فرق هاست و سرور چیست | معرفی کامل تفاوت های سرور ابری با سرور مجازی❤️

قصد داریم در این مقاله به فرق هاست و سرور بپردازیم که بسیاری افراد صاحبان کسب کار ها و بیزینس های اینترنتی که با آن مشکل دارند را شرح دهیم و به شما کمک کنیم تا هاست و سرور مناسبی را برای کسب کار خود انتخاب کنید ؛ در ادامه مقاله فرق هاست و سرور  با ما همراه باشید.

 

هاست چیست ؟

فرق هاست و سرور چیست - رایا پروژه

 

هاست فضای ذخیره سازی است که اطلاعات وبسایت شما در آن ذخیره میشود و میتوان گفت اگر هاست وجود نباشد سایت شما در دسترس قرار نمیگرد و محتوای آن به نمایش در نمیاد که باید از در انتخاب هاست خود نهایت دقت را بکنید که وجود یک هاست خوب میتواند در پیشرفت کسب کار و همچنین سئو سایت شما تاثیر مثبت میگزارد ؛ هاست  تیکه های یک سرور است که قسمت بندی شده است برای کسب کار های کوچک که بتوانند با هزینه کمی فضای ذخیره سازی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

 

بیشتر بخوانید : سایت مپ چیست ؟

 

مزایا هاست ؟

 

داشتن هاست برای سایت مزایا  دارد که میتوان به :

 

ارزان بودن

امکان استفاده رایگان

استفاده آسان

سرعت متوسط

 

معایب هاست؟

 

قطع شدن  مکرر در طول ماه

امنیت متوسط 

منابع محدود

 

هاست ویندوز یا هاست لینوکس ؛ کدام بهتر است؟

 

بسیاری از شرکت های هاستینگ از تفاوت هاست لینوکس و ویندوز میکنند که این باور است اشتباه است این دو هاست با هم تفاوت زیادی را ندارند و در بسیاری از تست های که گرفته شده با هم یکسان هستند اما هاست لینوکس چون با php سازگاری بیشتری را دارد و از ان استفاده میکند مورد استفاده خیلیا قرار میگیرد و نکته که وجود دارد هزینه هاست لینوکس از هاست وردپرس پایین است.

 

بیشتر بخوانید : CDN چیست؟

 

سرور چیست؟

 

سرور برعکس هاست به تیکه های مختلفی برای استفاده تقسیم نمیشود و شما کل منابع آن را در اختیار دارید و از امنیت خوب و بالایی برخوردار است  و بدلیل اینکه شما از تمام منابع آن استفاده خواهید کرد سرعت بالایی را نیز دارد و سبب میشود تا سایت شما با سرعت بالایی لود شود که میتواند برای سئو سایت شما بسیار تاثیر مثبت بگزارد.

 

مزایا سرور چیست؟

 

داشتن سرعت بالا

امنیت بالا

اختصاص تمام منابع موجود تنها برای سایت شما

آپ تایم بالا

 

معایب سرور چیست؟

 

هزینه بالا

مشکلات مربوط به راه اندازی

 

فرق هاست و سرور چیست؟

 

هاست یا سرور - رایا پروژه

 

در بالا با مفهوم سرور و هاست آشنا شده ایم ؛به طور مثال سرور مانند کامپیوتری است که فقط شما از آن استفاده میکنید و فقط برای شما است که خدمت رسانی میکند اما هاست کوچک شده سرور است و مانند کامپیوتری است که افراد دیگری نیز از ان استفاده میکنند و به همین سبب قدرت ان نسبت به سرور کم است ولی هزینه مناسب تری را دارد و نکته دیگری که وجود دارد میتوان گفیت نفوذ به سرور تا هاست دشوار است و امنیت سرور از هاست بالا تر است بدلیل اختصاصی بودن.

 

هاستینگ چیست؟

 

هاستینگ به شرکت هایی گفته میشود در حوزه خرید هاست و سرور فعالیت میکنند و سرور های خود را به بخش های کوچکی در قالب هاست به فروش میرسانند که میتوانید برا شروع یا ارتقا کسب کار خود از این شرکت ها استفاده و از خدماتی همچون پشتیبانی بهره مند شوید.

 

برای کسب کارم از سرور استفاده کنم یا هاست؟

 

یکی از سوالات بسیار پرتکرار عزیزانی که قصد راه اندازی کسب کار دارند این است که از هاست یا سرور استفاده کنند ؛ جواب این سوال این است اگر شما کسب کاری دارید که هنوز تعداد بازدید زیادی را ندارید و اول راه هستید دلیلی ندارد تا از سرور استفاده کنید چون هزینه بالایی را برای شما دارد ولی میتوانید با هزینه کمتری و با همان کیفیت بدلیل کم بودن محتوا و بازدید از هاست نیز داشته باشید که بسیار برای افرادی که تازه کسب کار خود را راه انداختند مناسب است ؛ پس پیشنهاد ما به شما این است که اگر سایت شما بازدید بالا و محتوای زیادی را ندارد از هاست های اشتراکی استفاده کنید و اگر  سایت پر بازدید و پر مجتوا دارید پینهاد میکنیم همین الان برای پیشرفت کسب کارتان از سرور اختصاصی استفاده کنید.

 

مقالات دیگر :جریمه وبسایت توسط گوگل به چه معناست

 

سرور ابری چیست؟

سرور ابری چیست - رایا پروژه

سرور ابری چیست

 

شاید برای خیلی از افرادی که قصد داشته باشند وب سایت خود را بر روی سرور های مجازی و ابری بالا بیاورند که اصلاً سرور ابری چیست و چگونه می توان نیازهای شما را رفع کند.

زمانی که بازدید های وبسایت شما بالا می رود و فشار زیادی بر روی هاست شما ایجاد می شود ممکن است که از دسترس خارج شود و یا به طور موقت هاست شما قطع شود که می توان برای تجربه کاربری و همچنین سئوی وب سایت شما تاثیر بگذارد و به همین دلیل خیلی از افراد به سراغ سرورهای اختصاصی و سرورهای ابری می‌رود که اگر شما وبسایت دارید که متوسط بازدید آن روزانه بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ نفر است به شما توصیه می‌کنیم که از سرورهای ابری استفاده کنید چرا که سرورهای ابری نسبت به سرورهای اختصاصی هزینه کمتری دارند و می تواند نیاز شما را نیز رفع کند.

هوای ابری بخشی از یک سرور مجازی و اختصاصی هستند که می‌تواند نیازهای شما را به طور کامل رفع کرد و با منابع در اختیار شما قرار میدهد تا با قطعی وبسایتتان بر نخواهید خورد.

از مزایای استفاده از سرورهای ابری این است که اگر کاربران سایت شما به طور موقت بیشتر از  حد معمول باشد سرور ها به صورت اتوماتیک منابع خود را افزایش می‌دهد تا به قطعی و خود خورد و همچنین یکی دیگر از مواردی که میتوان شماره ترغیب کند تا از سرورهای ابری استفاده کنید این است که اگر سرور مورد نظر شما قطع شود به طور اتوماتیک بر روی سرور دیگری ریداکت می شوید تا هیچگاه سایت شما با قطعی مواجه نشود و کاربران بتوانند به راحتی به اطلاعات و محتوای وب سایت شما دسترسی داشته باشند.

 

🔗بیشتر بدانید : چگونه خطای سرور را رفع کنیم

 

تفاوت سرور ابری با سرور مجازی

 

اگر از آن دسته افرادی هستید قصد دارند تا به اطلاعات وبسایت خود را برای سرورهای اختصاصی و سرور ابری قرار دهند به شما پیشنهاد میکینم که در ادامه همراه ما باشید تا تفاوت این دو را با یکدیگر مقایسه کنیم.

اولین موردی که باید به ان مشخص کنیم این است که سرور های ابری هزینه کمتری نسبت به سرورهای اختصاصی خواهند داشت که اگر از وب‌سایت‌های استفاده کنیم که بازدید آن متوسط است توصیه می‌کنیم که برای ابرو استفاده کنید چرا که نیازی به سرور اختصاصی ندارید زمانی که بازدید های شما زیاد شده کاربران زیادی در لحظه وب سایت شما را بارگذاری کردن باید به صورت اختصاصی بروید تا مشکلی برای شما به وجود نیاید.

یکی دیگز از تفاوت هایی که سرورهای اختصاصی نسبت به سرورهای ابری دارند این است که شما در سرورهای اختصاصی تمامی منابع به شما تعلق دارد و به زودی شما بر روی یک سرور مشخص بارگذاری می شود که سرعت آن نسبت به فضای ابری خیلی بیشتر است.

یکی دیگر تفاوت هایی که سرورهای ابری را نسبت به سرورهای اختصاصی متمایز می‌کند این است که شما می توانید منابع سرورهای ابری را هر زمان که بخواهید افزایش و آن را کم کنید اما در سرور های اختصاصی شرایط اینگونه نیست و شما باید درخواست خود را ثبت کنید تا در بازه زمانی مشخص این کار صورت گیرد.

 

هاست در شبکه چیست؟

هاست در شبکه چیست؟

میزبان شبکه به یک دستگاه فیزیکی یا مجازی گفته می شود که به یک شبکه کامپیوتری متصل است.

که به عنوان یک نقطه دسترسی  برای سایر دستگاه ها برای اتصال و ارتباط در شبکه عمل می کند.

یک میزبان شبکه می تواند شامل دستگاه های مختلفی مانند رایانه، سرور، روتر، سوئیچ یا هر دستگاه دیگری با آدرس IP (پروتکل اینترنت) باشد. میزبان اجازه می دهد تا اطلاعات بین دستگاه های مختلف در شبکه منتقل شود و ارتباطات داده، اشتراک فایل و اشتراک منابع را امکان پذیر می کند.

که هاست در شبکه نقش مهمی در مدیریت و ارسال جریان اطلاعات در سراسر شبکه در تمامی نقاط جهان ایفا می کند و از ارتباطات کارآمد و ایمن را ایجاد کند.

 

نتیجه گیری

 

در این مقاله کامل با فرق هاست و سرور اشنا شدیم و معایب و مزایا آن را بررسی کردیم و اگر قصد دارید سایت خود را راه اندازی کنید یا اینکه آن را ارتقا دهید حتما این مقاله تا انتها مطالعه کنید.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود