لیست خدمات

آموزش تنظیمات قالب وودمارت

آموزش تنظیمات قالب وودمارت

بهترین موردی که بعد از نصب و راه اندازی قالب وودمارت باید توجه کافی به آن داشته باشیم بخش تنظیمات است که با استفاده از این مورد می‌توانیم قالب وودمارت را سفارش سازی کرده و آن گونه که دوست داریم سایت خود را طراحی کنیم؛ ما در این مقاله قصد داریم به آموزش تنظیمات قالب وودمارت بپردازیم.

در ادامه هر قسمت را توضیح می‌دهیم تا بتوانید هرگونه سفارش سازی را روی سایتتان اعمال کنید پس در ادامه همراه ما باشید.

تنظمیمات قالب وودمارت

تنظمیمات قالب وودمارت

تنظمیمات قالب وودمارت

تنظیمات قالب وودمارت از جمله عوامل مهم در سفارشی‌سازی فروشگاه شما محسوب می‌شوند.

این تنظیمات به شما این امکان را می‌دهند نمای ظاهری و عملکرد فروشگاه را تغییر داده و به ویژه با توجه به استراتژی کسب و کار خود، محتوا و محصولات خود را به بهترین شکل ممکن به مشتریان عرضه کنید.

از تنظیمات قالب می‌توانید لوگو و آیکون فروشگاه را سفارشی کنید، نمایش فوتر را تنظیم کنید، اطلاعات تماس و لینک‌های شبکه‌های اجتماعی را اضافه کنید، نوار منوها را تغییر دهید، فونت‌ها و رنگ‌ها را تنظیم کنید، و بسیاری از جزئیات دیگر را مدیریت کنید.

این تنظیمات به شما امکان می‌دهند تا فروشگاه خود را به شکل منحصر به فرد و متناسب با نیازهای کسب و کار خود بهبود دهید.

  • تنظیمات عمومی

  • عنوان صفحه

  • فوتر

  • فونت

  • استایل و رنگ ها

  • وبلاگ

  • محصول تکی

  • حساب کاربری من

  • پروفایل اجتماعی

  • ادغام API

  • عملکرد

  • حالت تعمیر

  • برچسب سفید

  • استایل CSS سفارشی

  • جاوا اسکریپت سفارشی

  • درون ریزی / برون بری / ریست

تنظیمات عمومی

تنظیمات عمومی مهم ترین بخش تنظیمات قالب وودمارت است این موارد شامل:

طرح بندی: Layout Settings

انتخاب نوع طرح بندی سایت مانند: طرح بندی تک‌ستونه، دوسوتونه و چندسوتونه

  • تنظیم اندازه و نوع فونت‌ها.

تنظیم رنگ‌ها و استایل‌ها برای متن، پس‌زمینه و المان‌های سایت

بنر هدر: Header Banner

انتخاب و اضافه کردن تصاویر یا بنرهای تبلیغاتی به بخش هدر وبسایت و تنظیم لینک‌ها و اقدامات مرتبط با بنرهای هدر (مثل لینک به صفحات محصولات و خدمات).

پاپ آپ تبلیغاتی: Popup Ads

تنظیم پاپ‌آپ‌های تبلیغاتی با زمانبندی خاص (مثلاً نمایش پاپ‌آپ برای بازدیدکنندگان اولیه و یا هنگام ترک وبسایت).

جستجو: Search

تنظیم بخش جستجو با امکان جستجوی متناوب در محصولات یا مطالب وبسایت. انتخاب نوع نمایش نتایج جستجو (مثلاً نمایش لیست محصولات یا نتایج به صورت تایل).

عنوان صفحه

در تنظیمات قالب وودمارت، بخش مربوط به عنوان صفحه Page Titl به شما امکان می‌دهد عنوان یا تیتری که در بالای صفحه نمایش داده می‌شود را تنظیم کنید.

این عنوان معمولاً برای هر صفحه وبسایت متفاوت است و به عنوان یک معرف صفحه عمل می‌کند

فوتر ویرایشگر

فوتر ویرایشگر

فوتر ویرایشگر

فوتر سایت بخشی از صفحه وبسایت است که در پایین صفحه قرار دارد و معمولاً در تمام صفحات وبسایت نمایش داده می‌شود. فوتر سایت اطلاعات مهم و مفیدی را برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد

شما میتوانید فوتر صفحه سایت خود را به روش‌های مختلف سفارش سازی کنید؛ برای مثال با ابزارک یا با استفاده از صفحه ساز‌های معروف مانند المنتور یا ویژوال کامپوزر که دو صفحه ساز معروف و همچنین بسیار پرطرفدار در وردپرس هستند.

پیشنهاد بنده این است که فوتر سایت خود را با استفاده از افزونه المنتور ویرایش و سفارش سازی کنید.

تغییر فونت قالب

تغییر فونت قالب

تغییر فونت قالب

قالب‌های حرفه‌ای برای سادگی کار کردن کاربران معمولا یک پنلی را در نظر میگیرندبرای مثال: تمام سفارشی سازی‌های ظاهری کلی سایت در پنل تنظیمات قالب انجام می‌شود. تغییر رنگ، فونت، لوگو، کپی رایت، هدر، فوتر و…

بخش گراتایپوفی که به اصطلاح فونت نیز شناخته می‌شود امکان تغییر فونت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تغییر فونت کلی سایت، متن‌های ساده سایت، متن عنوان ها، عنوان محصولات، فونت‌های طراحی و بسیاری موارد پیشرفته دیگر در این بخش در دسترس هستند.

در این قسمت از آموزش تنظیمات قالب وودمارت قصد داریم یکی از مهم ترین بخش‌های این قسمت را که فونت وودمارت است را برای شما عزیزان بیان کنیم.

با استفاده از این بخش میتوانید فونت پیشخوان و همچنین صفحات سایتتان را تغییر بدهید، قالب وودمارت راست‌ چین دارای 12 فونت ایرانی حرفه‌ای است که می‌توانید از بین فونت هایی که وجود دارد یکی را انتخاب کرده و سایت خود را با استفاده از آن سفارش سازی کنید.

با استفاده از وودمارت راست‌چین دیگر به آپلود هیچ گونه فایلی نیاز نخواهید داشت زیرا این فونت‌ها به صورت کاملا آماده در قالب بارگذاری شده که میتوانید از ان‌ها استفاده کنید.

استایل و رنگ

استایل و رنگ

استایل و رنگ

سفارش سازی صفحات سایتتان مهم ترین قسمت یک قالب است.

با تغییر رنگ قالب، پس زمینه سایت، فعال کردن حالت تاریک یا روشن، تنظیمات فرم و… ظاهر سایتتان را به راحتی تغییر دهید.

تنظیمات استایل و رنگ در قالب وودمارت به شما امکان می‌دهد ظاهر و طراحی وبسایت خود را به دلخواه تنظیم کنید. این تنظیمات معمولاً در بخش “تنظیمات ظاهری” یا “تنظیمات استایل” قالب قرار دارند و شامل موارد زیر هستند:

  • حالت تاریک یا شب: این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا وبسایت را در حالت تاریک نمایش دهند، که معمولاً برای کم کردن اشعه‌های آبی نور پس زمینه‌های روشن مفید است.

  • تغییر رنگ قالب: شما می‌توانید رنگ‌های قالب را به دلخواه تغییر دهید تا به طراحی و ادرار کسب و کار یا سلیقه شخصیتان بیفزایید.

  • تغییر پس‌زمینه سایت: این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا تصویر پس‌زمینه یا رنگ پس‌زمینه کلی وبسایت خود را تغییر دهید.

  • سفارشی سازی دکمه‌ها: شما می‌توانید ظاهر و استایل دکمه‌های وبسایت را به دلخواه تغییر داده و آن‌ها را با رنگ‌ها و شکل‌های مختلفی سفارشی کنید.

وبلاگ

یکی دیگر از بخش‌های تنظیمات قالب وودمارت وبلاگ است؛ این ویژگی که بخشی از سایت شما باید باشد به شما امکان انتشار مطالب و مقالات مختلف را در قالب یک وبلاگ فراهم میکند.

این قابلیت این امکان را به شما میدهد تا محتوای متنی، تصویری، ویدیویی را قالب پست در وبلاگ خودتان منتشر کنید.

پروفایل شبکه‌های اجتماعی

پروفایل شبکه‌های اجتماعی قالب وودمارت به شما این امکان را می‌دهد لینک‌های شبکه‌های اجتماعی را به سات خود اضافه کنید. این لینک‌ها به شما این امکان را میدهد تا بتوانید از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگران ورودی بگیرید.

ویژگی هایی که این بخش از آن برخوردار است عبارت است از:

لینک به شبکه‌های اجتماعی: شما می‌توانید لینک‌های مستقیم به صفحات شبکه‌های اجتماعی مختلف خود را در وبسایت قرار دهید. این شبکه‌ها ممکن است شامل فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین و… باشند.

آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی: قالب وودمارت معمولاً آیکون‌هایی برای شبکه‌های اجتماعی مختلف دارد. شما می‌توانید از این آیکون‌ها استفاده کنید و آن‌ها را به لینک‌های مربوطه متصل کنید. این آیکون‌ها معمولاً در فوتر یا سایر قسمت‌های وبسایت قرار می‌گیرند.

درون‌ریزی و برون‌ریزی

عملیات‌ درون ریزی و برون ریزی به شما امکان می‌دهن داده‌ها و تنظیمات مختلف وبسایت خود را به یک فایل مناسب ذخیره کنید یا از یک فایل موجود داده‌ها را وارد وبسایت کنید.

این فرآیندها در قالب وودمارت وبسایت‌های مبتنی بر وردپرس به منظور مدیریت و انتقال اطلاعات مهم و تنظیمات استفاده می‌شوند.

  • درون‌ریزی: این فرایند به شما این امکان را میدهد تا اطلاعات و تنظیماتی که از قبل در یک فایل ذخیره شده اند را در سایت خود وارد نمایید این قابلیت در همه قالب‌های وردپرس وجود دارد.

  • برون‌ریزی: این فرایند به شما این امکان را میدهد تا اطلاعات فعلی سایتتان را در ین فایل خارجی ذخیره نمایید. این کار ممکن است برای ایجاد نسخه پشتیبان از وبسایت یا انتقال داده‌ها به سایت دیگر مفید باشد.

سفارش سازی CSS

این قابلیت در بخش تظیمات قالب وودمارت به شما این امکان را میدهد تا طبق سلبقه خودتان ظاهر سایتتان را با استفاده از کد نویسی تغییر و سفارش سازی کنید.

این استایل‌ به شما امکان می‌دهد قوانین CSS را برای المان‌های وبسایت شما تعریف کنید تا ظاهر آن‌ها را سفارشی کنید. استایل‌های CSS سفارشی معمولاً به صورت فایل‌های جداگانه CSS با اعمال تغییرات به قالب وودمارت اضافه می‌شوند.

نکته مهم: اگر در زمینه کدنویسی اطلاعات کافی‌ای ندارید بهتر است از ویرایش این بخش صرف نظر کنید.

سفارش سازی جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت شما اجازه می‌دهد که کدهای جاوا اسکریپت خود را سفارش سازی کرده و سپس به سایت خود اضافه کنید. این کدها معمولاً برای افزودن عملکردهای ویژه یا همان قابلیت‌های جدید استفاده میشوند.

این بخش نیز همانند بخش قبلی یعنی سفارش سازی CSS در قالب وودمارت به تخصص کافی نیاز دارد پس اگر تخصصی در زمینه کد نویسی ندارید به هیچ وجه به کدهایی که وجود دارد دست نزنید.

در نتیجه

تنظیمات قالب وردپرس به شما امکان می‌دهند ظاهر و عملکرد وبسایت خود را سفارشی کنید، قطعا در وودمارت اطلاعات کافی دارید قطعا میدانید بهترین قالب فرشگاهی وردپرس است که در سایت هایی مانند راست‌چین نزدیک به 20 هزار بار فروخته شده است.

در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل به آموزش تنظیمات قالب وودمارت بپردازیم، هریک را سعی کردیم به صورت کامل بیان کنیم تا هیچ کاربری در مورد تنظیمات قالب وودمارت مشکلی نداشته باشد.

از این که تا اینجا همراه ما بودید ممنونیم.

موفق باشید

سوالات متداول (FAQ)

  • برای تغییر و سفارش سازی قالب وودمارت به دانش کد نویسی نیاز است؟

خیر، شما برای ویرایش صفحاتی که با وودمارت طراحی شده باشد به هیچ گونه دانش کد نویسی نیازی نخواهید داشت و به راحتی و مانند آب خوردن میتوانید صفحات سایتتان را ویرایش کنید.

  • چگونه می‌توانم صفحه اصلی (Homepage) را سفارش سازی کنم؟

در وودمارت، شما می‌توانید صفحه اصلی وبسایت خود را از طریق بخش “تنظیمات صفحه اصلی” سفارشی کنید. این شامل انتخاب اسلایدر، قسمت‌های مختلف، و نمایش محصولات و خدمات مورد نظرتان می‌شود.

  • آیا در قالب وودمارت می‌توانیم پشتیبانی آنلاین ایجاد کنیم؟

خیر، این قابلیت نه تنها برای وودمارت بلکه برای هیچ قالبی وجود ندارد؛ اما با کمک افزونه‌هایی که وجود دارد می‌توانید قابلیت چت را به سایتتان اضافه کنید که پیشنهاد بنده افزونه چت واتساپ راست چین است.

با استفاده از این افزونه بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی و با چند کلیک ساده می‌توانید ویجت دلخواه خود را ایجاد کرده و آماده ارائه خدمات آنلاین به مشتریان خود باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین قالب های وردپرس

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

و این برایمان با ارزش است❤️

تشکر از کاربران رایا پروژه

به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود