تست سلامت باتری

 

خیلی از افرادی که عمر زیادی از موبایل های آنها می گذرد با مشکل ضعیف شدن باتری مواجه می شوند و یا اینکه با استفاده های نادرست و شارژ کردن آن را درست باتری موبایل خود را ضعیف می‌کند و همین دلیل ما در ادامه راهکارهایی را به شما آموزش خواهیم داد که بتوانید به سادگی با استفاده از آنها سلامت باتری خود را مشخص کنیم آیا باتری موبایل شما سالم است و یا نیاز به تعویض دارد ، در ادامه همراه ما باشید.

 

1 – کد تست باتری

 

کدهای دستوری در موبایل های اندروید و ios می‌تواند امکانات بی نظیر در اختیار شما بگذارد که از بررسی تست صفحه نمایش گرفته تاپ دیگر موارد همچنین یکی از کدهای دستوری که می‌توانید از آن استفاده کنید تا بتوانید سلامت باتری خود را در موبایل های مختلف بررسی کنید در ادامه آنها را معرفی می کند.

  • کد تست سلامت برای موبایل های شیائومی ( *#*#۶۴۸۵#*#* )
  • کد تست سلامت برای موبایل های هواوی (*#*#۲۸۴۶۵۷۹#*#* )
  • کد تست سلامت برای موبایل های سونی ( * # * # ۷۳۷۸۴۲۳ # * # *)

 

2 – برنامه AccuBattery

 

یکی دیگر از راههایی که می‌توان با استفاده از آن خیلی راحت ظرفیت باتری و سلامت باتری موبایل خود را بررسی کرد استفاده از اپلیکیشن موبایلی که برای سیستم عامل اندروید و ios منتشر شده به نام AccuBattery است ،

شما می توانید به راحتی این اپلیکیشن رایگان در پلی استور و اپ استور جستجو کنید و آن را برای موبایل خود دانلود کنید تا اطلاعات مربوط به سلامت باتری موبایل و ظرفیت آن را به سادگی مشاهده کنید .

 

 

3 – چک کردن فیزیکی باتری

 

اگر هیچکدام از مواردی که درباره معرفی کردیم را نتوانستیم انجام دهید می توانید از راه چک کردن باتری این عمل را انجام دهیم تا بتوان سلامت باتری موبایل خود را بررسی کنید شما می توانید اگر باتری موبایل شما قابل جدا شدن بود آن را جدا کنید و به صورت افقی روبروی چشم های خود بگیرید اگر باتری موبایل شما برامدگی داشت و به اصطلاح باد کرده بود باتری موبایل شما نیاز به تعویض دارد و در آینده به زودی خراب میشود.

 

اگر قصد دارید از سلامت موبایل های اپل خود مطلع شوید میتوانید از مقاله تست سلامت باتری آیفون استفاده کنید.

سوالات متداول

 

در ادامه قصد داریم تا بخشی از سوالات پرتکرار ای که شما از آن در اینترنت جستجو کردید را به آن پاسخ دهیم. 

 

هر میلی امپر چند ساعت است؟

 

معمولا هر ۱۰۰۰ میلی آمپر یک ساعت محسوب می‌شود و اگر موبایل شما ۴۰۰۰ میلی آمپر بود به این معنی است که می توانید با ۱۰۰ درصد کردن شارژ آن چهار ساعت استفاده مفید داشته باشیم 

 

گوشی هر دقیقه چند درصد شارژ میشود

 

این مورد را نمی توان به صورت قطعی گفت که در هر دقیقه یک باتری چند درصد شارژ می شود چرا که امروزه باکتری های وجود دارند که می توانند در عرض چند دقیقه ۵۰ درصد بیشتر شارژ شود از این موضوع بستگی به موبایل شما دارد اگر موبایل‌های تهیه کنید که به روز تر باشد و فناوری های جدید استفاده کند می تواند در هر دقیقه درصد زیادی را شارژ شود.

 

4000 میلی آمپر ساعت یعنی چه

 

همانطور که در ابتدا گفتیم هر هزار آمپر به طور معمول یک ساعت محاسبه می‌شود و اگر موبایل شما بالای ۴۰۰۰ میلی آمپر باشد به این معنی است که می توانید چهار ساعت با موبایل خود کار کنید و پس از گذشت ۲۴ ساعت باید آن را مجدد به شارژ بزنیم البته استفاده شما در این چهار ساعت می‌تواند تأثیرگذار باشد اگر فقط در شبکه های اجتماعی باشید ممکن است بالای ۵ ساعت نیز بتواند با موبایل خود کار کنید ولی اگر استفاده شما سنگین باشد و سی پی یو گوشی بیشتر استفاده کنید این کمتر از ۴ساعت نیز باشد 

 

کد تست سلامت باتری سامسونگ

 

اگر گوشی شما از برند سامسونگ است می با کد دستوری زیر سلامت باتری خود را بررسی کنید

 #۰۲۲۸#*

 

کد تست سلامت باتری شیائومی

 

اگر موبایل شما از برند سامسونگ است می با کد دستوری زیر سلامت باتری خود را بررسی کنید

 

*#*#۶۴۸۵#*#*

 

بیشتر بخوانید :  چطور میشه با گوشی به تلویزیون وصل شد

 

جمع بندی

 

ما در این مقاله قصد داریم تا نحوه فهمیدن ظرفیت باتری موبایل و همچنین تست سلامت باتری را به شما آموزش دهیم تا بتواند با راهکارهایی که در این مقاله وجود دارد می توانید خیلی راحت و ساده با استفاده از اپلیکیشن های کدهای دستوری سلامت باتری خود و ظرفیت آن را مشاهده کنید ممنون تا این بخش از مقاله همراه ما بودید 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود