سئو داخلی چیست -On-Page SEO| روش های انجام صحیح سئو داخلی سایت

سئو داخلی مبحثی که اگر بتوانید آن را به خوبی انجام دهید میتوان گفت که بدون هیچ لینک سازی خارجی میتوانید صفحه و سایت مورد نظر خود را به صفحات اول گوگل برسانید و قصد دارید در این مقاله با تمامی نکات سئو داخلی سایت آشنا شویم و روش هایی را برای بهبود آن به شما معرفی کنیم؛ پیشنهاد ما به شما این است که از مقاله سئو خارجی چیست دیدن بفرمایید تا بهتر با مبحث سئو داخلی و خارجی آشنا شوید.

 

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی چیست- رایا پروژه

 

به مجموع اقداماتی که شما در سایت خود انجام میدهید که میتوان از لینکسازی و محتوا نام برد را سئو داخلی یا On-Page SEO گفته میشود؛ شما با استفاده از نکاتی که در ادامه گفته میشود میتوانید سئو داخلی سایت خود را تا حدی خوبی بالا ببرید و قدرت صفحات خود را افزایش دهید تا در نتیجه گوگل سایت شما را یک وبسایت قوی بشناسد تا اعتبار بالایی بگیرید.

 

بیشتر بخوانید:سئو کلاه سفید چیست

 

چرا باید سئو داخلی را جدی گرفت؟

 

این سوال بسیاری از مدیران سایت های اینترنتی از سئو کاران رایا پروژه است که چرا باید به مبحث سئو داخلی سایت اهمیت داد و آن را در اولویت قرار داد؟پاسخ این سوال را این طور برایتان شرح خواهم داد که شما ساختمانی را تصویر کنید که در ابتدا ساخت نقشه خوبی نداشته است و تمامی برق کشی و موارد مربوطه به اشتباه انجام شده است و شخصی که وارد این ساختمان میشود و با دیدن این ایرادات مطمئنن از آن جا خانه خرید نمیکند بدلیل اشتباهاتی که از اول کار داشته ؛ سایت های اینترنتی هم به همین شکل هستند و شما باید نقشه آن را طراحی کنید تا به بهترین شکل سایت شما ساخته شود  به این نقشه و اقداماتی که کیفیت سایت شما را بالا میبرد سئو داخلی گفته میشود.

 

سئو داخلی به و بخش تشکیل میشود

 

1 – سئو تکنیکال

 

سئو تکنیکال به معنی موارد فنی سایت شما است که باید ان ها را چک کنید و در صورت اشکال آن را بتوانید به سادگی رفع کنید؛ یکی از مهم ترین پارامتر هایی که در سئو تکنیکال باید آن را رعایت کنید سرعت وبسایت شما است که باید آن را کاهش دهید تا کاربران با سرعت بیشتری در صفحات سایت شما بتوانند بگردنند که متخصصان رایا پروژه خدماتی در انجام و بهینه سازی سئو سایت انجام دهند.

 

2 – لینکسازی و محتوا

 

دومین مورد و مهم ترین سئو داخلی سایت مربوط به لینکسازی و محتوایی که در آن قرار میدهید است و میتوان گفت شما با این دو مورد میتوانید تا حدود زیادی سئو داخلی سایت خود را بالا ببرید؛ شما باید هر مقاله که منتشر میکنید دارای لینک به مقالات مرتبط آن باشد و محتوایی که می‌نویسید همانطور که در صفحه آموزش تولید محتوا در رایا پروژه گفته ایم باید دارای کیفیت بالا و یونیک باشد.

 

چطور سئو داخلی سایتم را بهبود دهم؟

 

میرسیم به بخش اینکه چطور و با چه روش هایی سئو داخلی سایت خود را بالا ببرید که در ادامه با مهمترین موارد آن آشنا خواهید شد و اگر این مباحث را رعایت و اجرا کنید میتوانید بدون هیچ لینکسازی خارجی صفحات هدف خود را به رتبه های اول گوگل برسانید.

 

بررسی و بالا بردن سرعت سایت

 

سرعت بالا یک وبسایت بسیار برای گوگل اهمیت دارد و یکی از پارامتر های رتبه بندی الگوریتم های گوگل به حساب می آید و در کنار این حتی سرعت خوب یک سایت میتواند بر تجربه عالی برای  کاربران و مشتریان شما نیز تاثیر بسیار زیاد را داشته باشد چرا که داشتن یک وبسایت کند میتواند صبر کاربران و مشتریان شما را کم کند و در نهایت از سایت شما خارجی شود که بانس ریت شما افزایش می یابد؛ اکر میخواهید بیشتر با مبحث نرخ پرش در سئو آشنا شوید پیشنهاد میکنیم مقاله بانس ریت چیست را مطالعه بفرمایید.

 

لینکسازی خوشه ای و منظم

لینک سازی خوشه ای - رایا پروژه

 

لینکسازی خوشه و منظم میتواند به طور کامل ساختار سایت شما را بهبود دهد و گوگل به آن سایت رتبه خوبی میدهد؛ به طور مثال در لینکسازی خوشه ای شما صفحات هدف خود را که صفحات اصلی شما هستند را انتخاب میکنید و از صفحه اصلی به این صفحات لینک میدهید و در ادامه صفحات دیگری را که زیرمجموعه  و مرتبط آن هستند را می‌سازید و به آن حالا لینک میدهید به این روش لینکسازی خوشه ای و منظم گفته میشود که خیلی مهم است و باید آن ار حتما رعایت کنید.

 

بیشتر بخوانید :الگوریتم های گوگل – معرفی کامل تمامی الگوریتم های گوگل

 

عنوان های صفحات

 

مورد دیگری که باید در انجام آن وقت بگزارید عنوان هایی است که شما برای صفحات خود انتخاب میکنید به طور مثال وقتی پیجی را در سایت خود برای هدف خاصی می‌سازید باید عنوان مناسبی را داشته باشد و از کلمات کلیدی در آن استفاده شود تا تاثیر و کیفیت آن صفحه در گوگل افزایش یابد که ما در مقاله چطور عنوان سئو شده بنویسیم؟ کاملا این موضوع را آموزش داده ایم.

 

استفاده از ویدیو و عکس های با کیفیت در سایت

 

مطمئنا زمانی که وبسایتی را تاسیس میکنید و در آن محتوا قرار میدهید از ویدیو و عکس در آن استفاده میکنید که بسیار عالی میباشد و حتما باید این کار را انجام دهید ولی برخی مدیران سایت ها از ویدیو و تصاویر بی کیفیت استفاده میکنند که این موضوع بجای اینکه کیفیت صفحه شما را بالا ببرید آن را کاهش میدهد؛ باید زمانی که ویدیو و یا تصویر مورد نظر خود را در صفحه ای از سایت خود درج میکنید حتما این محتوا دارای کیفیت خوبی باشد تا هم حس خوبی به بازدید کننده شما بدهد و هم الگوریتم های گوگل آن محتوا را یک محتوا خوب و عالی بشناسند.

 

استفاده از alt تصاویر

 

در بالا به گفتیم که از تصاویر با کیفیت در صفحات سایت خود استفاده کنید و مورد دیگر است که وقتی عکسی را در صفحه خود قرار میدهید باید alt آن را هم درج کنید و اگر از سایت های وردپرسی استفاده میکنید میتوانید در هنگام آپلود عکس گزینه ( متن جایگزین ) را پر کنید تا وقتی تصویر شما دچار مشکل شود این متن جایگزین عکس شما شود همچنین گوگل با استفاده از alt تصویری که انتخاب کنید آن را در نتیجه خود در بخش عکس ها قرار میدهد.

 

استفاده صحیح از چگالی کلمات شما در صفحات سایت

 

این مورد بسیار حائز اهمیت بوده و باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید به طور مثال زمانی که کلمه کلیدی را برای صفحه ای انتخاب میکنید باید آن را در محتوای خود به طور متوسط استفاده کنید اینطور نباشد که کلمه کلیدی شما فروش لباس باشد ولی در صفحه خود که محتوایی با 1000 کلمه دارد بیشتر از 10 بار استفاده کنید و چگالی آن را بالا ببرید؛ همیشه سعی کنید برای هر مقاله 1000 کلمه از 8 الی 10 کلمه کلیدی استفاده کنید.

 

استفاده و درج اطلاعات ساختار یافته در سایت

 

وقتی که کلمه ای را در نتایج گوگل سرچ میکنید به سایت هایی برمی‌خوریم که در زیر آن از ستاره و پرسش پاسخ استفاده شده است که به این مورد اطلاعات ساختار های یافته یا همان اسکیما Schema  گفته میشود؛ برای بهبود دادن به صفحات داخلی و سئو آن میتوانید از این اطلاعات برای درک بهتر گوگل از سایت شما استفاده کنید.

 

سعی کنید از url های کوتاه استفاده کنید

 

لینک های سایت - رایا پروژه

 

وقتی که محتوایی را منتشر میکنید اگر سایت وردپرسی دارید باید به پیوند یکتا آن توجه داشته باشید چون اصولاً به طور اتومات url شما ساخته میشود که کیفیت خوبی را ندارد شما باید از url های کم برای هر صفحه از سایت خود استفاده کنید که این موضوع میتواند کیفیت سئو داخلی شما تا حد خوبی بالا ببرد و همچنین شما با استفاده از url های کم میتوانید ربات های گوگل را هم بیشتر به وبسایت خود بیاورید چون الگوریتم و ربات های گوگل از url های طولانی زیاد خوشش نمیاد و در مواردی حتی آن ها را بررسی نیز نمیکند.

 

مهم ترین بخش که گوگل به آن برای بهبود سئو داخلی توجه میکند چیست؟

 

بهبود سئو داخلی - رایا پروژه

 

در بالا به مواردی اشاره کردیم که برای بهبود سئو داخلی سایت شما بسیار مهم بوده است ولی موردی دیگری نیز وجود دارد که اگر آن را رعایت نکنید هیچ مورد از موارد بالا اگر انجام نیز بدید تاثیر زیادی را نخواهند داشت که در ادامه به این موضوع میپردازیم.

 

داشتن نسخه مناسب سایت برای حالت موبایل

 

از سال 2015 به بعد استفاده از اینترنت در گوشی های موبایل بسیار زیاد از کامپیوتر های شخصی شد و همین امر باعث شد تا بیشتر توجه گوگل بر روی سایت هایی باشد که نسخه موبایل هم دارد یعنی زمانی که سایت مورد نظر خود را بازم میکنید تمام منو ها تمام تصاویر و درگیر محتوایات سایت شما برای کاربر موبایل به صورت خوانا و ریسپانسیو باشد تا در استفاده از آن به مشکل نخورند و اکثر قالب ها در سایت های وردپرسی این امکان را دارند ولی اگر سایت شما اختصاصی یا وردپرسی بود که قالب شما این امکان را نداشت ؛ همین الان اقدام به تهیه نسخه موبایل برای وبسایت خود کنید تا سئو داخلی شما هم نیز بهبود قابل توجه ای را داشته باشد.

 

با استفاده از سئو داخلی عالی میتوانید بدون بک لینک رتبه بالا بگیرید

 

تا الان که این مقاله را مشاهده کردید حتما به  اهمیت سئو داخلی سایت خود پی بردید شما اگر ساختار و محتوای خوبی را داشته باشید بدون نیاز به لینک خارجی و هزینه های اضافی میتوانید صفحات مورد نظر خود را به رتبه های اول در گوگل برسانید و همچنین به شما توصیه میکنم اگر هنوز سئو داخلی مناسبی را ندارید اصلا به سمت سئو خارجی نروید و اول ساختار داخل را درست کنید و بعد به سراغ لینکسازی خارجی بروید.

 

مقالات مرتبط: آموزش سئو

 

جمع بندی

ما سعی داشتیم تا در این مقاله تمامی نکات مهم راجب سئو داخلی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با روش هایی که گفته شده است سئو داخلی سایت خود را بهبود یافته و رشد در نتایج گوگل داشته باشید.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود