معرفی سایت های دانلود آهنگ بدون کپی رایت | برای استفاده در یوتیوب و اینستاگرام❤️

در این مقاله قصد داریم تا معرفی سایت های دانلود آهنگ بدون کپی رایت تا را برای شما معرفی کنیم که احتمالاً تا حالا برای شما هم پیش آمده است که از داشتید موزیکی را در پیج و یا کانال یوتیوب خود استفاده کنیم اما با پیغامی که محتوای شما به علت رعایت نکردن قانون کپی رایت حذف شده است مواجه شده باشید قصد داریم در این پست برای شما سایت هایی را معرفی کنید که بتوانیم با خیال راحت در آن با جستجوی آهنگ مورد نظر خود و دانلود آن دیگر مشکلی از بابت رعایت نکردن قوانین کپی رایت نداشته باشید در ادامه با ما همراه باشید همچنین اگر در فضای یوتیوب فعالیت میکنید به شما پیشنهاد می کنیم که مقاله آموزش سئو ویدیو در یوتیوب  در رایا پروژه را مشاهده کنیم.

کپی رایت آهنگ چیست؟

هر روزی که به طور قانونی در اینترنت منتشر می‌شود دارای حقوق قانونی است وکه به آن کپی رایت می گویند ، به طور مثال اگر شما آهنگی را در پس زمینه ویدیو خود در یوتیوب و یا شبکه های اجتماعی دیگر قرار دهید به احتمال زیاد با پیغام روبرو می شوید که از طرف شبکه اجتماعی برای شما ارسال می شود و پیغام آن هم این است که شما به دلیل عدم رعایت نکردن قانون کپی رایت ویدیو شما پاک می شودکپی رایتل آهنگ به این شما باید با حقوق خواننده مورد نظر آهنگ احترام بگذارید و آن را در شبکه های اجتماعی خود با اجازه خود خود آن فرد قرار دهید

کدام آهنگ ها کپی رایت هستند؟

کدام آهنگ ها کپی رایت هستند؟

به طور کلی، همه آهنگ ها به محض تولید شدن، دارای حق کپی رایت هستند. که این مورد میتواند شامل آهنگ های منتشر شده و یا حتی منتشر نشده یا آهنگ های ضبط شده و ضبط نشده، و حتی آهنگ های ساخته شده توسط هوش مصنوعی می شود هم در برخی از مواقع ممکن است توسط کسی تولید شده باشد و دارای حق کپی رایت باشد.

در برخی مواردی که خاص هستند، می توان از آهنگ های دارای حق کپی رایت بدون اجازه صاحب اثر یا همان تولید کننده پروژه استفاده کرد. که در ادامه به برخی از آن ها میپردازیم:

  1.  استفاده از آهنگ برای مراکز آموزشی و یا حتی آموزش دادن، در زمینه های انتقادی، گزارشی یا پژوهشی، اما با ذکر نام صاحب اثر و بدون کسب سود از موزیک مورد نظر امکان پذیر است.
  2.  برخی از آهنگسازان آهنگ های خود را تحت مجوزهای Creative Commons یا همان کرییتیو کامنز منتشر می کنند که به شما اجازه می دهد از آثار این افراد بدون کپی رایت استفاده کنید.
  3. برخی از آهنگ هایی که در مالکیت عمومی هستند یا توسط تولید کننده اثر به طور رایگان در پلتفرم های مختلف موزیک منتشر شده اند.

معرفی بهترین سایت های دانلود آهنگ بدون کپی رایت

معرفی بهترین سایت های دانلود آهنگ بدون کپی رایت - رایا پروژه

معرفی بهترین سایت های دانلود آهنگ بدون کپی رایت

مربوط به کپی‌رایت آهنگ را در شبکه های اجتماعی به طور کامل حل کنیم و با معرفی وب سایت هایی که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد میتوانید موزیک هایی را دانلود کنید که کپی رایت نداشته باشد و برای شما در آینده مشکلاتی را ایجاد نکند.

1 – Mixkit

بهترین سایت های دانلود آهنگ بدون کپی رایت را میتوان وبسایت Mixkit نامید می توانیم در این وبسایت به هزاران آهنگ و افکت های صوتی رایگان در یا بیابید که می توانید با استفاده از این آهنگ ها و استفاده در شبکه های اجتماعی بدون هیچ مشکلی فعالیت داشته باشید.

https://mixkit.co/

2 – Videvo

Videvo نیز سایتی است که من در آن به راحتی موزیک های خود را دانلود کنید آنها را بدون اینکه قانون کپی رایت شود اجتماعی قرار دهید شما می توانید به موزیک های مختلف با دسته بندی های مختلف دسترسی داشته باشید

https://www.videvo.net/

3 – Pixaby

یکی دیگر از وبسایت های معتبر این حوزه که می توانیم در آن به رایگان موزیک های مختلفی را دانلود کنیم که حق کپی رایت در رشته باشند می توان  سایت Pixaby را نامید که یکی از پربازدیدترین سایت های این حوزه به شمار می رود وارد شدن به این وب سایت و ثبت نام در آن به تمامی آهنگ های دسترسی داشته باشید و آن را بدون هیچ مشکلی دانلود کنید.

https://pixabay.com/

4 – ccHound

اگر در شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب برای فعالیت می کنید  و قصد دارید که به  موزیک های مختلفی که از نظر مشکلی نداشته باشند دسترسی داشته باشید و در هر زمان آن را دانلود کنید به شما پیشنهاد می کنیم که وب سایت ccHound  را مشاهده کنید این وب سایت موزیک های مختلفی را در هر حوزه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌تواند آن را بدون هیچ مشکلی در پس زمینه ویدیو های یوتیوب خود قرار دهید.

https://cchound.com/

5 – Mixkit

یکی دیگر از وبسایت های معروف جهان که در آن مجموعه ای از تمامی موزیک های بدون کپی رایت وجود دارد که شما میتوانید بسته به نیاز خود موزیک های مختلف را دانلود کنید و آن برای شبکه های اجتماعی که بر روی این موضوع حساسیت دارند میتوانید استفاده کنید و هیچ مشکلی را از این بابت نداشته باشید ، این مورد توجه داشته باشید که تمانی موزیک های این وبسایت رایگان است و فقط موارد خاصی هستند که با پرداخت وجه قابل دانلود هستند.

https://mixkit.co/

6 – سانگ سرا

اگر قصد دارید که به دنیایی از موزیک های بی کلام که بدون کپی رایت هستند دسترسی داشته باشید یکی از بهترین وبسایت های ایرانی زبان بی شک سانگ سرا است ، همانطور که گفتیم این سایت فارسی زبان است و میتوانید با جستجو فارسی در این سایت به آهنگ های بدون کپی رایت و بی کلام دسترسی داشته باشید و آن را دانلود کنید.

https://songsara.net/

موزیک بدون کپی رایت برای اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام به تازگی الگوریتم‌هایی را به خود اضافه کرده است که می تواند تشخیص کرد که آهنگ بک گراند پست شما حق کپی رایت دارد یا خیر که ما آن را در آموزش اینستاگرام که در سایت برای پروژه منتشر کردیم کامل توضیح دادیم و در ادامه دو وب سایت معروف برای دانلود آهنگ بدون حق کپی رایت را در اینستاگرام برای شما معرفی کنیم همراه ما باشید

اگر در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنید که به شما پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش استفاده صحیح از اینترنت و فضای مجازی را مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که با آپدیت های جدید اینستاگرام اگر شما موزیکی را با کپی رایت در پست ها و استوری های خود قرار دهید الگوریتم های اینستاگرام پست و استوری های شما را پاک خواهند کرد و به شما اخطار میدهند پس از این پس سعی کنید  از موزیک های بدون کپی رایت در مختوای خود استفاده کنید.

1 –  Ben Sound

یکی ار مرجع بزرگ و یکی از سایت‌های پربازدید در حوزه دانلود آهنگ را میتوان سایت Ben Sound نامید که می توانید در آن به دنبال آهنگ های مورد نظر خود باشید که حق کپی رایت در آنها وجود ندارد آن را به سادگی در شبکه اجتماعی اینستاگرام آپلود کنید و در پس زمینه های خود بدون جریمه شدن و مشکلات از این قبیل استفاده کنید.

https://www.bensound.com/

2 – MusOpen

سایت دومی که قصد ما را به شما معرفی کنیم سایت هست شما میتوانید در این سایت نیز با جستجوی آهنگ مورد نظر خود آن را بدون حق کپی رایت دانلود کنیم و در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب استفاده کنید و یکی از مزیت های مهم این وبسایت این است شما میتوانید تمامی موزیک های موجود در این سایت را به صورت رایگان دانلود کنید.

https://musopen.org/

اهنگ های روسی بدون کپی رایت

اگر شما علاقه مند به موزیک های روسی هستید می توانید از وب سایت که در ادامه آن را معرفی خواهیم کرد به تعداد زیادی موزیک بی کلام روسی دسترسی داشته باشید که این موزیکات کپی رایت نیستند و می توان آنها را با خیال راحت در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و غیره استفاده کنید و به مشکل نخورید، تمامی این آهنگ ها را می توانید به صورت رایگان دانلود کنید.

https://power-music.ir/

دانلود آهنگ شاد بدون کپی رایت

دانلود آهنگ شاد بدون کپی رایت - رایا پروژه

آهنگ های شاد اکثراً در شبکه های اجتماعی زیاد استفاده می شود چرا که این آهنگ می تواند حس خوبی را و شادی را به مخاطب القا کند اگر شما نیز دستوری که در شبکهاجتماعی اینستاگرام فعالیت کنید و آهنگ های شادی را بر روی بک گراند ویدیو های خود قرار دهید می توانید از وب سایت که در ادامه آن را معرفی کرده‌ایم استفاده کنید، این وب سایت آهنگ های بی کلام بدون کپی رایت را در اختیار شما قرار داده است که میتوانید آن را به سادگی دانلود کنید.

https://hiritm.com/

دانلود آهنگ بدون کپی رایت بیس دار

برخی افراد برای هیجان انگیز کردن ویدیو های خود از موزیک های استفاده می کنند که بیس دار هستند و میتوانند حس خوبی را به شنونده القا کند اگر دوست داری که به منبع خوبی از موزیک های بی کلام و بدون کپی رایت دسترسی داشته باشید که پیس داشته باشند می توانند از وبسایت که در ادامه معرفی کردیم استفاده کنید این سایت تمامی آهنگ های بیس دارمختلفی را جمع آوری کرده و آن را برای دانلود قرار داده است که می توانیم با استفاده از آهنگ های این وبسایت بدون هیچ مشکلی آن را در اینستاگرام استفاده کنید.

https://nicmusic.net/

معرفی سایت های دانلود اهنگ های بدون کپی رایت خارجی

استفاده از آهنگ های بدون کپی رایت بهترین راه حل برای این مشکل است. این موزیک ها به شما امکان می دهند تا بدون نگرانی از مسائل حقوقی، از آنها در پروژه های خود استفاده کنید.

در ادامه دو سایت قوی  را برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد که میتوانید به راحتی و با خیال راحت آهنگ های خود را از این سایت ها بدون حق کپی رایت دانلود کنید.

استفاده از NCS (NoCopyrightSounds

آدرس سایت : https://wearencs.com/what-is-ncs

🔴برخی از ویژگی ها: تنوع بسیار بالا در ژانر موسیقی های مجازی، و انتشار آهنگ های جدید به طور منظم، امکان دانلود رایگان و بدون نیاز به ثبت نام

سایت Free Music Archive

آدرس سایت : https://freemusicarchive.org/

🔴برخی از ویژگی ها: مجموعه ای از آهنگ های باکیفیت از هنرمندان مستقل جهان ، دسته بندی مناسب آهنگ ها، امکان دانلود آهنگ ها به صورت جداگانه یا بصورت آلبوم

معرفی کانال‌های یوتیوب برای دانلود آهنگ بدون کپی رایت

یوتیوب به عنوان یکی از محبوب ترین پلتفرم های اشتراک گذاری ویدیو در دنیا است که منبعی عالی برای دانلود آهنگ های بدون کپی رایت است. به همین دلیل در ادامه به معرفی بهترین کانال های یوتیوب برای دانلود آهنگ بدون کپی رایت می پردازیم که میتوانید به راحتی از محتوای ها آن استفاده کنید.

کانال یوتیوب NoCopyrightSounds

آدرس چنل : https://www.youtube.com/user/NoCopyrightSounds

تعداد دنبال کننده: بیش از 30 میلیون

کانال یوتیوب Audio Library — Music for content creators

آدرس چنل : https://www.youtube.com/c/audiolibrary-channel

تعداد دنبال کننده: بیش از 2.5 میلیون

کانال یوتیوب Epidemic Sound

آدرس چنل : https://www.youtube.com/channel/UC_sOjEnngNB2y_AEaDd2cSA

تعداد دنبال کننده: بیش از 1.5 میلیون

کانال یوتیوب Artlist:

آدرس چنل : https://www.youtube.com/channel/UCXNK0IHTX0BoktdtKjqIWoA

تعداد دنبال کننده: بیش از 1 میلیون

آیا آهنگ های تولید شده با هوش مصنوعی کپی رایت دارد؟

آیا آهنگ های تولید شده با هوش مصنوعی کپی رایت دارد؟

با پیشرفت تکنولوژی هوش مصنوعی که با سرعت بالایی در جریان است ، شاهد ظهور ابزارهای جدیدی برای تولید آهنگ هستیم که در این اواخر غوغا کرده اند. این ابزارها به کاربران امکان می دهند تا بدون نیاز به دانش موسیقی و یا آهنگسازی ، موزیک های خود را درست کنند اونم فقط در چند دقیقه😍جالب نیست؟

اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا آهنگ های تولید شده با هوش مصنوعی دارای حق کپی رایت هستند؟

پاسخ به این سوال به چند عامل مهم بستگی دارد که در ادامه به آن پرداخته ایم:

نوع ابزار هوش مصنوعی و کاربر

به طور کلی در این مورد، آهنگ ها به طور کامل توسط هوش مصنوعی و بدون دخالت انسان ها درست می شود. در نتیجه، صاحب اثر هوش مصنوعی یا شرکت سازنده آن خواهد بود و حق کپی رایت آهنگ نیز به این شرکت ها تعلق میگیرد که یکی از بولد ترین این شرکت ها OpenAI است.

در این مورد، کاربر و یا استفاده کنند از این ابزار ها هم با استفاده از ابزار هوش مصنوعی و با دخالت خود، آهنگ را خلق می کنند. در نهایت، صاحب اثر کاربر و هوش مصنوعی به طور  کلی میتواند مشترک خواهند بود و حق کپی رایت آهنگ نیز به شخصی که آن را با هوش مصنوعی تولید کرده است تعلق میگیرد..

بررسی قوانین کپی رایت در کشور مورد نظر

قوانین کپی رایت در هر کشور متفاوت است. در برخی از کشورها، آهنگ های تولید شده توسط هوش مصنوعی به طور کامل میتواند شامل قوانین کپی رایت می شوند، در حالی که در برخی دیگر، این موضوع هنوز به طور کامل روشن نیست به طور مثال میتوان گفت خوشبختانه یا بدبختانه در کشورعزیزمان ایران قانون کپی رایت اون قدر ها هم مطرح نیست.

نوع استفاده از آهنگ

نحوه استفاده از آهنگ نیز در تعیین اینکه آیا آهنگ دارای حق کپی رایت است یا خیر، نقش مهمی را دارد. به عنوان مثال، استفاده از آهنگ برای استفاده های  شخصی به طور معمول کپی رایت محسوب نمیشوند.

معرفی سایت های تشخیص کپی رایت اهنگ

تشخیص کپی رایت آهنگ ها قبل از استفاده از آنها، راه حلی مناسب برای جلوگیری از مشکلات حقوقی است. در این مقاله، به معرفی بهترین سایت های تشخیص کپی رایت آهنگ می پردازیم:

سایت Midomi

آدرس: https://www.midomi.com/

ویژگی ها: تشخیص کپی رایت آهنگ با زمزمه کردن یا خواندن آهنگ، امکان جستجوی آهنگ ها بر اساس نام، ژانر و آلبوم، نمایش اطلاعات مربوط به آهنگ (مانند صاحب اثر، تاریخ انتشار و ژانر)، رایگان

  •  سایت Shazam
  • آدرس: https://www.shazam.com/
  •  سایت SoundHound
  • آدرس: https://www.soundhound.com/
  • سایت Deezer
  • آدرس: https://www.deezer.com/

اما نکته ایی که باید حتما به آن توجه کنید این است که هیچ یک از این سایت ها 100% دقیق نیستند و نمیتوان کامل به آن اعتماد کرد.

کلام آخر

ما در این مقاله قصد داشتیم تا  معرفی سایت های دانلود آهنگ بدون کپی رایت را به شما معرفی کنیم که بتوانید بدون دردسر و هیچ مشکلاتی از این قبیل آهنگ های مورد نظر خود را دانلود کنید که در شبکه های اجتماعی و دیگر جای مختلف در فضای مجازی به مشکل نخورید و قانون کپی رایت را نقض نکنید خیلی ممنون که تا این بخش از مقاله همراه ما بودید شما اگر به سایتی را میشناسید که می توانید با استفاده از آن آهنگهای را دانلود کنیم که حق کپی رایت نداشته باشند می توان در بخش کامنت ها آن را به ما معرفی کنید.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

‫8 نظر

  • amireza

    سلام

    ممنون از وبسایت هایی که معرفی کردید اینستاگرام جدیدا خیلی گیر میده برای موزیک های کپی رایت

    1401-04-01 در 16:32
    • رایا پروژه

      سلام امیررضا عزیز

      بله درسته در آپدیت های جدید موزیک کپی رایت پاک خواهد شد

      و باید از موزیک های بدون کپی رایت استفاده کنید🌺

      1401-04-01 در 20:34
  • دلاوری

    سایت ccHound عالیه من ازش استفاده میکنم

    1401-04-01 در 16:30
    • رایا پروژه

      سلام

      بسیار عالی

      1401-04-01 در 20:34
  • محمد

    بسیار عالی و کامل
    ممنون از زحماتتون

    1401-04-01 در 16:30
    • رایا پروژه

      سلام محمد عزیز

      ممنون از شما

      1401-04-01 در 20:35
    • نسیم

      من نمیتونم از ساییتون موزیک دانلود کنم لطفاً راهنمایی کنید ممنونم

      1401-05-06 در 22:40
    • رایا پروژه

      سلام وقت بخیر

      در سایت موزیک وجود ندارد دوست گرامی لطفا بر روی لینک های وبسایت هایی کیلیک بفرمایید که در مقاله به آن ها اشاره کردیم

      این وبسیات های موزیک های بدون کپی رایت عرضه میکنند

      باتشکر از شما

      1401-05-07 در 16:32

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

    و این برایمان با ارزش است❤️

    تشکر از کاربران رایا پروژه

    به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود