چگونه اکانت تلگرام خود را برای همیشه حذف کنیم | آموزش دیلیت حساب تلگرام در اندروید و آیفون❤️

چگونه اکانت تلگرام خود را برای همیشه حذف کنیم ؟ تلگرام یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی است که امروزه در دسترس است. این یک راه عالی برای حفظ ارتباط با دوستان، خانواده و همکاران است. همچنین یک پلتفرم امن است که رمزگذاری سرتاسری برای پیام ها و تماس های شما را در این فضا فراهم می کند. اما اگر به فکر حذف دائمی اکانت تلگرام خود هستید، این مقاله به شما عزیزان کمک می کند تا این کار را  در سریعترین زمان انجام دهید ، در ادامه همراه ما باشید.

آشنایی با پیام رسان تلگرام

آشنایی با پیام رسان تلگرام - رایا پروژه

آشنایی با پیام رسان تلگرام – رایا پروژه

تلگرام یک برنامه پیام رسانی مبتنی بر ابر است ، که برای اولین بار در سال 2013 منتشر شد. این برنامه در چندین پلتفرم از جمله iOS، اندروید و وب در دسترس است. تلگرام به دلیل سرعت و امنیت، با رمزگذاری سرتاسر برای همه پیام ها و تماس ها شناخته شده است.

تلگرام همچنین امکانات مختلفی از جمله تماس صوتی و تصویری، چت مخفی، کانال، ربات و غیره را ارائه می دهد. این برنامه با بیش از 500 میلیون کاربر در سراسر جهان به یکی از محبوب ترین برنامه های پیام رسانی تبدیل شده است.

🔗بیشتر بخوانید : جایگزین تلگرام 

دلایل حذف اکانت تلگرام

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید اکانت تلگرام خود را حذف کنید. شاید شما نگران حریم خصوصی خود هستید و می خواهید از داده های خود محافظت کنید. یا شاید دیگر از برنامه تلگرام استفاده نمی کنید و می خواهید مقداری فضا را در دستگاه خود آزاد کنید. به هر دلیلی، حذف اکانت تلگرام یک فرآیند ساده است که در ادامه کامل در مورد چگونه اکانت تلگرام خود را برای همیشه حذف کنیم صحبت خواهیم کرد.

چطور میتونیم اکانت تلگرام خود را حذف کنیم؟

چطور میتونیم اکانت تلگرام خود را حذف کنیم؟

چطور میتونیم اکانت تلگرام خود را حذف کنیم؟

🔴برای حذف اکانت تلگرام مراحل زیر را دنبال کنید.👇

  • 1 – اولین قدم این است که وارد اکانت تلگرام خود شوید. اگر از برنامه استفاده می کنید، آن را باز کنید و شماره تلفن و رمز عبور خود را وارد کنید. اگر از نسخه وب استفاده می کنید، مرورگر خود را باز کنید و به Telegram.org بروید. شماره تلفن و رمز عبور خود را برای ورود وارد کنید.
  • 2 – به تنظیمات تلگرام خود دسترسی پیدا و وارد آن شوید.
  • 3 – پس از ورود به سیستم، روی سه خط افقی در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید. با این کار منوی تنظیمات تلگرام باز می شود.
  • 4 – گزینه «حذف حساب» را انتخاب کنید.
  • 5 – به قسمت «حریم خصوصی و امنیت» بروید و گزینه «حذف حساب» را انتخاب کنید. این شما را به صفحه حذف اکانت هدایت می کند.
  • 6 – حذف اکانت را تایید کنید
  • 7 – در صفحه حذف حساب، از شما خواسته می شود شماره تلفن و رمز عبور خود را دوباره وارد کنید.

پس از انجام این کار، از شما خواسته می شود که دلیلی برای حذف حساب خود انتخاب کنید. گزینه ای را انتخاب کنید که به بهترین نحو توضیح می دهد که چرا حساب خود را حذف می کنید و دلایل آن چی است ، و سپس روی “حذف حساب من” کلیک کنید ت روند حذف حساب تلگرام شما شروع شود.

🔗بیشتر بخوانید : معرفی بهترین پیام رسان های داخلی

اگر اکانت تلگرام خود را حذف کنید چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که حساب خود را حذف کردید، تمام داده های شما برای همیشه حذف خواهند شد. این شامل پیام‌ها، مخاطبین، فایل‌ها و رسانه شما می‌شود. تمامی اطلاعات شما از سرورهای تلگرام حذف می شود و قابل بازیابی نخواهد بود.

توجه داشته باشید که ممکن است تا 30 روز طول بکشد تا اطلاعات شما به طور کامل از سرورهای تلگرام پاک شود. در طول این مدت، این امکان وجود دارد که شخصی در صورت دسترسی به اعتبار ورود شما، حساب شما را بازیابی کند.

چگونه اکانت تلگرام خود را بازیابی کنیم؟

اگر به طور تصادفی اکانت تلگرام خود را حذف کرده اید، می توانید ظرف 30 روز آن را بازیابی کنید. برای این کار به صفحه بازگردانی حساب در Telegram.org رفته و شماره تلفن و رمز عبور خود را وارد کنید. با این کار حساب شما و تمام داده های شما بازیابی می شود.

🔗بیشتر بخوانید : افزایش امنیت اینستاگرام

دیلیت اکانت تلگرام در یک دقیقه

دیلیت اکانت تلگرام در یک دقیقه -رایا پروژه

دیلیت اکانت تلگرام در یک دقیقه -رایا پروژه

همانطوز که می دانید بسیاری از کاربران قصد دارند که اکانت هایی که در پیام رسان های مختلف از جمله تلگرام ساخته اند را در هر زمانی که خواستند و در بازه زمانی کوتاه آن را پاک کنند به همین دلیل ما به شما توصیه می کنیم که روشی که در این مقاله به شما گفته شده است را انجام دهید چرا که تاکنون بهترین روش دیلیت اکانت تلگرام به شمار می‌رود و خود شرکت تلگرام نیز این موضوع را تایید کرده است .

شما می توانید با استفاده از یک ابزار تغییر آی پی به سایت رسمی تلگرام مراجعه کنید و با وارد کردن شماره خود به راحتی اکانتی که در این پیام‌رسان دارید را پاک کنیم و توجه داشته باشد که شما می توانید پس از ۲۴ ساعت بعد از اینکه اکانت خود را پاک کرده اید آن را مجدداً بازگردانی کنید چراکه تلگرام اطلاعات شما را پس از ۲۴ ساعت به طور کامل پاک خواهد کرد و شما میتوانید در این بازه زمانی مجدداً اکانت خود را بازیابی کنید. 

سایت های غیر رسمی دیگری نیز وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آن اکانت تلگرام خود را حذف کنید اما ما به شما توصیه می کنیم برای امنیت بیشتر از طریق سایت رسمی تلگرام اقدام به دیلیت اکانت تلگرام خود کنید چرا که این سایت رسمی است و در مورد امنیتی نیست ندارد کروکی سایت های متفرقه ممکن است به اطلاعات شما در تلگرام را با استفاده از شماره شما در این سایت برای دیلیت اکانت خود وارد میکنید به سرقت ببرند پس حتما به این مورد توجه ویژه داشته باشید.

آموزش حذف اکانت تلگرام بدون دسترسی به تلگرام

آموزش حذف اکانت تلگرام بدون دسترسی به تلگرام

شاید ممکن باشد که به هر دلیلی، بخواهید اکانت تلگرام خود را حذف کنید، اما به دلیل عدم دسترسی به برنامه تلگرام خودتون ، قادر به انجام این کار نباشید. اما اصلا نگران نباشید! در ادامه سعی کردیم تا به شما خوبان آموزش بدیم که چگونه بدون نیاز به برنامه تلگرام، اکانت خود را به طور کامل از این پیام رسان حذف کنید ، پس با ما همراه باشید تا با هم سراغ این دو روش بریم.

استفاده از وب سایت رسمی تلگرام 

  1. به وب سایت تلگرام به آدرس https://web.telegram.org بروید.
  2. شماره تلفن همراهی که می خواهید اکانت مربوط به آن را حذف کنید، وارد کنید.
  3. روی “Next” کلیک کنید.
  4. تلگرام یک کد تأیید به شماره تلفن شما ارسال می کند.
  5. کد تأیید را در کادر مربوطه وارد کنید و روی “Sign In” کلیک کنید.
  6. در صفحه جدید، روی “Settings” کلیک کنید.
  7. به تب “Privacy and Security” بروید.
  8. در بخش “Delete My Account“، روی “If away for” کلیک کنید.
  9. یکی از گزینه های 1 ماه، 3 ماه، 6 ماه یا 1 سال را به دلخواه انتخاب کنید.
  10. با انتخاب این گزینه، اگر به مدت زمان انتخاب شده، وارد اکانت تلگرام خود نشوید، اکانت شما به طور خودکار برای همیشه حذف خواهد شد.

استفاده از ربات پشتیبانی تلگرام برای حذف حساب تلگرام

  • به ربات پشتیبانی تلگرام به آدرس https://github.com/bostrot/telegram-support-bot بروید.
  • عبارت “Delete Account” را به ربات ارسال کنید.
  • ربات از شما می خواهد که شماره تلفن همراهی که می خواهید اکانت مربوط به آن را حذف کنید، وارد کنید.
  • شماره تلفن را وارد کنید و روی “Send” کلیک کنید.
  • ربات یک کد تأیید به شماره تلفن شما ارسال می کند.
  • کد تأیید را در کادر مربوطه وارد کنید و روی “Send” کلیک کنید.
  • ربات از شما می خواهد که دلیل حذف اکانت خود را بنویسید. این کار اختیاری است و می توانید آن را خالی بگذارید.
  • برای تأیید نهایی، عبارت “Yes, delete my account” را به ربات ارسال کنید تا مراحل حذف اکانت شما انجام شود به همین راحتی.

چگونه می توانم اکانت تلگرام خود را از گوشی دیگری حذف کنم؟

گاهی اوقات ممکن است به دلیل گم شدن یا سرقت موبایل شما، یا به هر دلیل دیگری، نیاز به حذف اکانت تلگرام خود از گوشی دیگری یا موبایل دزدیده شده خود  باشید ، به همین دلیل ما در ادامه این مطلب آموزشی را برای شما عزیزان آماده کردیم که میتوانید با انجام آن تلگرام خود را سریعا بر روی هر دستگاه دیگری به طور کامل حذف کنید و از دسترس خارج کنید.

مراحل کامل حذف اکانت تلگرام از گوشی دیگر

  1. برنامه تلگرام را در گوشی خود باز کنید.
  2. به منوی تنظیمات (Settings) بروید.
  3. گزینه “Privacy and Security” را انتخاب کنید.
  4. در بخش “Active Sessions“، لیست دستگاه هایی که به اکانت شما متصل هستند را میتوانید مشاهده کنید.
  5. موبایلی که می خواهید اکانت تلگرام را از آن حذف کنید یا از دسترس خارج کنید را پیدا کنید.
  6. روی علامت سه نقطه در کنار نام گوشی کلیک کنید.
  7. گزینه “Terminate Session” را انتخاب کنید.
  8. با انتخاب این گزینه، اکانت تلگرام شما از گوشی مورد نظر حذف خواهد شد.

ربات دیلیت اکانت تلگرام در گوگل

ربات دیلیت اکانت تلگرام در گوگل - رایا پروژه

ربات دیلیت اکانت تلگرام در گوگل – رایا پروژه

اگر از کاربرانی باشید که در تلگرام فعالیت میکنید حتما تاکنون با ربات هایی که در این فضا هستند آشنایی دارید شما می توانید از ربات های تلگرام در موارد مختلفی از جمله مدیریت گروه های تلگرامی کانال ها و غیره استفاده کنید که امکانات بسیار خوبی را به صورت رایگان به شما عزیزان می دهد اما یکی دیگر از امکاناتی که این روبات ها می تواند برای شما به ارمغان بیاورند این است که شما می‌توانید بدون ورود به هیچ سایتی و بدون استفاده از هیچ ابزار تغییر آی پی برای دیلیت اکانت تلگرام خود آن را به وسیله ربات انجام دهید.

شما می‌توانید با استفاده از ربات تلگرامی که ما در ادامه آیدی آن را قرار می دهیم با وارد کردن شماره خود و اطلاعات مربوطه تلگرام خود را به صورت موقت و یا دائمی حذف کنید که این کار می‌تواند بسیار در زمان شما صرفه جویی کند و شما می توانید در سریعترین زمان هر اکانتی را که در تلگرام بدون نظر دارید را پاک کنید استفاده از این ربات کاملا رایگان است 

https://t.me/byetelbot?do=open_link

چه مواردی باعث میشود یک کاربر از تلگرام خارج شود؟

شاید تاکنون برای شما سوال باشد که چرا برخی از افراد اکانت خود را در تلگرام دیلیت اکانت می‌کنند و آن را برای همیشه پاک می کند باید بگویم که این کار کاملاً به شخص مورد نظر بر می گردد که با چه انگیزه این کار را انجام می دهد اما در ادامه برخی از موارد متداول و پرتکرار ای که می تواند بر روی شخصیت تاثیر بگذارد که اکانت خود را از تلگرام پاک کند اشاره خواهیم کرد در ادامه همراه ما باشید.

فیلترینگ

مورد اول که می توان گفت یکی از مهمترین مواردی است که کاربران ایرانی با آن مواجه هستند و قصد مدیریت اکانت از پیام رسان محبوب تلگرام را می کنند این فیلترینگ است ، همانطور که میدونی پیام رسان تلگرام در سالیان اخیر در ایران محدود شده است و نمی توانیم به راحتی به آن متصل شویم و همین امر باعث شده است تا کاربران زیادی به پیام رسان های جایگزین کوچ کنند و اقدام به ترک تلگرام کنند.

فعالیت نکردن دوستان و افرادی که میشناسید

یکی دیگر از مواردی که می تواند در ترک تلگرام به صورت دائم یک شخص دخیل باشد ، نبودن دوست و آشنایان در این پیام رسان است اگر شما وارد تلگرام شوید و هیچ دوست و آشنایی داریم پیام رسان فعالیت نکنند پس از مدتی حوصله شما سر میرود و همین امر باعث می شود که شما دیلیت اکانت تلگرام را انجام دهید اما باید توجه داشته باشیم که فیلترینگ نیز می‌تواند در این مورد نقش پررنگی داشته باشد 

بخش حریم خصوصی و امنیت

دیگر از مواردی که می تواند بسیار در ترک  دائم یک پیام رسان برای یک شخص تاثیرگذار باشد امنیت آن است ، تلگرام در سالیان اولی که منتشر شده بود و در دو دستگاه اندرویدی و ios در دسترس بود مشکلات امنیتی  و باگ های زیادی را تجربه کرد و همین امر باعث شده تا کاربران از این پیام رسان خارح شوند و اکانت خود را برای همیشه پاک کنمد اما در سالیان اخیر تلگرام توانسته است امنیت بسیار بالایی نسبت به دیگر پیام رسان های مشابه داشته باشد و همین امر نیز باعث می‌شود تا مجدداً کاربران به تلگرام بازگردد.

🟢خدمات مرتبط در رایا پروژه : طراحی ربات تلگرام

آیا حذف تلگرام پیام های هر دو طرف را پاک می کند؟

آیا حذف تلگرام پیام های هر دو طرف را پاک می کند؟

یکی از سوالات رایج کاربران تلگرام این است که آیا با حذف اکانت تلگرام، پیام های طرف مقابل نیز پاک خواهد شد یا خیر؟ 

🔴پاسخ کوتاه:

خیر، با حذف اکانت تلگرام، پیام های طرف مقابل پاک نخواهد شد.

🟢پاسخ تکمیلی:

پیام رسان تلگرام به گونه ای طراحی شده است که حریم خصوصی کاربران را حفظ کند. به همین دلیل، با حذف حساب تلگرام، فقط اطلاعات مربوط به خود شما از سرورهای تلگرام حذف خواهد شد و این شامل پیام های شما برای دیگران نمی شود.

در واقع، دو نوع حذف در تلگرام وجود دارد:

  1. حذف برای خود: با این کار، فقط پیام های شما در چت حذف خواهد شد و پیام های طرف مقابل دست نخورده باقی خواهد ماند.
  2. حذف برای همه: با این کار، پیام ها برای هر دو طرف در چت حذف خواهد شد.

آیا اگر اکانت تلگرام را حذف کنم، مخاطبین من متوجه خواهند شد؟

پاک کردن حساب در تلگرام، به طور کامل اطلاعات شما را از سرورهای شرکت تلگرام پاک می کند. که این موضوع شامل اطلاعات پروفایل شما، چت ها، گروه ها و کانال ها و همچنین لیست مخاطبین شما می شود.

بنابراین، در پاسخ به سوال اینکه آیا اگر اکانت تلگرام را حذف کنم، مخاطبین من متوجه خواهند شد؟ باید بگوییم بله، اگر اکانت تلگرام خود را حذف کنید، مخاطبین شما متوجه خواهند شد.

در پایین چند روش برای متوجه شدن مخاطبین شما پس از حذف اکانتتان را بیان کردیم که عموما از این روش های متوجه خواهند شد.

  • نام و پروفایل شما از لیست مخاطبین آنها حذف خواهد شد.
  • دیگر نمی توانید به آنها پیام ارسال کنید.
  • اگر در گروه یا کانالی  عضو بودید، از آن گروه یا کانال حذف خواهید شد.
  • اگر کاربری وارد چت شما شود با پیغام آخرین بازدید خیلی وقت پیش مواجهه میشود.

آموزش دیلیت اکانت تلگرام در آیفون

آموزش دیلیت اکانت تلگرام در آیفون

بهترین راه برای حذف حساب کاربری تلگرام در گوشی آیفون، کافیست مراحل زیر را انجام بدید. در این بخش قصد داریم تا ، به شما نحوه دقیق حذف حساب تلگرام خود را در آیفون آموزش دهیم با ما همراه باشید.

 باز کردن برنامه تلگرام

ابتدا، برنامه تلگرام را در آیفون خود باز کنید. برای این کار، روی آیکون تلگرام در صفحه اصلی آیفون خود کلیک کنید.

 ورود به تنظیمات برنامه تلگرام

حالا که برنامه تلگرام باز شده است، روی آیکون تنظیمات (در بالای سمت راست صفحه) کلیک کنید. سپس در منوی باز شده، گزینه “تنظیمات” را انتخاب کنید.

 حذف حساب کاربری تلگرام

در صفحه تنظیمات تلگرام، به پایین صفحه بروید و گزینه “حذف حساب” را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه “حذف حساب” در پنجره باز شده کلیک کنید.

 تأیید حذف حساب

در این مرحله، تلگرام شما درخواست تأیید حذف حساب را می‌دهد. شما باید شماره تلفن خود را با استفاده از کد کشور وارد کنید. سپس بر روی دکمه “تأیید” کلیک کنید.

 تأییدیه با کد تأیید ارسال شده

بعد از وارد کردن شماره تلفن، تلگرام یک کد تأیید به شما ارسال می‌کند. شما باید این کد را در جعبه متنی مربوطه وارد کنید. سپس بر روی دکمه “تأیید” کلیک کنید.

حذف کامل حساب کاربری

حالا که حساب شما تأیید شده است، تلگرام شما را از آیفون خود حذف خواهد کرد. توجه کنید که این عملیات قابل بازگشت نیست، بنابراین حذف حساب خود را  حتما با دفت انجام بدید.

پس از انجام کامل مراحل بالا، حساب تلگرام شما در آیفون شما به طور کامل حذف شده و دیگر قابل دسترسی نخواهد بود.

چگونه می توانم اکانت کانال تلگرام خود را حذف کنم؟

حذف کانال در تلگرام به روش زیر قابل انجام است که در ادامه این روش را توضیح داده ایم:

  • وارد نرم افزار تلگرام را در موبایل خود باز کنید.
  • به کانال مورد نظر خود بروید.
  • روی نام کانال کلیک کنید.
  • در صفحه اطلاعات کانال، روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.
  • گزینه “Manage Channel” را انتخاب کنید.
  • در صفحه مدیریت کانال، به پایین اسکرول کنید و گزینه “Delete Channel” را انتخاب کنید.
  • در نهایت، با انتخاب گزینه “Delete Channel” و تایید نهایی، کانال شما به طور کامل حذف خواهد شد.

آیا می توانیم اکانت تلگرام خود را چندین بار حذف کنید؟

بله، شما می توانید اکانت تلگرام خود را چندین بار حذف کنید. چون تلگرام هیچ محدودیتی برای تعداد دفعات حذف اکانت در نظر نگرفته است.

🔴اما چند نکته وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید:

بعد از حذف اکانت، برای 7 روز نمی توانید با همان شماره تلفن، اکانت جدیدی ایجاد کنید.

اگر اکانت خود را بیش از 3 بار در هفته حذف کنید، ممکن است برای مدتی از حذف اکانت خود منع شوید.

جمع بندی

حذف اکانت تلگرام یک فرآیند ساده است. فقط مراحل بالا را دنبال کنید تا حساب شما برای همیشه حذف شود. به خاطر داشته باشید که ممکن است تا 30 روز طول بکشد تا اطلاعات شما به طور کامل از سرورهای تلگرام پاک شود. اگر در این مدت نیاز به بازیابی حساب خود دارید، می توانید این کار را از صفحه بازیابی حساب انجام دهید.

اگر به دنبال یک برنامه پیام رسان ایمن و قابل اعتماد هستید، تلگرام یک انتخاب عالی است. با رمزگذاری انتها به انتها و ویژگی های مختلف، این یک راه عالی برای حفظ ارتباط با دوستان، خانواده و همکاران شما است.

بنابراین، اگر می‌خواهید اکانت تلگرام خود را حذف کنید، مراحل ذکر شده در این راهنما را دنبال کنید تا در کمترین زمان این کار تمام شود. با تشکر موفق باشید!🙏


سوالات پرتکرار

آیا اگر اکانت تلگرام را حذف کنم، مخاطبین من متوجه خواهند شد؟

پاک کردن حساب در تلگرام، به طور کامل اطلاعات شما را از سرورهای شرکت تلگرام پاک می کند. که این موضوع شامل اطلاعات پروفایل شما، چت ها، گروه ها و کانال ها و همچنین لیست مخاطبین شما می شود.

آیا می توانیم اکانت تلگرام خود را چندین بار حذف کنید؟

بله، شما می توانید اکانت تلگرام خود را چندین بار حذف کنید. چون تلگرام هیچ محدودیتی برای تعداد دفعات حذف اکانت در نظر نگرفته است.

چگونه می توانم اکانت کانال تلگرام خود را حذف کنم؟

وارد نرم افزار تلگرام را در موبایل خود باز کنید.
به کانال مورد نظر خود بروید.
روی نام کانال کلیک کنید.
در صفحه اطلاعات کانال، روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.
گزینه “Manage Channel” را انتخاب کنید.
در صفحه مدیریت کانال، به پایین اسکرول کنید و گزینه “Delete Channel” را انتخاب کنید.
در نهایت، با انتخاب گزینه “Delete Channel” و تایید نهایی، کانال شما به طور کامل حذف خواهد شد.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود