تبدیل عکس به متن | تبدیل آنلاین و آفلاین تصاویر به متن❤️

تبدیل عکس به متن امروزه یکی از پر استفاده ترین مواردی است که بسیاری از افراد برای کم کردن زمان کارهای خود از جمله نوشتن متن روی عکس انجام میدهند و میشه گفت یکی از جذاب‌ترین و مواردی است که هوش مصنوعی توانسته است برای شما به ارمغان بیاورد.

با مقاله ای را به تازگی در سایت رایا پروژه منتشر کردیم که نحوه تبدیل pdf به word را به صورت تصویری و راحت معرفی کردیم که می توانیم با یک کلیک فایل های ورد خود را به فرمت pdf تبدیل کنید یا این کار را میتوانیم برعکس انجام دهید با مراجعه به این مقاله توضیحات کامل در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

ما در این مقاله سعی کردیم تا به صورت کامل و سریع تبدیل عکس به متن را برای شما عزیزان توضیح دهیم ، تا بتوانید از این پس با کمک هوش مصنوعی تصاویر خود را به متن تبدیل کنید و آن را در فایل هایی مانندورد تحویل بگیری در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

آموزش تبدیل عکس به متن با روشی آسان

آموزش تبدیل عکس به متن با روشی آسان

آموزش تبدیل عکس به متن با روشی آسان

شاید برای شما عزیزان نیز پیش آمده باشد که بخواهید از متن های داخل یک تصویر استفاده کنید اما با توجه به اینکه نوشتن متن روی عکس میتوان سخت و زمانبر باشد ما راهی  را برای شما آموزش می دهیم که در ادامه می توانید این کار را به سادگی انجام دهید.

شما می توانید دو راه آنلاین و آفلاین تصاویر خود را به متن تبدیل کنید که هر دو رایگان هستند و ابزارهای آن به صورت را با آن در دسترس تمامی افراد وجود دارد که در ادامه به این موارد می پردازیم.

فقط باید توجه داشته باشید که استفاده از این قابلیت هوش مصنوعی هنوز در حال توسعه است و ممکن است که اشکالات نگارشی در خروجی متن از عکس وجود داشته باشد که می توانید آن را با ابزار های ویرایش متن درست کنید.

همچنین اگر قصد دارید که تصاویر خود را حجم کنید بدون افت کیفیت می توانید از مقاله کم کردن حجم عکس در رایا پروژه استفاده کنید.

روش اول : استفاده از سایت های تبدیل عکس به متن

استفاده از سایت های تبدیل عکس به متن

استفاده از سایت های تبدیل عکس به متن

در ابتدا میریم سراغ سایت هایی که این امکان را به شما می‌دهد تا به سادگی و رایگان تصاویر خود را به فرمت های مدنظر خود تبدیل کنید و محتویات متن داخل عکس را در بیاوریم و در قالب فایل های ورد بریزید خوشبختانه  توسعه دهندگان ایرانی دست به کار شده اند و توانسته این وب‌سایت‌ها را طراحی کنند تا شما بتوانید با بارگذاری تصویر خود در این وب‌سایت‌ها متن های آن را استخراج کنید و از فایل های که می خواهید به فرمت های مختلف تبدیل کنید.

همانطور که در ابتدا گفته ایم ممکن است در خروجی فایل هایی که دریافت می کنید غلط های املایی وجود داشته باشد که باید آن را رفع کنید،  اما اگر عکسی که بارگذاری می‌کنید با کیفیت و کارایی بالا می باشد غلط های املایی بسیار کم می شود .

معرفی سایت های تبدیل عکس به متن

در این قسمت در مقاله تبدیل عکس به متن قصد داریم به صورت وب‌سایت‌های برویم که با استفاده از  هوش مصنوعی می توانند تصاویر شما را به متن های نوشتاری تبدیل کنند اما باید برای استفاده از این وب سایت ها مواردی که در ادامه به آن اشاره میکنیم را رعایت کنید .

  1. تصاویر باید کیفیت خوبی را داشته باشد
  2. اگر متن های تصاویر شما دستنویس است باید خوانا و خوشخط باشد
  3. فرمت تصاویر شما JPG باشد.

1 – سایت ابیو

وبسایت ابیو یکی از سایت هایی است که خدمات خوبی را در در حوزه تبدیل تصاویر به متن و تایپ انجام می دهد که می توانیم با بارگذاری تصاویر مدنظر خود در این وبسایت متن آن را تحویل بگیرید ، کافیست که وارد این سایت شوید و با لاگین کردن در آن تصاویر خود را در در بخشی که برای تبدیل قرار دارد بارگذاری کنید تا متن نوشتاری آن را تحویل بگیرید.

آدرس سایت : https://www.eboo.ir

2 – سایت متن یار

سایت متن یار

سایت متن یار

دومین سایتی که می تواند در این لیست حضور داشته باشد و کاربران زیادی را هم دارد متن یار است این وب سایت توسط توسعه‌دهندگان ایرانی طراحی شده است و می‌تواند با دقت بالا تصاویر شما را به متن های نوشتاری و در قالب فایل ورد تحویل دهد.

آدرس سایت : https://matnyaar.ir

3 – سایت تایپو

سایت تایپو

سایت تایپو

یکی دیگر از سایت هایی که خیلی مورد استفاده قرار می گیرد برای تبدیل و تایپ تایپو از شما می توانید به صورت رایگان تصاویر خود را که مد نظر دارید آن را به هم تبدیل کنید را در این وب سایت قرار دهید تا فرمت نوشتاری و هم برای شما تحویل داده شود .

همچنین یکی دیگر از قابلیت های تایپو این است که شما می‌توانید pdf های خود را هم به متن تبدیل کنید که مشابه این قابلیت در وب سایت هایی که در بالا معرفی کردیم فعلا وجود ندارد.

آدرس سایت : https://typeo.top

بیشتر بخوانید: كپی كردن متن پی دی اف

روش دوم : استفاده از نرم افزار های تبدیل عکس به متن

یکی دیگر از روش های تبدیل عکس به متن استفاده از برنامه هایی است که می توانید بر روی گوشی های اندرویدی و ios ای خود و راحت و کامپیوترهای شخصی نصب کنیم و از آن استفاده کنید اما در ادامه این مقاله قصد داریم تا این نرم افزار های محبوب را برای شما معرفی کنیم.

1 – برنامه لنز مایکروسافت

برنامه لنز مایکروسافت

برنامه لنز مایکروسافت

مایکروسافت لنز یک برنامه کاربردی و عالی است که توسط کمپانی محبوب مایکروسافت منتشر شده است که می توانید این برنامه را از گوگل پلی برای اندروید و اپ استور برای ios دانلود کنیم و از امکانات بی نظیر آن استفاده کنید.

یکی از امکانات خوبی که این برنامه میتواند داشته باشد این است که می توانید از برگه مدنظر خود عکس تهیه کنید و در این نرم افزار بارگذاری کنید سپس با با تایید شما عکس توسط هوش مصنوعی که در انسان وجود دارد بررسی می‌شود و متن هایی که در عکس وجود دارد به فرمت های مختلف از جمله pdf word و به صورت نوشتاری می توانید خروجی بگیرید

دانلود برنامه مایکروسافت لنز

2 – برنامه متن یار برای اندروید

برنامه متن یار برای اندروید

برنامه متن یار برای اندروید

ما در این مقاله برای شما عزیزان  وب سایت متن یار را معرفی کردیم که در حوزه تبدیل تصویر به متن به فرمت های مختلف فعالیت دارد اما اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید کاربردی برای تبدیل عکس به فرمت های مختلف داشته باشید می توانید برنامه متن یار استفاده کنید که توسط توسعه دهندگان ایرانی تهیه و منتشر شده است.

این برنامه فقط برای سیستم عامل اندروید عرضه شده است و می توان آن را از گوگل پلی و یا وب سایت متن یار دریافت کنید .

چطور میتوان عکس را به پی دی اف تبدیل کرد

چطور میتوان عکس را به پی دی اف تبدیل کرد

چطور میتوان عکس را به پی دی اف تبدیل کرد

بسیاری از کاربران به دنبال این هستند که تصاویر اسکن شده خود را به فرمت های pdf تبدیل کند و در ادامه این مقاله قصد داریم تا برخی از روش هایی که میتوان عکس های خود را به صورت آسان و سریع pdf تبدیل کرد را توضیح دهید شما می توانید از دو روش زیر به راحتی تمامی تصویر خود را به فرمت pdf تبدیل کنید.

  • استفاده از سایت های آنلاین
  • استفاده از نرم افزار های موبایل و کامپیوتر مانند فتوشات یا لنز

اگر به فتوشاپ دسترسی ندارید می توانید از مقاله فتوشاپ آنلاین در وب سایت برای پروژه منتشر شده است استفاده کنید.

ما به شما پیشنهاد میکنیم که از نرم افزار لنز که در این مقاله به شما معرفی کردیم استفاده کنید چرا که می تواند امکانات خیلی خوبی را در اختیار شما قرار دهد با توجه به اینکه این برنامه توسط مایکروسافت عرضه می‌شود امکان این را دارد که در آینده با آپدیت هایی که برای این برنامه منتشر می‌شود هوش مصنوعی آن تقویت شود و غلط های نوشتاری آن به حداقل برسد.

همچنین ما در رایا پروژه یک مقاله با عنوان تبدیل عکس به پی دی اف منتشر کرده ایم که در آن مقاله می توانید به توضیحات کاملی در این باره دسترسی داشته باشید و وب سایت های آنلاینی که این خدمات ارائه می دهند و داشته باشید

همچنین اگر از آن دسته افرادی هستید که قصد دارید ویس خود را به متن تبدیل کنیم می توان از مقاله چگونه ویس را به متن تبدیل کنیم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید :  تبدیل پاورپوینت به ورد

کلام آخر

ما در این مقاله قصد داریم تا برای شما عزیزان روش های آسان و سریع تبدیل عکس به متن را توضیح دهید که بتوانیم با ابزارهایی که در دست دارید و باز خودش میشه مسعود تصاویر خود را به سادگی به متن تبدیل کنید و آن را در فرمت های مختلف ذخیره کنید با تشکر از همراهی شما اگر شما نیز سایت ها و عکس هایی را می شناسید که میتوان با استفاده از آن خیلی سریع با یک کلیک تصاویر را به فرمت های مختلف تبدیل کرد خوشحال میشویم که در بخش کامنت ها به ما معرفی کنید.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود