کم کردن حجم عکس -بهترین روش های کاهش حجم تصاویر

کم کردن حجم عکس  یکی از مواردی است که بیشتر کاربران به دنبال تغییر و کم کردن حجم تصاویر آن هستند و اینکه تصاویر خود را با حجم کم و کیفیت بسیار خوب در فرمت های مختلف منتشر کند که ما قصد داریم در این مقاله نحوه کم کردن حجم عکس را به شما عزیزان معرفی کنیم.

اگر از آن دسته افرادی هستید که قصد دارید تصاویر را برای وب سایت خود بهینه کنید ، ما به شما توصیه میکنیم که مقاله نحوه بهینه‌سازی تصاویر برای وردپرس را مشاهده بفرمایید.

 

کم کردن حجم تصاویر

یکی از دغدغه های مدیران و سئو کاران سایت کم و کاهش حجم تصاویر محتوا خود هستند تا سرعت سایت خود را بیشتر کنند و در گوگل رتبه بالا بگیرند ولی باید در نظر داشته باشیم که کم کردن حجم عکس به کیفیت تصویر ضربه نزند و کیفیت کاهش نباید در ادامه 4 سایت برتر به شما معرفی خواهیم کرد تا بدون افت کیفیت تصویر مورد خود را انتخاب عملیات کاهش حجم آن را انجام بدید.

برای تبدیل تصاویر خود به فرمت های نوشتاری میتوانید از مقاله تبدیل عکس به متن در رایا پروژه استفاده کنید.

 

چرا باید حجم تصاویر خود را کاهش بدیم؟

کم کردن حجم عکس

 

سرعت لود بالا یک محتوا هم برای گوگل رضایت بخش است هم برای کاربر ؛ هیچ فردی حتی شما نمیخواهید که سایتی را باز کنید و مدت زمان بسیاری را برای بارگزاری آن صفحه منتظر بمانید و به همین خاطر ما سایت هایی را درادامه به شما معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از این وبسات ها حجم عکس های خود را تا جایی که افت کیفیت مشاهده نشود پایین بیاورید و آن را جایگزین یا در سایت خود قرار دهید تا سرعت وبسایت شما به طور چشمگیری افزایش یابد و هم گوگل و کاربر با رضایت کامل از سایت شما خارج شوند.

 

بیشتر بخوانید : چگونه تمام عکس های یک سایت را دانلود کنیم

 

4 سایت برتر کاهش حجم تصاویر

 

1-سایت Reduceimages

 

 سایت کم کردن حجم عکس Reduceimages

 

این وبسایت طی تست هایی که متخصصان گرفته اند بسیار عملکرد عالی و خوبی را داشته و میتوانید با استفاده از این وبسایت پس زمینه تصاویر خود را انتخاب کنید و تمام عکس های خروجی این وبسایت دارای کیفیت و شفافیت خوبی هستند.

 

2-سایت Imageresizer

 

سایت کم کردن حجم عکس Imageresizer

 

 

این سایت بدلیل رابطه کاربری آسان و کارایی بالا مرجع اصلی برای کم کردن حجم تصاویر برای مدیران سایت تبدیل شده است ؛ با استفاده از این سایت میتوانید تصاویر خود را به صورت صحیح از حجم آن بدون کاهش کیفیت کم کنید.

 

بیشتر بخوانید: طراحی ایموجی

 

3- سایت Resizeimage

 

سایت کم کردن حجم عکس Resizeimage

 

 

این سایت امکانات زیادی را نسبت به سایت های معرفی شده بالا در اختیار شما قرار میدهد ؛ و میتوانید با استفاده از این وبسایت سایز و حجم عکس خود را در ابتدا مشخص کنید به همین دلیل دارای محبوبیت بالایی است.

 

4- سایت Compressnow

 

 سایت کم کردن حجم عکس Compressnow

 

 

یکی از بهنرین سایت های کاهش حجم تصاویر است که تصاویری با حداکثر کاهش حجم و حداقل افت کیفیت میتوان برای شما عکس های مورد انجام دهد که بسیار معروف و محبوب است.

 

بیشتر بخوانید : چطور سرعت گوشی خود را بالا ببریم؟

 

روش های دیگر برای کاهش حجم تصویر چیست ؟

 

کم کردن حجم عکس

 

شما برای کم کردن حجم عکس سایت و محتوا خود میتوانید از دو روش استفاده کنید ؛ شما از طریق سایت که در بالا توضیح دادیم به صورت آنلاین و از طریق نرم افزار که به صورت آفلاین انجام میشود میتوانید استفاده کنید ؛ در روش دوم که به صورت آفلاین است شما میتوانید از طریق نرم افزار محبوب شرکت ادوبی یعنی فتوشاپ استفاده کنید که میباسیت با کم کردن سایز و اعمال برخی از تنطیمات این پروسه را انجام داد.

 

مزایا تصاویر کم حجم چیست؟

 

عکس هایی که حجم کمی دارند نه تنها در سایت ها مفید بوده بلکه شما میتوانید از آنها در شبکه ها اجتماعی نیز استفاده کنید که باعث آپلود سریعتر آن میشود ؛ ولی اگر مدیر سایت هستید پیشنهاد ما این است که حتما از تصاویر که حجم آن ها بین 20 کیلوبایت تا 80 کیلوبایت است استفاده کنید تا سرعت سایتتون افزایش یابد ولی به این تکته توجه داشته باشید که اگر بیشتر از حد امکان این کار را انجام بدین باعث افت کیفیت عکس شما میشود و باعث میشود زیبایی سایتتان از بین برود و کاربر سایت شما را با اولین بازدید آن را بی کیفیت بخواهند.

 

کم کردن حجم عکس در گوشی

 

اگر قصد داشته باشید که در گوشی موبایل خود اقدام به کم کردن حجم تصاویر خود کنید ما در ادامه برنامه ای را به شما معرفی خواهیم کرد که میتوانید با استفاده از آن خیلی اسان و راحت تصاویر خود را سایز بندی و از حجم آن کم کنید؛ این نرم افزار برای اندروید و آی او اس منتشر شده است و میتوانید به راحتی آن را دانلود کنید و از آن بهره ببرید.

 

نرم افزار Lite Photo Compress and Resize

نرم افزار Lite Photo Compress and Resize - رایا پروژه

 

نرم افزار Lite Photo Compress and Resize را میتوان بهترین مورد در بین ابزار های موبایل برای کاهش تصاویر دانست این نرم افزار حجم کمی دارد و در مارکت های مختلف قابل دسترسی است و فقط باید در این اپلیکیشن تصویر خود را از گالری موبایلتان انتخاب کنید و پس از این کار گزینه Compress را بزنید تا عملیات فشرده سازی انجام شود به هیمن سادگی و به صورت آفلاین میتوانید تمامی  عکس های خود را که از حجم بالایی برخوردار هستند از حجم آن کاسته بدون اینکه از کیفیت آن کم شود.

 

مقالات دیگر : معرفی بهترین آنتی ویروس های ویندوز

 

سوالات متداول

 

در این بخش قصد داریم تا به سوالات پرتکرار شما عزیزان پاسخ دهیم در ادامه همراه ما باشید.

 

کاهش حجم عکس png آنلاین در squoosh گوگل

 

یکی از سرویس های جذاب گوگل وبسایت squoosh است که میتوانید با این ابزار هر تصویری را از فرمت های مختلف از جمله jpg ، png و غیره را به حالت فشرده در بیارید تا حجم آن کم شود.

این وبسایت بسیار قدرتمند است و شما میتوانید تمامی تصاویر خود را با فرمت های مختلف در این سایت قرار دهید تا حجم آن کم شود بدون افت کیفیت که این مورد بسیار اهمیت دارد.

برای ورود به وبسایت squoosh کلیک کنید.

 

كم كردن حجم عکس بدون افت كيفيت

كم كردن حجم عکس بدون افت كيفيت - رایا پروژه

كم كردن حجم عکس بدون افت كيفيت

 

برای خیلی از افراد مهم است که چطور می توانند تصاویر خود را با سایزهای مختلف حجم آن را کم کنیم بدون اینکه افت کیفیت داشته باشد چون شما زمانی که حجم عکس خود را پایین بیاورید ممکن است کیفیت آن پایین بیاید و مانند قبل کیفیت خوبی نداشته باشد به شما عزیزان ابزارهایی را در ادامه معرفی می کنیم که بتوانید با استفاده از آنها کیفیت تصاویربالا نگه داریم و حجم آن را کم کنید در ادامه با این ابزار ها آشنا خواهیم شد 

  1. فتوشاپ
  2. سایت squoosh
  3. ابزار های ویرایش عکس
  4. سایت های آنلاین ویرایش عکس

 

کاهش حجم عکس از مگابایت به کیلوبایت

 

شاید برای خیلی از افراد کم کردن حجم عکس از مگابایت به کیلوبایت کار غیر ممکن باشد اما این کار ممکن است و شما می‌توانید با ابزارهایی که در اختیار دارید حجم تصاویر خود را از مگابایت به کیلوبایت تبدیل کنید.

اما ممکن است که کیفیت تصویر کمی پایین بیاد که این مورد طبیعی است و شما دارید حجم آن را آخرین مرحله کمک می کنید ، برای این کار اگر شما تصویر را برای وب سایت نیاز دارید وقتی که حجم عکس را کم کنیم و به شما توصیه می‌کنیم که از فرمت webp استفاده کنید.

این فرمت عکس توسط گوگل طراحی شده است و برای افرادی که وب سایت دارند خیلی می تواند تاثیر خوبی را بر روی سرعت سایتتان داشته باشد چرا که شما با تغییر فرمت تصویر به webp حجم عکس شما پایین میاید ولی کیفیت تغییر خیلی زیادی نمیکند

 

 

کاهش حجم عکس اسکن شده

 

اگه تصویری دارید که اسکن شروع است و طوری که حجم آن کم کنید ما در ادامه چند ابزار به شما معرفی می کنیم که می توانید با استفاده از آنها تصاویری که اسکن شده اند را حجم آن را کم کنیم ،  بدون اینکه افت کیفیت داشته باشند 

  1. فتوشاپ
  2. نرم افزار paint
  3. سایت squoosh
  4. ابزار های ویرایش عکس

 

بیشتر بخوانید : فتوشاپ آنلاین

 

جمع بندی

 

کم کردن عکس یکی از مواردی است که در دنیای بی انتها وب برای موفق شدن باید در نظر گرفت چرا که تصاویر با سایز و حجم بالا میتواند سرعت سایت شما را تا چند ثانیه هم بیشتر کند که این میتواند به سئو سایت شما آسیب خیلی زیاده بزند.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود