کامپیوتر بخرم یا لپ تاپ | مقایسه کامل کامپیوتر و لپ تاپ برای بازی و ترید کردن❤️

در این مقاله قصد داریم که به سوال پرتکرار کامپیوتر بخرم یا لپ تاپ کدام یک بهتر است را در وبسایت رایا پروژه پاسخ دهیم و تمامی سوالات و ابهامات شما عزیزان را برطرف کنیم برای استفاده از اینترنت و نرم افزاری های دیگر شما نیاز به سخت افزاری به نام کامیپوتر دارید که تمامی این موارد را در خود جای داده است و تا کنون دو نسخه از کامیپوتر روانه بازار شده است یکی Pc نام دارد و یکی لپ تاپ و هر دو این دستگاه ها عملکرد و کارایی یکسانی دارند ولی از لحاظ ظاهری و استفاده برتری هایی نسبت به یکدیگر دارند که همین مورد باعث شده است تا انتخاب و خرید بین این دو سخت باشد و ما تصمیم گرفته ایم که تمامی برتری و نقاط ضعف هر دو دستگاه را در ادامه برایتان شرح دهیم تا بسته به نیاز خود یکی از این دو دستگاه را انتخاب و خریداری کنید در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 

کامپیوتر بخرم یا لپ تاپ کدام یک بهتر است؟

کامپیوتر بخرم یا لپ تاپ کدام بهتر است - رایا پروژه

کامپیوتر بخرم یا لپ تاپ

 

همانظور که گفتیم کامپیوتر  و لپ تاپ کارایی یکسانی دارند یعنی شما بر هردو آن ها میتوانید ویدیو تماشا کنید ، بازی کنید ، در اینترنت جستجو کنید و خیلی از موارد دیگر ولی بدلیل اینکه از لحاظ ظاهری و برخی از عملکرد های دیگر مزایا و معایبی نسبت به هم دارند مقداری انتخاب را برای شما سخت خواهد کرد به دلیل ما مزایا مهم و معایب آن دو را در ادامه برای شما توضبح خواهبم داد انتخاب براب شما آسان تر شود بتوانید دستگاهی را انتخاب کنید که برایتان مفید باشد.

 

مزایای کامپیوتر

مزایای کامپیوتر - رایا پروژه

مزایای کامپیوتر

 

خیلی از شما ها قطعا با کامپیوتر آشنایی دارید و بسیاری از شما ها حداقل 1 بار با این سیستم کار کرده اید ، میشه گفت 80 درصد مشاغل دنیا به وسیله کامپیوتر انجام میشود و اگر روزی این دستگاه نباشد خیلی از کسب کار ها به مشکل میخورند ، همین کامیپوتر ا همان PC که راجب ان صحبت میکنیم مزایا و معایبی را به همراه دارد که در ادامه با مزایا آن آشنا خواهیم شد

 

بیشتر بخوانید : آموزش گذاشتن رمز در ویندوز

 

1 – جایگزین قطعات آسان است

 

اولین مزایا که کامپیوتر ها دارند این است که قطعات آن به سادگی عوض میشوند یعنی اینکه اگر روزی یکی از قطعات کیس شما مانند سی پی یو یا هر قطعه دیگری به مشکل خورد میتوانید کیس خود را از برق قطع کنید و آن را برای تعمبر ارسال کنید ، در تغویض تمامی قطعات کامپیوتر شما هیچ محدودتی را ندارید و تمامی آن را میتوانید تغییر دهید.

 

2 – قیمت مناسب قطعات

 

این مورد شاید برای خیلی از ماها مهم باشد که وقتی سخت افزار ما دچار مشکل شد و قصد داشته باشیم آن را تعویض کنیم باید چه قیمتی را برای هر کدام از قطعه ها پرداخت کنیم؟ باید بگوییم که اگر کاربر کامیپوتر باشید میدانید که دسترسی به قطعات آن آسان است و میتوانید خیلی راحت و ارزان قطعات آن را تعویض کنید و یکی از مزیت های خوبی که کامپیوتر نسبت به لپ تاپ دارد قسمت مناسب تجزیهات آن است.

اگر میخواهید فرق بین فرق HDD و SSD را بدانید و با کارایی آن اشنا شوید میتوانید از مقاله مقایسه کامل HDD و SSD استفاده کنید.

 

3 – ارتقا اسان تر

 

کامپیوتر این امکان را به شما میدهد که اگر در ابتدا دستگاهی را خریداری که سخت افزار قوی را نداشته باشد بتوانید در رمان دیگری سخت افزار آن را ارتقا دهید به طور مثال اگر کامپیوتر شما در ابتدا 2 گیگ رم داشته باشد میتوانید در زمان دیکری و با توجه به مدل مادربورد خود رم دستگاه خود را تا 16 گیگ ارتقا دهید که خیلی میتواند این مورد برای کاربران کامپیوتر نقطه قوتی باشد که با توجه به بودجه ایی که دارند سیستم خود را ارتقا دهند.

 

 4 – تعمیر آسان

 

یکی دیگر از مزایایی که میتوانید سوال شما در رابطه با اینکه کامپیوتر بخرم یا لپ تاپ را پاسخ دهد تعمیر آسان کامپیوتر نسبت به لپ تاپ است ، زمانی که شما دستگاهی را تهیه میکنید پس از مدت زمانی به هر دلیلی ممکن است که دچار مشکل شود و قصد داشته باشید که آن را تعمیر کنید در این جا برگ برنده برای PC است چرا که تمامی قطعات این دستگاه به راحتی از آن جدا خواهند شد و تعمیر میشوند ولی در لپ تاپ مشکلات زیادی را برای تعمیر خواهید داشت.

 

معایب کامپیوتر

 

در این قسمت از مقاله کامپیوتر بخرم یا لپ تاپ قصد داریم تا معایب و عیب هایی که کامیپوتر دارد را برای شما معرفی کنیم تا بهتر بتوانید بین دو دستگاه لپ تاپ و پی سی انتخاب درستی داشته باشید.

 

1 -بدون برق کار نمیکند

 

اولین عیبی که میشه به پی سی گرفت این است که این دستگاه نیازمند برق است و بدون آن نمیتواند کار کند به این معنی که اگر شما کامپیوتر را از برق بکشید دیگر نمیتوانید با آن کار کنید و دستگاه شما خاموش میشود، و برای همین مورد است که بیشتر افراد برای استفاده از اینترنت و نرم افزار های مختلف در منزل از کامپیوتر استفاده میکنند چون میتوانید ساعت ها با کامپیوتر کار کنید بدون اینکه مشکلی به وجود آید.

 

2 – قابل حمل نیست

 

یکی دیگر از مشکلات کامپیوتر حجم آن است ، کامپیوتر از چند بخش تشکیل شده است که میتوان با مانیتور ، کیس ، موس ، کیبورد ، باند ها وغیره اشاره کرد که همین موارد باعث میوشد که اگر شما قصد داشته باشید تغییر مکان دهید و یا در جایی از سیستم خود استفاده کنید این امکان برایتان فراهم نخواهد بود چون حمل دستگاه سخت است و باید فقط در جایی مخصوص مانند خانه یا محل کار از کامپیوتر استفاده شود.

 

3 – فضای بیشتری را اشغال میکند

 

کامپیوتر به دلیل اینکه از چند وسیله جانبی تشکیل شده است میتواند فضای زیادی را اشغال کند و برای  اینکه بتوانید از کامپیوتر خوب و صحیح بدون مشکل استفاده کنید باید میز مخصوص آن را تهیه کنید که بتوانید تمامی ابزار ها و دستگاهایی مانند کیبورد و غیره را درون میز جاگذاری کنید تا فضای کمتری را اشغال کند.

 

بیشتر بخوانید : آموزش فیلم برداری از صفحه کامپیوتر

 

مزایا لپ تاپ

مزایا لپ تاپ - رایا پروژه

مزایا لپ تاپ

 

در این بخش از مقاله کامپیوتر بخرم یا لپ تاپ قصد داریم تا به سراغ نسل بعدی کامپیوتر ها یعنی لپ تاپ برویم و باهم مزایا و معایب را برای خرید مشخص کنیم لطفا در ادامه این مقایسه همراه ما باشید.

 

1 – قابل حمل است

 

اولین و بهترین مزیت لپ تاپ نسبت به کامپیوتر این است که قابل حمل است و میتوانید در هر مکانی از آن استفاده کنید ؛ لپ تاپ به دلیل اینکه تمامی قطعات آن درون خودش قرار دارد سایز کوچک تری نسب به کامپیوتر دارد و شما میتوانید آن را درون یک کیف دستی کنید و با خود به هر مکانی میخواهید ببرید و یک کامپیوتر قابل حمل و سبک داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید: آموزش حذف برنامه در ویندوز 11

 

2 – امکان استفاده بدون برق

 

دومین مزیت لپ تاپ نسبت به کامپیوتر این است که میتوانید از آن بدون برق هم استفاده کنید ، لپ تاپ ها به دلیل قابل حمل بودن باتری هایی را درون خود دارند که با شارژ آن ها میتوانید مدت مدت زمان 2 الی 4 ساعته بستگی به میزان ظرفیت باتری استفاده شده در لپ تاپ از آن استفاده کنید و یکی از جذاب ترین امکاناتی که لپ تاپ ها میتوایند به شما بدهند امکان استفاده در هر مکان و بدون اتصال به برق هستند.

 

3 – فضای کمی میگیره و هر جایی میتوانید ازش استفاده کنید

 

ما در بخش معایب کامپیوتر عنوان کردیم که پی سی ها فصای بیشتری را میگیرند و اگر بخواهید آن را به جایی منتقل کنید عملا کار سختی خواهد بود ولی این مسئله در مورد لپ تاپ کاملا متفاوت است و میتوایند از لپ تاپ ها در هر مکانی که دوست دارید استفاده کنید و فقط به لپ تاپ ها یک موس متصل میشود که آن هم به خواست شما صورت میگرد چون میتوانید بدون موس هم با این دستگاه کار کنید.

 

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین آنتی ویروس های کامپیوتر

 

معایب لپ تاپ

 

در این قسمت از مقاله کامپیوتر بخرم یا لپ تاپ قصد داریم تا معایب لپ تاپ را بررسی کنیم این دستگاه دوست داشتی با تمام مزایایی که دارد و به ما کمک میکند که در همه جا دسترسی به اینترنت و دیگر خدمات را داشته باشیم معایبی را نیز دارد که در ادامه شرح میدهیم براتون.

 

1 – ارتقا قطعاتش به سختی انجام میشه

 

اولی عیبی که میتوان به لپ تاپ گرفت این است که اگر قصد داشته باشید سی پی یو ، رم و دیگر قطعات آن را ارتقا دهید این کار به سختی انجام میشود و در برخی از موارد این کار انجام نمیشود شرکت های سازنده لپ تاپ طوری این دستگاها را اسمبل میکنند که خیلی سخت میشه آن ها را جدا کرد و یا اینکه بتوانید آن را ارتقا دهید ، اما بررسی ها این را نشان میدهد که عمر قطعات لپ تاپ بیشتر از کامپیوتر است.

برای جل مشکل Write Protected به شما پینشهاد میکنیم که مقاله رفع مشکل Write Protected در فلش USB را بررسی کنید.

 

2 – تعمیر کردنش سخته

دومین عیبی که از بحاظ سخت افزاری میتوان به لپ تاپ گرفت این است که این تعمیر قطعات سخت افزاری آن بسیار سخت است و زمان زیادی را برای تعمیر از شما میگیرد به همین خاطر خیلی از افراد وقتی که لپ تاپ آن ها دچار مشکل فنی میشود آن را با دستگاه دیگری جایگزین میکنند به دلیل اینکه زمان و قیمت تعویض قطعات لپ تاپ بالا است.

 

3 – قیمت بالا

 

یکی دیگر از مواردی که خیلی از افراد را وادار میکن تا از خرید لپ تاپ دست بکشند قیمت بالا آن است ، لپ تاپ ها عموما تمامی لوازم جانبی کامپیوتر را اعم از کیبورد ، موس ، و غیره را درون خود دارد و با توجه اینه میتوان آن را حمل کرد و دسترسی اسان ترین داشت به همین خاطر قیمت بالایی هم دارد البته تنوع محصول زیادی وجود دارد که میتوانید با توحه به بودجه ای که دارید لپ تاپ مورد نظر خود را تهیه کنید که در این حوزه برند ایسوس میتواند گزینه های خوبی را برای شما داشته بلشد.

 

4 – عمر کم قطعات جانبی

 

لپ تاپ ها به دلیل استفاده های نادرست از آن نمیتوانند مدت زمان زیادی را برای شما کار کنند و قطعاتی که درون آن قرار دارد عمر کمی دارند ولی برای ح این مشکل شما میتوانید از راهکار های صحیح استفاده از لپ تاپ را یاد بگیرید و با انجام آن ها عمر سیستم خود را زیاد کنید به طور مثال شما نباید اجازه دهید که سیستم شما داغ شود چون این کار باعث میشود تا خیلی سریع باتری و سی پی یو لپ تاپ شما اسیب ببیند که برای این مورد باید از فن ها کمکی استفاده کنید تا مانع داغ شدن قطعات سیستم شما شود.

 

لپ تاپ یا کامپیوتر برای دانشجو کدام بهتر است؟

 

زمانی که وارد دانشگاه می شوید باید پروژه‌های مختلف را انجام دهد که این کار با سیستم های کامپیوتری قابل انجام است و همین دلیل یکی از سوالات رایج دانشجویان نصب که برای انجام پروژه های خود در دانشگاه از لپ تاپ استفاده کنیم یا کامپیوتر های خانگی ، یکی از کار هایی که باید در دانشگاه انجام دهید این است که با افراد مختلف مشارکت کنید و پروژه های خود را باخود انجام دهید و این امر باعث می شود تا شما برای انجام پروژه های خود در محیط های مختلف به لپ تاپ بیشتر از کامپیوترهای خانگی نیاز داشته باشید چرا که شما باید دستگاهی داشته باشید که قابل حمل باشد و بتوانید آن را به دانشگاه برد و پروژه خود را انجام داد.

 لپ تاپ و کامپیوتر یک دستگاه را انتخاب کنید برای استفاده و انجام پروژه های خوب پیشنهاد ما این است که از لپ تاپ استفاده کنید ، چرا که لپ تاپ های امروزی قربت وزن کمی دارد و شما می توانید به راحتی آن را با یک کیف حمل کنیم و به محل های مختلف ببرید و از آن استفاده کنید ، اما این کار با کامپیوتر میسر نمی باشد و شما نمی توانید آن را حل کنید و از او بخواهید که پروژه خود را در منزل انجام دهید که این کار ممکن است مورد قبول واقع نباشد .

همچنین قیمت لپ تاپ های دانشجویی با توجه به گرافیک و سی پی یو که دادند مورد قبول است و شما لازم نیست را مبالغ زیادی را برای خرید pc خرج کنید.

 

برای کار در خانه لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر ؟

 

سوالات رایج فضای مجازی و اینترنتی است که برای استفاده خانگی از سیستم های قابل حمل استفاده کنند یا سیستم های رومیزی و خانگی کاملاً واضح است که شما کارهای خود را در خانه انجام می دهید و نیاز نیست برای انجام آن به بیرون از منزل مراجعه کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از کامپیوترهای خانگی استفاده کنید ، چون که یکی از مزیت های کامپیوتر به لپ تاپ شما می توانید مدت های طولانی را با آن کار کنید بدون اینکه شارژ آن تمام شود و یا استرس را داشته باشید که سیستم شما در وسط کار یا خاموش شود و این دلیلی بهترین انتخاب شما برای استفاده کار با سیستم در منزل استفاده از کامپیوتر است.

 

بیشتر بخوانید : نحوه تشخیص گوشی اصل از تقلبی و فیک 

 

برای انجام برنامه نویسی لپ تاپ بهتر است یا کامیپوتر؟

برای انجام برنامه نویسی لپ تاپ بهتر است یا کامیپوتر - رایا پروژه

 

برنامه نویسی یکی از حوزه های پردرآمد و پرطرفدار امروزی است که خیلی از افراد به دنبال مهارت برنامه نویسی و یادگیری آن هستند ، یکی از افراد در انتخاب لپ تاپ و کامپیوتر برای برنامه نویسی تردید دارند ، کسانی که برنامه نویسی را شروع کنید از لپ تاپ استفاده کنید ، چرا که یکی از مزیت های استفاده از لپ تاپ می توان در بیرون از منزل و در هر نقطه‌ای که باشی از آن استفاده کنید ، ماده برنامه نویسی نیست که شما می توانید آن را در هر جایی انجام دهیم و به خاطر بهترین انتخاب شما برای شروع برنامه نویسی و انجام پروژه های آن استفاده از لپ تاپ است اما اگر از آن دسته افرادی هستید که قصد دارید برنامه نویسی را با کامپیوتر شروع کنید و آن را یاد بگیرید هیچ مشکلی ندارد ، اما در آینده ممکن است برای پروژه های خود اگر در بیرون از منزل خود باشید به مشکل بخورید و ناتوانی آنها در زمان تعیین شده تحویل کارفرما دهید .

بسیاری از افرادی که اکنون بر عهده گرفتم و به صورت فلکی پروژه‌های مربوط به حوزه کاری خودشان را انجام می دهند از لپ تاپ ها استفاده می کنند چرا که می توانند در هر زمان وبه هر مکانی سفر کنند و کسب درآمد کنند و این کار با لپ تاپ های قابل حما امروزی میسر خواهد شد. 

 

لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر برای بازی

لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر برای بازی - رایا پروژه

لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر برای بازی – رایا پروژه

 

همانطور که می دانید صنعت باتری‌سازی امروزه یکی از پولساز ترین و پرطرفدارترین صنعت های جهان است که روزانه بسیاری از افراد از سیستم های کامپیوتری خود استفاده می کنند در بازی های مختلف و روز دنیا را بازی می‌کند به همین دلیل شاید برای شما نیست که قصد دارید لپ تاپ و کامپیوتر بخرید مهم باشد که بازی کردن بر روی کدام یک از این دستگاه ها لذت بخش است و می توانید به راحتی تمام بازی هایی که منتشر می‌شود را پلی دهید.

باید بگویم که بر روی هر دوی این دستگاه می توانید بازی های مختلفی را انجام دهید اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که بیشتر گیمر های جهان بر روی کامپیوترهای شخصی خود بازی های مختلف را انجام می دهد چرا که کامپیوترهای شخصی نسبت به لپ تاپ ها از سیستم و سی پیو بسیار قوی برخوردار هستند البته امروز لپ تاپ هایی وجود دارد که سیستم قوی برای بازی کردن دارند اما به مراتب ضعیف‌تر از کامپیوترها هستند.

شما می‌توانید بسته به بودجه خود البته از همه مهمتر قابل هم بودن دستگاه است که خیلی مهم است اگر قصد دارید که در هر مکانی به بازی کردن بپردازید برای شما کامپیوترهای رومیزی و شخصی به درد نمی خورد و باید از لپ تاپ های گیمینگ استفاده کنید که سیستم قوی دارند و هر بازی را می توانید در هر مکانی انجام دهید اما اگر قصد دارید که در منزل اسپری کنید و یا بازی های مختلفی را انجام دهید می توانید با استفاده از کامپیوتر های رومیزی و ارتقای آنها به سیستم های بالاتر و رم بیشتر هر بازی که در دنیا وجود دارد را بدون نگرانی از خالی شدن شارژ بازی کنید.

 

بیشتر بخوانید : عادت های اشتباه استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ

 

لپ تاپ یا پی سی برای رندر

 

همانطور که می دانید یکی دیگر از مواردی که بسیاری از کاربران از آن استفاده می کنند نرم افزارهای گرافیکی است که میتوان با آن ادیت های تصاویر و ویدیو های مختلف را انجام داد و بسیاری از فیلمسازان جهان با استفاده از این برنامه ها فیلم های کمدی اکشن و غیره را می سازند اما باید توجه داشته باشید که چه سیستم می تواند رندر گیری های این ویدیو های مختلف را انجام دهد.

شما می‌توانید با استفاده از هر دوی این دستگاه ها ویدیو های مدنظر خود را رندر بگیرید اما ممکن است در گیری این دو با یکدیگر تفاوت داشته باشند و حتی در طول رندرگیری یکی از این دستگاه ها به مشکل بخورد و داغ کند به همین دلیل ما به شما توصیه می‌کنیم اگر قصد دارید که ویدیو های بسیار حجیم ای را از نرم افزارهای مختلفی مانند پریمیر و یا افتر افکت رندر بگیرید است کامپیوترهای شخصی استفاده کنید که سی پی یو های نسل های بالاتر و یا را AMD را دارا هستند.

البته بسیاری از افراد رندر گیری های خود را با استفاده از لپ تاپ های گیمینگ انجام می دهد که لپ تاپ های گیمینگ همیشه سی پی یو های قوی و رم های بالا و از همه مهمتر حافظه SSD بالاتری دارند و همین امر باعث می‌شود تا توان پردازشی بسیار بالایی را پیدا کنند و هر ویدیوی را بدون داغ کردن و یا مشکلی رندر بگیرند.

 

قیمت لپ تاپ و کامپیوتر

 

خوب میرسیم به یکی از مهمترین بخش هایی که ممکن است برای شما مهم باشد و تعیین کند که از کدام یک از این دستگاه ها استفاده کنید که مبحث قیمت آن است ، همانطور که میدانید امروزه با توجه به نوسان های دلار در کشورمان روز به روز در حال افزایش هستند و همین مورد باعث می‌شود تا بسیاری از کاربران به فکر دستگاه های جدید نباشد و دستگاه های خود را تعمیر کند اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که قصد دارید دستگاه جدیدی را تهیه کنید.

باید بگویم که قیمت کامپیوتر ها بسته به نیاز شما است یعنی اگر شما قصد داشته باشید که از کامپیوترهای شخصی استفاده کنید می توانید بسته به بودجه خود سی پی یو رم و حافظه های جانبی آن را افزایش دهد اما در لپ تاپ اینگونه نیست و شما می توانید با پرداخت هزینه زیاد و یا کمی بسته به استفاده خود سیستم مناسب را تهیه کنید.

 

برای ترید لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر

 

لپ تاپ های امروزی دارای چندین مزیت هستند که آنها را به انتخاب بهتری برای ترید کردن نسبت به رایانه های رومیزی  تبدیل می کند. اولاً، لپ‌تاپ‌ها قابل حمل هستند و به معامله‌گران این امکان را می‌دهند که به راحتی در هر  زمان و مکان‌های مختلف به ترید کردن بپردازند. این ویژگی به ویژه برای کسانی که ترجیح می دهند در محیط های مختلف کار کنند یا نیاز به مسافرت های مکرر دارند میتونه بسیار کاربردی و راحت باشد.

علاوه بر این، لپ‌تاپ‌ها مجهز به باتری‌های داخلی با ظریفت بالا هستند که میتواند تضمین کننده این باشد که معامله گران بدون اینکه انرژی دستگاه آن ها تمام شود  به ترید کردن خود  در هر زمان ادامه بدهند. به طور کلی، قابل حمل بودن و تطبیق پذیری لپ تاپ ها آنها را به انتخابی برتر برای افرادی که در بازار های مالی فعالیت میکنند تبدیل می کند.

پس نتیجه میگیریم که برای ترید لپ تاپ مناسب تر است.

 

خدمات مرتبط رایا پروژه : انجام پروژه های کامپیوتر

 

جمع بندی

 

در این مقاله قصد ما این بود که سوال پرتکرار شما عزیزان که کامپیوتر بخرم یا لپ تاپ را با مقایسه مزایا و معایب این دو دستگاه پاسخ دهیم و بتوانید با توجه به نیاز خود دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید، امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و ممنون از همراهی شما عزیزان این این قسمت از این مقاله در سایت رایا پروژه ، موفق باشید.

 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود