چطور بفهمیم واتساپ هک شده | معرفی نشانه های هک شدن واتساپ و حل آن❤️

چطور بفهمیم واتساپ هک شده ، واتساپ امروزه یکی از ابزارهای مهم برای افرادی است که قصد دارند با دوستان خود در ارتباط باشند و یا کسب و کار هایی پشتیبانی های خود را از طریق پیام رسان محبوب انجام می دهند به همین دلیل امنیتی پیام رسان برای این افراد بسیار حائز اهمیت است در این مقاله قصد داریم تا به شما عزیزان آموزش دهیم که چطور آگاه شوید آیا واتساپ شما هک شده است و یا خیر و اگر پیام رسان شما مورد حمله هکرها قرار گیرد باید از چه روش هایی برای در آن استفاده کرد و در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با این موارد بیشتر آشنا شویم.

چطور بفهمیم واتساپ هک شده

چطور بفهمیم واتساپ هک شده

چطور بفهمیم واتساپ هک شده

 

می توانید با یک کلیک با دوستان خود و آشنایان در هر گوشه از این کره خاکی که باشند ارتباط برقرار کنید که این ارتباط با استفاده از پیام رسان ها انجام می شود و این پیام رسان ها نقشی کلیدی در زندگی ما پیدا کرده اند طوری که دیگر نمی توانیم بدون آنها زندگی کنیم و با شخصی که مد نظر دارید گفت و گو داشته باشیم ، به همین دلیل یکی از مشکلاتی که شاید خیلی از این افراد با آن مواجه شده باشند هک شدن و قطع دسترسی مردم به این پیام رسان ها است که اگر این مشکل برای شما پیش آمده است اصلا نگران نباشید.

ما در این مقاله در سایت رایا پروژه قصد داریم تا به سوال شما عزیزان که چطور بفهمیم واتساپ هک شده یا خیر پاسخ دهید و راه های افزایش امنیت واتساپ را برای شما عزیزان آموزش دهیم  تا بتوانید گام‌های خوبی را در جهت افزایش پیام رسان های خود مانند تلگرام و واتساپ بردارید.

به این مورد توجه داشته باشید که هر پیام رسان ممکن است مورد حمله هکرها قرار بگیرد و هک شود که این مورد می تواند به سرقت اطلاعات شما بیانجامد شرکت های مختلفی مانند واتساپ و غیره همیشه سعی می کنم تا امنیت پیام رسان های خود را افزایش بدهند امامتاسفانه مشاهده می‌کنیم که بسیاری از آنها توسط هکر ها می توانند هک شوند و به راحتی اطلاعات شما در دسترس بسیاری از افراد قرار گیرد در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا نشانه های هک شدن واتساپ و راه های افزایش آن را با یکدیگر مرور کنیم

همچنین اگر از آن دسته افرادی هستید که از وای فای خانگی استفاده می کنید و احساس می کنید که حجم دیتای وای فای شما به زودی تمام می‌شود و حک شده است به شما توصیه می کنیم که مقاله چطور بفهمیم وای فای هک شده است را مشاهده بفرمایید.

 

واتساپ چیست؟

 

به احتمال زیاد شما تاکنون  نام واتساپ را شنیده باشید واتساپ در واقعی پیام رسان عالی با امنیت بسیار بالا است که می‌توان گفت رقیب جدی تلگرام محسوب می شود که ما در مقاله ای جایگزین تلگرام به آن اشاره کرده ایم که می توانید با پیام رسان های مختلف ای که امنیت بسیار بالایی نیز دارند و سرعت خوبی نیز ارائه می دهند در آن مقاله آشنا شوید.

 

واتساپ چه امکاناتی دارد؟

 

واتساپ نیز مانند دیگر پیام رسان های محبوب در ایران و جهان امکانات خوبی را ارائه می دهد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد :

  • ارسال پیام با امنیت بالا و سرعت مناسب
  • امکان ارسال فایل های صوتی شو ویدیویی
  • رمزگذاری کردن پیام های ارسالی شما در پیام رسان واتساپ
  • امکان ایجاد استوری همانند اینستاگرام
  • امکان برقراری تماس تصویری

 

چرا باید از واتساپ استفاده کنیم؟

 

یکی از دلایلی که میتوان واتساپ را جزو بهترین پیام رسان های دنیا قرارداد امنیت و استفاده آسان آن است پیام رسان واتساپ برخلاف دیگر رقبای مشابه طرز استفاده آسانتر را دارد و همچنین پیام های شما در استفاده از این پیام رسان رمزنگاری می‌شود که این یکی از مزیت های مهم پیام رسان واتساپ تلقی می شود.

 

برخی از معایب واتساپ

 

در کنار تمام امکاناتی که پیام رسان واتساپ به شما ارائه می کند می توانیم به برخی از معایب آن نیز اشاره کنیم که شاید شمارا برای نصب پیام رسان دلسرد کند اما معایب آن نسبت به مزایای که ارائه می دهد بسیار جزئی است که در ادامه با معیار و آن بیشتر آشنا خواهیم شد.پ

  1. نداشتن امکانات زیاد نسبت به رقیب خود تلگرام
  2. نمی توانید کانال ایجاد کنید
  3. پیام های شما با حذف برنامه تمام پاک می شود که حتماً باید از آن  بک آپ تهیه کنید
  4. امنیت نسبتا متوسط  رو به بالا

 

نشانه های هک شدن پیام رسان واتساپ چیست؟

نشانه های هک شدن پیام رسان واتساپ چیست؟ - رایا پروژه

نشانه های هک شدن پیام رسان واتساپ چیست؟ – رایا پروژه

 

زمانی که پیام رسان واتساپ شما دچار نفوذ توسط هکرها و افراد ناشناس میشود نشانه هایی را احتمالا خواهد داشت که می توانیم در ادامه این نشانه ها را برای شما معرفی میکنیم که تاکنون برای شما پیش آمده باشد و در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با این موارد آشنا شویم.

 

عضو شدن در گروه ها

 

یکی از مواردی که شاید برای برخی از افراد پیش آمده باشد این است که به صورت غیر عمد شما در گروه های مختلفی که در واتساپ وجود دارد عذرخواهی شد و این یکی از نشانه های که برخی از افراد با آن مواجه هستند و به این معنی است که هکر ها به اکانت شما دسترسی دارند و شما را به گروه های مختلف عضو می کند چرا که شرکت های مانند واتساپ و تلگرام هیچگاه کاربران خود را به صورت اتوماتیک به گروه‌های مختلف نخواهند کرد.

 

ارسال پیغام های تبلیغاتی

ارسال پیغام های تبلیغاتی - رایا پروژه

ارسال پیغام های تبلیغاتی – رایا پروژه

 

بسیاری از ما با پیغام های تبلیغاتی آشنا هستیم و حتی از آنها فراری از چرا که پیامهای تبلیغاتی در برخی از مواقع می توانند بسیار آزاردهنده باشند که بیشتر آنها را در پیامک هایی که برای ما ارسال می شود مشاهده می کنیم اما پیام های تبلیغاتی زمانی که در پیام رسان خام برای شما ارسال شود غیر معمولی و عادی است ، چرا که اگر واتساپ شما دچار هک و نفوذ شده باشد افراد سودجو برای شما پیام های تبلیغاتی را ارسال خواهند کرد اگر شما این پیام ها را زیاد برای پیام رسان های مانند تلگرام و واتساپ مشاهده میکنید سریعاً اقدام به تغییر رمز های اکانت های خود کنید.

 

دریافت پیغام های تبلیغاتی

 

در پروگراف بالا به این مورد اشاره کردیم که ممکن است با حذف شدن اکانت واتساپ شما پیام های تبلیغاتی با نام شما برای مخاطبین و یا گروه های مختلف که در آن عضو هستید ارسال شود اما توجه داشته باشید که اگر پیغامهای تبلیغاتی زیاد دریافت می کنید ممکن است که اکانت شما هک و توسط هکر خواب کنترل شود در این مواقع شما باید حتماً به یک متخصص آی تی و امنیت مراجعه کنید و رمز هایی مانند رمز های دو مرحله ای و غیر را بر روی اکانت خود فعال کنید.

 

افزایش مصرف اینترنت بدون استفاده از واتساپ

 

مصرف اینترنت در موبایل  به استفاده شما از نرم افزار هایی که نصب کردید بستگی دارد که از آن استفاده می کنید به طور کل شما زمانی که از برنامه در گوشی خود استفاده میکند که میتواند واتساپ باشد اینترنت دیتای شما مصرف می‌شود اما نکته‌ای که وجود دارد این است که برخی از افراد با بررسی‌هایی که انجام داده اند متوجه می‌شوند که برنامه واتساپ بدون اینکه استفاده از آن شود دیتای موبایل شما را مصرف می‌کند.

این مورد به این معنی است که اکانت واتساپ شما ممکن است دچار هک و نفوذ افراد مختلف شود چرا که مصرف اینترنت موبایل توسط واتساپ باید طوری باشد که شما فقط زمانی که از آن استفاده می کنید مصرف شود.

 

از کجا بفهمیم که واتساپ ما هک شده؟

از کجا بفهمیم که واتساپ ما هک شده؟ - رایا پروژه

از کجا بفهمیم که واتساپ ما هک شده؟ – رایا پروژه

 

خب میرسیم به قسمت اصلی مقاله که احتمال دارد شما به همین خاطر وارد این صفحه شده باشد و آن هم فهمیدن اینکه آیا واتساپ شما هک شده یا خیر که در ادامه کامل به این موضوع می پردازیم.

برای فهمیدن هک شدن واتساپ خود باید مواردی که در ادامه به آن می پردازیم را بررسی کنید و در صورت وجود یکی از این موارد بر روی واتساپ خودسریعا آن را پاک کنید و مجدد آن را نصب و رمز های دو مرحله ای خود را فعال کنید تا هکرها نتواند مجدد به کارت شما دسترسی داشته باشند.

 

مشاهده مواردی عجیب در استفاده از واتساپ

 

اولین موردی که ممکن است برای هر شخصی در پیام رسان واتساپ استفاده می کند پیش بیاید که به احتمال زیاد پیام رسان آن هک شده است این است شما در استفاده روزانه از پیام رسان واتساپ به مشکل خواهید خورد که برخی از این مشکل ها عبارتند از کرش کردن برنامه و یا پیغام دادن اتومات به مخاطبین و افرادی که در واتساپ از قبل به آنها پیغام داده اید.

اگر متوجه شده اید که بر روی پیام های شما شخصیت تسلط دارد و آنها را ارسال می کند باید بدانید که به احتمال زیاد شما مورد حمله هکرها قرار داده شده اید

 

عضو شدن در گروه های مختلف

 

شرکت هایی که پیام رسان های مانند تلگرام و یا واتساپ را می سازند هیچگاه کاربران خود را به گروه‌ها و کانال‌های مختلف به صورت اتوماتیک عضو نخواهند کرد چون به خوبی می دانند که این کار می‌تواند بر روی تجربه کاربری کاربران خود تاثیر منفی را داشته باشد و در نتیجه کاربر اقدام به پاک کردن پیام رسان می کند.

به همین دلیل اگر شما به صورت اتوماتیک وارد گروه ها و کانال های مختلف می شوید باید بررسی کنید که چه کسانی به اکانت شما متصل هستند چرا که به احتمال از بالا توسط هکرها اکانت شما هک شده است.

 

بیرون افتادن از اکانت خود

 

یکی دیگر از نشانه هایی که احتمال هک شدن پیام رسان واتساپ و اکانت شما را بالا میبرد این است که شما پس از ورود به پیام رسان خود از آن بیرون انداخته شوید ، یعنی زمانی که وارد واتساپ میشوید پیام رسان شما کرش می کند و شما نمی توانید به پیام های خود دسترسی داشته باشید که این یکی از نشانه های رایجی است که کاربران با آن مواجه هستند.

شما می‌توانید برای رفع این مشکل وارد واتساپ وب شوید و با موبایل خود کد کیو آر را اسکن کنید تا بتوانید وارد پیام رسان خود شوید و پس از اینکه وارد شدید به بخش تنظیمات بروید و تایید دو مرحله ای را برای اکانت خود فعال کنید تا اگر شخصی به واتساپ شما دسترسی داشته باشد از آن بیرون انداخته شود

 

ارسال پیام به مخاطبین شما

 

شاید یک روز از خواب بیدار شوید و متوجه این مورد شوید که یک پیغام تبلیغاتی یا غیره برای تمامی مخاطبین شما که در واتساپ حضور دارند ارسال شده باشد در این زمان شما باید سریع اقدام به پاک کردن پیغام یا گذاشتن رمز روی واتساپ خود شوید تا هکر ها نتوانند مجدد به اکانت شما دسترسی داشته باشند و پیغام های مختلفی را با نام شما برای مخاطبینی که دارید ارسال کنند.

 

در دنیا پیام رسان های زیادی در حال توسعه هستند همچنین شما می توانید به پیام رسان هایی که ساخت توسعه‌دهندگان ایرانی هستند نیز دسترسی داشته باشیم که مادر مقاله معرفی بهترین پیام رسان داخلی به این شبکه ها و پیام رسان های مختلف اشاره کرده ایم .

 

راه های افزایش امنیت واتساپ

راه های افزایش امنیت واتساپ - رایا پروژه

راه های افزایش امنیت واتساپ – رایا پروژه

 

خوشبختانه کمپانی فیسبوک قدیم یا همان متا جدید برای پیام رسان های خود که یکی از آنها واتساپ است در سالیان اخیر آپدیت های امنیتی زیادی را منتشر کرده است که همراه با این آپدیت ها شما می توانید به ویژگی های امنیتی خوبی دسترسی داشته باشد تا اگر هکر ها نتواند به راحتی به اطلاعات شخصی شما دسترسی داشته باشن.

یکی از این ویژگی ها را می توان تایید دو مرحله ای دانست که این ویژگی به این معنی است که شما می‌توانید کدی را برای ورود به واتساپ خود تعیین کنید تا هر وقت شخصی که توانست از مرحله اول ورود به حساب شما عبور کند با این کد مواجه شود و می توان گفت که دسترسی به این کد غیر ممکن است.

ما در رایا پروژه مقاله ای به نام راهکارهای افزایش امنیت واتساپ منتشر کرده ایم که می توانید با جستجو در سایت با آن دسترسی داشته باشید و با اعمال تمامی موارد امنیتی که در آن مقاله گفتیم واتساپ خود را در برابر حملات هکرها این کنید

همچنین یکی دیگر از شبکه های اجتماعی که توسط شرکت متا منتشر شده است که خیلی از آن شما با آن آشنایی دارید اینستاگرام است اگر قصد دارید که امنیت اینستاگرام خود را افزایش دهید به شما توصیه می‌کنیم که از مقاله افزایش امنیت اینستاگرام برای پروژه استفاده کنید.

 

چگونه بفهمیم واتساپ ما هک شده در ایفون

چگونه بفهمیم واتساپ ما هک شده در ایفون - رایا پروژه

چگونه بفهمیم واتساپ ما هک شده در ایفون – رایا پروژه

 

همانطور که میدانید پیام رسان واتساپ یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پیام‌رسانی در دنیاست که برای بسیاری از کاربران و کسب کار ها امنیت بالایی دارد. اما هکرها و سود جویان همیشه به دنبال نقاط ضعف سیستم‌های امنیتی مانند همین پیام رسان واتساپ  هستند و به دنبال ورود به دستگاه شما هستند. در این بخش از مقاله ما قصد داریم تا  به بررسی روش‌های تشخیص هک واتساپ در گوشی های آیفون ، و  رفع مشکل هک واتساپ و مراقبت از اطلاعات موحود و حریم خصوصی واتساپ خواهیم پرداخت در ادامه همراه ما باشید.

بررسی امنیت واتساپ

ابتدا بهتر است اطمینان حاصل کنیم که واتساپ در دسترس شما ایمن است. بررسی وضعیت امنیتی واتساپ شامل بررسی وضعیت برنامه واتساپ، وضعیت دستگاه شما، تنظیمات حساب کاربری و افزودن کاربران جدید است. همچنین توصیه می‌شود که به منظور افزایش امنیت، دستگاه خود را به‌روزرسانی کنید.

تشخیص هک واتساپ

اگر مشکوک  هستید که واتساپ شما توسط فرد دیگری هک شده است اول، باید بررسی کنید که آیا به حساب کاربری شما شخصی توانسته است دسترسی داشته باشد یا خیر . که نشانه‌هایی که ممکن است به هک شدن واتساپ اشاره داشته باشد در ادامه براتون میگیم.

این نشانه ها میتواند شامل تغییرات در تنظیمات واتساپ، دریافت پیام‌های عجیب و غریب از طرف کاربران ناشناس که آن ها را نمیشناسید باشد یا  افزودن شماره‌های جدید به لیست مخاطبین شما می‌شود. در صورت مشاهده هر یک از این نشانه‌ها، باید به سرعت اقدام کنید به تغییر رمز های عبور خود و ارتقا امنیت واتساپ خود.

 

چگونه واتساپ هک شده را درست کنیم

 

اگر مشکوک هستید که حساب واتس اپ شما هک شده است، چند مرحله وجود دارد که می توانید برای رفع این وضعیت انجام دهید. ابتدا باید فوراً با رفتن به تنظیمات WhatsApp > WhatsApp Web/Desktop > Log out from all devices از حساب خود در همه دستگاه‌ها خارج شوید. این کار از دسترسی بیشتر هکر به حساب شما جلوگیری می کند.

در مرحله بعد، باید رمز عبور حساب WhatsApp خود را با رفتن به تنظیمات WhatsApp > حساب > تغییر رمز عبور تغییر دهید. رمز عبور قوی و منحصر به فردی را انتخاب کنید که قبلاً از آن استفاده نکرده اید. همچنین می‌توانید تأیید دو مرحله‌ای را فعال کنید تا یک لایه امنیتی جدید را به حساب واتساپ خود اضافه کنید. به تنظیمات WhatsApp > حساب > تأیید دو مرحله‌ای > فعال کردن بروید.

 

چگونه بفهمیم واتساپ ما روی گوشی دیگری نصب شده

 

اگر قصد دارید بفهمید که چند نفر به واستاپ شما دسترسی دارند ما به شما پیشنهاد میکینم که ادامه این مقاله را که مشاهده کنید ،در اینجا به راهکارهایی که به شما در تشخیص نصب واتساپ بر روی گوشی های دیگر کمک می کند، خواهیم پرداخت.

نحوه بررسی واتساپ در گوشی های مختلف

اگر می خواهید بفهمید واتساپ شما روی گوشی شما نصب است یا خیر، به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. اولین راهکار برای بررسی نصب بودن واتساپ روی گوشی، اجرای برنامه واتساپ است. در صورتی که واتساپ در دستگاه شما نصب شده باشد، می توانید به راحتی وارد برنامه شوید و از آن استفاده کنید. اگر هنگام اجرای برنامه، پیام خطا دریافت کردید، بدانید که واتساپ روی گوشی شما نصب نیست.

نحوه تشخیص نصب واتساپ بر روی گوشی های دیگر

در ابتدا بهتر است در نظر داشته باشید که واتساپ شما ممکن است در گوشی دیگری نصب شده باشد. برای تشخیص این موضوع، به سادگی می توانید با استفاده از گوشی دیگر، به حساب  پیام رسان واتساپ خود وارد شوید. در صورتی که به سادگی میتوانید واردپیام رسان خود شوید و کد تایید برای در نسخه دیگر پیام رسان شما ارسال شود، بدانید که واتساپ روی گوشی دیگری به غیر از شما نیز نصب شده است.

آموزش رفع مشکل نصب واتساپ در گوشی های  های مختلف

اگر شما به هر دلیلی واتساپ شما در گوشی دیگری نصب شده است و می خواهید از اکانت خود خارج شوید، می توانید به سادگی این کار را در زمانی کم انجام دهید. برای خروج از حساب واتساپ خود در گوشی های دیگر، می توانید از داخل برنامه واتساپ ، به بخش “تنظیمات” رفته و سپس روی “حساب” کلیک کنید. سپس بر روی “خروج از حساب” کلیک کنید تا از حساب واتساپ خود در گوشی های مختلف دیگر نیز خارج شود.

در نهایت، بهترین راهکار برای جلوگیری از نصب واتساپ بر روی گوشی های مختلف دیگر ، این است که هرگز گوشی خود را به دوستان و افراد دیگر ندهید.وهمچنین، در صورتی که باید گوشی خود را به دیگران بدهید، حتما از قابلیت “قفل کردن گوشی” و “پین کد” و غیره استفاده کنید تا دیگران نتوانند به داده های و حساب واتساپ شما دسترسی داشته باشند.

 

جمع بندی

 

ما در این مقاله قصد داریم تا برای شما عزیزان آموزش اینکه چطور بفهمیم واتساپ هک شده را توضیح دهیم تا بتوانید با بررسی هایی که در این مقاله به آن اشاره کردیم واتساپ خود را از نفوذ و هکر هایی که در دسترسی به اطلاعات شما دارند قطع کنید ، امیدوارم این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد اگر شما راهکار مختلفی برای افزایش امنیت پیام رسان های مختلف همچون واتساپ را دارید خوشحال میشیم که در بخش کامنت ها آن را به ما و دیگر دوستانی که این مشکلات را دارند معرفی کنید.

 

سوالات متد اول

 

چگونه بفهمیم واتساپ ما چک میشود؟

 

اگر در استفاده از پیام رسان واتساپ خود دچار مشکل هستید و یا پیغام های نا مشخصی به مخاطبان شما ارسال میشود به شما توصیه می‌کنیم که از مواردی که در این مقاله گفته شده است استفاده کنید چرا که به احتمال زیاد واتساپ شما هک شده است

 

علائم هک شدن واتساپ چیست؟

 

ما در این مقاله برای شما عزیزان نشانه های اصلی پس از هک شدن واتساپ که ممکن است با آن مواجه شوید را معرفی کرده ایم که با مشاهده آن باید حتماً از تایید دو مرحله ای و مواردی که می‌تواند امنیت واتساپ شما را بالا ببرد استفاده کنید.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود