فعال سازی ریلز در اینستاگرام _ آموزش و معرفی کامل ریلز اینستاگرام✅

فعال سازی ریلز در اینستاگرام :ممکن است شما نیز در شبکه های اجتماعی و اینستاگرام کلمه ریلز را شنیده باشید یکی از جدیدترین امکانات اینستاگرام به اپلیکیشن خود اضافه کرده است و کاربران می توانند ویدیو های کوتاه خود را از طریق ریلز به نمایش بگذارند ،  ما قصد داریم در این مقاله آموزش فعالسازی را در اینستاگرام به صورت تصویری برای شما عزیزان شرمنده ایم تا بتوانید ویدیو های خود را در قالب ریلز در اینستاگرام منتشر کنید تا بیشتر با شبکه شما را می شوید می توانید از مقاله آموزش تصویری اینستاگرام در رایا پروژه استفاده کنید.

همچنین اگر قصد دارید که بازدید پیج خود را در اینستاگرام بیشتر کنید و روزانه تعداد زیادی از افراد مختلف وارد پیج شما شود به شما توصیه می‌کنیم که نکاتی که در مقاله افزایش بازدید پیج اینستاگرام در رایا پروژه را مطرح کردیم مشاهده کنید. 

 

ریلز اینستاگرام چیست؟

چگونه تولید محتوای کاربر پسند انجام دهیم - رایا پروژه

 

یکی از امکاناتی است که جدیدا به اینستاگرام اضافه شده است و متا به آن اهمیت زیادی  به آن داده اس ریلز است  که بیشترین ویدیویی که در اینستاگرام آپلود می شود از طریق انجام می شود ریلز انجام میشود این قابلیت  در بسیاری از کشورهای جهان فعال شده است و به تدریج در تمامی نقاط مختلف نیز فعال می‌شود و کاربران می توانند از آن استفاده کنند ساده اگر بخواهیم قابلیت ریلز اینستاگرام را تعریف کنیم باید بگوییم که این قابلیت مانند اپلیکیشن های رقیب تیک تاک و غیر از کشور میتوان ویدیو های ۱۵ ثانیه خود را در قالب اختصاصی در اینستاگرام آپلود کنید و این کار باعث می‌شود تا الگوریتم اینستاگرام ویدیو های شما را بیشتر از قبل به نمایش بگذارند .

بررسی اولیه نشان داده است که مردم مختلف جهان میل زیادی به دیدن ویدیو در قالب دارند به همین دلیل اگر شما نیز فعالیت میکنید به شما توصیه می کنیم که برای افزایش بازدید و جذب فالوور های جدید ویدیو خود را از طریق منتشر کنید که در ادامه با فعال سازی ریلز در اینستاگرام بیشتر آشنا می شویم.

 

بیشتر بخوانید : قوانین اینستاگرام

 

چگونه قابلیت ریلز اینستا را فعال کنیم

چگونه قابلیت ریلز اینستا را فعال کنیم - رایا پروژه

 

برای فعال سازی ریلز در اینستاگرام باید از قبل برای کشور شما فعال شده باشد که معمولاً زیاد طول میکشه تا قابلیت برای تمامی افراد فعال شود برای گذاشتن ویدیو در قالب ریلز می توانید مراحل زیر را طی کنید.

1 – 🟢 در ابتدا وارد اپلیکیشن اینستاگرام خود شوید و بر روی گزینه ارسال عکس که معمولاً آیکون دوربین در وسط اپلیکیشن قرار دارد کلیک کنید 

2 – 🟢 بخش ارسال محتوا در پیج خود به دنبال گزینه به Rells باشد.

3 -🟢  میتوانیم ویدیو خود را که ۱۵ ثانیه از آن را میتوانید به صورت ریز قرار دهید را انتخاب کنید و بر روی Next کلیک کنید

4 -🟢  سپس اگر قصد دارید که افکت های مختلف را بر روی ویدیو خود قرار دهد می توانید از سمت چپ گزینه موزیک انتخاب افکت های مربوط به آن را برای خود اعمال کنید

5 -🟢 همچنین می توانید سرعت پخش ویدیو خود را کم و زیاد کنیم که در سمت چپ  نرم افزار وجود دارد 

6 – 🟢سپس  پس از این که  افکت های مختلفبر روی ویدیوی ریلز شما اعمال شده است روی گزینه Next کلیک کنید و پس از آن می توانید توضیحات ریلز  خود را قرار دهید کنید تا در اینستاگرام برای مخاطبان شما نمایش داده شود. 

 

چگونه reels را در ایران فعال کنیم

 

خیای از ایرانی این سوال برایشان پیش آمده است که چه موقع فعال سازی ریلز در اینستاگرام برای کشور ایران فعال سازی می شود که اکنون  این قابلیت برای بیشتر کشورهای جهان منتشر شده است و باید گفت که اصولا زمان زیادی نمیبرد تا برای تمامی کشورهای جهان از جمله ایران فعال شود ولی اگه غذایی که خیلی زود از امکانات اینستاگرام استفاده کنید و آن را در گوشی های ios و اندروید مورد استفاده قرار دهید می توانید از گوگل کروم INSSIST استفاده کنید که این قابلیت این امکان را به شما می دهد و می توان از طریق مرورگر خود روزهای مختلف را با آن را برای کاربران خود ارسال کنید.

 

 

بیشتر بخوانید : معرفی نرم افزار های دانلود از اینستاگرام

 

 

نمایش ریلز در پروفایل

 

پس از اینکه قابلیت ریلز در پیج خود فعال کنید و ویدیو خود را در قالب ریز در اینستاگرام آپلود کنید گزینه جدیدی در پروفایل شما ایجاد می‌شود به نام Reels که تمامی ویدیو های مربوط به آن در این در این گزینه قرار داده می شود و شما می توانید تمامی ریلز های مختلف کاربران را در این قسمت مشاهده کنیم که این قسمت معمولاً تعداد بازدید های ریلز های شما را نیز نشان می‌دهد و یکی از پرطرفدارترین بخشهای اپلیکیشن اینستاگرام اکنون بخش ریلز ها است.

 

چرا باید از ریلز اینستاگرام استفاده کنیم؟

 

سوال برای شما پیش بیاید که چرا باید قابلیت جدید ریلز اینستاگرام  در ویدیو های خود استفاده کنیم و  چرا بیشتر افراد از این قابلیت استفاده می کند ،  در ادامه با دو مورد است قابلیت های ریلز آشنا خواهیم شد 

 

1 – مخاطبان به ریلز علاقه بیشتری دارند

 

اولین موردی که باید به آن توجه کنید این است که مخاطبان ای که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند به ویدیو هایی که در قالب ریلز منتشر می شود علاقه بیشتری را نشان می دهد چرا که بیشتر  این افراد فقط این ویدیو رو مشاهده می‌کنند و این مورد باعث می‌شود تا بازدید شما نیز بالا رود یکی از دلایلی که مخاطبان علاقه بیشتری به ویدیو های ریلز دارد این است که زمان این ویدیو ها ۱۵ ثانیه است و مخاطب در اینستاگرام همیشه به دنبال پست هایی است که زمان بالایی نداشته باشد. 

 

2 – اینستاگرام ریلز را بیشتر به کاربران نشان میدهد

 

توجه کرد این است که الگوریتم های اینستاگرام قه بیشتری را نسبت به دیگر محتوا نشان می‌دهد که مشاهده می کنیم در بخش اکسپلور اینستاگرام بیشتر ویدیویی که مشاهده می‌شود و بازدید بالا را نیز دارد به صورت ریلز منتشر شده است این به این معنی است که در آینده نزدیک تمام ویدیو های منتشر می‌شود و این مورد نیز به علاقه بیشتر کاربران به این نوع ویدیو ها برمیگردد. 

 

چگونه ریلز دیگران را ببینیم

 

اگر قصد دارید که ویدیویهای ریلز منتشر شده  مخاطبان خود را مشاهده کنید کافیست برای اینکار که وارد پروفایل پیج مربوطه شوید در پایین سه گزینه برای شما به نمایش در می‌آید که یکی از آنها مربوط به پست های آن شخص است و یکی از اینا مربوط به افرادی که این شخصیت کردند است و یک موردی که به تازگی اضافه شده است و بخش ریز است که معمولا در وسط قرار می‌گیرد این گزینه می توانید به تمامی ریلز های منتشر شده از مخاطب  مورد نظر خود دسترسی داشته باشید خود دسترسی داشته باشید.

 

سوالات متد اول 

 

در این بخش قصد داریم تا پرتکرار ترین سوالات مربوط به ریلز در اینستاگرام را پاسخ دهیم در ادامه همراه ما باشید.

 

چرا ریلز آپلود نمیشه ؟

چرا ریلز آپلود نمیشه ؟ - رایا پروژه

چرا ریلز آپلود نمیشه ؟

 

یکی از مشکلات رایجی که یکی از کاربران اینستاگرام با آن مواجه هستند است زمانی که ریلز خود را در اینستاگرام آپلود میکنند با مشکلات نظیر آپلود نشدن  ریلز و ارور دادند مواجه می‌شود که می‌تواند این مورد شما را آزار دهد و باعث شود تا نتوانید محتوایی که در قالب ریلز تهیه کرد در پیج خود قرار دهید .

اما در ادامه قصد داریم به چند مورد اشاره کنیم که بتوانید با استفاده از آن مشکلات آپبود نشدن ریلز را در اینستاگرام به طور کامل حل کنید و بتوانید تمام ریلز های خود را تولید کنید و با کیفیت خوبی در آن را در پیج خود قرار دهید در ادامه همراه ما باشید تا با این روش ها آشنا شویم.

 

1 – تست اینترنت و بهبود آن

 

یکی مواردی که می تواند باعث شود تا ریلز های شما در اینستاگرام آپلود نشود و زمان آن طول بکشد کیفیت اینترنت شما اگر بتوانم اینترنت خود را بهبود ببخشید که ما آن را در مقاله آموزش بالا بردن سرعت اینترنت موبایل و وای فای کامل به این اشاره کردیم می توانید تمامی محتوای که در قالب  ریلز استفاده می‌کنید را با سرعت بالایی در پیج خود آپلود کنید.

 

2 – استفاده از فیلترشکن

 

یکی دیگر از روش هایی که می توانید با استفاده از آن با خیال راحت محتوای خود را در قالب ریلز در اینستاگرام آپلود کنید استفاده از  فیلتر شکن است زمانی که از فیلتر شکن استفاده کنید خیلی کم پیش میاد که با مشکلات آپلود نشدن محتوا در اینستاگرام مواجه شوید که ما در مقاله معرفی VPN رایگان برای ویندوز بهترین فیلترشکن ها را معرفی کردیم.

 

3 – پاک کردن کش اینستاگرام

 

و آخرین روشی که می توانید خیلی موثر باشد واینکه و بتوانید به راحتی مشکلات مربوط به آپلود شدن پست های شما در اینستاگرام حل کند پاک کردن کش اپلیکیشن اینستاگرام است.

که باعث میشود تا اطلاعات حساب شما پاک شود و باید مجدد در اینستاگرام لاگین کنید ولی شما با همین کار کش  اینستاگرام را بر روی موبایل خود پاک خواهید کرد  و هم سرعت بالا و مشکلات مربوط به پست نشدن پست و یا ریلز را نیز برطرف خواهید کرد. 

 

Will Auto post when Possible یعنی چه ؟

 

یکی از مشکلات جدید کاربران ایرانی که با آن مواجه هستند پیغام Will Auto post when Possible است که زمانی رخ میدهد که قصد داشته باشید پستی را در اینستاگرام آپلود کنید.  این امر می‌تواند برای شما  آزاردهنده باشد و نتوانید به راحتی محتوای خود را در اینستاگرام آپلود کند.

این پیغام زمانی نمایش داده می‌شود که اینستاگرام نمیتوانید به راحتی محتوای و پست شما را بر روی سرورهای خود آپلود کنند و پروسه آپلود نیز طول بکشد و همین به دلیل این پیغام برای شما ارسال می شود ، که به این معنی است زمانی که شماتوانست سرعت اینترنت خود را بالا ببرید اینستاگرام به طور اتوماتیک ویدیو شما را مجدد در سرور خود بارگذاری می کند تا بتواند در اپلیکیشن خود به نمایش بگذارد .

برای اینکه با این مشکل روبرو نشوید ، باید  کیفیت اینترنتی که متصل هستند را بررسی کنید و آن را بهتر کنید چرا که اگر تو را بهتر باشد میوانید ویدیو و تصاویر خود را در اینستاگرام بدون هیچ مشکلی قرار دهید و اگر این کار برایتان میسر نبود  توصیه ما این است که از فیلترشکن استفاده کنید تا این مشکلات رفع شود.

 

حذف ویدیوی ریلز اینستاگرام بعد از انتشار چگونه است؟

 

 

زمانی که شما ریلزی را در اینستاگرام قرار می دهید پس از مدت ۲۴ ساعت این ریلز شما پاک می شود .

و به بخش مربوطه در صفحه پروفایل شما انتقال داده میشود اما اگر میخواهید که ریلز خود را در اینستاگرام به طور کامل پاک کنید می توانید بر روی آن کلیک کنید و از سه نقطه پایین گزینه دیلیت ( delete ) را انتخاب کنید به این سبک ریلز شما به طور  کامل شما از پیچ پاک می شود و دیگران نمیتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

 

مقالات مرتبط دیگر : افزایش امنیت اینستاگرام

 

 

کلام آخر

 

ما در این مقاله قصد داشتیم تا فعال سازی ریلز در اینستاگرام را برای شما عزیزان توضیح دهید تا بتوانید در موبایل های اندروید و ios خود قابلیت ریلز اینستاگرام را فعال کنیم و ازآن در موبایل های خود بهره ببریم این بخش از مقاله همراه ما بودید 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟

تیم محتوای رایا پروژه
رایا پروژهسایت انجام پروژه ، فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ

‫2 نظر

  • حنا

    ریلزراچگونه متوقف کنم نمیتونم واردحسابام بشم توروخداکمکم کنین

    1402-04-11 در 09:31
    • رایا پروژه

      سلام وقتتون بخیر

      امکانش هست مشکلتون را به صورت کامل شرح دهید تا بتونیم کمکتون ‌کنیم ؟

      1402-04-11 در 10:21

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تبریک 😍 ، شما 2 دقیقه در این صفحه بوده اید

    و این برایمان با ارزش است❤️

    تشکر از کاربران رایا پروژه

    به همین دلیل شما مشمول 20 دقیقه مشاوره رایگان پروژه خواهید بود