سئو سایت فروشگاهی چگونه است | آموزش جامع سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت های فروشگاهی چگونه است ، همانطور که می‌دانید بسیاری از وب سایت هایی که در اینترنت وجود دارد سبک خرید و فروش و فروشگاهی هستند میتوان نیاز کاربران را رفع کنند ، در فروشگاه‌های اینترنتی کالاهای مورد نظر خود را سفارش دهید و کالا مورد نظر خود را در منزل تحویل بگیرید.

یکی از راه هایی که می توان برای فروشگاه اینترنتی بازدید های زیادی را جذب کرد و همچنین فروش آن را افزایش داد راه های بازاریابی و تبلیغاتی است که یکی از آنها سئو است .

چون می توانید با سئو وب سایت خود را در گوگل بالا بیاورید و کاربران زیادی وارد وب سایت شما می شود و از محصولات شما دیدن و آن را میخرند.

در این مقاله  قصد داریم تا آموزش سئو سایت فروشگاهی را برای شما عزیزان شرح دهیم تا بتوانید  با رعایت نکاتی که در ادامه خواهیم گفت وب‌سایت خود را از هر لحاظ برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

همچنین اگر قصد دارید که فروشگاه اینترنتی خود را درراه اندازی کنید به شما توصیه می کنیم که مقاله آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی را در رایا پروژه مشاهده کنید تا قدم به قدم فروشگاه اینترنتی خود را بسازید و آن را در گوگل ثبت کنید.

 

سئو سایت فروشگاهی چیست؟

سئو سایت فروشگاهی چیست؟ - رایا پروژه

 

سود در سایت های فروشگاهی با سایت های خدماتی و غیره متفاوت است و شما باید با استراتژی دقیقی این کار را انجام دهد چرا که سایت فروشگاهی به مراتب سخت تر است.

سئو سایت فروشگاهی تکنیکال و کلمات کلیدی توجه بسیاری کنید چرا که این دو را به درستی انجام ندهید می‌توان گفت که سایت شما هیچگاه در گوگل رتبه خوبی دریافت نخواهد کرد و کاربران زیادی وارد وب سایت شما نمی شود.

 شما باید در سایت فروشگاهی محتوا خیلی خوبی را تولید کنید و به واسطه تولید محتوای خوب مشتری های خود را به خریدار تبدیل کنید ، در رایا پروژه مقاله ای به نام آموزش تولید محتوا وجود دارد که میتوانید آن را مشاهده کنید و نکاتی که در این مقوله وجود دارد می توانید محتوای ایده عالی را برای وب سایت خود تولید کنید.

🟣همچنین میتوانید سفارش تولید محتوا خود را برون‌سپاری کنید و آن را به متخصصان رایا پروژه بسپارید تا  بهترین کیفیت انجام شد 

 

نحوه سئو سایت فروشگاهی

نحوه سئو سایت فروشگاهی - رایا پروژه

در ادامه ما مراحل سئو سایت های فروشگاهی را در سه بخش توضیح دادیم که می توانید به راحتی آنها را مشاهده کنید و روی وبسایت خود اعمال کنید.

 

بخش اول : سئو تکنیکال

 

اولین بخشی که قصد داریم به آن بپردازیم تکنیکال است که یکی از مهمترین بخش های سئو سایت های فروشگاهی است.

 

1 – ثبت نقشه سایت

 

 زمانی که وب سایت فروشگاهی خود را راه اندازی کردید، اولین قدمی که باید برای آن بردارید ثبت نقشه سایت است  ، ما مقاله ای در رایا پروژه منتشر کردیم بنام آموزش ساخت سایت مپ که میتوانید آن را مشاهده کنید و قدم به قدم  ب صورت تصویری نقشه به سایت خود را در سایت های وردپرسی بسازید و آن را در گوگل ثبت کنید.

 

2 – بهبود سرعت سایت

 

دومین قدم برای بهبود تکنیک های فروشگاهی خود سرعت آن را افزایش می‌دهد که یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای رتبه بندی و فک‌ها است که سرعت وب سایت خود را بنزین دو ثانیه برسانید که این کار در سایت های وردپرسی بیشتر با افزونه های کیش انجام می شود که ما مقاله معرفی بهترین افزونه های کش وردپرس را برای شما عزیزان منتشر کردیم که میتوانید از آن استفاده کنید.

 

3 – حذف صفحات 404

 

صفحات ۴۰۴ می توانند تاثیر بدی را برای سئو وب سایت های مختلف فروشگاهی بگزارند، صفحات ۴۰۴ زمانی در سایت شما ایجاد می شود که شما صفحه را پاک کند و آدرس در گوگل باشد و زمانی که کاربر وارد لینک شما شود با صفحه ۴۰۴ مواجه می شود که به این معنی است که این صفحه پاک شده است باید با ابزار های مختلف می‌توانید آن ها را شناسایی کنید و ریداریرکت کنید.

 

4 – حل ارور های سایت

 

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند بر روی تجربه کاربری و سئو وب سایت شما تاثیر بگذارد و  خیلی از افراد  به این مشکلات توجه ای نمی‌کنند ، برای مشاهده و حل این ارور ها می‌توانید  آن را در بخش هاست مورد نظر شما که میتواند دایرکت ادمین و یا سی پنل باشد مشاهده کنید این ارور ها ممکن است زمانی رخ دهد که افزونه های مختلف و قالب وب سایت شما با یکدیگر تداخل داشته باشند. 

 

بخش دوم : درج محتوا

 

یکی از مهمترین بخش هایی که میتوان با آن خود را بالا ببرید و آن را در گوگل بهینه کنید محتوای با کیفیت است که در ادامه قصد داریم به این موضوع بپردازیم.

 

1 – درج محصولات

 

اولین قدمی که می توانید برای درج محتوا در وبسایت خود بردارید این است که محصولات خود را با توجه به نیاز کاربران در وب سایت خود قرار دهید که این کار می‌توانید با افزونه ووکامرس اگر سایت وردپرسی دارید انجام یک افزونه قدرتمند برای وردپرس است که به صورت شما را به یک وب سایت فروشگاهی تمام عیار تبدیل می کند 

 

2 – ایجاد دسته بندی

 

یکی از مهمترین کارهایی که پس از اینکه محصولات خود را در وبسایت درج گردید این است که باید آنها را در دسته بندی های مرتبط طبقه بندی کنید دسته بندی که مهمترین بخش های سئو در وب سایت در ادامه در بخش زیرسازی های خارجی باید بیشتر به آن توجه کنید خود را با توجه به نیاز کاربران در دسته بندی های مرتبط قرار دهید.

 

3 – پیدا کردن کلمات کلیدی

 

یکی دیگر از مهمترین بخشهای سئو در سایت های فروشگاهی انتخاب کلمات کلیدی مناسب است ، کلمه کلیدی شما همان کلمات که شما قصد دارید با آن در گوگل بالا بیاورد به طور مثال خرید موبایل یک کلمه کلیدی است که خیلی از وبسایت ها از جمله سایت های بزرگ در این کلمه همیشه در رتبه های اول گوگل باشند چرا که فروش بالایی را می تواند برای آنها رقم بزند ،  مهمترین بخشهای تولید محتوا در وبسایت فروشگاهی انتخاب درست کلمه کلیدی است.

 

4 – مشخص کردن صفحه هدف

 

زمانی که شما صفحه ایجاد کردید و کلمه کلیدی مناسب را برای آن صفحه پیدا کرد حال باید محتوای این سفر برای گوگل مشخص کنید تا خود وب سایت شما را در جایگاه مناسبی قرار دارد که به صفحات هدف گفته می شود که هدف به صفحه شما گفته می‌شود که کاربر با ورود به آن با اطلاعات کامل روبرو می شود که امکان خرید آن را بالا میبرد صفحه هدف میتواند صفحه محصول و یا صفحه خدمات شما باشد.

 

5 – لینکسازی درست داخلی

 

ساخت لینک داخلی درست و اصولی در وب سایت شما می تواند برای شما خیلی سودآوری باشد و گوگل به این موضوع بسیار اهمیت می دهد زمانی که شما مقاله جدیدی را در سایت خود منتشر می‌کنید باید سعی کنید که لینک سازی داخلی را انجام دهید ، ما در رایا پروژه مقاله را در وبسایت منتشر کردیم به عنوان سئو داخلی چیست که می توانید با مطالعه تمامی موارد به این موضوع را مشاهده کنید و با آن ها آشنا شوید.

 

6 – نوشتن تخصصی متن در صفحه محصول

 

یکی از مهمترین صفحات شما در وب سایت های فروشگاهی صفحه محصول است ، که باید بر روی آن استراتژی دقیقی را پیاده کنید و محتوای خوبی را بنویسید شما باید سعی کنید در صفحه محصول خود تصاویر مرتبط با کیفیت و همچنین توضیحات کامل را قرار دهید تا کاربر وقتی آن را مشاهده می‌کند ترغیب به خرید شود و محصول شما را در سفارش دهد. 

 

بخش سوم : بهبود لینکسازی خارجی

 

یکی دیگر از مهم ترین بخش های سئو وب سایت های فروشگاهی و غیره لینک سازی های خارجی آن است ، که ر ادامه ای مقاله به این بحث میپردازیم همراه ما باشید. 

 

بیشتر بخوانید : سئو خارجی چیست

 

1 – لینکسازی برای صفحات مهم

 

شما باید در بخش تولید محتوا صفحات مهم خود را مشخص کنید و کلمات کلیدی مناسب برای آنها ال کنیم و سپس در بخش لینک سازی خارجی باید در وب‌سایت‌های مختلف با ترفندهای مختلف مانند رپورتاژ آگهی و روش های مختلف بر روی کلمه کلیدی خود و صفحه هدف خود لینک سازی خارجی انجام دهید که این کار باعث می‌شود تا صفحه هدف شما در گوگل بالا برود و رتبه های خوبی به دست آورید.

فقط باید توجه داشته باشید که تعدا لینک های زیادی را بر روی صفحات هدف کلمات کلیدی خود انجام ندهید که این کار باعث پنالتی گوگل می شود اگر میدونی پنالتی گوگل چیست می توانیم مقاله جریمه وبسایت توسط گوگل به چه معناست را مشاهده کنید.

 

بیشتر بخوانید : روش عالی برای لینک سازی طبیعی

 

2 – بررسی بک لینک های رقبا

 

اگر شما در کلمات کلیدی سختی رتبه های خوبی را دارید باید همیشه به بک لینک های خود و  رقبا باید توجه زیادی را داشته باشید، چرا که این کلمات کلیدی سخت رقابت در آنها بیشتر است و باید سعی کنید تا همیشه بک لینک های خود و رقبا را بررسی کنیم و اگر رقبای شما در وب سایت های خوبی لینکسازی انجام داده اند که در آن وبسایت سعی کنید لینک ساری های خود را برای انکر تکست های اصلی و یا انکر های مختلف انجام بدهید تا رتبه سایت شما در گوگل بالا برود و گوگل به شما اعتماد بیشتر کند.

توجه کنید که در وبسایت هایی که اسپم اسکور آن ها بالا است هیچ وقت لینک سازی انجام ندهید. 

 

3 – ساخت شبکه های اجتماعی

 

زمانی که شما به وب سایت فروشگاهی خود را ساختیه ایدباید سعی کنید که مشتریان زیادی را جذب کنید ،  و یکی از راههایی که می‌توانید گفت بسیار موثر است در روند بهبود مشتری های شما است فعالیت دستفروشان ملی و به همان شبکه های اجتماعی است شما در شبکه های مانند اینستاگرام و یا فیسبوک لینکدین صفحات تجاری را ایجاد کنید .

که که با فعالیت در آنها می‌توانند مشتری های جدید و همچنین بک لینک های خوبی را دریافت کنید و گوگل به فعالیت شما در شبکه اجتماعی توجه خوبی زا می کند و به شما رتبه های خوبی را میدهد. 

 

4 – برند سازی

 

برندسازی یکی از مهمترین بخش های سئو سایت های فروشگاهی سایت که باید آن را با بهترین نحوه انجام دهید می توانید با برند سازی اصولی ۵۰% مسیر سئو را به راحتی  طی کنید ،یکی از بهترین را های برند سازی شبکه های اجتماعی است که می توانید نام برند خود را در آنجا به گوش مخاطبان خود برسانید.

همچنین ما در رایا پروژه مقاله ای با عنوان چگونه برندسازی کنیم داریم که می توانید آن را مشاهده کنید تا بتوانید برند سازی خود را با بهترین انجام دهید.

 

بیشتر بخوانید : بازاریابی سئو چیست

 

جمع بندی

 

ما قصد داشتیم تا در این مقاله سئو سایت های فروشگاهی را با بهترین و ساده ترین شکل برای شما توضیح دهیم که شما نیز راه های مختلفی را برای سئو سایت فروشگاهی میشناسید می‌توانید آن را در بخش کامنت ها برای ما ارسال کنید ممنون از مقاله همراه ما بود 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود